reroute i podkładka pod termostat
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Jaki byłby koszt samych zaślepek?
Napisze ktoś zielonemu użytkownikowi czy tego potrzebuje? (Doktorze Kokonie, czy ja tego potrzebuję? : )
Rozumiem po co jest reroute z grubsza? Ale po co np te zaślepki? Czemu ktoś chciałby same zaślepki? (Chyba że zaślepki są do wyjść na turbo, jak ktoś chce zrobić reroute w wolnossaku?)
Oraz czemu w ogóle wyjście wody na turbo, byłem przez pewien czas przekonany, że turbo jest chłodzone olejem? Czy olejem jest tylko smarowane, a chłodzone dodatkowo cieczą? (Czy różnie?)
Rozumiem po co jest reroute z grubsza? Ale po co np te zaślepki? Czemu ktoś chciałby same zaślepki? (Chyba że zaślepki są do wyjść na turbo, jak ktoś chce zrobić reroute w wolnossaku?)
Oraz czemu w ogóle wyjście wody na turbo, byłem przez pewien czas przekonany, że turbo jest chłodzone olejem? Czy olejem jest tylko smarowane, a chłodzone dodatkowo cieczą? (Czy różnie?)
gzy
2 zaślepki są w celu zaślepienia egr'a, ponieważ rurka od egr'a idzie za głowicą i koliduje z podkładką do rerouta, więc trzeba go wywalić (co zaleca się zrobić tak czy inaczej), bo oprócz syfu w kolektorze dolotowym nic nie daje. Więc do tego one służą i są przydatne w każdej konfiguracji.
Trzecia płytka jest do zaślepienia głowicy od przodu, ponieważ można usunąć tą część co wystaje pomiędzy kółkami rozrządu.
Wykonawca zapomniał ile miało być zaślepek i zrobił za dużo, dlatego mi zostało.
Turbiny mają zawsze wejście na olej, a czasem też na wodę i w takim przypadku można turbinę podpiąć z podkładki lub też wsadzić tam czujnik temperatury wody dla dodatkowego zegara, co kto lubi, stwierdziłem że dobrze jest zrobić takie dodatkowe gniazdo.
Według mnie fabrycznie układ chłodzenia nie jest dobrze rozwiązany, bo nie wrzuca wody do chłodnicy z najcieplejszego miejsca, czyli z 4 cylindra.
PS. Lexx tak masz spakowany komplet.
PS2. pepeg przepraszam nie zauważyłem że wpisałeś się na rezerwę przed ubekiem.
Trzecia płytka jest do zaślepienia głowicy od przodu, ponieważ można usunąć tą część co wystaje pomiędzy kółkami rozrządu.
Wykonawca zapomniał ile miało być zaślepek i zrobił za dużo, dlatego mi zostało.
Turbiny mają zawsze wejście na olej, a czasem też na wodę i w takim przypadku można turbinę podpiąć z podkładki lub też wsadzić tam czujnik temperatury wody dla dodatkowego zegara, co kto lubi, stwierdziłem że dobrze jest zrobić takie dodatkowe gniazdo.
Według mnie fabrycznie układ chłodzenia nie jest dobrze rozwiązany, bo nie wrzuca wody do chłodnicy z najcieplejszego miejsca, czyli z 4 cylindra.
PS. Lexx tak masz spakowany komplet.
PS2. pepeg przepraszam nie zauważyłem że wpisałeś się na rezerwę przed ubekiem.
czy planowany jest kolejny ZG?
BTW gdzieś widziałem filmik pokazujący montaz i jak to działa, fajnie pokazuje jak to prawidłowo zadziałą ale nie mgoę znaleśc linku
BTW gdzieś widziałem filmik pokazujący montaz i jak to działa, fajnie pokazuje jak to prawidłowo zadziałą ale nie mgoę znaleśc linku
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Dla potomnych, ogarnąłem problem z temperaturą. W twoją podkładkę wkręcony jest czujnik temperatury. Aluminium jednak nie do końca dobrze chyba przewodzi tą masę szczególnie jak połączenie gwintowane jest uszczelnione.
Po obwiązaniu drutem obudowy czujnika temperatury i uziemieniu jej wszystko działa. Gdyby ktoś miał takie problemy w przyszłości polecam zmasować ten punkt na podstawce.
Po obwiązaniu drutem obudowy czujnika temperatury i uziemieniu jej wszystko działa. Gdyby ktoś miał takie problemy w przyszłości polecam zmasować ten punkt na podstawce.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- PuszekOkruszek
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
- Model: NB
- Wersja: Stock
Cześć, odświeżam temat.
Będę niedługo robił taki zestaw dla siebie, jeśli ktoś jest zainteresowany mogę także wykonać kilka egzemplarzy dla ludzi z forum.
Zastrzegam, że trochę to potrwa (ok 4-6 tyg), jeśli jesteście zainteresowani dajcie znać w komentarzu, ew napiszcie priv.
@autopaga mam nadzieję, że nie będziesz miał nic przeciwko jeśli będę się troszkę wzorował na Twojej pracy
Pozdrawiam!
Będę niedługo robił taki zestaw dla siebie, jeśli ktoś jest zainteresowany mogę także wykonać kilka egzemplarzy dla ludzi z forum.
Zastrzegam, że trochę to potrwa (ok 4-6 tyg), jeśli jesteście zainteresowani dajcie znać w komentarzu, ew napiszcie priv.
@autopaga mam nadzieję, że nie będziesz miał nic przeciwko jeśli będę się troszkę wzorował na Twojej pracy
Pozdrawiam!
PuszekOkruszek pisze:Cześć, odświeżam temat.
Będę niedługo robił taki zestaw dla siebie, jeśli ktoś jest zainteresowany mogę także wykonać kilka egzemplarzy dla ludzi z forum.
Zastrzegam, że trochę to potrwa (ok 4-6 tyg), jeśli jesteście zainteresowani dajcie znać w komentarzu, ew napiszcie priv.
@autopaga mam nadzieję, że nie będziesz miał nic przeciwko jeśli będę się troszkę wzorował na Twojej pracy
Pozdrawiam!
Jeśli będzie to pod 1.6 w NA pasować to bardzo chętnie
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Zwracam uwagę na jedną rzecz z którą miałem problem. Mianowicie nie uszczelniajcie gwintowanego połączenia dla czujnika temperatury a jeśli to robicie zadbajcie o dodatkowe uziemienie obudowy czujnika do bloku silnika. Inaczej czujnik temp. przekłamuje.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- PuszekOkruszek
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
- Model: NB
- Wersja: Stock
Zastanawiałem się już nad tym, na pewno nie pominę tej kwestii przy konstrukcji.
@autopaga pamiętasz jaka była grubość samej podkładki?
@autopaga pamiętasz jaka była grubość samej podkładki?
rownież jestem chętny i kolega @Miarek też z pewnością
- PuszekOkruszek
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
- Model: NB
- Wersja: Stock
Po weekendzie majowym zacznę coś rzeźbić
jaka cena zestawu mniej więcej?
- PuszekOkruszek
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
- Model: NB
- Wersja: Stock
Ciężko powiedzieć, ale pewnie coś w okolicach 400zł, zobaczę czy uda mi się skompletować wszystkie elementy (tzn węże itd)
-
- Donator
- Posty: 192
- Rejestracja: 28 sty 2015, 20:06
- Model: Inny
- Wersja: MX5
- Lokalizacja: Poznań
Jeśli uda Ci się ogarnąć taki set jak autogapa to biorę w ciemno (podkładka gotowa w 100% do założenia, zaślepki, aluminiowa rura do zamontowania obok kolektora).
Osobiście mogę pomóc w "dorwaniu" obudów termostatów z KIA w "grupowej" cenie jak coś .
Osobiście mogę pomóc w "dorwaniu" obudów termostatów z KIA w "grupowej" cenie jak coś .
- PuszekOkruszek
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
- Model: NB
- Wersja: Stock
Pisałem Ci już priv
Jestem na etapie oczekiwania na pierwsze części i planowania rozłożenia otworów w podkładce.
Otwór na czujnik zostaje z prawej (od strony kolektora ssącego), ale prawdopodobnie zmieni się położenie dodatkowego ujścia wody, będzie musiało się zmieścić obok wyjścia na mały obieg.
Pełny zestaw będzie zawierał:
-podkładkę
-obudowę termostatu
-nyple i korki do otworów
-śruby do podkładki
-zaślepki (przód i dwie od EGR)
-kwestia rury zostaje otwarta - będę szukał odpowiedniego węża
-komplet uszczelek (dwie na podkładkę, jedna na przód i dwie pod EGR) jeśli uda mi się je skompletować
Jestem na etapie oczekiwania na pierwsze części i planowania rozłożenia otworów w podkładce.
Otwór na czujnik zostaje z prawej (od strony kolektora ssącego), ale prawdopodobnie zmieni się położenie dodatkowego ujścia wody, będzie musiało się zmieścić obok wyjścia na mały obieg.
Pełny zestaw będzie zawierał:
-podkładkę
-obudowę termostatu
-nyple i korki do otworów
-śruby do podkładki
-zaślepki (przód i dwie od EGR)
-kwestia rury zostaje otwarta - będę szukał odpowiedniego węża
-komplet uszczelek (dwie na podkładkę, jedna na przód i dwie pod EGR) jeśli uda mi się je skompletować
PuszekOkruszek pisze:Pisałem Ci już priv
Jestem na etapie oczekiwania na pierwsze części i planowania rozłożenia otworów w podkładce.
Otwór na czujnik zostaje z prawej (od strony kolektora ssącego), ale prawdopodobnie zmieni się położenie dodatkowego ujścia wody, będzie musiało się zmieścić obok wyjścia na mały obieg.
Pełny zestaw będzie zawierał:
-podkładkę
-obudowę termostatu
-nyple i korki do otworów
-śruby do podkładki
-zaślepki (przód i dwie od EGR)
-kwestia rury zostaje otwarta - będę szukał odpowiedniego węża
-komplet uszczelek (dwie na podkładkę, jedna na przód i dwie pod EGR) jeśli uda mi się je skompletować
kibicuje
- PuszekOkruszek
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 mar 2017, 1:27
- Model: NB
- Wersja: Stock
Dzisiaj doszły do mnie króćce, udało się dostać 17mm na mały obieg, 8mm na dodatkowe akcesorium (turbo,przepustnica) i korek jeśli ktoś nic dodatkowego nie podłącza. Jutro powinny dojść obudowy termostatu i działam dalej