pierwszy przegląd po sprowadzeniu
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam wszystkich ... zbieram się do pierwszego przeglądu po sprowadzeniu auta do nas ... chciałem zbiorczo podsumować Waszą wiedzę na temat co i jakiego producenta powymieniać ... myślę że nowym też się to przyda ... wiem że takie tematy są ale nie wiem czy ktoś to razem ujął ... olej, filtry, płyny, rozrząd, sprężyna tył ... to jest to co mnie osobiście interesuje ... chodzi o sprawdzonych przez Was producentów i w miarę od ręki z dostępnością ... nie chodzi aby było najtaniej ... ale w granicach przyzwoitości. Model 1.6 110km NBFL 2003r. pozdrawiam
-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
Olej - MOTUL 5W40, to jest 100% syntetyk - bez problemu dostaniesz go przez Intercars, albo AKTYW - są "czwórki", do silnika wchodzi 3,8 litra, ale lepiej kup sobie "piątkę", będziesz miał na dolewki.
Filtry, oleju, powietrza i paliwa - wszystko można kupić tutaj: [url=http://www.kmparts.pl/kat,3,89,0]KLIK[/url] - ewentualnie w jakiejś hurtowni, dostaniesz może minimalnie tańsze filtry, będzie to różnica kilku złotych, jakościowo pewnie nie ma większych różnic, o ile nie kupować wszystkiego po najniższym budżecie.
Płyn w chłodnicy, to wiadomo - chociaż możesz mieć dobry, którego zmieniać nie trzeba, jeśli chodzi o płyn do sprzęgła - jest napisane na korku.
Rozrząd, będziesz potrzebował następujących elementów:
- pasek rozrządu
- napinacz paska rozrządu
- rolka prowadząca pasek
- pompa wody
- simmeringi wałka rozrządu (warto je wymienić, to groszowa sprawa i chwila roboty więcej dla mechanika, a jeśli Twoje obecne zaczęłyby już się pocić to...zwłaszcza, że i tak pół auta rozbierasz )
- uszczelka pod pokrywą rozrządu
- sprężynka wspomagająca naciąg paska
- pasek wspomagania alternatora (zależy w jakim jest stanie, ale chyba warto to zrobić, jeśli i tak już będziesz robił)
- pasek od klimatyzacji (to samo, co w przypadku powyższego paska)
- płyn w układzie chłodzenia (jeśli będzie dobry, można go wlać z powrotem po wymianie rozrządu)
Jeśli chodzi o firmy - na rozrządzie na pewno nie ma sensu oszczędzać, wymienia się go co 70 tysięcy kilometrów, więc... wszystkie części, rolki, paski kupisz w ASO, albo np. AKTYWie (uszczelkę pod kapę i sprężynkę radzę kupić w ASO, za obie te rzeczy zapłacisz niecałe 100 złotych) - resztę jak najbardziej w sklepie z częściami samochodowymi, albo tym kmparts, skoro i tak byś od nich kupował - można większą paczkę, i za jednym razem...
Filtry, oleju, powietrza i paliwa - wszystko można kupić tutaj: [url=http://www.kmparts.pl/kat,3,89,0]KLIK[/url] - ewentualnie w jakiejś hurtowni, dostaniesz może minimalnie tańsze filtry, będzie to różnica kilku złotych, jakościowo pewnie nie ma większych różnic, o ile nie kupować wszystkiego po najniższym budżecie.
Płyn w chłodnicy, to wiadomo - chociaż możesz mieć dobry, którego zmieniać nie trzeba, jeśli chodzi o płyn do sprzęgła - jest napisane na korku.
Rozrząd, będziesz potrzebował następujących elementów:
- pasek rozrządu
- napinacz paska rozrządu
- rolka prowadząca pasek
- pompa wody
- simmeringi wałka rozrządu (warto je wymienić, to groszowa sprawa i chwila roboty więcej dla mechanika, a jeśli Twoje obecne zaczęłyby już się pocić to...zwłaszcza, że i tak pół auta rozbierasz )
- uszczelka pod pokrywą rozrządu
- sprężynka wspomagająca naciąg paska
- pasek wspomagania alternatora (zależy w jakim jest stanie, ale chyba warto to zrobić, jeśli i tak już będziesz robił)
- pasek od klimatyzacji (to samo, co w przypadku powyższego paska)
- płyn w układzie chłodzenia (jeśli będzie dobry, można go wlać z powrotem po wymianie rozrządu)
Jeśli chodzi o firmy - na rozrządzie na pewno nie ma sensu oszczędzać, wymienia się go co 70 tysięcy kilometrów, więc... wszystkie części, rolki, paski kupisz w ASO, albo np. AKTYWie (uszczelkę pod kapę i sprężynkę radzę kupić w ASO, za obie te rzeczy zapłacisz niecałe 100 złotych) - resztę jak najbardziej w sklepie z częściami samochodowymi, albo tym kmparts, skoro i tak byś od nich kupował - można większą paczkę, i za jednym razem...
-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
Nie jest powiedziane, że to musi być MOTUL - co masz zalane obecnie?
MOTUL cieszy się bardzo dobrą opinią, zarówno na forum, jak i poza nim - ale wiem, że w Mazdach użytkowników naszego forum zalane są przeróżne oleje - i różne firmy ludzie sobie chwalą - jest taki temat: "Olej do Mazdy", w dziale technicznym, polecam tam doczytać.
MOTUL cieszy się bardzo dobrą opinią, zarówno na forum, jak i poza nim - ale wiem, że w Mazdach użytkowników naszego forum zalane są przeróżne oleje - i różne firmy ludzie sobie chwalą - jest taki temat: "Olej do Mazdy", w dziale technicznym, polecam tam doczytać.
Niektórzy twierdzą że Motula absolutnie nie, bo mazdy zaczynają po nich brać olej, prawdopodobne jednak że jest to mit. Nie jeżdżę na motulu więc opinii o nim nie mam.
Dosyć bezpieczną opcją jest Valvoline, po nich w miarę nikt nie psioczy, u mnie sprawdza się super, jest w miarę niedrogi. Jeśli masz głębszą kieszeń możesz spróbować czegoś w rodzaju Liqui Moly.
Ja wszystkie podstawowe części przeglądowe kupuję w kmparts, dosyć drogo ale jakość wysoka.
Dosyć bezpieczną opcją jest Valvoline, po nich w miarę nikt nie psioczy, u mnie sprawdza się super, jest w miarę niedrogi. Jeśli masz głębszą kieszeń możesz spróbować czegoś w rodzaju Liqui Moly.
Ja wszystkie podstawowe części przeglądowe kupuję w kmparts, dosyć drogo ale jakość wysoka.
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 27 maja 2011, 18:48
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Kraków
Łukasz Kaszuba pisze:Jeśli chodzi o firmy - na rozrządzie na pewno nie ma sensu oszczędzać, wymienia się go co 70 tysięcy kilometrów, więc...
Z ciekawości skąd ten przebieg? Z tego co kojarzę, to instrukcja US mówi o 60 tysiącach mil, czyli 96 tysiącach kilometrów.
-
- Posty: 2983
- Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
- Lokalizacja: Planeta B-612
Przeczytałem o takim przebiegu tutaj na forum - nie chodzi o optymalną wytrzymałość dla paska?
Być może wprowadziłem kolegę w błąd, zupełnie nieświadomie - po prostu tak tutaj przeczytałem, zresztą serwisy/warsztaty też podobnie zalecają.
Być może wprowadziłem kolegę w błąd, zupełnie nieświadomie - po prostu tak tutaj przeczytałem, zresztą serwisy/warsztaty też podobnie zalecają.
-
- Posty: 218
- Rejestracja: 27 maja 2011, 18:48
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Kraków
Łukasz Kaszuba pisze:Przeczytałem o takim przebiegu tutaj na forum - nie chodzi o optymalną wytrzymałość dla paska?
Być może wprowadziłem kolegę w błąd, zupełnie nieświadomie - po prostu tak tutaj przeczytałem, zresztą serwisy/warsztaty też podobnie zalecają.
Ciężko mówić o jakichś uniwersalnych zaleceniach serwisów, bo z tym jest różnie w różnych autach (w focusie robiłem rozrząd np. przy 160 tysiącach). A tych mazd jeździ na tyle mało, że w doświadczenie empiryczne tych serwisów nie wierzę.
Przypuszczam, że producent tego z sufitu nie bierze i na czymś te dane opiera. Dodatkowo dla miat w Kaliforni podaje 100 tysięcy mil, pewnie wynika to z jakichś ich durnych stanowych przepisów, bo nie sądzę, że montują tam inne paski. Z tego co wyczytałem na miata.net, to sporo osób wymienia w stanach rozrząd w okolicach 80 tysięcy mil i jest ok.
Oczywiście każdy zrobi jak mu pasuje i nikogo do niczego nie namawiam, ale skoro producent podaje 96 tysięcy kilometrów, to do tych 90 tysięcy km myślę spokojnie można dolecieć.
Zwłaszcza, że to bezkolizyjne silniki.
made_myself pisze:Z ciekawości skąd ten przebieg?
Według producenta 90 albo 100 tysięcy kilometrów. Nie pamiętam dokładnie.
Łukasz Kaszuba pisze:Przeczytałem o takim przebiegu tutaj na forum
Internet niejedno zniesie i nie takie bzdury można w nim przeczytać
Mask pisze:chodzi o sprawdzonych przez Was producentów i w miarę od ręki z dostępnością ...
Emiks to samochód jak każdy inny, i możesz spokojnie dobierać dowolnych producentów zamienników sprawdzonych w innych markach. Jedynym wyjątkiem są uszczelki pod pokrywę zaworów, które muszą być oryginalne Mazdy. Znaczy nie muszą, ale zamienniki ciekną. W sumie przejrzyj sobie w dziale technicznym spis treści, znajdziesz szczegółowe wątki o różnych elementach.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
swimmer pisze:Niektórzy twierdzą że Motula absolutnie nie, bo mazdy zaczynają po nich brać olej, prawdopodobne jednak że jest to mit. Nie jeżdżę na motulu więc opinii o nim nie mam.
Powoli, powoli. Ja kupiłem 5L Motula 5w40 X-Clean i też myślałem że będe miał na dolewki. Przejechałem już na nim 7000 km i nie mam gdzie dolewać.... . Poprostu na bagnecie jest ciągle 3/4.... więc ? . To sa jakieś mity chyba, nie wiem. W mojej NBFL ten olej się poprostu sprawdza .
Jeśli chodzi o rozrząd - biorąc pod uwagę : - moje częste wycieczki na 7000 RPM
- jazda w trasie - w Polsce - czyli Tiry, wioski, ograniczenia 40 km/h, i wyprzedzanie - ja w mojej Madzi skrócę to do : 60 tys lub 5 lat. Olej - 10 tys lub rok.Tyle ode mnie
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm