Regulacja ciśnienia paliwa

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

mopek
Posty: 170
Rejestracja: 03 lut 2008, 17:06
Lokalizacja: Ostrzeszów

18 maja 2011, 14:37

Witam,
chciałbym zapytać jakie powinno być ustawione ciśnienie paliwa na dodatkowym regulatorze pod turbo?

Temat gdzieś, chyba był, lecz nie mogę się dokopać konkretnej wartośći
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

18 maja 2011, 16:22

Po prostu nie ma konkretnej wartości, zwiększasz ciśnienie by wtryski stały się bardziej wydajne.

Jeśli masz wystarczająco duże sikawki to nie musisz w ogóle podnosić ciśnienia na listwie, jeśli korzystasz z nieco mniejszych i brakuje paliwa to oczywiście śmiało można ciśnienie podnieść.

Twoje nominalne ciśnienie to 45psi (3bary), możesz śmiało w pełni bezpiecznie podnieść na 60-70psi. Wszystko powyżej może zacząć nadwyrężać układ paliwowy - jakieś oringi mogą zacząć puszczać itp.

Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
mopek
Posty: 170
Rejestracja: 03 lut 2008, 17:06
Lokalizacja: Ostrzeszów

18 maja 2011, 19:14

Dzięki za odpowiedź, wtryski mam seria od 1,8 NA ciśnienie doładowania jakie mnie interesuje 0,3-0,5 bar
pytam, gdyż zaopatrzyłem się w taki dodatkowy regulator ciśnienia paliwa,
może podpowiesz, jaki intercooler założyłeś u siebie?
Człowiek uczy się całe życie i jeden dzień dłużej...
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

18 maja 2011, 19:30

Jeśli zakładasz jakiś dodatkowy komputer jako świnkę (smt6/smt7,EM2/EM3) to seryjne wtryski to będzie stanowczo za mało. Musiałbyś kosmicznie podnieść ciśnienie na listwie.

Jeśli będziesz sterował mieszanką mechanicznie przez FMU to nie potrzebujesz dodatkowego regulatora ciśnienia. FMU będzie dbało o to by ciśnienie było odpowiednie. W końcu FMU steruje mieszanką przez wzrost ciśnienia na listwie paliwowej w funkcji doładowania.

Z intercoolerem jest bardzo dużo opcji, jako, że to tylko kawałek aluminium to polecam jakieś chinolki za 400-500zł. W sklepie re5pect.pl masz duży wybór. Weź taki byś go zmieścił i nie przesadzaj z rozmiarami, w pewnym momencie wielkość przestaje mieć znaczenie :mrgreen:
110@???KM
134@???Nm
mopek
Posty: 170
Rejestracja: 03 lut 2008, 17:06
Lokalizacja: Ostrzeszów

18 maja 2011, 20:12

ok, póki co na serii ECU, zamierzam się jeszcze dozbroić w chłodnicę oleju z pompką elektryczną sterowaną temperaturą
Człowiek uczy się całe życie i jeden dzień dłużej...
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

18 maja 2011, 20:17

mopek pisze:ok, póki co na serii ECU, zamierzam się jeszcze dozbroić w chłodnicę oleju z pompką elektryczną sterowaną temperaturą


Że co :mrgreen: :?:

Do 0,3-0,5 bara nie zawracaj sobie głowy chłodnicą tylko ogarnij sterowanie paliwem, bo coś czuję, że albo zaraz będziesz szukał silnika, albo to nie będzie jeździło :???:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
mopek
Posty: 170
Rejestracja: 03 lut 2008, 17:06
Lokalizacja: Ostrzeszów

18 maja 2011, 20:45

Wobec tego co konkretnego proponujesz?
Człowiek uczy się całe życie i jeden dzień dłużej...
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

18 maja 2011, 20:48

mopek pisze:Wobec tego co konkretnego proponujesz?


Jaką wydajność mają dokładnie Twoje wtryski?

Proponuję wrzucić jakieś przyzwoite sikawki (trzeba policzyć ile można osiągnąć np. z 260cc przy podniesieniu ciśnienia o 15-20psi) i do tego ecumastera. Lub ewentualnie seryjne sikawki i FMU. Chłodnicę oleju zostaw sobie na sam koniec - ja przy 0.8bara teraz nadal jej nie mam i jakoś olej nie osiąga drastycznych temperatur (może się trochę szybciej zużywa, ale i tak wymieniam go co 5k km).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
mopek
Posty: 170
Rejestracja: 03 lut 2008, 17:06
Lokalizacja: Ostrzeszów

18 maja 2011, 20:49

a FMU jakieś konkretne polecasz?
Człowiek uczy się całe życie i jeden dzień dłużej...
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

18 maja 2011, 21:07

mopek pisze:a FMU jakieś konkretne polecasz?


Temat wałkowany tyle razy, że użyj opcji Szukaj u góry.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
mopek
Posty: 170
Rejestracja: 03 lut 2008, 17:06
Lokalizacja: Ostrzeszów

18 maja 2011, 21:41

a jak, już tak, to zapytam bezczelnie, będę w sobotę w poznaniu, można się z kimś umówić na parkingu gdzieś, podpatrzyć i obgadać kilka niuansów :P
Człowiek uczy się całe życie i jeden dzień dłużej...
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

18 maja 2011, 21:42

mopek pisze:FMU jakieś konkretne polecasz?


Vortech.

Jeśli nie to to na przykład chiński OBX - akurat jako FMU się sprawdza.

Stosunek 12:1 oczywiście.

Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
mopek
Posty: 170
Rejestracja: 03 lut 2008, 17:06
Lokalizacja: Ostrzeszów

26 lis 2011, 19:10

Witam, moje zapytanie jest następujące, mam regulator ciśnienia paliwa, do doładowania, jednak nie ma on wartości stałej jak FMU np. 12:1 a jedynie standardową regulację śrubą z kontrą i do tego zegar wyskalowany do 11 bar.
Dobrze myślę, że należałoby to tak ustawić aby spełniało swoje zadanie jak powinno dla np. doładowania 0,5 bar należy tak wyregulować aby ciśnienie paliwa na zegarze wynosiło 6bar?
Dodatkowo powie mi ktoś, czy kierunek podłączenia samych węży paliwowych do regulatora ma znaczenie powrót do baku wprost w "membramę", i czy mogę wziąć do regulatora ciśnienie z kolektora z wolnego króćca w kolektorze ssącym przy przepustnicy?

pozdrawiam,
z góry dzięki za odp. i sugestie
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5473
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

26 lis 2011, 20:23

Dobrze myślę, że należałoby to tak ustawić aby spełniało swoje zadanie jak powinno dla np. doładowania 0,5 bar należy tak wyregulować aby ciśnienie paliwa na zegarze wynosiło 6bar?

Dżizes! Podnoszac cisnienie na listwie podnosic je o stala wartosc w calym zakresie! Jak ustawisz 6 bar to po pierwsze po pewnym czasie stare przewody wejda ci na orbite a po drugie nawet go nie odpalisz bo zalejesz silnik. Ten regulator nie sluzy do strojenia silnika przy turbo a jedynie na sztucznego zwiekszania wydajnosci wtryskwiaczy poprzez podbicie cisnienia na listwie. Wieksze wtryskiwacz = nowe strojenie.
Pogooglu czym rozni sie fmu od zwyklego regulatora.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1413
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

27 lis 2011, 13:13

hehehe. moze troche wyjasnie. :)
reg cisnienia paliwa umozlwia ustawienie na listwie paliwa zadanego cisnienia.seryjny zalozmy ma 3 bary. na czym polega mapa paliwa. dla odpowiednich obrotow silnika i obciazenia wysterowuje sie na jakis czas wtrysk.np na 5ms przy 1000 i podcisnieniu 0,7bara (wolne obroty). przez czas 5ms i rpzy cisnieniu na wtryskiwaczu 3 bara wleci do kolektora odpowiednia dla silnika ilosc paliwa na cykl. jesli zwiekszysz cisnienie na listwie do 4 barow ilosc zalanego paliwa do kolektora na cykl wzrosnie o 1/3 (tyle zmieni podniesienie z 3 do 4 bara na lsitwqie).i teraz pomysle.cisnienie na lsitwie jest stale. a wiec nie wazne czy 1000 obrtowo czy 7000 obrotow to wtryskiwacze ebda laly 33% wiecej paliwa. turbina nie pompuje zawsze.na luzie przy 7000 obrotow turbina nie napomuje wiele.zeby turbina zaczela cos pompwoac potrzbene jest duze obciazenie silnika. a wiec ty potrzebujesz dolac dopiero wtedy paliwa keidy turbina sie rozkreci a nie przy 1000 2000 obrtoow czy w momencie keidy silnik nie ma obciazenia (jazda ze stala predkoscia). wlasnie po to wymyslono fmu, ktore nie ustawiania stalego cisnienia na lsitwie wtryskowej tylko zmienne. gdy pojawia sie doladowanie fmu podwieksza cisnieniee na lsitwie odpoweidnio do typu.oczywiscie zrobi to o iles % i wcale nie znaczy ze zrobi to o wlasciwa wartosc.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
mopek
Posty: 170
Rejestracja: 03 lut 2008, 17:06
Lokalizacja: Ostrzeszów

27 lis 2011, 13:58

Rozumie, zasadę działania i zgadzam się w pełni, że potrzeba mi więcej paliwa gdy ciśnienie w kolektorze rośnie, a ta sytuacja ma miejsce w zależności od obciążenia i przyspieszania prędkości obrotowej silnika.
Pytam dla przykładu, gdyż mam w rękach takie o to coś mniej więcej:
http://www.ebay.co.uk/itm/BLUE-RS-TURBO-COSWORTH-FUEL-PRESSURE-REGULATOR-GAUGE-/380121530088
i chodzi mi o sposób podłączenia bo prawdopodobnie nie może to działać inaczej jak właśnie na zasadzie ciśnienia z kolektora a co za tym idzie regulować zmiennie.
Głównie moje zapytanie brzmi czy aby np. uzyskać odpowiedni stosunek to regulacja właśnie max poziomu ciśnienia paliwa, ma być tak wyregulowana, że dla zadanego maksymalnego ciśnienia doładowania przypuśćmy 0,5 bar ma pokazać się w układzie paliwowym wartość na zegarze 6 bar?
Wtedy byłby to stosunek 12:1
Dzięki za dwie pierwsze odpowiedzi i czekam na kolejne ;)
Człowiek uczy się całe życie i jeden dzień dłużej...
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

27 lis 2011, 14:09

Chyba totalnie mopek nie rozumiesz zasady działania tego regulatora. Linia podciśnienia może zostać nie podpięta, a jej obecność tam służy wyłącznie ustabilizowaniu ciśnienia (przy dużym podciśnieniu wtryskiwacze nigdy nie będą długo otwarte, więc ciśnienie mogłoby się trochę podnosić, a przy nadciśnieniu trzeba mieć pewność, że membrana utrzyma zadane ciśnienie).

FMU działa tak, jak Ci się pewnie wydaje, ale membrana jest zupełnie inaczej skonstruowana niż w zwykłym regulatorze ciśnienia.

A "stosunek" w FMU uzyskuje się specjalnymi tarczkami.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

27 lis 2011, 14:13

Ten regulator korzysta z ciśnienia w dolocie by utrzymać zadane ciśnienie przy dużych obciążeniach i j/w.

Nie da się tego wyregulować tak by podnosiło ciśnienie na listwie wraz ze wzrostem ciśnienia w dolocie w taki sposób by dostarczyło odpowiednią ilość paliwa w czasie doładowania.

Potrzebujesz najzwyklejsze FMU, nic więcej.
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

27 lis 2011, 14:27

hm.. najprościej mówiąc, potrzebujesz zachowania proporcjonalnego (w zakresie nadciśnienia które w wolnossącym się nie pojawia), a nie w całym zakresie (podciśnienie-nadciśnienie), regulator podniesie ciśnienie w pełnym zakresie, a fmu tylko w nadciśnieniu (doładowaniu)

ale to już wszystko chłopaki wyżej napisali.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
piwo
Posty: 1413
Rejestracja: 15 lut 2011, 19:17
Model: Inny
Lokalizacja: Marki

27 lis 2011, 14:35

nie no chyba ma chlopak racje.ja namieszalem wydaje mi sie.tam ejst membrana i cisnienie na lsitwie sie ustrawia na pdocisnieniu w kolektorze 0,7 bara na powiedzmy 3 bary na lsitwie paliwowej.przy 1 barze doladowania w dolocie cisnienie na lsitwie bedzie 3+1,7 bara czyli 4,7 bara.
tylko seryjny tez tak dziala wiec mapy paliwa seryjne sa odpowiednio pod to ustawione.
a przy doladowaniu cisnienie na lsitwie wzrosnie o te pare procent ale to za malo paliwa by bylo ok.(przy w pelni otwartej przepustnicy niech cisnienie na lsitwie ebdzie 3,7 (wzorst z 3) to przy 1 barze doladowania bedzie 4,7; 4,7/3,7=1,27; 27% wiecej wachy przy jednym barze a powinien silnik dostac 100% wiecej wachy.troche malo.
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

27 lis 2011, 14:48

ale przecież cała zaleta fmu to taki przebieg:
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/221/beztytuuxtw.jpg/]Obrazek[/URL]

Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]

regulator
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/840/beztytuu2xi.jpg/]Obrazek[/URL]

Uploaded with [URL=http://imageshack.us]ImageShack.us[/URL]

i tego się nie przeskoczy.. albo fuck up z mojej strony.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
mopek
Posty: 170
Rejestracja: 03 lut 2008, 17:06
Lokalizacja: Ostrzeszów

27 lis 2011, 14:51

Myślałem, że seryjny regulator obsługuję wszystko tylko w zakresie podciśnienia.
A ja się sugerowałem tym że podpinając to w kolektor będzie to działać dla ciśnienia,

z tego co pisał grzes można by takie coś wykorzystać gdyby działało np z seryjnym regulatorem, który regulowałby podciśnienie zaś to "cudo" tylko ciśnienie(użyć przewodu kierunkowego któy blokuje przepływ ciśnienia/podciśenia jak np. w serwie do podciśnienia tylko w odwrotnym kierunku)

Ale żeby rozwiać wątpliwości musiałbym wykonać jakąś próbę na sucho(właściwie na mokro) tego ustrojstwa za pomocą paru przewodów pompki rowerowej
Człowiek uczy się całe życie i jeden dzień dłużej...
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

27 lis 2011, 15:04

po co wymyślać coś nowego skoro istnieją gotowe rozwiązania które są pewne i nie zawodne?
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
mopek
Posty: 170
Rejestracja: 03 lut 2008, 17:06
Lokalizacja: Ostrzeszów

27 lis 2011, 15:20

Tego nie podważam, czysta ciekawość tematu.
Ty chyba także, lubisz eksperymentować, z tego co widziałem :)
Człowiek uczy się całe życie i jeden dzień dłużej...
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

27 lis 2011, 15:28

piwo pisze:nie no chyba ma chlopak racje


Nie ma. Regulator ciśnienia paliwa trzyma stałe ciśnienie. Polecam rozebrać jeden taki "regulowany" (swoją drogą odradzam używanie czogokolwiek niemarkowego, jeśli nie chce się tłoków zbierać za samochodem) i wtedy się wypowiadać. Linia podciśnienia/nadciśnienia niweluje minimalne wachania w zależności od obciążenia silnika.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

27 lis 2011, 16:48

mopek, oczywiście że lubię, ale tylko wtedy kiedy ma to ekonomiczne uzasadnienie, w Twoim przypadku cena regulatora do ceny fmu to 1:1, taki epic to już za wiele jak dla mnie;) już samo FMU jest pewnego rodzaju chodzeniem na skróty;)

ciągle jeżdżę z tanim obx 12:1, kontroluję go na bieżąco sondą, nie warto kombinować.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
mopek
Posty: 170
Rejestracja: 03 lut 2008, 17:06
Lokalizacja: Ostrzeszów

27 lis 2011, 17:43

A ma ktoś namiar w pl na takowe?
bo "aledrogo" się nie chce podzielić wiedzą na ten temat ;)
Człowiek uczy się całe życie i jeden dzień dłużej...
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

27 lis 2011, 20:03

na forum mazdaspeed ktoś sprzedawał ostatnio
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

14 maja 2012, 10:52

Podbijam, bo trochę w temacie. Ma ktoś z posiadaczy NBfl na wierzchu kompletny zbiornik paliwa z osprzętem w nienaruszonym stanie ? Interesuje mnie dokładne miejsce wpięcia fabrycznego czujnika ciśnienia przy zbiorniku, to znaczy co właściwie i kiedy on może zmierzyć... Dokumentacja jest delikatnie mówiąc lakoniczna w tej sprawie...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

14 maja 2012, 11:43

Będę mógł to sprawdzić w sobotę, jeśli ci się nie spieszy.
ODPOWIEDZ