[ND1] turbo vs. bbr 200+

W którym kierunku iść ?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

17 lip 2019, 12:42

Panowie, potrzeba mi pomocy by dodać dobrego wyboru turbo od bbr czy tuning wolnossącego na 200hp. Czy jest sens robić to drugie czy jak się ma kasę iść w turbo. Auto do codziennego użytku plus kilka torów rocznie. No i jeszcze która opcja jest bardziej podatna na dodatkowe konie w przyszłości ? Ja na tę chwilę skłaniam się do turbo ale to chyba tylko przez większą moc na papierze.. ktoś pomoże ?
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

17 lip 2019, 13:08

hm,
a od kiedy masz auto i ile razy byles juz z nim na torze? w jakich warunkach brakuje Ci mocy? do czego ta moc? trzeba wiecej info zeby sie rozwodzic na temat tego jaka moc potrzebujesz.
Zupelnie nie obiektywnie, to jak dobrze jezdzi ND dlubniete 190-200 pozostajac wolnossace (a to znaczy jak marginalne sa to ingenercje i dalekie od tego ile zmienia turbienie) jest mocnym argumentem za tym, zeby sie tego trzymac i nie turbic, jezeli jestes w stanie byc happy pozostajac N/A to trzeba zostac. Turbienie kazdego auta to "never ending story" w porownaniu do dlubaniu po atmosferycznej stronie mocy. I nie pisze tego bo jestem hejter turbo (mialem auta turbo, budowalem, kombinowalem i nigdy nie zalowalem pieniadza, sypalem wrecz zlotem dla spokoju- ktorego nigdy nie masz :)). Oczywiscie persfektywy mocowe sa zupelnie inne, budzety tez calkowicie rozne, bo jezeli chcesz chcesz naprawde isc w turbo przez duze T to trzeba zarzucic 1/2 koncpecji skyactive i pochylic sie mocno nad motorem.... generalnie to dwa swiaty, porownanie jest bardzo niezreczne, co je laczy, to tylko zwiekszanie mocy, nie wiele wiecej.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

17 lip 2019, 13:30

Auto mam od pół roku jak na tę chwilę to mam tylko ecutek a i program Bbr jeśli chodzi o moc. Brak mocy odczuwalny jest najbardziej na prostej na której można w zasadzie tylko wyprzedzać na torze :) Nie potrzebuje zaraz 300hp wydaje mi się że wystarczy mi te 250 stage 1 of Bbr ale I możliwe że właśnie te 200 plus będzie ok choć nie wiem czy da radę wyprzedzić powiedzmy type R z podobna mocą. No a druga sprawa by np na światłach nie zostać w tyle za elektrycznym Hyundaiem ;) Boję się tego że tak jak mówisz będzie turbo i będzie mało ale zmarnować kasę na NA a potem robić turbo też szkoda :) No i sprawa wywalenia katalizatora w NA czy to jeszcze jest w stanie przejść badania spalin ?
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

17 lip 2019, 14:13

Kilka pytań :

1 Heble są?
2 Zawieszenie jest?
3 Dobra guma?
4 Poniekąd związane z tematem, performance chłodnice płynu i cieczy? To ND pudełko delikatnie mówiąc ma ciągoty do ciepełka :)
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

17 lip 2019, 14:19

1. Będą jak będzie moc
2. Jest
3. Jest potenza będzie ad08r
4. Czy chłodzenie silnika Turbo i NA czymś się różni ?

Te wszystkie zmiany mogę robić w jednym czasie, chodzi mi bardziej o dylemat w wyborze ile koni chłodzić ;)
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

17 lip 2019, 14:29

francmiko pisze:
17 lip 2019, 14:19
1. Będą jak będzie moc
2. Jest
3. Jest potenza będzie ad08r
4. Czy chłodzenie silnika Turbo i NA czymś się różni ?

Te wszystkie zmiany mogę robić w jednym czasie, chodzi mi bardziej o dylemat w wyborze ile koni chłodzić ;)
ND na torze chłodziłbym seryjne, zapytaj kolegę Pudla co się działo z tempsami na Kicie Super 200 bez chłodnic. O doładowanych jednostkach bez chłodzenia dyskusja chyba nie ma sensu.
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

17 lip 2019, 15:14

Sprawdzę mam nadzieję już w piątek jakie będą temperatury na moim setupie
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

17 lip 2019, 15:14

francmiko pisze:
17 lip 2019, 15:14
Sprawdzę mam nadzieję już w piątek jakie będą temperatury na moim setupie
Krzywa?
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

17 lip 2019, 16:12

Jeśli ecutek to potrafi to tak :)
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

17 lip 2019, 16:52

francmiko pisze:
17 lip 2019, 16:12
Jeśli ecutek to potrafi to tak :)
Nie potrafi :ryjezesmiechu:

Masz zewnętrzny zegar pomiaru temperatury oleju?
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

17 lip 2019, 17:08

Nie mam :roll: ale rzeczywiście nie potrafi zrobić loga z temperatury ? Byłem pewien że tak :(
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

17 lip 2019, 18:08

To znaczy potrafi, ale gdybym miał wg jego wskazań (szczególnie po konwersji kompresorem) jeździć, to....nie mógłbym prawie nigdy z mocy korzystać :lol:....bo jest wiecznie zbyt gorąco :ryjezesmiechu:
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

17 lip 2019, 21:17

a może różnica jest stała i da się wykalkulować ile oszukuje ECU ? MMRS masz może fotki twoich zegarów dodatkowych bo nie potrafię znaleźć ?

Czy ktoś poza tym może wie czy mx5 z turbo mieści się w tych normach prawie to co na fotce ? czyli na wolnych obrotach CO poniżej 0.3% a około 3 tysięcy poniżej 0.2% no i te węglowodory poniżej 200 ?
Załączniki
test.jpg
test.jpg (53.33 KiB) Przejrzano 1892 razy
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

17 lip 2019, 22:17

francmiko pisze:
17 lip 2019, 21:17
a może różnica jest stała i da się wykalkulować ile oszukuje ECU ? MMRS masz może fotki twoich zegarów dodatkowych bo nie potrafię znaleźć ?

Czy ktoś poza tym może wie czy mx5 z turbo mieści się w tych normach prawie to co na fotce ? czyli na wolnych obrotach CO poniżej 0.3% a około 3 tysięcy poniżej 0.2% no i te węglowodory poniżej 200 ?
Mam coś takiego...

https://youtu.be/FZNwGxREZm4

Tuner, który stroił mi silnik stwierdził aby bazować na temperaturze z zegara i olać wskazania EcuTeka.
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

18 lip 2019, 13:56

Całkiem fajne i nie drogie :) polecasz jakiś adapter na te sensory? jeśli masz je na filtrze oleju to wtedy już pewnie nie będzie miejsca na ewentualną chłodnicę oleju?
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1391
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

19 lip 2019, 13:40

grzes pisze:
17 lip 2019, 13:08
hm,
a od kiedy masz auto i ile razy byles juz z nim na torze? w jakich warunkach brakuje Ci mocy? do czego ta moc? trzeba wiecej info zeby sie rozwodzic na temat tego jaka moc potrzebujesz.
Zupelnie nie obiektywnie, to jak dobrze jezdzi ND dlubniete 190-200 pozostajac wolnossace (a to znaczy jak marginalne sa to ingenercje i dalekie od tego ile zmienia turbienie) jest mocnym argumentem za tym, zeby sie tego trzymac i nie turbic, jezeli jestes w stanie byc happy pozostajac N/A to trzeba zostac. Turbienie kazdego auta to "never ending story" w porownaniu do dlubaniu po atmosferycznej stronie mocy. I nie pisze tego bo jestem hejter turbo (mialem auta turbo, budowalem, kombinowalem i nigdy nie zalowalem pieniadza, sypalem wrecz zlotem dla spokoju- ktorego nigdy nie masz :)). Oczywiscie persfektywy mocowe sa zupelnie inne, budzety tez calkowicie rozne, bo jezeli chcesz chcesz naprawde isc w turbo przez duze T to trzeba zarzucic 1/2 koncpecji skyactive i pochylic sie mocno nad motorem.... generalnie to dwa swiaty, porownanie jest bardzo niezreczne, co je laczy, to tylko zwiekszanie mocy, nie wiele wiecej.
Grzesiu amen.
W pełni się zgadzam 200 konna wolnossącą nd to najlepsze co może być. W miarę tanio, bezawaryjnie i praktycznie od strzała można jechać na tor nie bojąc się że skończy się laweta.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1768
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

19 lip 2019, 13:56

piwo pisze:
19 lip 2019, 13:40
grzes pisze:
17 lip 2019, 13:08
hm,
a od kiedy masz auto i ile razy byles juz z nim na torze? w jakich warunkach brakuje Ci mocy? do czego ta moc? trzeba wiecej info zeby sie rozwodzic na temat tego jaka moc potrzebujesz.
Zupelnie nie obiektywnie, to jak dobrze jezdzi ND dlubniete 190-200 pozostajac wolnossace (a to znaczy jak marginalne sa to ingenercje i dalekie od tego ile zmienia turbienie) jest mocnym argumentem za tym, zeby sie tego trzymac i nie turbic, jezeli jestes w stanie byc happy pozostajac N/A to trzeba zostac. Turbienie kazdego auta to "never ending story" w porownaniu do dlubaniu po atmosferycznej stronie mocy. I nie pisze tego bo jestem hejter turbo (mialem auta turbo, budowalem, kombinowalem i nigdy nie zalowalem pieniadza, sypalem wrecz zlotem dla spokoju- ktorego nigdy nie masz :)). Oczywiscie persfektywy mocowe sa zupelnie inne, budzety tez calkowicie rozne, bo jezeli chcesz chcesz naprawde isc w turbo przez duze T to trzeba zarzucic 1/2 koncpecji skyactive i pochylic sie mocno nad motorem.... generalnie to dwa swiaty, porownanie jest bardzo niezreczne, co je laczy, to tylko zwiekszanie mocy, nie wiele wiecej.
Grzesiu amen.
W pełni się zgadzam 200 konna wolnossącą nd to najlepsze co może być. W miarę tanio, bezawaryjnie i praktycznie od strzała można jechać na tor nie bojąc się że skończy się laweta.
Szczerze mówiąc, muszę się zgodzić, a jeżeli ND2 z wałkami i strojeniem wyda 220 km to będzie przysłowiowa miazga :)
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

19 lip 2019, 14:24

MMRS pisze:
19 lip 2019, 13:56
Szczerze mówiąc, muszę się zgodzić, a jeżeli ND2 z wałkami i strojeniem wyda 220 km to będzie przysłowiowa miazga :)
to tylko trzeba poczekac na niezalezne wyniki dla walkow od BBR :)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
francmiko
Posty: 147
Rejestracja: 30 maja 2018, 19:09
Model: ND
Wersja: nd 1/2
Lokalizacja: Galway

19 lip 2019, 20:50

Po dzisiejszej wizycie na torze ECUTEK pokazał max 121 stopni temp oleju 67 okrążeń tor 3km długości były oczywiście przerwy ;) auto naprawdę dostawało w dup... bez oszczędzania :) Ps. skłaniam się co raz bardziej to tych prawie 200 koni N/A myślę że to właśnie tyle mi dzisiaj zabrakło by dogonić s2000 :)
NB 2002 sold, ND 1.5 2018 sold, ND RF 2.0 2017 sold, ND ST 2.0 2016
ODPOWIEDZ