hej
Czy ktoś to tu montował?
Czy ktoś ma rysunek flanszy mocującej kompresor do silnika / lub gdzie kupić flanszę gotową?
Jakie kółko/średnica kompresora na seryjnym silniku?
Czy da się wystroić na seryjnym kompie? czy trzeba świnkę/standalone?
Czy trzeba zmieniać przepustnicę? celuję w moc ok 200KM daily driver czasem trackday
Mam sam kompresor bez kółka- trochę rzeźby będzie
C30-74 Rotrex do NB 1,8
klika konkretnych pytań
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
mx5 10th Anniversary
Czy ktoś to tu montował?
Nie.
Czy ktoś ma rysunek flanszy mocującej kompresor do silnika / lub gdzie kupić flanszę gotową?
Obstawiam że może za wielką wodą.
Jakie kółko/średnica kompresora na seryjnym silniku?
Poszukaj w dokumentacji max obroty i policz średnicę kółka tak żeby przy odcince wychodziły max obroty.
Czy da się wystroić na seryjnym kompie? czy trzeba świnkę/standalone?
Minimum świnia.
Czy trzeba zmieniać przepustnicę? celuję w moc ok 200KM daily driver czasem trackday
Przepustnica zostaje, ale może drugą trzeba dołożyć.
Generalnie najprostszą czynność masz za sobą teraz hard part.
zyzy pisze:Czy ktoś to tu montował?
u nas na pewno nie, to rzadki acz świetny kompresor.
zyzy pisze:Jakie kółko/średnica kompresora na seryjnym silniku?
Policz, chyba wszystkie potrzebne dane znajdziesz tu: http://www.tts-performance.co.uk/rotrex-c30-supercharger
zyzy pisze:Czy da się wystroić na seryjnym kompie?
nie.
zyzy pisze:Czy ktoś ma rysunek flanszy mocującej kompresor do silnika / lub gdzie kupić flanszę gotową?
popytaj w Kraftwerks albo podobnej firmie robiącej gotowy kit, może da sie kupić samą flanszę. Albo
http://www.rotrex.com/Home/Supercharger_Experience/Details?kit_id=524271b6-747a-4c3a-915d-4e3716b09551 na zdjęciu są flansze, skan do cada, wymiary otworu i rozstawy śrub znasz, przy odrobinie szcześcia da się ustalić pozostałe wymiary takiej płyty.
zyzy pisze:Czy trzeba zmieniać przepustnicę?
Nie, po co. Rotrex nie ma imho takiego głupiego zachowania jak rootsy.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
autopaga pisze:Generalnie najprostszą czynność masz za sobą teraz hard part.
Nie dramatyzowałbym, śmiem twierdzić, że zdecydowanie bardziej kłopotliwe w montażu są eatony. Jak patrzę na mocowanie i napinacz to sprawa wydaje mi się bardzo prosta. Tu nie trzeba mieć nie wiadomo jakiego zaplecza, żeby zrobić zgrabny rysunek i w zasadzie na tym kończy się jedyny problem. Samo kółko ogarnie jakiś doświadczony tokarz bez problemu. Reszta tak jak wszędzie więc zyzy nie poddawaj się i bądź pionierem w pl bo to mega fajny kompresor
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Miałem przyjemność udzielać się przy budowie VR6 kumpla z Rotrexem. Wymagający ale świetny sprzęt. Jeżeli to nie "zabawa" tylko poważne plany, to życzę powodzenia.
...200KM.
Za kompresorem przemawia przede wszystkim moment, -> charakterystyka sama w sobie, tym bardziej ciekawa przy rotrexach, zapomniałbym o mocy w takim ukladzie. Rekordów z tego żadnych nie będzie, za to momentem będziesz mógł jeździł w bajecznym zakresie.
...200KM.
Za kompresorem przemawia przede wszystkim moment, -> charakterystyka sama w sobie, tym bardziej ciekawa przy rotrexach, zapomniałbym o mocy w takim ukladzie. Rekordów z tego żadnych nie będzie, za to momentem będziesz mógł jeździł w bajecznym zakresie.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
dziękuję za odpowiedzi
projekt pewnie ruszy z początkiem października
projekt pewnie ruszy z początkiem października
mx5 10th Anniversary
- Wenega
- Posty: 233
- Rejestracja: 30 maja 2016, 10:21
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Oleśnica
cóż, mam rotrexa c30 i kilka pytań, może ktoś zna odpowiedzi/pomoże
1) olej musi być tylko dedykowany do rotrexa czy można użyć zamiennika? czy ktoś zna specyfikacje tego oleju?
2) czy policzyłby mi ktoś średnicę kółka żeby w silniku 1.8 osiągać doładowanie 0,8 bara
3) emu rozumiem będzie wystarczające żeby to wystroić? i kto z forum podjąłby się strojenia (im bliżej dolnego śląska tym lepiej)?
4) i przy okazji jakieś sprawdzone sprzęgła ktoś może poleci
z góry dzięki
1) olej musi być tylko dedykowany do rotrexa czy można użyć zamiennika? czy ktoś zna specyfikacje tego oleju?
2) czy policzyłby mi ktoś średnicę kółka żeby w silniku 1.8 osiągać doładowanie 0,8 bara
3) emu rozumiem będzie wystarczające żeby to wystroić? i kto z forum podjąłby się strojenia (im bliżej dolnego śląska tym lepiej)?
4) i przy okazji jakieś sprawdzone sprzęgła ktoś może poleci
z góry dzięki
- Wenega
- Posty: 233
- Rejestracja: 30 maja 2016, 10:21
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Oleśnica
cóż, wiekszośt tematów mam już można powiedzieć ogarniętych, przynajmniej teoretycznie, pozostaje jedno pytanie, bo cena oryginalnego zabija;
1) czy olej musi być tylko dedykowany do rotrexa czy można użyć zamiennika? czy ktoś zna specyfikacje tego oleju?
1) czy olej musi być tylko dedykowany do rotrexa czy można użyć zamiennika? czy ktoś zna specyfikacje tego oleju?
Temat do zamknięcia, projekt nie doszedł do skutku.
mx5 10th Anniversary