brunatny kolor płynu chłodniczego

foto - co sądzicie?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

wolan
Posty: 40
Rejestracja: 14 maja 2012, 19:44
Lokalizacja: warszawa

11 gru 2012, 20:20

Obrazek

hej, co sądzicie o tym kolorze płynu? chłodnica do wymiany, czy coś innego?
pod korkiem chłodnicy się zbierało jeszcze trochę takiej gęstej piany...
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

11 gru 2012, 20:24

jesteś pewny że to płyn a nie zwykła woda :shock: :?:
ps. przepłucz cały obieg odpowiednią chemią a później zalej świeżym płynem :wink:
michal_j
Posty: 86
Rejestracja: 27 mar 2011, 7:04
Lokalizacja: Warszawa

11 gru 2012, 20:37

potwierdzam, miałem tak w poprzednim aucie - ktoś jeździł na samej wodzie i dlatego pojawiła się korozja.. myślałem, że stare auto i tak ma być jednak po płukaniu i zalaniu mieszanką płyn już zawsze miał swój kolor ...

podobnie mam w obecnym aucie - jak zalałem pomarańczowym inugelem podczas wymiany rozrządu tak dalej jest pomarańczowy :)
wolan
Posty: 40
Rejestracja: 14 maja 2012, 19:44
Lokalizacja: warszawa

11 gru 2012, 20:48

ok, w takim razie robię płukanie, dzięki za podpowiedzi :)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

11 gru 2012, 21:23

Wystarczy, że ktoś dolał z węża wody. Układ do płukania, ale nie wiem czy chemia wystarczy - podjedź do jakiegoś większego warsztatu i zapytaj, czy mają sprzęt do płukania układu. Takie coś się stosuje zarówno do płukania części olejowej jak i chłodniczej, w celu wywalenia całego szlamu. :wink:

PS W chłodnicy na dnie może być tego najwięcej. Drugie miejsce to oczywiście nagrzewnica.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

11 gru 2012, 21:25

A następstwem tego jest wymiana uszczelki pod głowicą...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

11 gru 2012, 21:32

O tak, dokładnie tak.
Pamiętam jak kiedyś coś takiego było w Hondzie, którą sobie kolega kupił...
I tak...później wymieniał uszczelkę pod głowicą. :mrgreen:
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

11 gru 2012, 23:56

Podobny kolor uzyskuje się mieszając płyn zielony z czerwonym ;)
110@???KM
134@???Nm
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

12 gru 2012, 21:45

irakleo pisze:ps. przepłucz cały obieg odpowiednią chemią a później zalej świeżym płynem

+1. I wystarczy. Układ chłodzenia jakiejkolwiek NA, nawet z końca produkcji po minimum 15 latach jest pełen osadów i jego sprawność jest umówmy się, ograniczona. Niezależnie od tego, czy był zalewany czystą wodą czy najlepszym nawet płynem.
dmk pisze:ale nie wiem czy chemia wystarczy

odpowiednia wystarczy. Samym preparatem do czyszczenia udało mi się z ptaszorowego silnika usunąć plastelinę do uszczelniania układu chłodzenia, więc odpowiedni preparat da radę :mrgreen:
Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

12 gru 2012, 23:20

majkel pisze:odpowiednia wystarczy. Samym preparatem do czyszczenia udało mi się z ptaszorowego silnika usunąć plastelinę do uszczelniania układu chłodzenia, więc odpowiedni preparat da radę


Czasem się boję tego, co Ty pijasz do kolacji :mrgreen: :winner:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

21 gru 2012, 18:12

w sumie plyn chlodniczy podlega wymianie tak jak olej czy płyn hamulcowy, tyle że nie tak często, no on rownież się starzeje..
w tej sytuacji podobnie jak koledzy polecam solidne płukanie układu chlodzenia, co doskonale możesz zrobić wężem ogrodowym i wodą z kranu no i wlanie nowego płynu, najlepiej tego zalecanego przez mazdę tj. zielonego.
pozdr.
E
ODPOWIEDZ