Filtr stożkowy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4339
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: Inny
Lokalizacja: Białystok

12 lip 2018, 7:57

"Zawinięta rurka wychodząca z oryginalnej puszki filtra" to chyba chodzi o to o czym pisałem. I faktycznie jak się to zdejmie to poprawia się dźwięk.
A rezonator zawinięty nie jest i raczej skłaniam się do tego, że jakoś poprawia naprłnianie cylindrów przez jakieś zjawiska falowe niż wycisza silnik.
Awatar użytkownika
WojciechBDG
Posty: 35
Rejestracja: 16 lip 2018, 21:18
Model: NB
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

29 lip 2018, 13:03

Witam,
co myślicie o tym dolocie warto?
https://allegro.pl/filtr-powietrza-stoz ... 48383.html
Osłonę oczywiście bym ogarnął na stożek:)
Awatar użytkownika
Tito01
Posty: 40
Rejestracja: 12 paź 2015, 12:42
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Bydgoszcz

06 sie 2018, 21:09

Szkoda kasy moim zdaniem :) jak zależy ci na fajnym dźwięku bierz to co wszyscy z Raszyna za mniej niż połowę tej ceny, jeśli nie chcesz utraty mocy to zostaw Ori dolot

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Edgar
Posty: 23
Rejestracja: 10 wrz 2018, 10:29
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Silver Blues
Lokalizacja: Nowy Sącz

12 wrz 2018, 11:23

Polecam, aktualnie cena z wysyłką to 165 PLN z tego co kojarzę (nieważne czy pobraniowo czy nie). Fajne pomrukiwanie, już od 2500-3000 obrotów, mam wydech full przelot, gada wyśmienicie :)
Awatar użytkownika
SeraphPL
Posty: 46
Rejestracja: 05 lut 2018, 11:51
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

18 gru 2018, 16:08

Słuchajcie, to i cztery opaski skręcane to są wszystkie elementy potrzebne do filtra w NB? Na 70mm wszystko, tak? Rury 10cm wystarczą?

Obrazek
Awatar użytkownika
Renegade
Donator
Donator
Posty: 82
Rejestracja: 02 wrz 2012, 8:26
Model: NB FL
Wersja: ABC
Lokalizacja: Tu i tam

19 gru 2018, 16:27

SeraphPL pisze:
18 gru 2018, 16:08
Słuchajcie, to i cztery opaski skręcane to są wszystkie elementy potrzebne do filtra w NB? Na 70mm wszystko, tak? Rury 10cm wystarczą?

Obrazek
Robisz w miejscu gdzie jest oemowy filtr? Zerknij na fotki poprzedników bo imo 2 kolanka potrzebujesz.
Awatar użytkownika
SeraphPL
Posty: 46
Rejestracja: 05 lut 2018, 11:51
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

20 gru 2018, 8:41

Rajt, dodałem tylko jedno. Dzięki za spostrzegawczość!
Awatar użytkownika
Ołtaż
Posty: 27
Rejestracja: 13 cze 2017, 16:40
Model: NA
Lokalizacja: Nadarzyn

02 mar 2019, 16:27

Czołem,

Czy ktoś Was przerabiał już temat bandaża termo lub oklejania folią termiczną dolotu w celu utrzymania jak najniższej temp powietrza już wewnętrz dolotu?

Zakładając, że mam stożek zamknięty w puszcze jak na foto niżej, doprowadzenie zimnego powietrza do stożka spod zderzaka, zastanawiam się czy dolot od puszki stożka do samego kolektora chować w bandaż i czy będzie z tego jakikolwiek efekt?

Mam mieszanie uczucia co do tego pomysłu, wiec może ktoś mnie z niego wyleczy lub wręcz przeciwnie. Pamietam, że dawniej samochody wyścigowe typu 306 MAXI miały całe doloty w bandażach termo takich jak obecnie wiekszosc osob oplata kolektory wydechowe...
Załączniki
stozek.jpg
stozek.jpg (24.19 KiB) Przejrzano 1171 razy
- NA Canada :poklony:
- NB 1.8 TrackDay edition :twisted:
- NB 1.6 Liftoza MT'ek edition :D
mutra
Donator
Donator
Posty: 2361
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

02 mar 2019, 16:39

Ołtaż pisze:
02 mar 2019, 16:27
Czołem,

Czy ktoś Was przerabiał już temat bandaża termo lub oklejania folią termiczną dolotu w celu utrzymania jak najniższej temp powietrza już wewnętrz dolotu?

Zakładając, że mam stożek zamknięty w puszcze jak na foto niżej, doprowadzenie zimnego powietrza do stożka spod zderzaka, zastanawiam się czy dolot od puszki stożka do samego kolektora chować w bandaż i czy będzie z tego jakikolwiek efekt?

Mam mieszanie uczucia co do tego pomysłu, wiec może ktoś mnie z niego wyleczy lub wręcz przeciwnie. Pamietam, że dawniej samochody wyścigowe typu 306 MAXI miały całe doloty w bandażach termo takich jak obecnie wiekszosc osob oplata kolektory wydechowe...
sam stożek będzie miał mocno znikomy efekt ;) jezeli jesteś w stanie łatwo odizolować dolot od ciepła z komory silnika to czemu nie ale jakiekolwiek większe modyfikacje to IMO sztuka dla sztuki
Awatar użytkownika
Ołtaż
Posty: 27
Rejestracja: 13 cze 2017, 16:40
Model: NA
Lokalizacja: Nadarzyn

02 mar 2019, 17:26

mutra pisze:
02 mar 2019, 16:39
Ołtaż pisze:
02 mar 2019, 16:27
Czołem,

Czy ktoś Was przerabiał już temat bandaża termo lub oklejania folią termiczną dolotu w celu utrzymania jak najniższej temp powietrza już wewnętrz dolotu?

Zakładając, że mam stożek zamknięty w puszcze jak na foto niżej, doprowadzenie zimnego powietrza do stożka spod zderzaka, zastanawiam się czy dolot od puszki stożka do samego kolektora chować w bandaż i czy będzie z tego jakikolwiek efekt?

Mam mieszanie uczucia co do tego pomysłu, wiec może ktoś mnie z niego wyleczy lub wręcz przeciwnie. Pamietam, że dawniej samochody wyścigowe typu 306 MAXI miały całe doloty w bandażach termo takich jak obecnie wiekszosc osob oplata kolektory wydechowe...
sam stożek będzie miał mocno znikomy efekt ;) jezeli jesteś w stanie łatwo odizolować dolot od ciepła z komory silnika to czemu nie ale jakiekolwiek większe modyfikacje to IMO sztuka dla sztuki
Jedyny efekt o jaki mi chodzi to żeby nie stracić nic poniżej serii :) Obecnie mam stożek od razu na wyjściu z kolektora dolotowego (komp stand alone) i moim zdaniem auto nie ma kompletnie dołu... W planie jest trochę to poprawić i wystroić od nowa i nie ukrywam, że szukam jakiegoś w miare rozsądnego rozwiązania w komorze :)
- NA Canada :poklony:
- NB 1.8 TrackDay edition :twisted:
- NB 1.6 Liftoza MT'ek edition :D
Cocon
Donator
Donator
Posty: 43
Rejestracja: 05 lip 2017, 15:17
Model: NB FL
Lokalizacja: SMI

15 maja 2019, 16:39

Jestem w trakcie tworzenia osłony dla stożka, które choć w niewielkim stopniu odseparuje ciepło z kolektora. Decelowo będzie wykonany z aluminium oraz najprawdopodobniej zamknięty od góry w puszkę.

Jest to wersja beta 0.7 :lol: Oryginalna plastikowa osłona zostanie usunięta przy finalnym boxie. Czy jest jeszcze jakieś miejsce skąd bierze stożek zimne powietrze prócz otworów przy nadkolu ?
Załączniki
20190515_164142.jpg
20190515_164142.jpg (3.95 MiB) Przejrzano 985 razy
20190515_164123.jpg
20190515_164123.jpg (3.9 MiB) Przejrzano 985 razy
NBFL 1.6 '01
PKzalew
Posty: 33
Rejestracja: 08 wrz 2019, 12:20
Model: NB FL
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

22 wrz 2019, 11:26

Czy ktoś z Was ma zestaw Cobalta? Wygląda to bardzo sensownie, wychodzi ok 700 zeta
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 9-605.html
mutra
Donator
Donator
Posty: 2361
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: NB FL
Wersja: Sport S-VT
Lokalizacja: Nottinghamshire

22 wrz 2019, 12:54

PKzalew pisze:
22 wrz 2019, 11:26
Czy ktoś z Was ma zestaw Cobalta? Wygląda to bardzo sensownie, wychodzi ok 700 zeta
https://www.moss-europe.co.uk/cobalt-mx ... 9-605.html
170 funtów za kawałek blaszki, rurkę i filtr? Ekhm....
Awatar użytkownika
AaaA
Posty: 362
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

23 wrz 2019, 12:51

i tak taniej niz zestaw przenoszacy miejsce czerpania powietrza do ND od BBR, tam jest 234 funtow za kawalek rury do odkurzacza 70mm dwa kawalki termokurczliwej koszulki i obejmke jak do bas reflex:)
https://bbrgti.com/products/bbr-mx-5-nd-cold-air-intake
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek
Awatar użytkownika
Zepak96
Posty: 21
Rejestracja: 28 lut 2019, 12:11
Model: NB
Lokalizacja: Katowice

01 paź 2019, 16:28

Cocon pisze:
15 maja 2019, 16:39
Jestem w trakcie tworzenia osłony dla stożka, które choć w niewielkim stopniu odseparuje ciepło z kolektora. Decelowo będzie wykonany z aluminium oraz najprawdopodobniej zamknięty od góry w puszkę.

Jest to wersja beta 0.7 :lol: Oryginalna plastikowa osłona zostanie usunięta przy finalnym boxie. Czy jest jeszcze jakieś miejsce skąd bierze stożek zimne powietrze prócz otworów przy nadkolu ?
Nie dałoby rady z łącznikiem od fmic 180*? Ktoś robił takie coś ?
Obrazek
PKzalew
Posty: 33
Rejestracja: 08 wrz 2019, 12:20
Model: NB FL
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

05 paź 2019, 22:04

Czołem!
Kupiłem w Wobo zestaw z silikonowymi kolankami turboworks, będę się zabierał do montażu, tylko mam pytanie co do czujnika temperatury.
1. Lepiej go zamontować w kolanku, czy w aluminiowej rurze?
2. Jak w kolanku, to wszystko jedno, w którym?
3. Czym zrobić dziurę w kolanku? Czy wykorzystać wtedy też tą gumową uszczelkę, czy wetknąć sam plastikowy element? Czymś to jeszcze uszczelnić? Jakimś klejem, czy silikonem?

Poratujcie radą :)
Awatar użytkownika
sliwa
Posty: 166
Rejestracja: 20 kwie 2013, 20:09
Model: NB FL
Lokalizacja: Gdańsk

06 paź 2019, 12:52

Ja mam w kolanku. Dziurę robisz małą i wciskasz czujnik wtedy nie trzeba niczym uszczelniać. Jak nie wchodzi to lekko zwiększasz. Ja chyba wiertłami robiłem, ale nie pamietam jaki rozmiar.
PKzalew
Posty: 33
Rejestracja: 08 wrz 2019, 12:20
Model: NB FL
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

08 paź 2019, 15:06

Udało mi się zamontować zestaw z Raszyna, wyniósł mnie 215 pln (wziąłem droższe, silikonowe kolanka. Teraz jeszcze muszę wykombinować jakąś osłonę termiczną i tyle :)
Brzmienie faktycznie zmienia się in plus, jest to raczej subtelna różnica, ale od razu fajniej.

Jakby ktoś z Warszawy potrzebował pomocy przy montażu, to z przyjemnością pomogę. Na spokojnie to zajmuje z pół godziny.

Edit:
Podłubałem jeszcze i mi tak wyszło, myślę, że można popracować nad stabilnością mocowania całego tego zawijasa
Załączniki
IMG_20191009_215357.jpg
Poprawiona wersja
IMG_20191009_215357.jpg (2.61 MiB) Przejrzano 377 razy
IMG_20191008_155037.jpg
IMG_20191008_155037.jpg (2.75 MiB) Przejrzano 404 razy
Awatar użytkownika
luki_92_92
Posty: 529
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 1.8
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

07 gru 2019, 13:17

Odgrzewając temat - w NB naprawdę mega poprawiało to aspekty akustyczne. W związku z tym, że nabyłem NC pora zadać pytanie - mamy jakiś patent, jak tam to rozwiązać, tzn jakie dlementy potrzebuję zamówić? Dedykowane doloty kosztują jakieś kosmiczne pieniądze i chciałbym skompletować coś sam, jednak problematyczny wydaje mi się MAF wkręcany w dolot - w NB przepływka jaka była każdy wie, zakładało się złączkę sylikonową i po sprawie a w NC chyba już nie jest tak prosto. Mamy tu kogoś kto to robił? Oczywiście standardowo - oczekuję tylko poprawy dźwięku.
Obrazek
ODPOWIEDZ