alternatywne zawieszenia
gwinty i inne elementy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
koledzy, czy taka rdza na amorku (i w tym miejscu) to duzy problem?
viewtopic.php?f=31&t=13231&p=248313&hilit=bilstein#p248313
mam okazje kupic podobne za 700pln i zastanawiam sie czy z braku laku nie brac
przebieg 100tys
viewtopic.php?f=31&t=13231&p=248313&hilit=bilstein#p248313
mam okazje kupic podobne za 700pln i zastanawiam sie czy z braku laku nie brac
przebieg 100tys
bezmiatowy //
eiti pisze:koledzy, czy taka rdza na amorku (i w tym miejscu) to duzy problem?
viewtopic.php?f=31&t=13231&p=248313&hilit=bilstein#p248313
mam okazje kupic podobne za 700pln i zastanawiam sie czy z braku laku nie brac
przebieg 100tys
Niema dramatu, ogolnie licz conajmniej 200pln/szt za regeneracje w zerkopolu ,czyli robi sie kolo 1500pln. Ewentualnie wersja budzetowa ,jesli amorki nie ciekna i same sie plynnie wysowaja, to ja bym odmalowal czymkolwiek i upala "az kola odpadna" (ewentualnie wymienic tulejki met/gum w amorkach, jesli zurzyte).
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
ree pisze:eiti pisze:koledzy, czy taka rdza na amorku (i w tym miejscu) to duzy problem?
viewtopic.php?f=31&t=13231&p=248313&hilit=bilstein#p248313
mam okazje kupic podobne za 700pln i zastanawiam sie czy z braku laku nie brac
przebieg 100tys
Niema dramatu, ogolnie licz conajmniej 200pln/szt za regeneracje w zerkopolu ,czyli robi sie kolo 1500pln. Ewentualnie wersja budzetowa ,jesli amorki nie ciekna i same sie plynnie wysowaja, to ja bym odmalowal czymkolwiek i upala "az kola odpadna" (ewentualnie wymienic tulejki met/gum w amorkach, jesli zurzyte).
Zerkapol i tai by ich nie odmalował - oni z wizualnym aspektem kolumn NIC nie robią
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:ree pisze:eiti pisze:koledzy, czy taka rdza na amorku (i w tym miejscu) to duzy problem?
viewtopic.php?f=31&t=13231&p=248313&hilit=bilstein#p248313
mam okazje kupic podobne za 700pln i zastanawiam sie czy z braku laku nie brac
przebieg 100tys
Niema dramatu, ogolnie licz conajmniej 200pln/szt za regeneracje w zerkopolu ,czyli robi sie kolo 1500pln. Ewentualnie wersja budzetowa ,jesli amorki nie ciekna i same sie plynnie wysowaja, to ja bym odmalowal czymkolwiek i upala "az kola odpadna" (ewentualnie wymienic tulejki met/gum w amorkach, jesli zurzyte).
Zerkapol i tai by ich nie odmalował - oni z wizualnym aspektem kolumn NIC nie robią
O to lipa troche, myslalem ze kompleksowo robia.
Ps. Jest opcja zeby dac im do rozebrania, potem same tuby zabrac do piachu i proszku, bo tak by bylo najlepiej?
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
ree pisze:dmk pisze:ree pisze:eiti pisze:koledzy, czy taka rdza na amorku (i w tym miejscu) to duzy problem?
viewtopic.php?f=31&t=13231&p=248313&hilit=bilstein#p248313
mam okazje kupic podobne za 700pln i zastanawiam sie czy z braku laku nie brac
przebieg 100tys
Niema dramatu, ogolnie licz conajmniej 200pln/szt za regeneracje w zerkopolu ,czyli robi sie kolo 1500pln. Ewentualnie wersja budzetowa ,jesli amorki nie ciekna i same sie plynnie wysowaja, to ja bym odmalowal czymkolwiek i upala "az kola odpadna" (ewentualnie wymienic tulejki met/gum w amorkach, jesli zurzyte).
Zerkapol i tai by ich nie odmalował - oni z wizualnym aspektem kolumn NIC nie robią
O to lipa troche, myslalem ze kompleksowo robia.
Ps. Jest opcja zeby dac im do rozebrania, potem same tuby zabrac do piachu i proszku, bo tak by bylo najlepiej?
Nie ma... tzn. możesz je rozebrać, tuby do piachu (i w proszek) i im wysłać, żeby złożyli. Ale odradzali mi robienie czegokolwiek po złożeniu, ze względu na temperaturę w piecu (olej by mógł tego nie wytrzymać, nie mówiąc o gumowych elementach). Proszek też jest słabą opcją, bo łatwo pomalować elementy, w których chodzi np. tłok i farby nie ma prawa być (co przy proszkowym nie jest trudne). Więc generalnie sugestia była taka, żeby kupić akryl w sprayu (nawet mam gdzieś kod tego lakieru), stare zedrzeć, podkład, akryl, bezbarwny i więcej nie kombinować.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Luca
- Posty: 307
- Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
Chciałbym się jeszcze upewnić, czy to prawda, że jeśli opona ma niski profil (w moim przypadku 40 i wysoki indeks prędkości - sztywny bok) to wogóle testy zawieszenia (amortyzatorów) w stacji diagnostycznej są do d....?
Luca pisze:ym się jeszcze upewnić, czy to prawda, że jeśli opona ma niski profil (w moim przypadku 40 i wysoki indeks prędkości - sztywny bok) to wogóle testy zawieszenia (amortyzato
Nie do końca, tzn sprawność amora może wyjść niska mimo iż jest dobry. Dlatego wagę przywiązuje się tylko do różnicy w % tłumienia między amorami na tej samej osi, jeśli różnica jest duża to amorki raczej do wymiany.
ps. ciśnienie w oponach też ma znaczenie, dlatego warto je sprawdzić przed pomiarem.
-
- Posty: 448
- Rejestracja: 16 paź 2012, 19:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Witam ogrzeję kotleta: Przód mi ładnie siadł po założeniu prokita tył troszkę mniej.
Donek pisze:
marrazz pisze:koledze chodzi o popuszczenie srub mocujacych wahacze do wozka.
zgadza sie, do wózka i do piasty, trzeba poluzować śruby, przejechać się i skręcić bez podnoszenia auta
Czy ten zabieg nie rozwali nam geometrii ? Ile trzeba się "przejechac "? Poprzepychać obok kanału parę metrów?
pzdr
Donek pisze:
marrazz pisze:koledze chodzi o popuszczenie srub mocujacych wahacze do wozka.
zgadza sie, do wózka i do piasty, trzeba poluzować śruby, przejechać się i skręcić bez podnoszenia auta
Czy ten zabieg nie rozwali nam geometrii ? Ile trzeba się "przejechac "? Poprzepychać obok kanału parę metrów?
pzdr
samurajek1 pisze:Czy ten zabieg nie rozwali nam geometrii ?
Jeśli zmieniasz sprężyny na inne, o innej wysokości, to i tak geometria jest do zrobienia. Chyba, ze jesteś takim mistrzem, że trafiasz z wysokością idealnie pod nowe nastawy i potrafisz zawias zmontować z dokładnością do części milimetra
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
samurajek1 pisze:Witam ogrzeję kotleta: Przód mi ładnie siadł po założeniu prokita tył troszkę mniej.
Donek pisze:
marrazz pisze:koledze chodzi o popuszczenie srub mocujacych wahacze do wozka.
zgadza sie, do wózka i do piasty, trzeba poluzować śruby, przejechać się i skręcić bez podnoszenia auta
Czy ten zabieg nie rozwali nam geometrii ? Ile trzeba się "przejechac "? Poprzepychać obok kanału parę metrów?
pzdr
Tak jak pisze Majkel geometria i tak do roboty, przepychanie po parkingu nie wystarczy, dobrze jest na lekko poluzowanym zawiasie przejechac sie kawalek (powoli) po dziurach). Druga szkola mowi (moim zdaniem bezpieczniej, nie lubie miec luznego zawiasu podczas jazdy), ze dokrecamy tuleje i elementy pracujace na ziemi pod obciazeniem, potem robimy troche kilometrow (najlepiej tez zaliczyc jakies wertepy) i dopier na geometrie (100 km powinno starczyc). Oczywiscie w wersji 2 jezdzimy na dokreconym zawiasie.
ree pisze:i dopier na geometrie (100 km powinno starczyc).
U mnie po założeniu fabrycznie nowych Teinów wysokość się przestała zmieniac po jakiś 200 km. Mierzyłem z uporem maniaka 3 razy dziennie w tych samych warunkach
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Ktoś poleci jakieś miejsce gdzie można by nabyć komplet Bilsteinów B6 do NB?
Obecna cena w Tanioidobrze/RS Auto Cześci to 2 tys zł za komplet. Da rade dorwać je za mniej?
Czy te Bilsteiny różniły się czymś w NB/NB FL? W katalogu występuję jako dwie pozycje.
Obecna cena w Tanioidobrze/RS Auto Cześci to 2 tys zł za komplet. Da rade dorwać je za mniej?
Czy te Bilsteiny różniły się czymś w NB/NB FL? W katalogu występuję jako dwie pozycje.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
samurajek1 pisze:Przód mi ładnie siadł po założeniu prokita tył troszkę mniej.
A więc chyba ten typ tak ma.... do B6 założyłem sprężyny ze Sportiv'a u siebie i przód mam niżej o 1 cm w stosunku do serii, a tył 1 cm wyżej od serii ( przejechane około 300 km już )
Może faktyczne trzeba spróbować z poluźnieniem tych śrub...
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Tomai pisze:do B6 założyłem sprężyny ze Sportiv'a u siebie i przód mam niżej o 1 cm w stosunku do serii, a tył 1 cm wyżej od serii ( przejechane około 300 km już )
W stosunku do nominalnej serii, czy swoich sprężyn, które zdjąłeś ? Jak miałeś tylne springi w stanie sklepany złom, to teraz nawet na obniżonych może być wyżej, i to nie tylko o 10mm
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
majkel pisze:Tomai pisze:do B6 założyłem sprężyny ze Sportiv'a u siebie i przód mam niżej o 1 cm w stosunku do serii, a tył 1 cm wyżej od serii ( przejechane około 300 km już )
W stosunku do nominalnej serii, czy swoich sprężyn, które zdjąłeś ? Jak miałeś tylne springi w stanie sklepany złom, to teraz nawet na obniżonych może być wyżej, i to nie tylko o 10mm
Po
eM
Moje seryjne miały taką samą wysokość jak inne seryjne NBFL - sprawdzone , zmierzone . Złomem nie były. Przód jest teraz 10 mm niżej, tył wyżej 10 mm. Wygląda słabo ale sztywniej jest.
Więc pytanie powstaje czy faktycznie poluźnienie tych śrub mocującuch wahacz do wózka coś pomoże w opadnięciu tyłu ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Posty: 448
- Rejestracja: 16 paź 2012, 19:11
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
U mnie przod siadł o 30mod razu a tył z 10 mm
pzdr
pzdr
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
autopaga pisze:eibachy tak mają że tyłek jest w górze, dopiero jak wejdą 2 osoby to siada na równo.
Moja Anniversary siedziała idealnie równo...może w NA jest inaczej?
Rules are made to be broken
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
remik pisze:Hantkus pisze:autopaga pisze:Moja Anniversary siedziała idealnie równo...może w NA jest inaczej?
A Twoja na pewno miała eibachy ? Moja również jest tyłkiem wyżej ...
Na bank miała pro-kity...może dość duży negat sprawiał że było równo, w każdym razie było idealnie
Rules are made to be broken
odkręcenie śrub regulacyjnych nic tu nie da chyba ze ktoś sie wybiera na geometrie to moze spróbować i sie przekonać.
przy wymianie amorów i sprężyn i tak by sie przydało.
w emiksie prześwit jak jest mierzony, wie ktoś ?
przy wymianie amorów i sprężyn i tak by sie przydało.
w emiksie prześwit jak jest mierzony, wie ktoś ?
White NA BP'95
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
samurajek1 pisze:marrazz pisze:koledze chodzi o popuszczenie srub mocujacych wahacze do wozka.zgadza sie, do wózka i do piasty, trzeba poluzować śruby, przejechać się i skręcić bez podnoszenia auta
ubek pisze:odkręcenie śrub regulacyjnych nic tu nie da
Czyli wiem że nic nie wiem, dzięki !
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Luca
- Posty: 307
- Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Warszawa
Czy możecie mi rozwiać mi moje wątpliwości odnośnie rozmiaru felg i zestawu Eibach Pro. W swojej Anni.. mam felgi 17" a dokładnie 7Jx17H2 ET35. Czy to ET35 jest jeszcze w normie i przy obniżonym zawieszeniu felgi nie będą obcierały o krawędź błotnika? Z góry dzięki za pomoc.
Hantkus pisze:remik pisze:Hantkus pisze:autopaga pisze:Moja Anniversary siedziała idealnie równo...może w NA jest inaczej?
A Twoja na pewno miała eibachy ? Moja również jest tyłkiem wyżej ...
Na bank miała pro-kity...może dość duży negat sprawiał że było równo, w każdym razie było idealnie
W NA różnica jest taka sama, tylko 1-1,5cm wyżej i przód i tył. Poprzedni właściciel tych sprężyn potwierdził że w NB był identycznie tyłek wyżej.
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Luca pisze:Czy to ET35 jest jeszcze w normie i przy obniżonym zawieszeniu felgi nie będą obcierały o krawędź błotnika? Z góry dzięki za pomoc.
Nie musisz się niczego obawiać, jak byś miał felgę 8 cali i ET poniżej 30 to co innego ...
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Odgrzebuję temat, bo przeglądając ostatnich kilka stron nie znalazłem odpowiedzi na następujące pytania:
(ale kiepsko u mnie z czytaniem, więc z góry przepraszam, jeżeli identyczne zostały wcześniej zadane)
- czy wsadzenie Eibach Pro Kit (-25mm) do seryjnych KYB ma sens? (liczę na usztywnienie samochodu)
- ile w dół pójdzie samochód z zestawem B6 + Eibach Pro Kit (-25mm)?
Już tłumaczę o co mi chodzi - mam felgi ET12 - więc pokrywają się idealnie z linią wozu ... ale już na wertepach jest dramat. Potwornie obcieram, szczególnie dupskiem. A już z pasażerem i zakupami, to najlepiej jechać maks. 40 km/h
Wiem, że można rolować, wyginać, naciągać i wycinać - ale chciałbym tego uniknąć...
Zależy mi na usztywnieniu samochodu i delikatnej glebie (maks 30mm - więcej będzie dramatem z dojazdem pod blok).
W tej chwili mamy (dzięki meo87) zamówienie grupowe na Eibachki - ale nie wiem, czy jest sens do seryjnych KYB je kupować.
Teoretycznie mógłbym na zapas (do B6), ale nie wiem, czy ten zestaw nie obniży mi samochodu za bardzo...
Stąd też me pytania... ktoś ma Eibachki (-25 mm) na KYB'ach? Bo na logikę, to mi to powinno wystarczyć do szczęścia (chcę tylko usztywnić samochód - lekka gleba, to tylko miły bonus).
Acha... Zapomniałem dodać ... mam MX-5 NA
Peace.
(ale kiepsko u mnie z czytaniem, więc z góry przepraszam, jeżeli identyczne zostały wcześniej zadane)
- czy wsadzenie Eibach Pro Kit (-25mm) do seryjnych KYB ma sens? (liczę na usztywnienie samochodu)
- ile w dół pójdzie samochód z zestawem B6 + Eibach Pro Kit (-25mm)?
Już tłumaczę o co mi chodzi - mam felgi ET12 - więc pokrywają się idealnie z linią wozu ... ale już na wertepach jest dramat. Potwornie obcieram, szczególnie dupskiem. A już z pasażerem i zakupami, to najlepiej jechać maks. 40 km/h
Wiem, że można rolować, wyginać, naciągać i wycinać - ale chciałbym tego uniknąć...
Zależy mi na usztywnieniu samochodu i delikatnej glebie (maks 30mm - więcej będzie dramatem z dojazdem pod blok).
W tej chwili mamy (dzięki meo87) zamówienie grupowe na Eibachki - ale nie wiem, czy jest sens do seryjnych KYB je kupować.
Teoretycznie mógłbym na zapas (do B6), ale nie wiem, czy ten zestaw nie obniży mi samochodu za bardzo...
Stąd też me pytania... ktoś ma Eibachki (-25 mm) na KYB'ach? Bo na logikę, to mi to powinno wystarczyć do szczęścia (chcę tylko usztywnić samochód - lekka gleba, to tylko miły bonus).
Acha... Zapomniałem dodać ... mam MX-5 NA
Peace.
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
No kiepsko z czytaniem, fajnie że masz tego poczucie.
Imho wsadzanie samych springów to bezsens(już lepiej w drugą stronę) a w Twoim przypadku może to tylko pogorszyć sprawę bo:
obciera jak rozumiem góra/wewnętrzna część opon czy może zewnętrzna/góra?? Jak wsadzisz Eibachy do seryjnego(miękkiego) amora to zmienisz tylko to, że tarło będzie bliżej o te 25mm właśnie, a sama twardsza sprężyna bez wsparcia twardszego amora nic tu nie da. O bujanie się tutaj rozchodzi...
Bo amortyzator to jednak ważny element jest
Imho wsadzanie samych springów to bezsens(już lepiej w drugą stronę) a w Twoim przypadku może to tylko pogorszyć sprawę bo:
obciera jak rozumiem góra/wewnętrzna część opon czy może zewnętrzna/góra?? Jak wsadzisz Eibachy do seryjnego(miękkiego) amora to zmienisz tylko to, że tarło będzie bliżej o te 25mm właśnie, a sama twardsza sprężyna bez wsparcia twardszego amora nic tu nie da. O bujanie się tutaj rozchodzi...
Bo amortyzator to jednak ważny element jest
Rules are made to be broken
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Hantkus pisze:No kiepsko z czytaniem, fajnie że masz tego poczucie.
W sensie czytać, czytam ... gorzej ze zrozumieniem
Hantkus pisze:może zewnętrzna/góra??
Dokładnie tak.
Hantkus pisze:a sama twardsza sprężyna bez wsparcia twardszego amora nic tu nie da.
Dzięki za wyjaśnienie. Jest to dla mnie temat zupełnie obcy (nie on zresztą jeden). Do tej pory jeździłem stricte serią, jak coś się psuło, Pan Stanisław wszystko naprawiał. A teraz wychodzi na to, że Pan Stanisław wiele więcej ode mnie nie wie - więc Was pytam.
Hantkus pisze:O bujanie się tutaj rozchodzi...
Nie inaczej
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Arvinski pisze:Stąd też me pytania... ktoś ma Eibachki (-25 mm) na KYB'ach? Bo na logikę, to mi to powinno wystarczyć do szczęścia (chcę tylko usztywnić samochód - lekka gleba, to tylko miły bonus).
Hej Arvi nie idź tą drogą
Jak kupiłem moją NBFL to poprzedni właściciel skrzywdził ją właśnie sprężynami Eibacha do seryjnych amorów. Nie dało się tym jeździć, seryjny amor był za miękki do obniżającej sprężyny. ( koleiny i progi były wrogami ).
Masz dwa sposoby na osiągnięcie tego co chcesz, tańszy i droższy :
B6 + Eibach ( tańszy )
Dobry markowy gwint ( droższy ).
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Tomai pisze:nie idź tą drogą
No właśnie net jest pełen opinii - zarówno pozytywnych, jak i negatywnych o tym pomyśle ... ale z natury sceptyczny jestem, więc mimo wszystko chciałem się upewnić
Dzięki.
Tomai pisze:B6 + Eibach ( tańszy )
I chyba wejdę właśnie w to...
Gwint mi zbędny, bo gleba będzie miłym bonusem do usztywnienia budy. Niestety na moim kwadracie musiałbym zostawiać samochód 5 przecznic wcześniej, jeżeli chciałbym taką glebę jak robią w USA
Bo dobrze rozumiem - B6 + Pro Kit (-25mm) to de facto obniżenie samochodu o 25mm ... czy jakiś szczegół mi uleciał?