Hej,
Mam NC z 2011 z silnikiem 1.8 I tak zastanawiam się czy warto bawić się w zwiększanie mocy. Macie jakieś doświadczenia i ile wtrzeba wydać aby to miało sens?
NC 1.8 warto zwiększac moc?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Słyszałem że ogólnie zwiększanie mocy wolnossąco wychodzi drogo, a NC silniki podobno słabo znoszą doładowanie.
ALE! Jaką masz skrzynię? Bo jeśli masz 5tkę, to możesz uzyskać subiektywną poprawę wrażeń zmieniając na 6tkę.
ALE! Jaką masz skrzynię? Bo jeśli masz 5tkę, to możesz uzyskać subiektywną poprawę wrażeń zmieniając na 6tkę.
gzy
Idąc przećwiczoną drogą:
- remap (w tym zapłon pod PB98)
- przelotowy wydech (kompletny z kolektorem (na zamówienie bo nikt chyba nie robi pod 1,8), katalizatorem sportowym lub decat)
możesz spodziewać się wyniku w okolicach 150KM i dużo mniej używalnego samochodu ze względu na hałas przelotowego wydechu.
Generalnie 2,0 będzie jednak bardziej rozwojowy - od razu na starcie masz >160KM i sporo gotowych gratów tuningowych, a idąc powyższą drogą uzyskasz 180-190KM, które już robią robotę w NC. Po dodaniu delikatnie ostrzejszych wałków, obróbce głowicy itp. wychodzi nieco ponad 200KM.
Co do doładowania: większość znanych mi uturbionych w Polsce NC ma tendencję do mniej lub bardziej okazjonalnego niedziałania
- remap (w tym zapłon pod PB98)
- przelotowy wydech (kompletny z kolektorem (na zamówienie bo nikt chyba nie robi pod 1,8), katalizatorem sportowym lub decat)
możesz spodziewać się wyniku w okolicach 150KM i dużo mniej używalnego samochodu ze względu na hałas przelotowego wydechu.
Generalnie 2,0 będzie jednak bardziej rozwojowy - od razu na starcie masz >160KM i sporo gotowych gratów tuningowych, a idąc powyższą drogą uzyskasz 180-190KM, które już robią robotę w NC. Po dodaniu delikatnie ostrzejszych wałków, obróbce głowicy itp. wychodzi nieco ponad 200KM.
Co do doładowania: większość znanych mi uturbionych w Polsce NC ma tendencję do mniej lub bardziej okazjonalnego niedziałania
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
NC N/A 200KM? Sorry nie uwierze dopoki nie zobacze. A o uzytkowaniu takiego krzykacza na co dzien nie wspomne. Finansowo ocieranie sie o turbienie, a doladowujac 0.5atm i celujac w 200KM/250Nm mamy bezpieczny projekt i rozwojowe mozliwosci, bez problemu mozemy zachowac cywilna nature auta. Tylko doladowanie- bez porywania sie na 1bara z seryjnym sercem i prawdopodobienstwo trupa takie samo jak przy wyduszonym N/A bo i tu i tu stroiciel ma wladze nad bezpieczenstwem setupu.
Natomiast na zupelnie zielonego uzytkownia jedyna dobra rada to kupic 2.0, zalozyl jakis stozek i tlumik koncowy aftermarket i cieszyc sie skutecznym efektem placebo.
Natomiast na zupelnie zielonego uzytkownia jedyna dobra rada to kupic 2.0, zalozyl jakis stozek i tlumik koncowy aftermarket i cieszyc sie skutecznym efektem placebo.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
Zajcol miał NCFLa zrobionego na 193km chyba? potwierdzone na rolkach
- cały dolot z filtrem przed chłodnicą
- kolekotr wydechowy 4-1
- kompletny wydech
- remap
i to auto mega fajnie jeździło )
- cały dolot z filtrem przed chłodnicą
- kolekotr wydechowy 4-1
- kompletny wydech
- remap
i to auto mega fajnie jeździło )
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 20 mar 2012, 19:10
- Model: Inny
- Wersja: BMW M2, ex NCFL
- Lokalizacja: Katowice/Warszawa/Berlin
Na forum miata.net spotykam się jednak z odwrotną niż tutaj opinią. Wszelkie turbienie/kompresor w 1.8 daje proporcjonalnie lepsze efekty niż w 2.0 (np różnica po uturbieniu pomiędzy 2.0 i 1.8 się zmniejsza z 40 koni do 20?) i podobno nie ma jakiś strasznych problemów z niezawodnością.
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
B4ndit pisze:Na forum miata.net spotykam się jednak z odwrotną niż tutaj opinią. Wszelkie turbienie/kompresor w 1.8 daje proporcjonalnie lepsze efekty niż w 2.0 (np różnica po uturbieniu pomiędzy 2.0 i 1.8 się zmniejsza z 40 koni do 20?) i podobno nie ma jakiś strasznych problemów z niezawodnością.
Dziwne, ja znalazłem tylko jedno info o kicie Coswortha (czyli w sumie FlyinMiata), który różni się o 20 koni, ale BBR np. już się różni o 40.
Do 1.8 ogólnie jest mało kitów i mało informacji, wszak większość systemów FI była projektowana pod 2.0.
Nie znalazłem informacji ile produkuje 1.8 na kicie begi, albo moto-east.
Wątpie, żeby różnica była tak mała, jak 20 koni, biorąc pod uwagę chociażby większy moment obrotowy wynikający z pojemności,
do tego dochodzi jeszcze fakt, że NCfl miało wzmocnione bebechy w wersji 2.0, dzięki czemu jeszcze lepiej znoszą doładowanie.
Prosiłbym w takim razie o jakieś poparcie linkami, bo ja nic takiego nie znalazłem ( bez sarkazmu/uszczypliwości, po prostu serio jestem ciekaw ).
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 20 mar 2012, 19:10
- Model: Inny
- Wersja: BMW M2, ex NCFL
- Lokalizacja: Katowice/Warszawa/Berlin
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=563013
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=384342
http://www.bellengineering.net/product_ ... cts_id=357
BBR w 1.8 daje podobno 220 koni vs 238 w 2.0.
http://www.pistonheads.com/news/general ... -1-8/26495
Begi podobnie (20 koni mniej na kołach, patrz ostatnie 2 posty z tego tematu: http://forum.miata.net/vb/showthread.ph ... 560&page=2)
Co prawda ostatnio na flying miata się ktoś pytał o forced induction dla 1.8, to polecili jako tańsze rozwiązanie swap do silnika 2.5. Zawsze też można połączyć jedno z drugim. Gdzieś na miata.net widziałem co najmniej jedną osobę, co najpierw wysadziła swój silnik 1.8 kitem od Coswortha i potem przełożyła go do silnika 2.5 kończąc z ponad 300 końmi na kołach...
edit:
jeszcze Kraftwerks Rotrex Kit:
https://www.youtube.com/watch?v=roG5pPCqRO0
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=384342
http://www.bellengineering.net/product_ ... cts_id=357
BBR w 1.8 daje podobno 220 koni vs 238 w 2.0.
http://www.pistonheads.com/news/general ... -1-8/26495
Begi podobnie (20 koni mniej na kołach, patrz ostatnie 2 posty z tego tematu: http://forum.miata.net/vb/showthread.ph ... 560&page=2)
Co prawda ostatnio na flying miata się ktoś pytał o forced induction dla 1.8, to polecili jako tańsze rozwiązanie swap do silnika 2.5. Zawsze też można połączyć jedno z drugim. Gdzieś na miata.net widziałem co najmniej jedną osobę, co najpierw wysadziła swój silnik 1.8 kitem od Coswortha i potem przełożyła go do silnika 2.5 kończąc z ponad 300 końmi na kołach...
edit:
jeszcze Kraftwerks Rotrex Kit:
https://www.youtube.com/watch?v=roG5pPCqRO0
250hp and 260Nm!
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
B4ndit pisze:http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=563013
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=384342
http://www.bellengineering.net/product_ ... cts_id=357
BBR w 1.8 daje podobno 220 koni vs 238 w 2.0.
http://www.pistonheads.com/news/general ... -1-8/26495
Begi podobnie (20 koni mniej na kołach, patrz ostatnie 2 posty z tego tematu: http://forum.miata.net/vb/showthread.ph ... 560&page=2)
Co prawda ostatnio na flying miata się ktoś pytał o forced induction dla 1.8, to polecili jako tańsze rozwiązanie swap do silnika 2.5. Zawsze też można połączyć jedno z drugim. Gdzieś na miata.net widziałem co najmniej jedną osobę, co najpierw wysadziła swój silnik 1.8 kitem od Coswortha i potem przełożyła go do silnika 2.5 kończąc z ponad 300 końmi na kołach...
edit:
jeszcze Kraftwerks Rotrex Kit:
https://www.youtube.com/watch?v=roG5pPCqRO0250hp and 260Nm!
Kraftwerksa nie znałem, dzięki za info !
BBR gdzieś mi się przewinęło, że 308 miał na 2.0, ale to możliwe, że po jakichś innych modyfikacjach.
Begi akurat w 2.0 to do 300 spokojnie dochodzi. Wciąż uważam, że pakowanie się w przypadku 1.8 w FI, gdzie silnik 2.0 z NCfl jest mocniejszy, jest słabsza skrzynia 5b (w porównaniu do 6b z NCfl, którą wzmocnili), w większości przypadków brak szpery i B6 (akurat w sumie amory można pominąć) nie jest imho najlepszym pomysłem. Biorąc pod uwagę, że złożenie i zakup tego wszystkiego to jest koszt około 30-40k, a w przypadku kompresora ponoć 40-50k to nie wiem, czy nie lepiej byłoby zeswapować 2.5, albo znaleźć wersję sport z NCfl ze szperą i wszystkim i wtedy dopiero podnosić moc.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
unaimed1337 pisze:...Biorąc pod uwagę, że złożenie i zakup tego wszystkiego to jest koszt około 30-40k... czy nie lepiej byłoby zeswapować 2.5, albo znaleźć wersję sport z NCfl ze szperą i wszystkim i wtedy dopiero podnosić moc.
Jeśli zadowolisz się mocą 220~240KM to customowy zestaw turbo nie powinien przekroczyć połowy podanej przez Ciebie kwoty.
Oczywiście, najbezpieczniejszą metodą zwiększania mocy, jest zwiększenie pojemności.
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 20 mar 2012, 19:10
- Model: Inny
- Wersja: BMW M2, ex NCFL
- Lokalizacja: Katowice/Warszawa/Berlin
Czy faktycznie skrzynia 5b jest tutaj problemem? Nie słyszałem o tym, ale dopiero od niedawna zacząłem się poważniej przyglądać temu tematowi. Jeśli to faktycznie koszt jest 30-40 tysięcy, to średnio ma to sens, ale to chyba trochę przesadzona kwota?
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
B4ndit pisze:Czy faktycznie skrzynia 5b jest tutaj problemem? Nie słyszałem o tym, ale dopiero od niedawna zacząłem się poważniej przyglądać temu tematowi. Jeśli to faktycznie koszt jest 30-40 tysięcy, to średnio ma to sens, ale to chyba trochę przesadzona kwota?
Przed liftem często 6b padało i zostało potem wzmocnione, tutaj masz porównanie http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=489499
i tu:
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=511584
O koszta pytałem tutejszych forumowiczów ( mogę posłać nicki na priv, nie chcę ich w wywoływać w ten sposób ) i to były ceny które ich wyniosły. Zresztą, sam za max. 2 miesiące będę miał już zamontowane turbo do do swojej i na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że te koszta nie są przesadzone, a nawet jeśli lekko są, to mówimy o kwotach rzędu 3-4k od górnej ceny.
Jeśli chcesz, to mogę porozmawiać ze swoim warsztatem, który będzie to montował oraz o kosztach które zapłaciłem za swój kit i dać Ci konkretną kwotę, ale to znowu, wyślij mi pw, jak coś .
szymek pisze:Jeśli zadowolisz się mocą 220~240KM to customowy zestaw turbo nie powinien przekroczyć połowy podanej przez Ciebie kwoty.
Oczywiście, najbezpieczniejszą metodą zwiększania mocy, jest zwiększenie pojemności.
Niestety w Polsce szlaki NC turbo nie zostały na tyle przetarte, żebym z czystym sumieniem polecał customowe zestawy.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm