Filtr stożkowy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

27 wrz 2013, 17:17

Ok. Skrót myslowy, myślałem o konieczności redukcji czy coś w tym stylu, oparte na czytaniu różnych głupot w necie... Nie na doświadczeniu z kołem typu 2,5 kg ;-)

Ale właśnie zasada jest prosta: przegniesz to masz problem z wolnymi i ruszaniem. Przegniesz, pogorszy się. Zrobisz trochę, typu 30%, nie będzie negatywnych konsekwencji.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

27 wrz 2013, 17:32

termo_sXs pisze:Ok. Skrót myslowy, myślałem o konieczności redukcji czy coś w tym stylu, oparte na czytaniu różnych głupot w necie...


I tym dobrze rokującym akcentem może zakończmy :cool:
Rules are made to be broken
sleven
Posty: 465
Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:46
Lokalizacja: POZnan*

27 wrz 2013, 19:36

:winner:
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

27 wrz 2013, 20:22

Hantus - co to za łapanie za słówka ? :)

Obrazki robią jednak za 1000 słów, wiec jak poniżej moje "obliczenia" powstałe w głowie, dokładnosć pi*oko, ale proporcje myślę zachowałem.

Wystarczy się przyjrzeć to się zrozumie zasadę działania i po co są konkretne elementy.

Każdy poniższy układ inaczej pracuje. Każdy ma plusy i minusy.
Proszę mi teraz powiedzieć, czemu układ jaki proponuję jest do bani? Bo jest tam dresiarki stożek?

Odetka silnik (mniejsze opory przeplywu, nieco wieksza powiechrznia otworow wlotowych). Jednoczesnie bardzo nie zmieni sie ani dlugosc ukladu, ani pojemnosc. Docelowa oslona przed cieplem bedzie szczelna (max jak sie uda)... Czyli trochę będzie air boxem, ale będzie tam panowało nadciśnienie (przy szybkiej jeździe), wiec powietrze będzie się "wtłaczać" do silnika z dodatkową energią.

Moje alternatywne rozwiazanie wzmocni gore (przy duzej predkosci prosta rura daje mniejszy opor), zmniejszy się długość i pojemność, ale na pewno wplynie na dol. Jak - powie mi to juz moja dupa :), chyba że zrobicie zrzutkę na hamownię ;-P

Najpierw sprawdzę jak się zmieni po mniejszym stożku, potem wybiorę jakieś rozwiązanie.
Załączniki
dolot.jpg
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

27 wrz 2013, 21:19

termo_sXs pisze:będzie tam panowało nadciśnienie (przy szybkiej jeździe), wiec powietrze będzie się "wtłaczać" do silnika z dodatkową energią.


Panie forced induction normalnie :ryjezesmiechu: :ryjezesmiechu: :loser:

Ogólnie zgadzam się z Hantkusem - fajnie, że poszukujesz, może coś tam uda się zdziałać ale nie można przy tym odrzucać całej fizyki, wzorów etc. Widać, że masz ochotę na merytoryczną dyskusję ale z drugiej strony zbyt wiele przyjmujesz "na wiarę" albo na "tak mi się wydaje". Dupohamownia to też hamownia tylko, że taka trochę z d... :wink:
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

27 wrz 2013, 21:31

rogI pisze:Panie forced induction normalnie


Nazywa się to doładowanie dynamiczne i jest dosyć często stosowane w motocyklach, supersportach.

W tym aucie są dwie opcje podnoszenia mocy, które moim zdaniem mają sens. Grubo albo wcale.
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

27 wrz 2013, 21:54

Fakt, spotkałem się kiedyś z tym pojęciem w kontekście ścigów i z tego co pamiętam wartość takiego nadciśnienia była w granicach 0,05 bara... Popraw mnie jeśli się mylę. Poza tym takie układy to nie tylko CAI ale też zmienna geometria dolotu, fazy rozrządu i pewnie parę innych kwestii - ogólnie temat raczej z ciężkich do ogarnięcia w garażu :wink: imho nawet cięższy niż założenie burbo :razz:
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

28 wrz 2013, 15:06

termo_sXs pisze:Najpierw sprawdzę jak się zmieni po mniejszym stożku, potem wybiorę jakieś rozwiązanie.


Mi się bardzo podoba takie kombinowanie :)
Ciekaw jestem takiego rozwiązania ... dawaj znać, jak projekt zrealizujesz :).

Jako właściciel (chcąc, nie chcąc) stożka pod maską ... trzymam kciuki !!! :D
Obrazek
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

29 wrz 2013, 0:10

Dzisiaj przerobilem mój setup stożkowy. Filtr ustawiony jak w rozwiązywaniu K&N. Jutro testy.

Obrazek

Pod lampą jest dziura dla świeżego powietrza.
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

29 wrz 2013, 1:13

Ładnie, i pod kolor :). Dałeś 2x90st?

Ponieważ u mnie jest identiko, ale na poczatku tyg dostane mniejszy filtr, to będzie można podmienić i się zobaczy.
Co dwie dupohamowanie - to nie jedna :)

Ale myslę (po własnych dośw.) że wciąż nie będzie się ładnie zbierać od 2,5. Ale na gorze daje kopa.

Filtry z V6 5,5 l generalnie nie nadają sie do 1,8l, i tyle.

A ze niebawem dostanę też gps 0,1 s więc może coś wyjdzie na czasie typu 80-120. Sam jestem ciekaw....

Swoją drogą mam patent (udokumentowany wykresem) na +5 KM - za ~50 zeta - (moje to DIY, komercyjnie pewnie ponad 200 Ł) na seryjnym boxie.
Ktoś chętny się zapoznać?
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

29 wrz 2013, 1:41

Tak 2x90st. Wszystko ładnie zamocowane. Pod światłem jest dość spory otwór i mam w planie tamtędy doprowadzić świeże powietrze.
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

29 wrz 2013, 2:05

Właśnie widzę że rura wygięta inaczej niż u mnie (mam 90 i 120 st)

Nie martw sie, samo się powietrze doprowadzi. Z tej dziury po prostu wieje.... Raczej trzeba sie skupic nad izolacją od samej komory silnika. Na mój chłopski rozum jest i tak lepiej niz miałeś :)

Ale tak samo ma Arvinski z NA od kogoś z klubu. Masakra. Powietrze znad kolektora wydechowego. Brrrr...

Szanowni czytacze tego wątku: ja jestem zdania że można poprawić dolot NA/NB w seryjnych silnikach N/A za małą kasę, z nikłym wpływem na straty na niskich obrotach.

Oj będzie się tu działo (chyba że oponenci zawiodą). Szykować popkorn i chipsy.
Także śledzcie ten temat :)
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

29 wrz 2013, 13:02

Niestety trochę się na niektórych forumowiczach zawiodłem.
Moja Mazda MX-5 jest Golfem III 1.6l a ja dresiarzem?

Zawiodłem się. Bardzo!

termo_sXs, modyfikuj, testuj, próbuj! :) To auto zostało stworzone do dawania przyjemności!
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2013, 15:19 przez DieSpinnePL, łącznie zmieniany 1 raz.
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

29 wrz 2013, 13:58

DieSpinnePL - Jesli chcesz poprawić dostęp powietrza to ścianka na górze (pod uszczelką) ma kształt odwróconej litery L. Wystarczy usunac troche uszczelki i tej blachy (widziałem jak to wygląda u Arvinskiego). Najlepiej na całą szerokość komory. Dziury nie trzeba robić. Może nawet wystarczy usunąć samą uszczelkę, a np blache naciac i wygiac. Trzeba zobaczyc co to by zmienilo, czy szpara byla by wieksza przy zamknietej masce. Minusem jest zmniejszenie nawiewu do srodka kabiny bez wlaczonego wentylatora :)
IMHO - stożek wyciągnołeś z tira ? ;) - odczułeś spadek elastyczności? Wolniej sie zbiera z dolu? Jak tak to mozesz sprobowac zaslonic zaslonic czesc wlokniny... Zobaczcie na zdjeciu ze stozek z Racing Beat nie jest jakis wielki.

Opor jaki daje wloknina jest jednym ze skladnikow doladowania dynamicznego - czyli tego całego wyliczonego rezonansu. Powietrze w dolocie pulsuje, i generalnie powinno sie odbić od wewn. strony wlokiny i wrocic do przepustnicy. Za duzy stozek powoduje ze ta fala sie traci/ucieka. Na niskich obrotach (generalnie przymknieta przepustnica, podcisnienie w dolocie) ma to znaczenie, bo na otwartej to juz po prostu leci do silnika.

Jak dodatkowo uszczelnisz komore to będzie tam jeszcze większe nadciśnienie. Powietrze napierające na szybę je powoduje. Niektórzy się smieją ze to forced induction 0,015 bara, moze i tak, ale jest za darmo :)

Czy takie "doładowanie" ma sens? Poniżej rozwiązanie które to udowadnia.

Gietka rura za 50 zł z allegro i jest +5% na seryjnym papierowym filtrze :winner:

A im szybciej jedziesz tym lepiej, no ale tego nie zmierzyli, bo hamownia to nie proba drogowa.... I pewnie nie mieli wentylatora ktory dmucha jak przy 140 km/h.

Zdjecia z ksiazki o której wcześniej wspomniałem. Pierwsze rozdzialy mozna sobie przeczytac na google books.

Nie jest to wszystko może "grube" ale strasznie chude tez nie jest...
Załączniki
dolot_1.jpg
dolot_1a.jpg
dolot_2.jpg
dolot_3.jpg
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

29 wrz 2013, 14:14

DieSpinnePL pisze:Niestety trochę się na niektórych forumowiczach zawiodłem.
Moja Mazda MX-5 jest Golfem III 1.6l a ja dresiarzem?
Nie widzieć, nie słyszeć, a ocenić... Tak robią jedynie debile!

Nie mówię, że boję się krytyki. Bynajmniej. Ale ubliżać komuś i wyzywać od dresiarza w golfie nie widząc projektu na żywo naprawdę mogą jedynie debile! To że jedni wolą blondynki niż brunetki nie znaczy, że trzeba narzucać im swój gust!

PS: Uniosłem się, ale niestety, żaden debil nie będzie mi wmawiał że jestem dresiarzem w Golfie III. Ksywki zapamiętam i liczę na spotkanie na zlotach. Chętnie porozmawiam w 4 oczy...


Kogo konkretnie nazywasz "debilem" jeśli mogę zapytać? :nonono:
Kto nazwał Twoją mazdę Golfem a Ciebie dresiarzem?
Kto Cię wyzywał i Tobie ubliżał?

Ostro się zagolopowałeś kolego, wypadało by się zastanowić trochę, a nie rzucać jak piskorz :loser:
A ja w 4 oczy zawsze chętnie...dopóki ktoś nie umie tylko gadać :grraauu:

DO MODERATORÓW: rozumiem że kolega za bezpodstawne nazywanie forumowiczów "debilami" zostanie nagrodzony ostrzeżeniem tak?
Rules are made to be broken
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

29 wrz 2013, 14:29

Please - zróbcie Edit.
Bez sensu sie unosić a potem podkręcać w nieporozumieniach. Pozatym to OT.
Awatar użytkownika
Luca
Posty: 307
Rejestracja: 11 maja 2013, 19:17
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Warszawa

29 wrz 2013, 16:56

termo _ sXs wspominałeś o kratce którą usunąłeś z przepływomierza. Czy to nie jest kolimator, którego zadaniem jest uspokojenie przepływu - przepływ laminarny. Przy pomiarach przepływu ma to chyba znaczenie.

Może Zakup Grupowy tego:
www.racingbeat.com/Miata-1990-2005/Intake-Kits-Air-Filters/56499.html
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2013, 21:26 przez Luca, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

29 wrz 2013, 18:07

Po primo, jest taki magiczny przycisk X w gornym rogu postu, jesli widzicie cos przed modem to to zglaszajcie.
Ja np. nie widze, zeby ta inwektywa byla obecnie w tresci jego postu, DieSpinnePL widocznie poszedl po rozum do glowy i wyedytował post czyli zrozumial, ze sie zagalopował. Kreske by dostal, gdyby nadal to wisialo w jegos poscie. Niektorzy nie maja takich hamulców bezpieczenstwa w postaci autocenzury i dlatego dostaja kreski. W czyms jeszcze moge tutaj pomoc?
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

29 wrz 2013, 18:08

Jesli mam być szczery to nie wiem. Na pewno wystarczy tylko puknąć tą kratke i wypada, ale ogladalem zdjecia przeplywek i raczej nic takiego nie widzialem, plus cos tam czytalem ze to dziala na zasadzie grzalki ktorą ochładza powietrze. Nie wiem w ktora strone zadzialalo usuniecie kratki. Czy zaniza czy zawyza przeplyw.

Wczoraj sobie cos tam robilem i wykrecilem jedna swiece i wygladala dobrze,

Luca - ZG - co masz na myśli?

Dowód na to że stozek DAJE +5 KM i nie zabiera, (ale dobrze zamontowany i odp wielkosci) http://www.racingbeat.com/Miata-1990-2005/Intake-Kits-Air-Filters/56502.html?id=93ZUdZ5z - jest wykres

Tu jest co nieco dyskutują o przeplywce i kratce:
http://www.mareaclubpolska.pl/printview.php?t=3366&start=0&sid=55cbaf101943fa0216ca03b3d1a8c310

Zobacze jak sie zmienia odczyt przeplywu z kratka i bez... Wywalenie kratki bylo w sumie jedną z wielu czynnosci, wiec w sumie warto ja zalozyc i zobaczyc co sie zmieni.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

29 wrz 2013, 18:45

Żeby brać odpowiedzialność za swoje słowa trzeba mieć jaja i tyle :loser:
Niektórzy jak widzę nie mają ani tego ani tym bardziej honoru, skoro najpierw drą papę bez powodu a później tchórzliwie edytują post :loser: bo trzęsą portkami przed modami :onie:
Regulamin za to jak widać nadal jak plastelina w rękach moda :lol:
I co diespinnepl nie masz już nic do powiedzenia, jak choćby "przepraszam"?

P.S. może i jest przycisk X, ale mnie kapowania w życiu nie uczono :nonono:

EDIT:kolega diespinneplwytłumaczył się w pw, więc z mojej strony luz.
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2013, 6:41 przez Hantkus, łącznie zmieniany 1 raz.
Rules are made to be broken
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

29 wrz 2013, 20:10

Hantkus pisze: ale mnie kapowania w życiu nie uczono

+1
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

30 wrz 2013, 8:40

Hantkus pisze:EDIT:kolega diespinneplwytłumaczył się w pw, więc z mojej strony luz.


i świetnie, brawo :wink:
miata lov!
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

30 wrz 2013, 16:27

No i prosze dalo sie bez rozlewu krwi i czerwonych kresek. Tak jak ocenilem, autor zrozumial swój bład z czego bardzo sie ciesze. Czy tak nie jest łatwiej? Kazdemu czasem puszcza nerwy, wazne by sie potrafic do tego przyznac i w pore wycofac. Zycze milego dnia :cool:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

30 wrz 2013, 18:08

Hantkus pisze:może i jest przycisk X, ale mnie kapowania w życiu nie uczono


Przycisk służy do zgłaszania postów, które są obraźliwe/OT/boty/inne. Naciskanie go i podanie uzasadnienia bardzo pomaga nam w pracy, w ten sposób też sami dbacie o forum i jego przejrzystość.
Tak więc namawiam do stosowania owego guzika, a nie wzywania modów bezpośrednio w wątku. Po naciśnięciu guzika szybciej możemy zareagować.
Wiele osób guzik naciska za co im bardzo dziękujemy. :mrgreen:
Jest ryzyko - jest przyjemność
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

30 wrz 2013, 19:02

termo_sXs pisze:jak po mieście pali 15 i myślę ze z homemade turbo jeździ się "normalnie" słabo


Nie pisz takich rzeczy, bo siejesz normalnie propagandę jakąś :nonono:

Znam osobiście kilku ludzi którzy posiadają takie homemade turbo w swojej miacie, dwoma czy trzema miałem przyjemność się przejechać i różne rzeczy można powiedzieć ale napewno nie to że są słabe i palą 15 po mieście ( wszystko zależy od prawej stopy ).

A wracając do tematu to zaciekawiłeś mnie tym zdjęciem z tą rurą do podszybia gdyż wygląda na niesamowicie prosty mod, tylko pytanie powstaje : czy to coś daje :?: Jest coś takiego gotowego "dedykowanego" ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

30 wrz 2013, 19:17

Nie do końca się znam na turbo, ale "idea" mi sie nie podoba, z tym "wstawaniem", za pozno wstaje zle, za wczesnie zle. Co do 15 litrów zasugerowałem sie wypodziedzią kogoś z wątku o spalaniu, kto ma turbo, coś o 350 km wspomina na baku w miescie? choc na trasie i 500...
Ale na pewno można samemu włożyć turbo i bedzię jak seryjne mazdaspeed - a wierze ze jako seryjne to da sie normalnie jezdzic.

Jesli chodzi o stozek - czyli defacto odetkanie dolotu - jak silnik ma wysokie zapotrzebowanie na powietrze to wiecej go dostaje (wysokie obroty), wiecej zassie bo sa mniejsze opory, ale pojawia sie wzmozony halas, dla niektorych to plus dla niektorych minus. No i moze zabrac momentu na dole (kolo 2500 wzg serii), od 4 bedzie lepiej ciagnal, ale juz od 2500 sie ta nie zbierzesz jak wczesniej... Ja tak zmodzilem bo mialem inaczej w kupionym aucie, powietrze brane znad kolektora...

Ale mysle nad jakas wlasna konstrukcja która wykorzysta wzrost predkości przy zmniejszeniu srednicy :), ten moj patent na dwa kolanka to zrzynka z komercji, ale mam pomysl na autorski wynalazek :), ciekawe jak sie sprawdzu..

A w serii jak pociagniesz rure to jak na obrazkach, to masz udowodnione +5 :)

Nie wiem w sumie o którym zdjęciu wspominasz ;-)

[ Dodano: 30-09-2013, 20:24 ]
Tomai pisze:A wracając do tematu to zaciekawiłeś mnie tym zdjęciem z tą rurą do podszybia gdyż wygląda na niesamowicie prosty mod, tylko pytanie powstaje : czy to coś daje :?: Jest coś takiego gotowego "dedykowanego" ?


Masz wykres, co ja moge wiecej powiedziec... Ta rura ze zdjecia jest z carbonu, kosztuje pewnie 1000 zeta.. Wyguglaj Randall intake..
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

30 wrz 2013, 19:26

termo_sXs pisze:coś o 350 km wspomina na baku w miescie? choc na trasie i 500...


to było a propos 300 konnej NC na kompresorze.

termo_sXs pisze:Jesli chodzi o stozek - czyli defacto odetkanie dolotu - jak silnik ma wysokie zapotrzebowanie na powietrze to wiecej go dostaje (wysokie obroty), wiecej zassie bo sa mniejsze opory, ale pojawia sie wzmozony halas, dla niektorych to plus dla niektorych minus. No i moze zabrac momentu na dole (kolo 2500 wzg serii), od 4 bedzie lepiej ciagnal, ale juz od 2500 sie ta nie zbierzesz jak wczesniej... Ja tak zmodzilem bo mialem inaczej w kupionym aucie, powietrze brane znad kolektora...


ja się zasadniczo na tym nie znam, ale każdy mi mówił, że stożek/kolektor/wydech bez strojenia nie ma większego sensu.
miata lov!
termo_sXs
Posty: 152
Rejestracja: 30 sie 2013, 22:15
Model: NB FL
Wersja: Sportive 1.8
Lokalizacja: Wawa

30 wrz 2013, 19:32

matpilch pisze:ja się zasadniczo na tym nie znam, ale każdy mi mówił, że stożek/kolektor/wydech bez strojenia nie ma większego sensu.


Generalnie też się nie znam na ECU itp (na gaznikach juz wiecej), ale jest takie cos jak MAF, lambda, IAT i korekta czasu wtrysku. ECU nanosi korekty, pewnie nie moze dac +20% benzyny, ale jak mi Torque pokazuje to czesto jest -/+5.. Stozek to za mala zmiana (takze wydech etc). Ale na pewno z kompem (koszt z tego co kojarze 4 tysie) to z serii, jak czytalem w ksiazce mozna +10KM wyciagnac)...

Zgoda ze pelen potencjal wyciagniesz ze strojeniem. Ale seryjne ECU mozesz tylko w NC (na flashu jest), w NA/NB pewnie trzeba by ROM wyciagac etc... Zabawa dla elektronika.

[ Dodano: 30-09-2013, 20:38 ]
to było a propos 300 konnej NC na kompresorze.


To nie turbo - Flyin' Miata supercharger kit (ex Cosworth) ?
Mowa o Marcin30, "Miasto = 320 km maksymalnie na jednym baku (i to z duszą na ramieniu), trasa > 500 km. Biorąc pod uwagę mody to całkiem przyzwoity wynik."
sleven
Posty: 465
Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:46
Lokalizacja: POZnan*

30 wrz 2013, 19:51

termo_sXs pisze:A umówmy się: hamownia to wykres, co z tego że auto z turbo ma wykres łał, jak po mieście pali 15 i myślę ze z homemade turbo jeździ się "normalnie" słabo. Mazdaspeed - ile ma koni? nie dużo, kolesie wyciągają więcej. Kompresor jaki wsadził Tycjan - o to ma wielki sens, ale homemade turbo zaperdziela jak dziki ale normalnie to się tym jeździć nie da (normalnie: czytaj 75% dupowozaków stwierdza: lipa), a potem jest masa "projektów niedokonczonych", albo i dokonczonych na allegro.


termo_sXs pisze:Nie do końca się znam na turbo, ale "idea" mi sie nie podoba, z tym "wstawaniem", za pozno wstaje zle, za wczesnie zle. Co do 15 litrów zasugerowałem sie wypodziedzią kogoś z wątku o spalaniu, kto ma turbo, coś o 350 km wspomina na baku w miescie? choc na trasie i 500...
Ale na pewno można samemu włożyć turbo i bedzię jak seryjne mazdaspeed - a wierze ze jako seryjne to da sie normalnie jezdzic.


Kolega to widzę Mistrz Obiektywizmu :kciukdol: Prawdopodobnie nie jechał na prawym, nie prowadził żadnej turbomiaty, a wnioski ma dosyć radykalne, jak widać słabo podparte doświadczeniem, wiedzą. To napisałeś o używalności poturbowanych i ich spalaniu to nonsens... Dlatego pewnie spora część userów czyta Twoje obszerne wypowiedzi ze sporym przymrużeniem oka :oops: ; Sorry za OT, więcej nie będę...
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

30 wrz 2013, 19:55

termo_sXs pisze:To nie turbo - Flyin' Miata supercharger kit (ex Cosworth) ?


supercharger to jest kompresor.

termo_sXs pisze: seryjne ECU mozesz tylko w NC


oj jakbyś poczytał o bojach z ECU w NCy to byś docenił co masz.
miata lov!
ODPOWIEDZ