alternatywne zawieszenia
gwinty i inne elementy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Dobra... bo już mam łeb kwadratowy Doradźcie coś
Moje wymagania i oczekiwania:
Cena: Max 3000zł
Obniżenie: Nie chcę już gleby, ale -35mm musi być
Stan: Nowy
Dwa-trzy wypady na tor w ciągu roku.
W tej cenie mam nowe Bilsteiny B8 i springi H&R. I ku temu się skłaniam.
Pozdr.
DEX
Moje wymagania i oczekiwania:
Cena: Max 3000zł
Obniżenie: Nie chcę już gleby, ale -35mm musi być
Stan: Nowy
Dwa-trzy wypady na tor w ciągu roku.
W tej cenie mam nowe Bilsteiny B8 i springi H&R. I ku temu się skłaniam.
Pozdr.
DEX
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
DEXTER pisze:W tej cenie mam nowe Bilsteiny B8 i springi H&R. I ku temu się skłaniam.
dobrze się skłaniasz imho - komplet B8 + sprężyny pro-kit.
Odnośnie subiektywnych opinii i różnic między pro-kit i H&R - to napiszę krótko - obydwa kity są miękkie (różnica może wynikać z innej progresywnej charakterystyki) - zaryzykuje, że to to samo . Jeśli ktoś ma inne zdanie - to poproszę o dane odnośnie twardości mierzonej (lub podanej przez producentów) ...
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Eee nie bój się... w 80% przypadków ładnie siada. Ew. Musisz zawsze jeździć z pełnym bakiem:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
DEXTER pisze:No i fajnie.
Tylko nie wiem teraz czy brać Pro-kit czy H&R. Trochę mnie przeraża te -25mm w pro kicie. Przecież to wyjdzie straszna koza, prawie jak seria
Poczytaj, które bardziej siądą , odnośnie porównania użytkowego, ciekawy artykuł
http://www.tirerack.com/suspension/test ... _hr_rd.jsp
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Ciekawe... wychodzi ze H&R do zastosowań sportowych najlepsza. Zawsze myślałem ze są bardziej "biedronkowe" w stosunku do pro kitu
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
-
- Posty: 1417
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
- Model: Inny
- Wersja: Japoński :P
- Lokalizacja: Warszawa
Mi np na b8 pro kit, średnio tył siadł. Przod fajnie ale tył tak sobie. Podobno to częste. Niemniej według mojej subiektywnej opini hr sa twardsze. Nie znam specyfikacji pisze to tylko z osobistego doświadczenia.
Jak zależy Ci na "komforcie" to bierz Pro Kita. Jeśli nie to H&R... twardsza sprężyna(zwłaszcza tył)- mniejszy komfort, ale za to równo siądzie, a na torze sprawdzi się lepiej od Eibacha
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Mi dla odmiany B6 + prokit usiadł idealnie równo... a jedyne na co narzekam, to poprzeczne nierówności (czyli skrzyżowania z kiepską nawierzchnią) - trochę za bardzo na nich buja.
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
tutaj zaczyna rozwijać się bardzo fajny temat gwintowanych zawieszeń do miaty (opisy, fotki, wymiana doświadczeń) - fajnie że dzielą to na 3 kategorie track, street, slammed:
http://mazdaroadster.net/showthread.php ... -you-using
http://mazdaroadster.net/showthread.php ... -you-using
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Mam prośbę do posiadaczy nb/nbfl z bilsteinami i eibachami o zmierzenie odległości od krawędzi nadkola przód i tył do ziemi. Aha, na seryjnym kole tj. 15 cali i guma 195 50.
Niestety, chcąc korzystać z garażu musiałem podkręcić gwint... do góry
Obecnie mam go w pozycji max góra.
Przednie nadkole mam 59cm od ziemi
Tylne nadkole mam 62cm od ziemi.
Wcześniej miałem analogicznie 3 i 5 cm niżej, ale do garażu wjeżdżałem po deskach :/ na raty...
Pozdr.
DEX
Niestety, chcąc korzystać z garażu musiałem podkręcić gwint... do góry
Obecnie mam go w pozycji max góra.
Przednie nadkole mam 59cm od ziemi
Tylne nadkole mam 62cm od ziemi.
Wcześniej miałem analogicznie 3 i 5 cm niżej, ale do garażu wjeżdżałem po deskach :/ na raty...
Pozdr.
DEX
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
W celu utwardzenia moich seryjnych Bilsteinów B6 z NCfl, Zerkopol zmuszony był zmniejszyć po ok. 25mm długość amortyzatorów (korpusów). Jak się okazuje, Bilsteiny z NCfl (NC?) nie są rozkręcane tak jak w poprzednich generacjach i trzeba je przerobić by móc je zregenerować lub zmienić ich charakterystykę.
W konsekwencji: seryjny bumpstop jest teraz za krótki i na dużych nierównościach lub w długich łukach (przy dużym transferze masy) opona potrafi przytrzeć z tyłu plastikowe nadkole.
Na zestawie ProKit + B6 + dystanse 25[mm] było OK.
Na zestawie ProKit + utwardzone B6 (i skrócone o 25mm) + dystanse 25[mm] potrafi przytrzeć, mimo znacznego utwardzenia amortyzatorów.
Czy to możliwe żeby bumpstop tak mocno włączał się do pracy zawieszenia?
Czy wiecie gdzie w PL można dobrać aftermarketowe bumpstopy?
Czy ktoś z Was ma na wierzchu i mógłby zmierzyć wysokość seryjnych bumpstopów z NC/NCfl?
W konsekwencji: seryjny bumpstop jest teraz za krótki i na dużych nierównościach lub w długich łukach (przy dużym transferze masy) opona potrafi przytrzeć z tyłu plastikowe nadkole.
Na zestawie ProKit + B6 + dystanse 25[mm] było OK.
Na zestawie ProKit + utwardzone B6 (i skrócone o 25mm) + dystanse 25[mm] potrafi przytrzeć, mimo znacznego utwardzenia amortyzatorów.
Czy to możliwe żeby bumpstop tak mocno włączał się do pracy zawieszenia?
Czy wiecie gdzie w PL można dobrać aftermarketowe bumpstopy?
Czy ktoś z Was ma na wierzchu i mógłby zmierzyć wysokość seryjnych bumpstopów z NC/NCfl?
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Dżunior pisze:ak się okazuje, Bilsteiny z NCfl (NC?) nie są rozkręcane tak jak w poprzednich generacjach i trzeba je przerobić by móc je zregenerować lub zmienić ich charakterystykę.
O! W sumie dobrze, że je zepsułeś, mamy empiryczne potwierdzenie Ja się pierwszy raz spotkałem z informacją o tym w materiałach FCM, ale pomyślałem że może tylko w hamburgerowni jest jakaś taka fatalna wersja
Dżunior pisze:Czy ktoś z Was ma na wierzchu i mógłby zmierzyć wysokość seryjnych bumpstopów z NC/NCfl?
Tu powinny być dane: http://fatcatmotorsports.com/FCM_app_guide.htm#Bumpstops
Dżunior pisze:Czy to możliwe żeby bumpstop tak mocno włączał się do pracy zawieszenia?
Tak, jak najbardziej. Jak dobierałem kiedyś w FCM model bumpstopów po modyfikacji zawieszenia rekomendacja po wstawieniu B6 i sprężyn -20mm była na zejście z długością bumpstopu z seryjnych 60mm na minimum 40mm progresywne a najlepiej na 30. Są też marki, które w wersjach usportowionych stosują te same sprężyny co w cywilnych a charakterystykę całości modyfikują poprzez dłuższy bumpstop Miałem kiedyś krzywe pomiaru kolumny z emiksa, widać było wyraźnie, że w większej części całego zakresu bumpstop normalnie pracuje jako element a nie robi jedynie za odbój jak nie przymierzając w Żuku
Dżunior pisze:Czy wiecie gdzie w PL można dobrać aftermarketowe bumpstopy?
Mail do Shaigha z FCM imho. Nie ma w PL nikogo, kto chociażby w jakimś procencie wie tyle na temat emiksowej zawiechy.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Może ktoś ma jakieś zdanie na temat MDU gwintu ?
w sumie nie jest drogie al czy skuteczne ?
http://mtuning.pl/Zawieszenie-gwintowane-MDU-Mazda-MX-5,p,551
w sumie nie jest drogie al czy skuteczne ?
http://mtuning.pl/Zawieszenie-gwintowane-MDU-Mazda-MX-5,p,551
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
Kostek pisze:Może ktoś ma jakieś zdanie na temat MDU gwintu ?
w sumie nie jest drogie al czy skuteczne ?
http://mtuning.pl/Zawieszenie-gwintowane-MDU-Mazda-MX-5,p,551
Wow. 2 lata gwarancji-ładnie. Cena też fajna. Czekam,czy ktoś coś powie.
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
- seba1433
- Posty: 903
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 23:23
- Model: NB
- Wersja: Modified :)
- Lokalizacja: Pabianice
Kostek pisze:Może ktoś ma jakieś zdanie na temat MDU gwintu ?
w sumie nie jest drogie al czy skuteczne ?
http://mtuning.pl/Zawieszenie-gwintowane-MDU-Mazda-MX-5,p,551
Faktycznie ciekawa rzecz ten zawias. Do przemyślenia
Trochę taniej :
http://styletuning.pl/produkt/zawieszenie-gwintowane-mdu-mazda-mx-5/
Pogrzebałem i słabo z nimi:
http://www.nissansilvia.com/forums/index.php?showtopic=301984
http://www.driftworks.com/forum/technical/62419-mdu-coilovers.html
Pozdr
Rafa
http://styletuning.pl/produkt/zawieszenie-gwintowane-mdu-mazda-mx-5/
Pogrzebałem i słabo z nimi:
http://www.nissansilvia.com/forums/index.php?showtopic=301984
http://www.driftworks.com/forum/technical/62419-mdu-coilovers.html
Pozdr
Rafa
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
- szalonystefan
- Posty: 78
- Rejestracja: 27 maja 2015, 14:08
- Model: NB
- Wersja: 10th
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
majkel pisze:Dżunior pisze:Czy wiecie gdzie w PL można dobrać aftermarketowe bumpstopy?
Mail do Shaigha z FCM imho. Nie ma w PL nikogo, kto chociażby w jakimś procencie wie tyle na temat emiksowej zawiechy.
eM
+1, to jest mega spoko koleś - pomocny , konkret ..
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Dedykowane do nc i do kupienia w aso:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- flatline
- Donator
- Posty: 2194
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
czester_ pisze:Dedykowane do nc i do kupienia w aso:)
Są/były też do NB
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
nickesh v2.0 pisze:To ja się podepnę trochę do pytania Roberta. Czym się różnią sprężyny z 10th Anniversary (akurat też niebieskie) od zwykłych, OEM-owych?
W 10AE nie było niebieskich , były czarne - podobno trochę sztywniejsze niż w reszcie NB. Oceniam je na poziomie Pro Kita- czyli te kilka procent twardsze niż seria, ale nadal "miętkie" - jak dla mnie oczywiście ...