(NA/NB/NC/ND) Dyfry z LSD

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

lukigondi
Posty: 98
Rejestracja: 29 maja 2010, 0:17
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster
Lokalizacja: Upper Silesia

07 gru 2015, 17:15

Torsen Typ 1 (widac pelen otwor)
Obrazek
Obrazek

Torsen Typ 2 (widac "podkładkę" w otworze)
Obrazek
Obrazek

Fuji (widac "sześciokąt" w otworze)
Obrazek



Otwarty (widac "walek" w otworze)
Obrazek



Jezli podczas wymiany oleju znajdziesz takie kawlki oznacza, ze masz Fuji na wykończeniu.
Obrazek

Obrazek

Obrazek




Jezeli chodzi o rynek UK to do okolo polowy 2003 wszystkie szpery byly Torsen. Po polowie 2003, Fuji.
Rozebralem kilkanascie jak nie kilkadziesiąt mx5.
Większość fuji dyfrow (mowie o MK2,5 nie MK3) mialy kawlki metalu ze (zdjec powyzej) w oleju.
Dryfry te nie byly glosne, nie szumialy, dzialay.....

Poloski z MK1 (późne lata), MK2 i MK2,5 sa zamienne....
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

08 gru 2015, 10:28

Z tego co wyczytałem jak z fuji wylecą kawałki to zachowuje się wtedy jak otwarty dyfer, bo te płytki właśnie są odpowiedzialne za tarcie i spinanie. Ogólnie znalazłem wątek na forum uk i masa ludzi ma z tym problem, trzeba omijać ten mechanizm szerokim łukiem.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

08 gru 2015, 10:31

Po jakim przebiegu to się dzieje w NBFL? Ja wymieniałem w NC'ku olej przy ~80kkm i nic takiego nie zauważyłem. Więc może w NC to już jest poprawione.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

08 gru 2015, 10:55

autopaga pisze:Z tego co wyczytałem jak z fuji wylecą kawałki to zachowuje się wtedy jak otwarty dyfer, bo te płytki właśnie są odpowiedzialne za tarcie i spinanie. Ogólnie znalazłem wątek na forum uk i masa ludzi ma z tym problem, trzeba omijać ten mechanizm szerokim łukiem.

Jest w tym sporo racji, ale niekoniecznie bym go omijał. W Grinchu przetrwał sezon niezbyt lekkiej jazdy. I żyje :)
Kiedyś sebna, który miał go w swoim sportive wymieniał dyfer ze 2 razy. Tak to już ma, że się zużywa, ale nie ma reguły.
Obrazek

miatasm.com
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

08 gru 2015, 11:53

Skąd wiesz czy w grinchu nie były już wyjęte okruchy z dyfra?;)
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

08 gru 2015, 12:32

Bo działa i spina :-) a dyfer zakładałem wiosną w miejsce spawa.
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1183
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

08 gru 2015, 12:52

jqb pisze:Po jakim przebiegu to się dzieje w NBFL? Ja wymieniałem w NC'ku olej przy ~80kkm i nic takiego nie zauważyłem. Więc może w NC to już jest poprawione.


U mnie przy 130 kkm (potwierdzonego przebiegu)
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

08 gru 2015, 13:01

Uuuu znowu rośnie legenda.

Znam z bliska i od dłuższego czasu przynajmniej 3 NBFL które mają grubo ponad 150tyś i ori fuji i nic się nie dzieję.
W tym mój speed ma fuji, 160tyś km + i bebechy eleganckie.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

08 gru 2015, 13:06

u mnie ok 160kk km w msm i spina na łuku bardzo fajnie
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

08 gru 2015, 15:17

Uuuu znowu rośnie legenda.

Znam z bliska i od dłuższego czasu przynajmniej 3 NBFL które mają grubo ponad 150tyś i ori fuji i nic się nie dzieję.
W tym mój speed ma fuji, 160tyś km + i bebechy eleganckie.


http://www.mx5oc.co.uk/forum/yaf_postsm357597_Bits-from-diff.aspx

Przeczytałem cały temat i według mnie to popularna usterka. Prawda jest taka że nie idzie sprawdzić czy te elementy są czy ich nie ma bez wyciągnięcia szpery, nie widać ich nawet po ściągnięciu czapki z łapami.
lukigondi
Posty: 98
Rejestracja: 29 maja 2010, 0:17
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster
Lokalizacja: Upper Silesia

08 gru 2015, 21:04

Jezeli chodzi o przebieg to chyba nie ma reguły.
Mialem szpary z przebiegiem 100tys mil byly ok.
Pamietam tez 1 sztuke przebieg 50-60 tys mil i plytki z olejem wylecialy...
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

09 gru 2015, 8:52

A nie jest tak, że tylko w 2003r czyli na początku bywały problemy, a później to poprawili? Gdzieś tak czytałem.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

09 gru 2015, 9:49

Biorąc pod uwagę, że montowali to ustrojstwo od połowy 2003 do połowy 2004 (później weszła NC), to mało czasu na to "później" ;)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

09 gru 2015, 10:03

W 2005 też była produkcja NBFL. Z limitowanych np. Impuls, MSM.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

09 gru 2015, 13:13

W sumie faktycznie. Skoro pierwsze NC wyprodukowali w maju 2015, to przez 4 miesiące coś z taśmy musiało zjeżdżać ;) Czyli jakieś 2 lata produkcji z tym dyfrem były :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Tycjan
Posty: 1049
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

13 gru 2015, 19:04

Alan pisze:W 2005 też była produkcja NBFL. Z limitowanych np. Impuls, MSM.

Tak, NBFL był produkowany w 2005 roku, ale nie dotyczy to MSM.
Wszystkie MSM (także te na rok 2005) zostały wyprodukowane w 2004 roku. Ostatni MSM zszedł z tasmy 22 grudnia.
Każdy własciciel MSM może dowiedzieć się dokładnej daty zejścia z tasmy swojego auta.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
B4ndit
Posty: 157
Rejestracja: 20 mar 2012, 19:10
Model: Inny
Wersja: BMW M2, ex NCFL
Lokalizacja: Katowice/Warszawa/Berlin

15 gru 2015, 17:35

A wie ktoś może jak wygląda sprawa z NC 5b? Czy to nie ma znaczenia, bo chyba te skrzynie można stosować zamiennie?
Awatar użytkownika
HDM
Posty: 183
Rejestracja: 01 cze 2015, 8:57
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

16 gru 2015, 19:48

Witam Panowie! Na forum miaty tym angielskim, wyczytalem ze NC'ki mialy LSD tylko w wersji 2.0 i 6 biegowej skrzyni. Ja mam 5 biegowa wiec smutny obszedłem sie smakiem.. Ale dzis rozkodowalem VIN i pokazuje mi ze mam 2.0 5 Biegow + LSD . Wiec jak to jest w koncu?
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

17 gru 2015, 17:04

HDM pisze:Witam Panowie! Na forum miaty tym angielskim, wyczytalem ze NC'ki mialy LSD tylko w wersji 2.0 i 6 biegowej skrzyni. Ja mam 5 biegowa wiec smutny obszedłem sie smakiem.. Ale dzis rozkodowalem VIN i pokazuje mi ze mam 2.0 5 Biegow + LSD . Wiec jak to jest w koncu?

Nie wiem, ale mam znajomego, który też ma 5b i LSD w NC z 2007 więc to chyba nie jest reguła.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
kazik_kazik
Donator
Donator
Posty: 402
Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

17 gru 2015, 18:38

Jakby ktoś potrzebował bardzo obrazowego wyjaśnienia działania torsena

https://www.facebook.com/25093143827702 ... 355477728/
Zdrówko!
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

17 gru 2015, 19:56

NC 2,0 5-biegowe też miały szperę, ale nie wiem czy każda. Na pewno automat nie ma.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

17 gru 2015, 21:31

kazik_kazik pisze:Jakby ktoś potrzebował bardzo obrazowego wyjaśnienia działania torsena

https://www.facebook.com/25093143827702 ... 355477728/
W tym filmiku jest wyjaśniona zasada działania otwartego dyfra, a nie LSD.
________________
edit

tu masz torsena:
Awatar użytkownika
diuk
Posty: 24
Rejestracja: 22 maja 2013, 18:02
Model: NB FL
Lokalizacja: Kraków

29 gru 2015, 14:48

.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2015, 13:00 przez diuk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

29 gru 2015, 15:15

Zanim zacznie się powtórka z rozrywki... -> viewtopic.php?f=25&t=15697
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

12 sty 2016, 18:48

Świeżo z rozbierania auta.

Fuji Mazdaspeed ma inny wymiar wieloklinu, 29mm i widok przez dyfer- przelotowy. Szpera fuji Mazdaspeed, to inna fuji niz te NBFL-owe zwyczajne. Budowa przypomina szpere z rx8/NC.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Tycjan
Posty: 1049
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

17 sty 2016, 16:40

Wg japońskiego dziennikarza - MSM względem zwykłej wersji NBFL, ma "poprawione przeniesienie napedu". "Półosie zostały wzmocnione" i co ciekawe, "koła mechanizmu różnicowego mają te same wymiary (size) co w S2000".

Dodatkowo w/w dziennikarz stwierdził, w rozmowie z kierowcą, testującym pierwszego - prototypowego MSM'a, że do MSM "dodano 6-biegową skrzynie identyczną jak te w Altezza i Silvia". Ciekawe czy skrzynie z MSM, różni się od np. 6-tki z NB czy z NBFL ?
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

18 sty 2016, 10:14

Wiemy, że pierwsze 6-tki w NBFL-ach miały inny rozmiar tej wsławionej tulejki drążka (bush lower kit), co może samo w sobie nie jest istotną różnicą, ale świadczy o tym, że w trakcie produkcji (właściwie na samym początku) jakieś zmiany w tych skrzyniach wprowadzono.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1773
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

10 kwie 2017, 13:36

Witam,

byłem ciekaw jaki rodzaj LSD siedzi w mojej ND. Otrzymałem anglojęzyczny opis szpery montowanej w MX-5 ND z silnikiem 2.0

• Inside the super-LSD, taper rings that are fixed to the differential gear case have been placed between the differential gear case and the side gears. Additionally, a cone is provided around the outer surface of the side gear.
• Springs and retainers are positioned between the right and left side gears to provide initial torque to the taper rings

Otrzymałem również rysunek poglądowy. Problem w tym że nie mam pojęcia jak tu go wkleić.

Zainteresowanym mogę przesłać rysunek na prv.


Pozdrawiam
Rafał
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3523
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

10 kwie 2017, 14:53

Zdjęcie lub PrintScreen i wrzuć plik jpg na forum.
Awatar użytkownika
MMRS
Donator
Donator
Posty: 1773
Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
Model: ND
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Warszawa

14 kwie 2017, 12:09

image001[977].png
image001[977].png (19.62 KiB) Przejrzano 2207 razy


I jeszcze raz opis, który otrzymałem od Mazdy na moje zapytanie jaki rodzaj LSD siedzi w czwartej generacji.

• Inside the super-LSD, taper rings that are fixed to the differential gear case have been placed between the differential gear case and the side gears. Additionally, a cone is provided around the outer surface of the side gear.
• Springs and retainers are positioned between the right and left side gears to provide initial torque to the taper rings

Pozdrawiam
R.
ODPOWIEDZ