alternatywne zawieszenia

gwinty i inne elementy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

18 cze 2015, 14:52

Dobra... bo już mam łeb kwadratowy :) Doradźcie coś ;)
Moje wymagania i oczekiwania:
Cena: Max 3000zł
Obniżenie: Nie chcę już gleby, ale -35mm musi być
Stan: Nowy

Dwa-trzy wypady na tor w ciągu roku.

W tej cenie mam nowe Bilsteiny B8 i springi H&R. I ku temu się skłaniam.

Pozdr.
DEX
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

18 cze 2015, 14:54

Miałem hr miałem eibach. Hr sa zdecydowanie twardsze wiec jesli samochód tylko okazyjnie na tor to eibach
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

18 cze 2015, 16:02

DEXTER pisze:W tej cenie mam nowe Bilsteiny B8 i springi H&R. I ku temu się skłaniam.


dobrze się skłaniasz imho - komplet B8 + sprężyny pro-kit.

Odnośnie subiektywnych opinii i różnic między pro-kit i H&R - to napiszę krótko - obydwa kity są miękkie (różnica może wynikać z innej progresywnej charakterystyki) - zaryzykuje, że to to samo . Jeśli ktoś ma inne zdanie - to poproszę o dane odnośnie twardości mierzonej (lub podanej przez producentów) ...
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

18 cze 2015, 18:07

No i fajnie.
Tylko nie wiem teraz czy brać Pro-kit czy H&R. Trochę mnie przeraża te -25mm w pro kicie. Przecież to wyjdzie straszna koza, prawie jak seria :P
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

18 cze 2015, 18:13

Eee nie bój się... w 80% przypadków ładnie siada. Ew. Musisz zawsze jeździć z pełnym bakiem:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

18 cze 2015, 18:49

DEXTER pisze:No i fajnie.
Tylko nie wiem teraz czy brać Pro-kit czy H&R. Trochę mnie przeraża te -25mm w pro kicie. Przecież to wyjdzie straszna koza, prawie jak seria :P


Poczytaj, które bardziej siądą , odnośnie porównania użytkowego, ciekawy artykuł
http://www.tirerack.com/suspension/test ... _hr_rd.jsp
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

18 cze 2015, 19:11

Ciekawe... wychodzi ze H&R do zastosowań sportowych najlepsza. Zawsze myślałem ze są bardziej "biedronkowe" w stosunku do pro kitu
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

18 cze 2015, 20:18

Mi np na b8 pro kit, średnio tył siadł. Przod fajnie ale tył tak sobie. Podobno to częste. Niemniej według mojej subiektywnej opini hr sa twardsze. Nie znam specyfikacji pisze to tylko z osobistego doświadczenia.
Snabb
Posty: 211
Rejestracja: 08 lut 2011, 23:57
Model: NA
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

19 cze 2015, 9:06

Jak zależy Ci na "komforcie" to bierz Pro Kita. Jeśli nie to H&R... twardsza sprężyna(zwłaszcza tył)- mniejszy komfort, ale za to równo siądzie, a na torze sprawdzi się lepiej od Eibacha :)
daxxx
Donator
Donator
Posty: 226
Rejestracja: 08 maja 2013, 8:24
Model: NB MSM
Lokalizacja: Warszawa Jelonki

19 cze 2015, 9:23

Mam zamontowanego H&R i nie czuję dużej różnicy w sztywności w stosunku do seryjnego zawiasu w MSM-ie. Auto zachowuje się stabilniej i nie nurkuje podczas dohamowań.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

19 cze 2015, 10:09

Mi dla odmiany B6 + prokit usiadł idealnie równo... a jedyne na co narzekam, to poprzeczne nierówności (czyli skrzyżowania z kiepską nawierzchnią) - trochę za bardzo na nich buja.

Obrazek
Obrazek
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

23 cze 2015, 7:59

tutaj zaczyna rozwijać się bardzo fajny temat gwintowanych zawieszeń do miaty (opisy, fotki, wymiana doświadczeń) - fajnie że dzielą to na 3 kategorie track, street, slammed:

http://mazdaroadster.net/showthread.php ... -you-using
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

01 lip 2015, 18:41

Mam prośbę do posiadaczy nb/nbfl z bilsteinami i eibachami o zmierzenie odległości od krawędzi nadkola przód i tył do ziemi. Aha, na seryjnym kole tj. 15 cali i guma 195 50.

Niestety, chcąc korzystać z garażu musiałem podkręcić gwint... do góry :kciukdol:
Obecnie mam go w pozycji max góra.
Przednie nadkole mam 59cm od ziemi
Tylne nadkole mam 62cm od ziemi.
Wcześniej miałem analogicznie 3 i 5 cm niżej, ale do garażu wjeżdżałem po deskach :/ na raty...

Pozdr.
DEX
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

27 lip 2015, 13:20

W celu utwardzenia moich seryjnych Bilsteinów B6 z NCfl, Zerkopol zmuszony był zmniejszyć po ok. 25mm długość amortyzatorów (korpusów). Jak się okazuje, Bilsteiny z NCfl (NC?) nie są rozkręcane tak jak w poprzednich generacjach i trzeba je przerobić by móc je zregenerować lub zmienić ich charakterystykę.

W konsekwencji: seryjny bumpstop jest teraz za krótki i na dużych nierównościach lub w długich łukach (przy dużym transferze masy) opona potrafi przytrzeć z tyłu plastikowe nadkole.
Na zestawie ProKit + B6 + dystanse 25[mm] było OK.
Na zestawie ProKit + utwardzone B6 (i skrócone o 25mm) + dystanse 25[mm] potrafi przytrzeć, mimo znacznego utwardzenia amortyzatorów.

Czy to możliwe żeby bumpstop tak mocno włączał się do pracy zawieszenia?
Czy wiecie gdzie w PL można dobrać aftermarketowe bumpstopy?
Czy ktoś z Was ma na wierzchu i mógłby zmierzyć wysokość seryjnych bumpstopów z NC/NCfl?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 lip 2015, 6:30

Dżunior pisze:ak się okazuje, Bilsteiny z NCfl (NC?) nie są rozkręcane tak jak w poprzednich generacjach i trzeba je przerobić by móc je zregenerować lub zmienić ich charakterystykę.

O! W sumie dobrze, że je zepsułeś, mamy empiryczne potwierdzenie :D Ja się pierwszy raz spotkałem z informacją o tym w materiałach FCM, ale pomyślałem że może tylko w hamburgerowni jest jakaś taka fatalna wersja :D
Dżunior pisze:Czy ktoś z Was ma na wierzchu i mógłby zmierzyć wysokość seryjnych bumpstopów z NC/NCfl?

Tu powinny być dane: http://fatcatmotorsports.com/FCM_app_guide.htm#Bumpstops
Dżunior pisze:Czy to możliwe żeby bumpstop tak mocno włączał się do pracy zawieszenia?

Tak, jak najbardziej. Jak dobierałem kiedyś w FCM model bumpstopów po modyfikacji zawieszenia rekomendacja po wstawieniu B6 i sprężyn -20mm była na zejście z długością bumpstopu z seryjnych 60mm na minimum 40mm progresywne a najlepiej na 30. Są też marki, które w wersjach usportowionych stosują te same sprężyny co w cywilnych a charakterystykę całości modyfikują poprzez dłuższy bumpstop :D Miałem kiedyś krzywe pomiaru kolumny z emiksa, widać było wyraźnie, że w większej części całego zakresu bumpstop normalnie pracuje jako element a nie robi jedynie za odbój jak nie przymierzając w Żuku :D
Dżunior pisze:Czy wiecie gdzie w PL można dobrać aftermarketowe bumpstopy?

Mail do Shaigha z FCM imho. Nie ma w PL nikogo, kto chociażby w jakimś procencie wie tyle na temat emiksowej zawiechy.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

29 lip 2015, 17:03

Może ktoś ma jakieś zdanie na temat MDU gwintu ?
w sumie nie jest drogie al czy skuteczne ?
http://mtuning.pl/Zawieszenie-gwintowane-MDU-Mazda-MX-5,p,551
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

29 lip 2015, 20:03

Kostek pisze:Może ktoś ma jakieś zdanie na temat MDU gwintu ?
w sumie nie jest drogie al czy skuteczne ?
http://mtuning.pl/Zawieszenie-gwintowane-MDU-Mazda-MX-5,p,551

Wow. 2 lata gwarancji-ładnie. Cena też fajna. Czekam,czy ktoś coś powie.

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Awatar użytkownika
seba1433
Posty: 903
Rejestracja: 28 kwie 2013, 23:23
Model: NB
Wersja: Modified :)
Lokalizacja: Pabianice

30 lip 2015, 14:43

Kostek pisze:Może ktoś ma jakieś zdanie na temat MDU gwintu ?
w sumie nie jest drogie al czy skuteczne ?
http://mtuning.pl/Zawieszenie-gwintowane-MDU-Mazda-MX-5,p,551

Faktycznie ciekawa rzecz ten zawias. Do przemyślenia :)
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

30 lip 2015, 14:56

:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Awatar użytkownika
szalonystefan
Posty: 78
Rejestracja: 27 maja 2015, 14:08
Model: NB
Wersja: 10th
Lokalizacja: Warszawa

01 sie 2015, 20:26

A co sądzicie o takim zestawie?? Miał ktoś??

http://allegro.pl/zawieszenie-tein-stre ... 51921.html
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

01 sie 2015, 21:10

Śluba, Jaro, Tiburon... Może nie konkretnie street flexa, ale ogólnie Teina. Ogólnie chyba nie najgorszy zawias do Miaty ;)

Fajna jest opcja dołożenia EDFC :twisted:
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

04 sie 2015, 22:47

majkel pisze:
Dżunior pisze:Czy wiecie gdzie w PL można dobrać aftermarketowe bumpstopy?

Mail do Shaigha z FCM imho. Nie ma w PL nikogo, kto chociażby w jakimś procencie wie tyle na temat emiksowej zawiechy.
eM


+1, to jest mega spoko koleś - pomocny , konkret ..
AR0
Donator
Donator
Posty: 568
Rejestracja: 13 wrz 2013, 9:00
Lokalizacja: Wieliczka

05 sie 2015, 22:15

Wiecie może coś na temat niebieskich eibahów? W ogóle były jakieś eibachy do NB które nie są obniżające?
Załączniki
20150726_203559.jpg
20150726_203559.jpg (60.06 KiB) Przejrzano 1954 razy
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

06 sie 2015, 7:59

O ile dobrze wiem to niebieskie eibachy to to samo co pro kit tyle tylko, że były jakby "dedykowane" do mazdy ale dla pewności niech mnie ktoś jeszcze zweryfikuje
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

06 sie 2015, 8:18

Dedykowane do nc i do kupienia w aso:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2194
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

06 sie 2015, 8:24

czester_ pisze:Dedykowane do nc i do kupienia w aso:)

Są/były też do NB
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
rsmx5
Posty: 1484
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: Inny
Wersja: Fiat 124 Spider
Lokalizacja: Bochnia

06 sie 2015, 21:06

A te niebieskie różnią się czymś (oprócz koloru) od tych najczęściej spotykanych czarnych?
Jest Tekla
Była Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

06 sie 2015, 22:28

To ja się podepnę trochę do pytania Roberta. Czym się różnią sprężyny z 10th Anniversary (akurat też niebieskie) od zwykłych, OEM-owych?
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

07 sie 2015, 21:34

nickesh v2.0 pisze:To ja się podepnę trochę do pytania Roberta. Czym się różnią sprężyny z 10th Anniversary (akurat też niebieskie) od zwykłych, OEM-owych?


W 10AE nie było niebieskich , były czarne - podobno trochę sztywniejsze niż w reszcie NB. Oceniam je na poziomie Pro Kita- czyli te kilka procent twardsze niż seria, ale nadal "miętkie" - jak dla mnie oczywiście ...
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

07 sie 2015, 22:16

Faktycznie, aż sprawdziłem - czarne. Nie wiem dlaczego wydawało mi się, że niebieskie.

Tak, czy inaczej, jak chodzi o wysokość, to z Eibachami nie mają nic wspólnego.
ODPOWIEDZ