Android - pomiary, osiągi, trackday'e

czyli smartfon do miatowych zadań specjalnych:)

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2223
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NB FL
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

02 kwie 2013, 14:03

Torque PRO to jakieś 11-12zł i szybko się zwraca... połowie osiedla za browara kasuje błędy :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Tylko brzuch rośnie :kciukdol:
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

02 kwie 2013, 14:11

zwykłym torque nie da się skasować błędów? musi być pro?
właśnie jedzie do mnie fon z androidem, będę się teraz uzbrajał a w weekend bawił :D
arjot
Posty: 180
Rejestracja: 10 sie 2012, 14:07
Model: NB FL
Wersja: Memories 3
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

02 kwie 2013, 14:24

W gruncie rzeczy te 12 zeta to nie jest dużo jak się pomyśli, że wspiera się developerów którzy nad tym pracują...
A jeśli ktoś nie chce, to zawsze jest możliwość znalezienia wersji pro poza sklepem googlowskim...
Dla mnie to o tyle wygodne rozwiązanie, że nie ma czasami 100% pewności czy dana aplikacja pójdzie pod innym romem w telefonie. Jeśli pójdzie, to wtedy kupuję.
Torque pro daje całkiem nieźle radę moim zdaniem, ale przyznam szczerze, że po zainstalowaniu nawet nie szukałem innych programów.
solt
Posty: 445
Rejestracja: 16 paź 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

02 kwie 2013, 15:46

BORO pisze:OBD2 i GPS jakieś modele czy parametry polecane są?

Korzystalem zawsze z GPSa w fonie i wystarczalo. Co do OBD, to za sensowne pieniadzy jedynie ELM i to raczej z blutoothem, bo inaczej musialbys rootowac fona i dokladac USB Host (OTG) i jeszcze fifny kabelek zeby z microUSB w fonie zrobic normalne USB do podlaczenia do ELM'a.

Nie wiem co teraz sprzedaja..ja kupielem taki, zeby obudowe sie dalo rozlozyc i calego gnoja na stale wetkna w auto i schowac pod deska. W miatce malo miejsca jet wy wystaje za bardzo, zeby tak to zostawic.

[ Dodano: 02-04-2013, 16:48 ]
arjot pisze:Torque pro daje całkiem nieźle radę moim zdaniem

zgadam sie, ale nie udalo mi sie skalibrowac go zeby spalanie choc w miare sensownie pokazywal.. albo szaleje w miescie na poziomie 15LPK albo na trasie klamie ze 5LPK :)
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
BORO
Posty: 668
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

02 kwie 2013, 17:53

OK OBD kupione.
Teraz GPS - Generalnie w telefonie mam ale strasznie licho działa, więc żeby nie roztrzaskać telefonu z nerwów od razu kupie bo ceny jakieś niewygórowana..
Na alledrogo jest pełno modułów, ale 10Hz jak polecane tutaj ale to w kosmos drogo - ponad 700 PLN - Ktoś wie o co cho z tymi modułami??
Te tanie "normalne" Nokie, PathFindery, Pentagramy, itd tez brać czy nie warto?
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

02 kwie 2013, 23:21

Moduły różnią się odświeżaniem, te tani robią to raz na sek, czasem rzadziej. Te drogi 10Hz = 10x na sek. W praktyce przekłada się to na o wiele większą czułość i precyzję. Do obsługi nawigacji wystarczy odświeżyć pozycje co parę sek i jako taka dokładność. Gdy zaczynasz liczyć ułamki sekund i robisz sobie mapy przejazdu z między czasami po GPS'ie 1 sek to mega dużo. Np. gps może złapać Twój start z 1-2 sek opóźnieniem co może spowodować duże przekłamania na czasach.
Do zastosowań sportowych zwykłe odbiorniki GPS (wolne) nie bardzo się nadają.
BORO
Posty: 668
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

03 kwie 2013, 9:27

ree, Dzieki - teraz jasne jest dla mnie. Kupiłem 5Hz :D
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

04 lip 2013, 13:56

Z tego co widziałem ci z Was, którzy "chwalili" się modułami kupowali te większe wersje, które wyglądają +/- tak:
Obrazek

natomiast na alledrogo są mniejsze, np. takie

[url]http://allegro.pl/interfejs-elm-327-bluetooth-elm327-bt-obd2-i3362874504.html[/url]

Obrazek

miał ktoś z Was do czynienia z takim mniejszym? czy w ogóle jest jakiś konkretny model czy dostawca, u którego warto to kupić, czy wszystko jedno?

interesuje mnie wersja BT, chcę korzystać z Torque'a na androida, bo widzę, że wszyscy są z niego zadowoleni. co najlepiej wybrać? z góry dzięki za podpowiedzi
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

04 lip 2013, 16:21

Ja kupiłem dokładnie taki i działa:
Obrazek
Gniazdo i tak musiałem wypiąć żeby jeździć z nim na stałe.
Co do jakości to w tej kategorii cenowej (ELM327) wszystko będzie działać IMHO tak samo :wink:
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

04 lip 2013, 16:25

Potwierdzam działa idealnie.
Gniazda wcale nie 3eba wypinać aby jeździć z nim na stałe ale klapki nie zamkniesz.
Ja jeżdżę bez i dopóki się nie schylisz i tak nie widać że jej nie ma
Rules are made to be broken
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

04 lip 2013, 16:35

thx, ja jeszcze nie wiem gdzie w NC jest złącze, więc nie wiem czy coś tam się da czy nie da zamknąć, ale zawsze im mniejszy tym lepszy
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

04 lip 2013, 16:39

My bet, nie spojrzałem że chodzi przecież o NC :wink:
Rules are made to be broken
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

04 lip 2013, 22:13

po dzisiejszym spocie już wiem, gdzie jest złącze i wychodzi, że mały czytnik nie powinien przeszkadzać
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

05 lip 2013, 8:04

Ten średni też nie przeszkadza... :wink:
lasic
Posty: 211
Rejestracja: 15 paź 2011, 15:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

06 lip 2013, 10:24

Mały nie przeszkadza, ale większość z nich nie ma przycisku do wyłączania, a to małe badziewie potrafi w tydzień rozładować baterię.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

06 lip 2013, 10:51

lasic pisze:Mały nie przeszkadza, ale większość z nich nie ma przycisku do wyłączania, a to małe badziewie potrafi w tydzień rozładować baterię.


I to jest jedyne ale, tym bardziej jeśli Miata jest typowo weekendowa.
Rules are made to be broken
solt
Posty: 445
Rejestracja: 16 paź 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

06 lip 2013, 12:17

lasic pisze:Mały nie przeszkadza, ale większość z nich nie ma przycisku do wyłączania, a to małe badziewie potrafi w tydzień rozładować baterię.


hmmm.. nie zauwazylem.. mam wpiety 24/7 i zadnych ujemnych efektow na baterii..
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

06 lip 2013, 14:25

solt pisze:
lasic pisze:Mały nie przeszkadza, ale większość z nich nie ma przycisku do wyłączania, a to małe badziewie potrafi w tydzień rozładować baterię.


hmmm.. nie zauwazylem.. mam wpiety 24/7 i zadnych ujemnych efektow na baterii..


Ale Ty Marcinie używasz Miaty jako daily, jeśli ma się drugie auto na codzień, to moze sie po tygodniu czy dwóch okazać że będzie mina z odpaleniem...tym bardziej w zimie
Rules are made to be broken
lasic
Posty: 211
Rejestracja: 15 paź 2011, 15:25
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

06 lip 2013, 15:51

Ja zostawiłem wpięty na 5 dni i akurat nie jeździłem, skończyło się odpalaniem z kabli. Jak jeździsz codziennie to problem nie występuje, albo występuje w mniejszym stopniu.
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

06 lip 2013, 15:55

O kurczę to mnie zmartwiliście :bang:
Nie spodziewałem się aż takiego poboru prądu :loser:
solt
Posty: 445
Rejestracja: 16 paź 2011, 22:15
Lokalizacja: Poznań

06 lip 2013, 17:32

Hantkus pisze:Ale Ty Marcinie używasz Miaty jako daily

Fakt, ale wyjezdzam tez na tygodniowe wycieczki sluzbowe i jeszcze nigdy nie mialem klopotu nawet jak w lutym stala tydzien w sniegu i pietnastostopniowym mrozie ;) Tylko opisuje moje z tym ustrojstwem doswiadczenie.

Zreszta moje jest innej masci troche, pewo od innego producenta i moze lest mnie pradozerne? :roll:
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

06 lip 2013, 18:05

Kochani ale co to za problem wypiąć go jeśli wiadomo że przez czas jakiś nie będziecie jeździć?
Rules are made to be broken
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

06 lip 2013, 19:49

Problem w zasadzie żaden ale ja swój adapter elegancko przytrytkowałem i miałem zamiar zapomnieć o nim raz na zawsze :razz: A teraz zacząłem się zastanawiać czy odpalę moje auto, które z tydzień stoi już u Mayka :wink:
matusz
Donator
Donator
Posty: 1246
Rejestracja: 21 maja 2012, 22:06
Model: NB
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Poznań

06 lip 2013, 20:05

To ale by był numer po tym wszystkim!
była czerwona NA 1.6 -> II wice mistrz MMC West 2014 w klasie 1.6
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

06 lip 2013, 20:19

Powiem tak: ja wpinam/wypinam go w czasie jazdy patrząc na drogę w mniej niż sekunda.
Więc po kiego go trytkować/wozić na stałe?
Rules are made to be broken
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

06 lip 2013, 22:24

A po kiego go wypinać? :razz:
Najwyżej wlutuję i wyprowadzę włącznik - będzie po sprawie :razz:

matusz pisze:To ale by był numer po tym wszystkim!

oj tam :razz: co cie nie zabije... :wink:
Awatar użytkownika
_domino
Donator
Donator
Posty: 257
Rejestracja: 07 kwie 2012, 16:14
Model: NA
Wersja: Miata US Spec
Lokalizacja: Poznan

08 lip 2013, 14:01

Czy w każdy aucie interfejs OBD pobiera stale prąd? Bo obecnie mam wpięty na stałe w Subaru i nie wiem jak to będzie ;)
--
była mx-5 NBFL 1.6 '01
jest Miata NA 1.6 '90
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

08 lip 2013, 14:39

A nie możecie zrobić sobie przejściówki (wtyczki OBDII da się bez większego problemu kupić) i na linii zasilającej dać przekaźnik po kluczyku ze stacyjki? I zapomnieć o jego istnieniu? :wink: :roll:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

08 lip 2013, 14:49

dmk, dobrze prawisz - przekaźnik nawet lepszy niż włącznik :kciuk:
_domino, łatwo poznać po tym czy diody na interfejsie świecą mimo wyłączonego zapłonu :wink:
Awatar użytkownika
_domino
Donator
Donator
Posty: 257
Rejestracja: 07 kwie 2012, 16:14
Model: NA
Wersja: Miata US Spec
Lokalizacja: Poznan

08 lip 2013, 15:59

^^ racja. Świecił się, więc zmienił miejsce pobytu na jeden ze schowków ;)

artur pisze:na alledrogo są mniejsze, np. takie
[url=http://wrzucaj.net/images/2013/06/29/eEFZc.jpg]Obrazek[/url]
miał ktoś z Was do czynienia z takim mniejszym? czy w ogóle jest jakiś konkretny model czy dostawca, u którego warto to kupić, czy wszystko jedno?

interesuje mnie wersja BT, chcę korzystać z Torque'a na androida, bo widzę, że wszyscy są z niego zadowoleni. co najlepiej wybrać? z góry dzięki za podpowiedzi


Tym większym błędy kasował mi kolega, ten mniejszy mam ja. Różnic w użytkowaniu z torqe pro wg mnie nie ma, jak chodzi o aspekty praktyczne to mały nie wystaje tak bardzo, ale trudniej wyjąć jak gniazdo jest wąsko i głęboko (właśnie użyłem improwizowanych szczypiec) ;)
ODPOWIEDZ