[elektronika] Alternatywne komputery sterujace

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 lut 2012, 14:15

hella_flush pisze:Takie to niby EMU pod europejskie silniki a na razie odpalają na tym UZty i JZty ;) .

Nie o to chodzi. Wszystko można odpalić. Chodzi o to, że przy fixowanej konstrukcji masz jakiś procent (często niemały) gratów za które musisz zapłacić, a ich nie wykorzystujesz. Dla przykładu stopień mocy do sterowania cewek zapłonowych kosztujący dość sporo w konstrukcjach większości japończyków jest zbędny i mogłoby go nie być. Zresztą inne konstrukcje też cierpią na podobną przypadłość. Gdyby MS nie miał zintegrowanego z procesorem sterownika do silnika krokowego i transmitera do CANbusa to ten procesor kosztowałby 30% obecnej ceny. A ostatni upgrade softu w Hydrze kosztował 700 USD bo wymagał wymiany całej płyty... Rozwiązania modułowe są pod tym kątem po prostu lepsze.
hella_flush pisze:Ja kibicuje temu projektowi strasznie mocno, czas już eksportować polskie graty tuningowe w świat a nie odwrotnie ;)

Ja go obserwuję z zainteresowaniem i chętnie dorwę jakąś sztukę na testy.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

09 lut 2012, 15:01

Oczywiście, to był mojej strony żart, pod tym kątem masz rację. Tyle, że w uniwersalności urządzenia też poniekąd tkwi jego siła, z punktu widzenia użytkownika, który sobie może przenieść EMU z projektu na projekt (co np. przy AEMie dedykowanym pod konkretne auto wymaga przeróbek) a tuner mieć dobrze rozkminiony taki sterownik. Ja na to patrzę po prostu trochę szerzej niż pod kątem Miaty, chociażby dlatego, że pakuję do mojej silnik produkcji europejskiej czy dlatego, że niektóre silniki japońskie leżące w obszarze moich zainteresowań będzie fajnie postawić na polskim SA, choćby "za mocnym", może jestem dziwny ale mnie to jara. Mocno uniwersalne SA za 2k uważam za dobrą propozycję i wolę dać te 2k i mieć względny spokój niż dobierać czy żonglować modułami, żeby zaoszczędzić te parę stówek. Leniwy jestem.

Pozdrawiam
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

04 maja 2012, 21:40

a wiec o EMU Ecumaster pisze naprawde dlugi artkul w nowym GT ... Pisza ze ma wszystko co potrzeba :) Sam jak czytalem to bylem w szoku ze " polak potrafi " wbudowany MAP sensor 400kPa , USB , modul Bluetooth , wbudowany kontrolel sondy szerokopasmowej Bosch LSU 4.2 , dwa kontrolelry sond EGT , 6 wyjsc na wtyskiwacze itp. Jest naprawde grubo a cena hmm 1999 zl brutto ... MS ciut tanszy ale troche przestarzaly chyba ...
Obrazek
Obrazek
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

05 maja 2012, 1:04

Ciut tańszy to zdaje się mało powiedziane. Ale prawda jest taka że jak i w Audio tak i w Elektronice jak coś jest dobre to musi kosztować... Ciekawe tylko jak ta zabaweczka sprawdzi się w praktyce
Jeśli chcesz aby Twoje auto było bezawaryjne. Nie Tuninguj Go!
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2012, 9:23

tmx89 pisze:a wiec o EMU Ecumaster pisze naprawde dlugi artkul

tmx89 pisze:Pisza ze ma wszystko co potrzeba :)

vampirek pisze:Ciekawe tylko jak ta zabaweczka sprawdzi się

No właśnie, w tym problem, że nie ma za bardzo o czym rozmawiać. Producent ma jakąś bardzo osobliwą politykę informacyjną. Tego produktu nie ma kompletnie w jego portfolio produktowym i nie ma kompletnie żadnych szczegółowych informacji o funkcjonalności.
Jedynie jest jakaś propaganda ogólna, że jest super i do wszystkiego się nadaje. Plus jakieś bardzo ogólne tabelki z różnych prezentacji, które niewiele tak na prawdę mówią.
Szczerze mówiąc bardzo dziwne podejście jak na produkt, którym chcą awansować do wyższej półki, gdzie naprawdę dobrze zrobionych rozwiązań jest cała masa.
tmx89 pisze:wbudowany MAP sensor 400kPa , USB , modul Bluetooth , wbudowany kontrolel sondy szerokopasmowej Bosch LSU 4.2 , dwa kontrolelry sond EGT

Rozczaruję Cię nieco, to się kupuje jako gotowe moduły od wyspecjalizowanych w tym producentów. Diabeł tkwi w tym, o czym w tych tabelkach nie jest napisane, czyli sposobie jak te klocki zostały ze sobą zintegrowane i co za ich pomocą można zrobić.

Moja opinia jest na razie sceptyczna. To produkt widmo na chwilę obecną niestety i jeśli miałbym go komukolwiek polecić do wdrożenia to rekomendacja byłaby na nie.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

05 maja 2012, 11:44

no pozyjemy zobaczymy :) trzeba poczekac jeszcze pewnie i zobaczyc jak to dziala u kogos i czy jest to warte tej kasy :) Ja tam sie zbytnio na tym nie znam tylko napisalem co wyczytalem
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

05 maja 2012, 13:31

byle nie będzie jak z kosmetykami, cytat mojej narzeczonej: "jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego" ;) wysoka półka standalone dla takiego produktu chyba jest nie osiągalna.. ale jeżeli ma stanowić dobrą alternatywę dla świniaków i kompletowania wszystkiego samemu, to czemu by nie spróbować.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

05 maja 2012, 17:15

jeśli wbudowany inwenter szerokopasmówki się sprawdzi to reszta powinna biegać bez najmniejszego problemu :)

a tak przy okazji już jest jakiś konkurent do ECU majstra w postaci Easy ECU
trochę mało wiadomo na razie na jego temat ale też może być ciekawie

więcej info na http://ottomotive.pl/

prawdopodobnie niedługo będę go wszczepiał pod maskę Audi 100 to postaram się coś więcej napisać co to za cudo :)
Mazda mx5 NB 1,8 00r
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2012, 21:36

Niezła cena, 850zł za standalone. Zdaj relację :smile:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2012, 21:55

snafu pisze:jeśli wbudowany inwenter szerokopasmówki się sprawdzi to reszta powinna biegać bez najmniejszego problemu :)

Z szerokopasmówek, do mnie właśnie podróżuje na próbę taki śmieszny moduł przetwornika sondy szrokopasmowej, stosowany przez producentów ECU jako wbudowany pokładowy przetwornik. Wielkość jak pół pudełka zapałek, wystarczy podłączyć zasilanie i czujnik. Ma mieć całkiem sporą precyzję i szybkość przetwarzania. Z ciekawych funkcji wyjście nie tylko analogowe, ale i transmisja cyfrowa po SPI, można bezpośrednio do procesora podłączyć. Zobaczymy jak będzie się sprawować, bo cena jest baaardzo przyjemna.

snafu pisze:prawdopodobnie niedługo będę go wszczepiał pod maskę Audi 100 to postaram się coś więcej napisać co to za cudo :)

Opisz koniecznie :mrgreen:

Z ciekawych wynalazków, chociaż na razie bardziej badawczych niż praktycznych, przy najbliższej okazji do siebie z kolei wrzucę FreeEMSa. To bardzo ciekawy kompletnie otwarty projekt realizowany przez bardzo mocną ekipę, która kiedyś rozwinęła Megasquirta. Jest bardzo dużo ciekawych pomysłów i duży potencjał w projekcie. A że akurat mam moduł procesora którym można to sobie spokojnie pociągnąć to zobaczymy jak się w praktyce sprawuje...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

13 maja 2012, 23:01

majkel_c pisze:
Moja opinia jest na razie sceptyczna. To produkt widmo na chwilę obecną niestety i jeśli miałbym go komukolwiek polecić do wdrożenia to rekomendacja byłaby na nie.

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=90262
przebnąłem przez 27 stron tego wątku....to już chyba działa i jest w sprzedaży, a jeśli wieżyć Jadźwinowi to nasze MS-y przy EMU to mały pikuś :mrgreen:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 maja 2012, 0:02

irakleo pisze:
majkel_c pisze:
Moja opinia jest na razie sceptyczna. To produkt widmo na chwilę obecną niestety i jeśli miałbym go komukolwiek polecić do wdrożenia to rekomendacja byłaby na nie.

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=90262
przebnąłem przez 27 stron tego wątku....to już chyba działa i jest w sprzedaży, a jeśli wieżyć Jadźwinowi to nasze MS-y przy EMU to mały pikuś :mrgreen:

Ten temat śledzę od czasu, kiedy się na RF pojawił, tyle że z luźnych tam dyskusji specjalnie dużo nie wynika. Ecumaster na swoich stronach nie opublikował ani kawałka jakiejkolwiek dokumentacji na temat produktu i jego mozliwości. Są kawałki flyerów z prezentacjami z jakiś konferencji i tyle. Jaźwin w wątku bardzo chętnie głosi, że emu jest super a cała reszta świata to szit, tyle że merytorycznych argumentów za tym niewiele przedstawia.
Szczerze mówiąc nie jestem akurat tak na emu napalony, abym sobie organizował skądś jakiś egzemplarz testowy. Większość producentów tego typu rozwiązań publikuje na tyle dokładną literaturę produktu, że można na jej podstawie bardzo dokładnie zakres ich funkcjonalności poznać. Dlatego napisałem powyżej, że producent emu ma bardzo oryginalną politykę informacyjną.
Co do porównania emu i MSa... Nie ma oczywiście sensu porównywanie emu i MS1. Sama platforma procesora (jakikolwiek by do emu nie został wybrany) jest nieporównywalna bo MS1 (i warianty MSPNP) bazuje na cpu sprzed kilkunastu lat co automatycznie ogranicza zarówno jego moc obliczeniową jak i ilość zewnętrznych klocków, które można do niego przypiąć.
EMU będzie (jest ?) raczej odpowiednikiem mniej więcej MS2, z dokładnością do funkcjonalności oprogramowania. W każdym razie w dostępnych danych nie znalazłem żadnej funkcjonalności, która w MS2 nie byłaby dostępna. Jak zostały szczegóły w oprogramowaniu rozwiązane, dowiemy się może kiedyś. Sam jestem ciekaw jak bardzo emu jest otwarty na podłączanie do niego zewnętrznych urządzeń przez jakiś przemysłowy standard i swobodne wykorzystywanie takich danych wewnątrz standardowej funkcjonalności emu.
Natomiast mogę się założyć o cokolwiek, ze emu do MS3 w obecnej postaci będzie miało jeszcze daleką drogę. MS3 oprócz bardzo mocno rozbudowanej funkcjonalności znanej z poprzednich edycji zawiera cały blok przypominający bardziej procesor sygnałowy czy też typowy sterownik automatyki a nie klasyczny komputer samochodowy. Za jego pomocą można praktycznie dowolne sygnały w dużej ilości przyjąć, przetworzyć i w dowolny sposób wykorzystać. Ograniczeniem jest jedynie pomysłowość użytkownika... Nie sadzę, aby producent emu na obecnym etapie miał siły/środki aby tego typu rozwiązania inwestować. Nawet producentom rozwiązań obecnych na globalnym rynku zajęło to sporo lat.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

14 maja 2012, 0:26

majkel, a na ile dodatkowa funkcjonalność MS3 którą opisujesz jest przydatna w typowych aplikacjach motoryzacyjnych wykorzystujących komputer typu SA? Pytam bez jakiejkolwiek przekory. :wink:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 maja 2012, 10:04

Dżunior pisze:jest przydatna w typowych aplikacjach motoryzacyjnych wykorzystujących komputer typu SA?

Dobry przykład to rozbudowane układy sterowania pneumatyką przy jakiś rozwiązaniach turbo-kompresor czy biturbo, gdzie zaworów jest kilka, nie są one dwustanowe tylko musisz każdy szerokością impulsu w jakiejś charakterystyce ustawić i na dodatek nie są od siebie niezależne tylko stan jednego wymusza jakiś określony stan drugiego. Podobnie przy zestawach czujników prędkości obrotowej czy przepływu podających jakiś quasi-prostokątny sygnał kodujący wartość o bliżej nieznanych parametrach, którego istnienia producent SA w predefiniowanych parametrach wcale nie przewidział a trzeba je w jakiś sposób obsłużyć.

Z projektów bliskich, moi znajomi właśnie szyją takie dziwadło złożone z klocków pochodzących z różnych samochodów i w tym projekcie próbują użyć MS3 do integracji sygnalizacji ze skrzyni biegów i silnika aby obsłużyć sterowniki zegarów i klimatronika, które oczywiście pochodzą z zupełnie innego pojazdu i spodziewają się kompletnie innych sygnałów z osprzętu silnika i skrzyni. Więc zamiast dokładać drugi zestaw czujników za grube $$$ i rzeźbić postanowili po prostu tą sygnalizację odtworzyć w SA.

U mnie z kolei w przyszłym tygodniu pojawi się na stole (i mam nadzieję w Ptaszorze,
bo trzeba bić rekordy spalania :mrgreen: ) przetwornik sondy szerokopasmowej z cyfrowym wyjściem i2c (zamiast obrzydliwego zaszumionego analoga). MS2 nie da się wprost zmusić do obsługi i2c, ale na szczęście jest wyposażony w CANbusa, więc tą metodą takie dane można mu dostarczyć. Jeśli się bezproblemowo uda (a powinno bo od kilku już lat projekty MSowe współpracują po CAN z urządzeniami zewnętrznymi bez problemów), to otwarta droga do innych cyfrowych zabawek. Na przykład EGT. Bo okazuje się, że za zbliżone pieniądze, jakie trzeba zapłacić za zegar EGT wiszący na desce i machający wskazówką możnaby obstawić termoparami wszystkie cylindry i odczyty z każdego cylindra z osobna do komputera sterującego wprowadzić i je w sensowny sposób wykorzystać. Analogowo raczej niewykonalne w żadnym mi znanym rozwiązaniu, ale po cyfrze jak najbardziej :razz: A potem może jakiś wyświetlaczo-telewizor ? Zobaczymy...

Notabene jeśli już jesteśmy przy różnicach pomiędzy MS1 a MS3, to w nowej wersji ktoś już pojechał ostro po bandzie :mrgreen: Można mieć 8 cylindrów z pełnym sekwencyjnym wtryskiem, z wtryskiwaczami o różnych parametrach, każdy cylinder z dedykowaną dla niego osobną sondą szerokopasmową i każdy wtryskiwacz będzie korygowany niezależnie od innych :mrgreen: Obłęd normalnie... Żeby loga z takiego czegoś obejrzeć to trzeba to rzucić projektorem na ścianę :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

11 cze 2012, 16:01

Mam pytanie trochę mało konkretne, mianowicie - jakie są właściwie koszty kupna i założenia MS2 w miacie (biorąc pod uwagę że musimy płacić za robociznę)? Co jest nam potrzebne? Wystarczy kit:
http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirtii-programmable-efi-system-pcb30-kit-black-case-p-119.html
?
Domyślam się że zależy od pożądanej funkcjonalności, czegoś jeszcze potrzebujemy do projektu turbo/kompresor?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 cze 2012, 16:05

swimmer pisze:Domyślam się że zależy od pożądanej funkcjonalności,

No dobrze się domyślasz niestety. Ta torebka jest częściowo nadmiarowa, a częściowo nie zawiera wielu elementów.
Przyleź na spota we czwartek to Ci powiem co dokładnie potrzeba, bo szczerze mówiąc nie chce mi się tu klepać...


Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

11 cze 2012, 16:25

Ok, dzięki :smile:
ODPOWIEDZ