[NA] Krótki dolot
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
co do fotki to zasadniczo trzeba pewnie kabelki nowe przeciągnąć tak daleko od miejsca docelowego puszki.
funkcjonalnie... w serii geometria dolotu to najczęściej zagadnienie czysto akustyczne, tak więc wszelkie mody na dolocie dają zawsze efekt dźwiękowy, co najczęściej poprawia samopoczucie kierowcy i staję się doskonałym placebo dla jego wrażeń z jazdy, czyli, jeden z Twoich ulubionych efektów;)
funkcjonalnie... w serii geometria dolotu to najczęściej zagadnienie czysto akustyczne, tak więc wszelkie mody na dolocie dają zawsze efekt dźwiękowy, co najczęściej poprawia samopoczucie kierowcy i staję się doskonałym placebo dla jego wrażeń z jazdy, czyli, jeden z Twoich ulubionych efektów;)
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
a ja się z wami nie zgodzę
co prawda nie jestem rajdowcem, ani mechanikiem, tylko totalnym laikiem, więc nie znam praktyki, ale w teorii podobno długość dolotu potrafi sporo zmienić. wystarczy tylko wklepać w google
http://www.highrpmklub.pun.pl/viewtopic.php?id=56
http://www.tuning.info.pl/artykuly.php?id=193
w skrócie - długość dolotu potrafi wpływać na osiągi silnika. z tego, co ja słyszałem to krótki jest raczej gorszy i potrafi osłabić dół, ale najlepiej się chyba samemu przekonać
co prawda nie jestem rajdowcem, ani mechanikiem, tylko totalnym laikiem, więc nie znam praktyki, ale w teorii podobno długość dolotu potrafi sporo zmienić. wystarczy tylko wklepać w google
http://www.highrpmklub.pun.pl/viewtopic.php?id=56
http://www.tuning.info.pl/artykuly.php?id=193
w skrócie - długość dolotu potrafi wpływać na osiągi silnika. z tego, co ja słyszałem to krótki jest raczej gorszy i potrafi osłabić dół, ale najlepiej się chyba samemu przekonać
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
nic nie odczujesz ani wolniej, ani szybciej nie pojedziesz.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
tmx89 pisze:co powiecie na temat takiego dolotu ??
Popsuje Ci dolny i średni zakres, a góry nie poprawi wcale. Żeby coś ugrać, musiałbyś modyfikować kolektor za przepustnicą. Szkoda czasu imho.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
tmx89 pisze:no i wszystko w temacie wiem co chcialem wiedziec dzieki
Jak cierpisz na niedobór mocy to najszybszym rozwiązaniem
byłby pewnie zakup od grzesia jego turbokita a nie psucie dolotu
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
temat powraca... napisalem do kolesia ktory ma krotki dolot w UK z Mx5nutz i tak mi odpisal :
It seems to free up the rev's and make a great noise.
Some argue it loses torque in the mid range that the original intake adds but on a dyno it doesn't show any loses over stock.
Mine being a RS it rev's higher than a standered MX5 so the fast rev's response really suits it.
O and as before it sounds Great
It seems to free up the rev's and make a great noise.
Some argue it loses torque in the mid range that the original intake adds but on a dyno it doesn't show any loses over stock.
Mine being a RS it rev's higher than a standered MX5 so the fast rev's response really suits it.
O and as before it sounds Great
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
załóż filtr bezpośrednio na przepustnice, albo jeszcze lepiej, tylko przepływomierz i "siatex" na wlot, będzie prawie jak bokser.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Pościg za różnicami na granicy błędu pomiarowego... niestety.
Chociaż zależy jak na to patrzeć. Inżynierowie Mazdy odwalili kawał dobrej roboty
Pozdro
Chociaż zależy jak na to patrzeć. Inżynierowie Mazdy odwalili kawał dobrej roboty
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Dany pisze: W NA przepływka jest większa, nie wiadomo czy się zmieści. Trzeba by pomierzyć.
tmx ma 1.8 więc jego przepływomierz jest zbliżonych rozmiarów do tego na zdjęciu.
Tak czy inaczej ten mod to gonienie króliczka. Manipulowanie długością warto robić jako uzupełnienie innych modyfikacji a nie samo w sobie.
Dany pisze: Ktoś jeździ NA bez przepływki ?
Rozwiń koncepcję Na seryjnych gratach ?
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Dany pisze:Tutaj krótki dolot jest pokazany na NB.
W NA przepływka jest większa, nie wiadomo czy się zmieści. Trzeba by pomierzyć.
Koledzy, btw. Ktoś jeździ NA bez przepływki ?
zapodać ECUmajstra zrobić konwersję MAF do MAP i można śmigać bez problemu
założę się że jakieś autko się znajdzie
Mazda mx5 NB 1,8 00r
A co powiecie na to cudo? panowie z I.L. Motorsport twierdza że ich dolot Plug&Play daje 7 kunia! Zbyt cudowne aby bylo prawdziwe?
[URL=http://www.kmparts.pl/604.I.L.-Motorsport-Cold-Air-Box--NB]KM Parts[/URL]
[URL=http://www.youtube.com/watch?v=ac-hjIRmyIc]YOU TUBE[/URL]
[URL=http://www.kmparts.pl/604.I.L.-Motorsport-Cold-Air-Box--NB]KM Parts[/URL]
[URL=http://www.youtube.com/watch?v=ac-hjIRmyIc]YOU TUBE[/URL]
1200zl za 7 koni.... których i tak nie ma.
Na nutzach pojawia sie ten zestawik raz na pewien czas za 60 - 120 funtów. Zastanawiałem sie nad nim głownie dlatego, ze wchodzi do niego OE filtr ale w końcu stwierdziłem ze znam lepsze sposoby na wydanie 100 funtów.
Pozdro
Na nutzach pojawia sie ten zestawik raz na pewien czas za 60 - 120 funtów. Zastanawiałem sie nad nim głownie dlatego, ze wchodzi do niego OE filtr ale w końcu stwierdziłem ze znam lepsze sposoby na wydanie 100 funtów.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
sebna pisze:1200zl za 7 koni.... których i tak nie ma.
+1, szkoda kasy.
Lepiej sobie fajny wydech zafundować za te pieniądze
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:+1, szkoda kasy.
+1, bez sensu
Po
eM
Ostatnio zmieniony 14 lis 2012, 11:44 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
Ciekawy jestem czy młody z krk uzyskał jakiś efekt swoim dolotem którego kwota chyba nie przekroczyła 300zł ;p z filtrem powietrza w obudowie
http://imageshack.us/photo/my-images/571/20121111156.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/571/20121111156.jpg/
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive 1.8
- Lokalizacja: Wawa
http://imageshack.us/phot...0121111156.jpg/
Bardzo dobry ten dolot. Widać że z głową robiony. I do tego tanio. Najtańsze kucyki w klubie hehe
Nie jest tak głośny jak otwarty stożek, ciągnie zimne powietrze, które jest wtłaczane z pewną siłą (choć myślę że ciśnienie pod szybą jest większe. Do tego zaizolowana termicznie rura, wiec nie będzie się grzała w korku.
Wadą tego jest to że naprawdę tam leci piasek. Więc trzeba mieć dobry filtr i czesto czyścić.
A czy to coś daje?
To jest wykres prostego dolotu na stożku (Fujita, czyli uznany producent - sory ale w stanach jak nie mam tych +5 to idziesz do sądu... oszukali mnie!, na wykresie jest a u mnie nie ma.), koszt 1100, do NC.
Widać tu wadę otwartych stożków. Na górze lepiej ciągnie, ale jest spadek poniżej 3000 (ale sprytnie ukryty przez producenta, bo wykres pokazują jak zaczyna rosnąć).
I stąd się bierze: włożyłem stożek i zaczął wiecej palic. Ale w mieście, na trasie powinien mniej.
Problem jest taki że zmieniła się charakterystyka (zestrojonego fabrycznie auta) i do plynnego przyspieszenia silnik juz nie ma sily na np 3 biegu. Zeby przyspieszyc trzeba mocniej uchylić przepustnice, podczas gdy na 2 były by to delikatne muśnięcia (ale obroty koło 3500-4000). Im większe podciśnienie za przepustnicą tym powietrze szybciej leci... Albo prędkość albo wielkość strumienia, szybszy może przelać więcej niż szerszy w tym samym czasie.
A przecież mówili że na niskich obrotach pali mniej! wtf
Jak tylko "zapragnąłem jeździć ekonomicznie" czyli miedzy 2 a 3 tys to spalanie wzrosło grubo ponad litr...
Hantakus o tym wspominał przy turbo. Podciśnienie to klucz. Co się dzieje jak jest nieszczelnosc i idzie lewe powietrze? Dupa, słabo chodzi panie...
Ktoś na forum pisał że ma vacumeter, na wtrysku też to działa. Nie tylko w gażniku (gaźnik ma zwężke venturiego więc zawsze ma podcisnienie do wyssania paliwa.
Ja w samarze miałem takie cos seryjnie tylko że nazywało się econometer, czy coś takiego. A samara też lubiła jeżdzić na obrotach.. A sumie wtedy nie wiedziałem jak to działa, i raczej ekonomicznie nie jeżdziłem po mieście.
Ale od 3500 widać spory wzrost, zaczyna ciągnąć ładnie.... Co każdy wie po odczuciu jak założył sobie stożek.
To rozwiązanie ze zdjęcia powinno zaradzić spadkowi pon. 3000 (wiekszy opor układu).
W wątku o stożkach wrzuciłem wykres z Randall Intake, jest wzrost 5% na seryjnym dolocie. Sory ale ja tej książce wierze.
Także, można dolot zmienić i coś na tym zyskać.
Co do sensu robić na seryjnym ECU. Można wsadzić wałki custom do 1.8 146KM na seryjnym kompie. Okazja, tylko 1800$. Albo 1500 w japonii.
Działać będzie, zysk będzie i strata w momencie na dole - są wykresy na to... Ale oczywiście lepiej będzie z SA/piggy. I może da się więcej benzyny na dole dolać więc się wyrówna. No ale ekonomika spadnie.
http://www.ebay.com/itm/TOMEI-PONCAM-CAMSHAFT-MAZDA-MX5-LATE-NB8C-BP-VE-143055-/150759251978
Jednego elementu raczej nie można zmienić żeby się lepiej jeździło (chyba że nie wnosi takich szkód jak ten dolot ze zdjęcia, lub rura randala). Ja przykładowo mam otwarty stożek (kiedyś to zmienię) ale mocno "podrasowałem" układ zapłonowy (mam chyba najwydajniejszy w klubie hehe , więc to mi rekompensuje wadę stożka (spadek mocy na niskich). Plus dodałem kolanko, które nieco dało oporów powietrzu, co na pewno, ale minimalnie, zmniejszyło moc maksymalną. Ale i tak myślę że mam za duży stożek, który psuje dół.
Przepraszam że się mądrze, ale myślę że ta kwestia (najtanszy tuning to dolot i wielu od tego zaczyna, ja też, pakując wkładke sportową do samary męczy wielu newbie... A ostatnio nad tym siedzę i sie edukuję. A czasem ludzie mało techniczni szukają informacji, zajrzy tu ktoś za 10 lat, więc też piszę "rozwlekle". Sory. Błogosławie anonimowych kolesi którzy w 2003 r komuś coś wytłumaczyli i tylko trzeba to znaleźć...
Rasowanie N/A to jakby za każdym razem kopnęło parę koni a nie od razu kilkadziesiąt. Sory ale ja w ładzie odczuwałem że inaczej jedzie jak mu zwiększyłem przerwę, albo przestawiłem zapłon... A jaka to zmiana? W KM może nawet nie wyjść, tylko w momencie.
Myślę, że dolot, wydech (końcowy i środkowy), układ zapłonowy (+wyprzedzenie zapłonu) - koszt nie tak duży (wydech najdroższy, reszta to 1100-1500) to 10 do 15% w każdej miacie, ale zależy na których obrotach. Można jeszcze swinię za 600 żeby połatać dziury i żeby to sprawnie jeździło...
Plus ciensza uszczelka, plus lekkie planowanie, plus porting.. plus coś tam moze jeszcze, i ze 30% da się wyciągnać. Przyśpieszenie zwiększy się napewno zauważalnie.
W N/A liczy się każdy detal, a pewne rzeczy się wzmacniają wzajemnie...
To są proste rzeczy (które i tak trzeba zrobić) i jak ktoś nie chce turbo, albo go teraz nie stać to i tak zawsze do tego zestawu dołoży (jak planuje turbo niech nie planuje - głowicy oczywiście .
Chyba strasznych głupot nie powypisywałem, co?
A żeby nie było OT: taki krótki dolot to "boost" na 5-6 tysiach, huk, i słabo ciagnie z dołu... Pomyłka jednym słowem jeśli to jedyna modyfikacja. (bo wydech 2.5 + komp) - to już by zasuwało, dużo paliło i było głośne.
[ Dodano: 02-10-2013, 23:49 ]
dmk pisze:sebna napisał/a:
1200zl za 7 koni.... których i tak nie ma.
+1, szkoda kasy.
Lepiej sobie fajny wydech zafundować za te pieniądze
Są ale nie ma?
Tak, odetkać wydech a dolot zatkany zostawić....
Czasem ktoś zapomina że więcej paliwa + więcej powietrza = więcej mocy... Eh...
A tego powietrza nie będzie tak dużo więcej żeby seryjne ECU zgłupiało.
Do tego dodać silniejszą i dłuższą iskrę (wydajniejsze spalanie), spadek oporów silnika przy wydmuchaniu spalin z układu (mniejszy opór układu wydechowego)... I już się coś pojawia zauważalnego, nawet na wykresie a nie w tylko "kręgosłupie".
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
hehe ciekawe ciekawe... to teraz elaborat na temat twojego "podrasownaego" układu zapłonowego poprosimy
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive 1.8
- Lokalizacja: Wawa
Dodatkowa masa z obudowy alternatora na karoserie i pokrywe zaworów, kilka kondensatorow kondensatorów, przewody zapłonowe 8,5 mm, świece irydowe z mała elektrodą... Co tu za elaborat można napisać... Ot trochę wzmocniony układ. Dla mnie z odczuwalną różnicą w zachowaniu silnika na niskich obrotach.
Rozumiem że to ogólnie ironia, tak trochę prześmiewczo, co?... świeca zawsze daje taką samą iskrę, a przewód zapłonowy można zrobić z wieszaka, tak?
Rozumiem że to ogólnie ironia, tak trochę prześmiewczo, co?... świeca zawsze daje taką samą iskrę, a przewód zapłonowy można zrobić z wieszaka, tak?
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
trochę wzmocniony a "ale mocno "podrasowałem" układ zapłonowy (mam chyba najwydajniejszy w klubie" to trochę inne stwierdzenia
jak ktoś ma cos ciekawego do powiedzenia to nie mam w zwyczaju pisać prześmiewczo po prostu ciekawość i moze po prostu masz do zaproponowania jakieś nowe nieznane rozwiązania dające lepszy efekt
jeśli chodzi o ten zapłon itd to niech sie wypowie MajkelC ja na kabelkach sie nie znam, o mechanicznych modach chętnie podyskutuje
a ten "luźny" wydech to coś jeszcze daje?
jak ktoś ma cos ciekawego do powiedzenia to nie mam w zwyczaju pisać prześmiewczo po prostu ciekawość i moze po prostu masz do zaproponowania jakieś nowe nieznane rozwiązania dające lepszy efekt
jeśli chodzi o ten zapłon itd to niech sie wypowie MajkelC ja na kabelkach sie nie znam, o mechanicznych modach chętnie podyskutuje
a ten "luźny" wydech to coś jeszcze daje?
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
-
- Posty: 152
- Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive 1.8
- Lokalizacja: Wawa
trochę wzmocniony a "ale mocno "podrasowałem"
Czepianie się słówek... Generalnie no comment, ale po prostu wyczułem pewną ironię Twojego wpisu.
Ale muszę cofnąć słowo o najlepszym układzie zapł. w klubie. - skojarzyłem że widziałem że ktoś zrobił na 4 cewki... Ale trzeba by porównać te rozwiązania. Kupić jakiś miernik iskry (widziałem coś takiego na Moss chyba) i testować. Chce się komuś? Mi nie bardzo. Ale udostępnie mój układ do testów.
"luźny" wydech - poza tym że ułatwia opróżnianie ze spalin to pierdzi i buczy . Do tego stopnia że niektórzy w swój nierdzewny 2,5 cala na przelotach z de-catem wkładają korek bo nie mogą wytrzymać
Co rozumiesz przez mechaniczne mody? O turbo nie gadam, bo się nie znam, tak obiecałem i tak zostanie.
Wklejam dwie strony o świecach (sory za jakość), jak ktoś chce się troszkę dokształcić.
"Dobrze przygotowana mieszanka zapala się w zasadzie już od czoła iskry..." - na pewno mieszanka w miacie jest dobrze przygotowana, ale czemu Alfa Romeo (pewnie wciąż, ale nie tak dawno temu) stosowała system TwinSpark? Zapłon po prostu ma znaczenie.
Z logiki wynika że jeśli impuls będzie mocniejszy i dłuższy to inicjacja zapłonu będzie silniejsza, co da "większy wybuch", większą fale uderzeniową. Rzuć małym granatem i dużym. Raczej poczujesz różnicę
A czy dodatkowa masa ma sens? Czy może miata ma już ok masę? Wydałem 250 zeta na eksperyment (kto bogatemu zabroni hehe , nie nie jestem bogaty, po prostu nie mam dzieci ani kredytów, więc mnie stać wylac bak paliwa do rowu, ale 1000 na "jakis wynalazek" zeby wypróbowąc bym nie dał. Np turbinka elektryczna . Choć chetnie bym się na własnej skórze przekonał jak to działa. Ale tyle jakaś sensowna kosztuje w usa.
Dostałem w zestawie kabelki, podłączyłem, odczułem różnicę. Za jakiś czas postaram się to pomierzyć, jak ogarne gps-a i torqua. A jak ograne dolot i luzy zaworowe to pojade na obciążeniówke (chce mieć dokładny pomiar, a te 50 zeta nie robi mi różnicy)... To jest pewne. A że zazwyczaj są dwa pomiary to będzie można zrobić głosowanie jaki patent zmierzyć.
A jak będę miał wykres, to założe wątek "moja miata" i tylko tam będę się wymądrzał
Skupiam się na detalach raczej, dmuchać nie będę, zależy mi na poprawie ekonomiki i dynamiki. A takie pierdoły imho mają wpływ i już.
Trochę OT się zrobił, może przenieść to gdzieś?
- Kim Son San
- Posty: 2018
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
termo_sXs pisze:widziałem że ktoś zrobił na 4 cewki...
Och!
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T