Android - pomiary, osiągi, trackday'e
czyli smartfon do miatowych zadań specjalnych:)
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Uruchamiam wątek dotyczący oprogramowania na platformę Android, pozwalającego na kontrolę osiągów i parametrów auta w czasie wszelkiej aktywności torowej, lotniskowej czy (niemiecko)autostradowej.
Jeśli testowaliście jakąś aplikację, podajcie proszę jej nazwę, ogólną ocenę i choćby zdawkową recenzję.
Ja póki co testuję dwie:
RaceDroid Lite - program mierzący przyspieszenie pojazdu oraz czas przejazdu 1/8 czy 1/4mili. Działa w oparciu o odczyty z akcelerometrów. U mnie póki co w fazie testów, które wypadają obiecująco.
Torque - odczyty parametrów pojazdu przy wykorzystaniu interfejsu OBD2 komunikującego się za pośrednictwem BT. Oczekuję na bezprzewodową wersję interfejsu diagnostycznego i niebawem zdam relację - w sieci program zbiera bardzo wiele pozytywnych opinii.
Jeśli testowaliście jakąś aplikację, podajcie proszę jej nazwę, ogólną ocenę i choćby zdawkową recenzję.
Ja póki co testuję dwie:
RaceDroid Lite - program mierzący przyspieszenie pojazdu oraz czas przejazdu 1/8 czy 1/4mili. Działa w oparciu o odczyty z akcelerometrów. U mnie póki co w fazie testów, które wypadają obiecująco.
Torque - odczyty parametrów pojazdu przy wykorzystaniu interfejsu OBD2 komunikującego się za pośrednictwem BT. Oczekuję na bezprzewodową wersję interfejsu diagnostycznego i niebawem zdam relację - w sieci program zbiera bardzo wiele pozytywnych opinii.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Dżunior pisze:Torque - odczyty parametrów pojazdu przy wykorzystaniu interfejsu OBD2 komunikującego się za pośrednictwem BT. Oczekuję na bezprzewodową wersję interfejsu diagnostycznego i niebawem zdam relację - w sieci program zbiera bardzo wiele pozytywnych opinii.
Uzywam tego od jakiegos czasu. Wystarczajaco dobry do odczytu parametrow i bledow, oraz do kasowania tych ostatnich. Niestety nie udalo mi sie dostroic go tak, by obliczal w miare prawdziwe zuzycie paliwa. Na Galaxy S/ICS AOKP niestety troche zre procka. Teoretycznie mozna mu podac wlasna mape PIDow, ale nie znalazlem w sieci wlasciwej do miatki. Odczytuje praktycznie wszystkei standardowe PIDy ($02 ?) Wersja pelna kosztuje kolo 60 PLN
Do kolekcji dorzuce:
DashCommand - poza diagnostyka ma fajne dashboardy pokazujace m.in. spalanie (tu lepsze dopasowanie obliczen), komputer podrozny, HP i torque. Ma jeszczekilka opcji do wyscigow i osiagow, ale jako, ze nie cisne za bardzo staruszki, to nie testowalem tego jeszcze. Kosztuje kolo 60 PLN
OBDDroidScan - prosty skaner kodow i podstawowych parametrow takicj jak sondy, MAF/MAP, temperatury itp.
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
przenoszę do mocy i blablabla...
Jako że zgubiłem komórkę, to sobie drugą już z andronem sprawiłem. Więc też coś za chwilę potestuję
Po
eM
Jako że zgubiłem komórkę, to sobie drugą już z andronem sprawiłem. Więc też coś za chwilę potestuję
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- pmcomp
- Posty: 2566
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
Są też z zabawki do iPhone/iPada (zarówno na WiFi jak i BT):
http://palmerperformance.com/hardware/
http://www.ebay.pl/itm/PLX-KiWi-WiFi-iPhone-iPod-interface-/290542905531?pt=UK_Mobiles_Accessories_RL&hash=item43a5b4e8bb
http://plxdevices.com/product_info.php?id=GSSTWIFI
Pozdro
http://palmerperformance.com/hardware/
http://www.ebay.pl/itm/PLX-KiWi-WiFi-iPhone-iPod-interface-/290542905531?pt=UK_Mobiles_Accessories_RL&hash=item43a5b4e8bb
http://plxdevices.com/product_info.php?id=GSSTWIFI
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
jacob1 pisze:poszukam dzis jak zejde do autka
Nie masz co szukać. W EU OBD2 pojawiło się dopiero w NBfl.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
jacob1 pisze:a w japonczykach? bo ja mam importowana wersje?
W amerykańskich NB i bardzo późnych NA możesz znaleźć OBD2. W JAP bardzo mało prawdopodobne. W EU dopiero NBfl.
jacob1 pisze:i po podlaczeniu do niego jakie parametry moge czytac?
Ten port nie ma żadnego protokołu, który możesz odczytać czytnikiem OBD2.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Ja kompletnie nie ogarniam tego tamtu ale podczas TrackDay'a w Poznaniu koledzy chwalili takie coś:
aLapRecorder HD
[URL=https://play.google.com/store/apps/details?id=net.adyno.alaprecorderhd&hl=pl]https://play.google.com/store/apps/details?id=net.adyno.alaprecorderhd&hl=pl[/URL]
aLapRecorder HD
[URL=https://play.google.com/store/apps/details?id=net.adyno.alaprecorderhd&hl=pl]https://play.google.com/store/apps/details?id=net.adyno.alaprecorderhd&hl=pl[/URL]
pozdr
wik
wik
Kołek pisze:Masz takie wejście jak u mnie, z tego co wiem to można błędy odczytać ze świecących diod
Można bardzo prosto. Służę pomocą w razie czego.
wiktoch pisze:koledzy chwalili takie coś:
Wygląda nieźle. Ktoś mógłby się pobawić ? Bo u siebie musiałbym jakiś upgrade do androna zorganizować na szybko...
Kurak pisze:Można bardzo prosto.
Ale nie androidem z intefejsem do obd2. Wątek o odczycie błędów jest gdzieś w technicznym...
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Donator
- Posty: 271
- Rejestracja: 09 lut 2011, 16:42
- Model: NB
- Wersja: Miracle
- Lokalizacja: Warszawa
wiktoch pisze:Ja kompletnie nie ogarniam tego tamtu ale podczas TrackDay'a w Poznaniu koledzy chwalili takie coś:
aLapRecorder HD
[URL=https://play.google.com/store/apps/details?id=net.adyno.alaprecorderhd&hl=pl]https://play.google.com/store/apps/details?id=net.adyno.alaprecorderhd&hl=pl[/URL]
Chwilę się bawiłem ale że nie posiadam OBD2 więc w ograniczonym zakresie. Bardzo fajnie działa, dopomina się o lepszego GPSa, filmik i dane pojawiające się na zegarach są zapisywane oddzielnie, trzeba łączyć w zewnętrznym oprogramowaniu. Można określić linie startu i mety dla obliczenia czasu itp... Wersja demo nagrywa dwa przejazdy.
Do wyboru wiele opcji, jakość nagrywania, protokoły OBD2, przeliczanie biegu i wiele innych. Szkoda że nie posiadam interfejsu, byłaby fajny programik.
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
"torgue" soft na androida plus ELM 327 Bluetooth za ok 100 pln daje sporo frajdy , praktycznie monitorowanie większości danych z kompa plus nagrywanie filmów z wybranymi parametrami na ekranie - polecam sporo zabawy za niewielkie pieniadze jako bonus czytanie kodów, niektórzy sprzedwcy na allegro dają w pakiecie płyte z softem na kompa
Badałem kiedyś dość dogłębnie temat lap timerów i mogę bardzo polecić RaceChrono - duża łatwość obsługi i świetna funkcjonalność. Używałem go dużo od ok. 2-3 lat na Windows Mobile, ale od niedawna jest dostępna pierwsza wersja nie-beta na Androida i podobno jest to świetna portacja, cały czas rozbudowywana. Dodam, że aplikacja jest darmowa, ma sporą społeczność (np. dużo gotowych "torów", więc nie trzeba wprowadzać własnych trapów - choć nie jest to trudne, można to zrobić w 3 minuty po jednym przejeździe trasy), a autor bardzo dba o jej ciągły rozwój.
PS. Przy ustawieniu punktów start/meta na odcinku bez dużych przyspieszeń/hamowań dokładność pomiaru jest genialna nawet na standardowym 1Hz module GPS wbudowanym w aparat (max. odchylenie na Torze Poznań wynosiło u mnie 0,2 sek. w porównaniu do czasów z kostki/pętli indukcyjnej), ale żeby badać punkty hamowania, prędkości w zakrętach itp. warto zaopatrzyć się w odbiornik min. 5Hz, najlepiej 10Hz.
PS. Przy ustawieniu punktów start/meta na odcinku bez dużych przyspieszeń/hamowań dokładność pomiaru jest genialna nawet na standardowym 1Hz module GPS wbudowanym w aparat (max. odchylenie na Torze Poznań wynosiło u mnie 0,2 sek. w porównaniu do czasów z kostki/pętli indukcyjnej), ale żeby badać punkty hamowania, prędkości w zakrętach itp. warto zaopatrzyć się w odbiornik min. 5Hz, najlepiej 10Hz.
Testuje Torgue PRO od kilku dni, 15zł na Google Play wraz z ELM 327 Bluetooth, 65zł na Allegro. Generalnie mega fajna aplikacja dając masę frajdy. Wczoraj w nocy jak głupi jeździłem po obwodnicy mierząc czasy przyspieszenia i rejestrując przejazdy na kamerze
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
Ortalion wczoraj pokazal mi RaceChrono (niestety dopiero podczas ostatnich 3 przejazdow mialem mozliwosc uzyc) i jestem zachwycony. Zaluje, ze nie zauwazylem tego watku wczesniej...
Torque tez jest fajny 0 na razie uzywam wersji Free (moja Miata NA ma OBDII ulokowane po prawej stronie kierownicy, jakby nad pedalem gazu, na krawedzi plastiku) i pokazuje rozne ciekawe rzeczy. Np. w Kielcach temperature wlotowa powietrza mialem 80 stopni, na Ulezu - 40-50...
Torque tez jest fajny 0 na razie uzywam wersji Free (moja Miata NA ma OBDII ulokowane po prawej stronie kierownicy, jakby nad pedalem gazu, na krawedzi plastiku) i pokazuje rozne ciekawe rzeczy. Np. w Kielcach temperature wlotowa powietrza mialem 80 stopni, na Ulezu - 40-50...
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Ja jestem zachwycony RaceChrono. Mam 9 przejazdów nagranych. Zgadzam się z Miszą - potrzeba zewnętrznego GPS'a. I dobrze na okrążeniu zapoznawczym poświęcić czas na ustawianie checkpointów. Wtedy jest fun Ale i tak pomiary czasu, prędkości, przeciążeń plus odwzorowanie trasy -
ciupas - następnym razem planuje połączyć te pomiary z GoPro:
http://www.racerender.com/RR2/Features.html
ciupas - następnym razem planuje połączyć te pomiary z GoPro:
http://www.racerender.com/RR2/Features.html
a checkpointy da się ustawić w miejscy gdzie znajduje się aktualnie samochód czy trzeba przejechać trasę i nanosić je na plan trasy?
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
Ortalion pisze:Da się wstawiać w miejscu, gdzie stoi samochód
Najlepiej raz przejechać trasę i potem w przerwie nanieść je sobie na obraz przejechanej ścieżki - na podstawie tego aplikacja też zaliczy czas tego pierwszego przejazdu, jeszcze przed ustawieniem punktów Bardzo prosta sprawa.
Do samego pomiaru czasów na torze (start/meta i checkpointy na dłuższych prostych odcinkach bez dużych przyspieszeń/hamowań) GPS 1Hz nieźle daje radę (patrz wyżej), ale do nanoszenia na onboard np. prędkości - tu zdecydowanie NIEZBĘDNY jest zewnętrzny GPS (ok. 10Hz), inaczej prędkości w zakrętach będą mocno zaniżone - z prostego powodu, że wyliczane jest to po prostych odcinkach punkt-punkt - czyli im ostrzejszy zakręt, tym większe przekłamanie w dół; im częstszy pomiar, tym te odcinki krótsze, więc lepiej aproksymowane. Ostatnio na Amazonie widziałem jakiś niebieskozębny moduł 10Hz w cenie ok. 70$ - dobra opcja
Temat meega, więc odświeżam..
Tak reasumując na prosty rozum to jak dobrze zrozumiałem:
- na liczenie czasów na torze, przyspieszeń itd polecacie Torgue albo RaceChrono?
- na monitorowanie parametrów to DashComand ... czy Torgue wystarczy?
Ze sprzętu dodatkowego trzeba:
- zewnętrzny GPS - polecanie jakieś?
- OBD2 - jakieś polecacie?
Nie chcę się bawić w małego programistę ale widzieć regularnie czasy okrążeń, sprawdzić sobie przyspieszenie do 100 i zobaczyć coś ważnego z silnika jakby kipiało (oprócz temp oleju i spalin które mam w zegarach)
No i rozumiem że na Galaxy S+ to da radę?
Tak reasumując na prosty rozum to jak dobrze zrozumiałem:
- na liczenie czasów na torze, przyspieszeń itd polecacie Torgue albo RaceChrono?
- na monitorowanie parametrów to DashComand ... czy Torgue wystarczy?
Ze sprzętu dodatkowego trzeba:
- zewnętrzny GPS - polecanie jakieś?
- OBD2 - jakieś polecacie?
Nie chcę się bawić w małego programistę ale widzieć regularnie czasy okrążeń, sprawdzić sobie przyspieszenie do 100 i zobaczyć coś ważnego z silnika jakby kipiało (oprócz temp oleju i spalin które mam w zegarach)
No i rozumiem że na Galaxy S+ to da radę?
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
BORO pisze:na Galaxy S+ to da radę
jesli mowimy o ODB po blutucie, to ... no da.. ale dupy nie urwie.. moze sie czasem czknac. U mnie generalnie na SGS mywablo roznie, na S+ w miare spoko, na S Advance juz fajnie, a komfort uzywania wraz z innymi funkcjonalnosciami to od SGS3. SGS2 tylko nei probowalem, ale to juz dual core mocniejszy od advance, wiec powinien dac rade nawet lepeij
Powstrzymać przyzwyczajenia i odłożyć gumówke na półkę...
Użytkowanie to częściej w Subarynce by było więc OBD chyba będzie.
OBD2 i GPS jakieś modele czy parametry polecane są?
Co do aplikacji to nie mam zamiaru się przełączać więc jedna najbardziej uniwersalna i godna zaufania - to Torgue?
Gdzie to się kupuje - GooglePlay po prostu?
OBD2 i GPS jakieś modele czy parametry polecane są?
Co do aplikacji to nie mam zamiaru się przełączać więc jedna najbardziej uniwersalna i godna zaufania - to Torgue?
Gdzie to się kupuje - GooglePlay po prostu?
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s