Strona 1 z 18

[połączony] Jakie opony zimowe

: 16 paź 2006, 23:04
autor: tunix
Co kupić do Mazdy na zimę? W normalnych autach zawsze jeździłem na Continentalach i byłem bardzo zadowolony, ale Mazda pewnie ma jakieś specjalne wymagania :) Więc?

tx

: 17 paź 2006, 10:32
autor: Tymon
Faktycznie Mazda ma specjalne wymagania:
Najlepiej kupć ogrzewany garaż :lol: i poczekać do wiosny.
Ja jeździłem normalnymi autami na Dunlopach Winter Sport i też byłem zadowolony.

: 17 paź 2006, 10:54
autor: tunix
Tymon pisze:Faktycznie Mazda ma specjalne wymagania:
Najlepiej kupć ogrzewany garaż :lol: i poczekać do wiosny.


Niby można, ale w zimie może być sporo frajdy z tylnego napędu :)

tx

: 17 paź 2006, 11:46
autor: Konrad
tunix pisze:Niby można, ale w zimie może być sporo frajdy z tylnego napędu

Jest ;D
Ja mam nokiany strasznie zjechane. Jazda w zimę na nich to porażka. Leżą w tej chwili w przechowalni, ale chyba już ich nie założę. Mam wrażenie, że w kwestii opon najlepszą opcją są po prostu opony nowe;)

: 17 paź 2006, 11:54
autor: tunix
Konrad pisze:Ja mam nokiany strasznie zjechane. Jazda w zimę na nich to porażka. Leżą w tej chwili w przechowalni, ale chyba już ich nie założę. Mam wrażenie, że w kwestii opon najlepszą opcją są po prostu opony nowe;)


No ja nowe chcę, ale w rozmiarze 205/45/R16 niewiele modeli jest dostępnych. Dziwne...

tx

: 17 paź 2006, 12:42
autor: pawel
jest to dosc duza opona jakna zime... zasada jest prosta: na zime im wezsza opona tym lepiej, jesli zachowales felgi 15'' to moze warto zakupic opony 195/50/15? Po co Ci takie duze zimowki - w porownaniu z letnimi efekt z oponami zimowymi moze byc wrecz odwrotny...

: 17 paź 2006, 12:43
autor: Konrad
tunix pisze:No ja nowe chcę, ale w rozmiarze 205/45/R16 niewiele modeli jest dostępnych. Dziwne...

Lekki hardcore profil 45 na zimę. I 205. Moje zimówki (kupiłem na nich auto) miały 195/55R15. Czyli były wyższe od zalecanych i to wcale nie jest takie złe. Po pierwsze mniejsza szansa rozwalić felgę na ukrytych krawężnikach, a po drugie ten centymetr więcej luzu pod brzuchem czasem się przydaje w koleinach....

: 17 paź 2006, 12:45
autor: Konrad
Właśnie policzyłem - będziesz miał całe 2 mm większy prześwit ode mnie. A uwzględniając zużycie moich gum to pewnie i z 7 mm;)

: 17 paź 2006, 12:56
autor: tunix
pawel pisze:jest to dosc duza opona jakna zime... zasada jest prosta: na zime im wezsza opona tym lepiej, jesli zachowales felgi 15'' to moze warto zakupic opony 195/50/15? Po co Ci takie duze zimowki - w porownaniu z letnimi efekt z oponami zimowymi moze byc wrecz odwrotny...


No tak wlasnie zaczalem sie zastanawiac i to faktycznie lekki hardcore. Ale taki jest fabryczny rozmiar do mojego auta. Te opony sa na tyle drogie, ze za komplet mozna prawie kupic zestaw 195/50/R15 z felgami alu. Jakos mnie to bardziej przekonuje.

Natomiast ja mam wersje Sport i chyba wieksze tarcze. Musze sprawdzic czy nie bedzie problemu z zalozeniem 15"

tx

: 17 paź 2006, 13:01
autor: tunix
BTW - jaki powinien byc offset i szerokosc felgi do 195/50/R15?

: 17 paź 2006, 13:58
autor: Konrad
tunix pisze:BTW - jaki powinien byc offset i szerokosc felgi do 195/50/R15?

podaję za http://www.miata.net/faq/wheel_weights.html
ofset 40 przy 6" feldze.
Co to jest offset można przeczytać tu:
http://www.miata.net/garage/offset.htm
PZDR,

: 17 paź 2006, 14:14
autor: tunix
Konrad pisze:podaję za http://www.miata.net/faq/wheel_weights.html
ofset 40 przy 6" feldze.
Co to jest offset można przeczytać tu:
http://www.miata.net/garage/offset.htm
PZDR,


Wiekszosc 6" felg ma tam offset 45... hm...

tx

: 17 paź 2006, 16:00
autor: Konrad
tunix pisze:Wiekszosc 6" felg ma tam offset 45... hm...

Taaa, tych 14" i do NA. Zwróć uwagę, że felgi do NB są 40. Zwróć uwagę, że jedyna 45 po 99 roku to 14";)

: 17 paź 2006, 16:41
autor: tunix
Konrad pisze:
tunix pisze:Wiekszosc 6" felg ma tam offset 45... hm...

Taaa, tych 14" i do NA. Zwróć uwagę, że felgi do NB są 40. Zwróć uwagę, że jedyna 45 po 99 roku to 14";)


Faktycznie, nie pomyślałem, że NB może mieć inny offset. To teraz szukam felg :)

tx

: 02 lis 2006, 7:38
autor: karol
Jeżdzę od kilku sezonów na Dunlop WinerSport i alu felgach 15" ... i jestem zadowolony ... he, he zwłaszcza, że ostatnio używam miatki jakby tylko wyłącznie w sezonie jesienno-zimowym :lol:

Opony zimowe

: 19 paź 2007, 19:23
autor: luket
Jakie macie opony zimowe w swoich autach?
W sniegu nie bede jezdzic ale z rana bywa slisko wiec zamierzam w jakies zainwestowac. Co proponujecie? Rozmiar standardowy 195/50 R15.

: 20 paź 2007, 2:32
autor: R.E.D.
osobiscie bede chyba zakladal opony o troszke wiekszej srednicy niz standardowe zeby nie zawieszac sie na sniegu :wink: poza tym wieksze kola pozniej wpadaja w poslizg przy ruszaniu :wink:

jaki rozmiar? najlepiej taki jakie masz felgi :razz:

: 20 paź 2007, 7:20
autor: AGENt
Ja mam Dunlop winter sport m3 już w kolejnym aucie i uważam je za najlepsze:)

: 12 lis 2007, 20:27
autor: Dziubas
swieta swieta i po wakacjach. w indiach nie widzialem zadnej Miaty,a nawet zadnego cabrio, nie liczac riksz bez daszku i terenowek w rodzaju ichniejszych suzuki samuraiow w roznych odmianach ale biorac pod uwage kurz na drogach oraz fakt ze byle krowa moglaby narobic na fotel, to nie dziwne.
w kazdym razie pytanie - czy te dunlopy o ktorych piszesz AGENt mozna zaliczyc do kategorii "dobrych opon zimowych do mx5" biorac pod uwage fakt ze beda instalowane na fabrycznych felgach 14"?
czekam niecierpliwie na odpowiedz :)

: 12 lis 2007, 20:36
autor: alberka1
no właśnie... ledwo dzisiaj upolowałam swoją peirwszą miatę... stoi na letnich gumkach. Jakie ,,zimówki" polecacie, a może ma ktoś coś do sprzedania, najlepiej w komplecie ze stalowymi felgami? Jakieś porady- będę wdzięczna za każde info

: 12 lis 2007, 22:56
autor: AGENt
w służbowej pandzie mam Dunlop Winter sport M2 i też są dobre, ale nie aż tak. zwróćcie uwagę na opony wielu aut z wyższej półki, tzw. limuzyn. większość na nich jeździ, tzn. Dunlop Winter sport M3. Teraz wyszły Winter sport D3, ale ich nie miałem jeszcze okazji testować, poza tym podobno są dopiero od 16' (z tym mogę się mylić). Czy tył napęd czy przód napęd, tylko je polecam. Pozdrawiam

: 13 lis 2007, 0:31
autor: DieSpinnePL
Ja osobiście zakupiłem do mojej mx5 [URL=http://www.allegro.pl/item259170015_opony_zimowe_185_65r14_yokohama_w_drive_v902_2007.html]TAKIE[/URL] zimowe opony.
Na razie dużo na nich nie jeździłem. Ale w sobote miałem okazję przejechać się po tzw "szklance". I zachowywały się jak letnie na mokrym :) A kolega jechał w cinquecento na "wielosezonowych" i opowiadał mi swoje przygody że 3 razy o mało sie nie rozwalił... Wiec chyba te Yokohamy są dobre...

: 13 lis 2007, 1:10
autor: piotr k.
Poruszyliście bardzo trudny temat. Jeśli ktoś chce do tego podejść poważnie, to pozostaje oprzeć się na testach porównawczych (opinie użytkowników nie są miarodajne- kto z nas mógł porównać w tych samych warunkach kilkanaście różnych opon). Odpowiadając na zadane w poprzednich postach pytanie- dla rozmiaru 185/60R14 ADAC przeprowadził w 2006 roku test 14 opon zimowych (plus kilka całorocznych). W podsumowaniu najlepiej wypadły Bridgestone Blizzak LM20 przed Michelinami Alpin A3, Continentalami WinterContact TS800, Pirelli W190 Snowcontrol i Goodyearami Ultra Grip 7. Następne miejsca zajęły Vredestein Snowtrac 2, Uniroyal MS plus 5, Hanckook W440 Icebear, Fulda Kristall Montero 2, Maloya Cresta 220, Semperit WinterGrip, Firestone Winterhawk, Gislaved Eurofrost 3 i na końcu (ale przed wszystkimi całorocznymi) Avon IceTouring.
Oczywiście są to wyniki zsumowane z różnych prób na nawierzchniach suchej, mokrej, zaśnieżonej, oblodzonej, prób głośności, oporów toczenia czy szybkości zużywania sie opon, więc jeśli kogoś interesuje bardziej jak opona się zachowuje na konkretnym rodzaju nawierzchni, a nie np. jak szybko się zużywa lub jaka jest głośna musi dokładniej przeanalizować wyniki tych testów.
Kupując opony do różnych samochodów prześledziłem ostatnio kilka porównań opon o różnych rozmiarach i pozwoliłbym sobie na takie ogólne uwagi. Opona która wygrała w teście opon o jednym rozmiarze wypada czasem słabo w teście (przeprowadzonym w taki sam sposób przez tą samą firmę) w teście opon o innym rozmiarze, więc nie da się uogólnić, że np. Michelin Alpin A3 to najlepsza opona, bo dla niektórych rozmiarów wypadła gorzej. Generalnie słabo w zimówkach wypadają firmy skandynawskie (dziwne), natomiast w ostatnich latach bardzo poprawiły notowania opony Continentala i Bridgestone'a.
Biorąc pod uwagę uśrednione wyniki testów dla kilku rozmiarów i ceny opon w internecie (są na poziomie dobrze wynegocjowanych cen w hurtowniach i dużo niższe od cen oferowanych przez wulkanizatorów) ja wybierałbym coś między Goodyear Ultra Grip 7, Dunlop WinterSport M3 (nowsza D3 jest wyraźnie cichsza od M3, ale najmniejsze produkowane rozmiary to 185/65R15 i 195/60R15 a więc nie ma rozmiaru dla Miaty) lub Continental WinterContact TS. Bridgestony, Micheliny wypadają w testach podobnie a są trochę droższe. Wyraźnie tańsze Fuldy, Klebery, Firestony są w porównaniach zdecydowanie gorsze. Przy swojej cenie dość nieźle wypada też Uniroyal MS Plus. Nie spotkałem natomiast w porównaniach opon Yokohama, a Toyo tylko w jednym teście.
A tak na koniec- jakąkolwiek nową oponę zimową kupicie będzie ona lepsza (na śniegu i lodzie) od tej zdjętej letniej (która do tego jest przeważnie trochę zdarta). Natomiast obalane są już teorie głoszone przez media, że opona letnia jest gorsza w zimie już przy temperaturze + 10 st.C nawet na suchej nawierzchni. Wreszcie ktoś to porównał w zeszłym roku- przeciętna (nie podano jaka) opona letnia przy, o ile dobrze pamiętam +7 st.C na suchej i mokrej nawierzchni wypadła w środku stawki opon zimowych. Ale oczywiście każde hamowanie na śniegu czy lodzie to przedłużenie jazdy o kilka czy kilkanaście metrów.

: 13 lis 2007, 9:52
autor: Cientki
Czy na tym ktos smiga ? :>
http://moto.allegro.pl/item265747046_nowe_zimowki_toyo_snowprox_s952_195_50_15_gratis.html

: 13 lis 2007, 10:44
autor: Sławek
z takich tańszych opon, to dość dobrze wypadają Nokiany, nawet mam takie w drugim aucie. Ale są to opony typowo śniegowe, na asfalcie suchym czy mokrym sa dość głośne, no i bardzo pływają, z racji wysokich klocków, prowadzi się auto tak jakoś "gumowo". Natomiast ci co używali ich na prawdziwym śniegu, bardzo je chwalą.
Inna sprawa, czy miatą da się jeżdzić po wysokim śniegu.
pzdr

: 13 lis 2007, 10:46
autor: Lukasz
Oczywiscie, ze sie da!!! Moze nie w takim wysokim na 2 metry, ale na takim ulicznym - bez wiekszych problemow!

: 13 lis 2007, 12:56
autor: Konrad
W nawiązaniu do wyczerpującego (temat, nie czytelnika) wywodu Piotra, dodam, że przy testach opon bardziej należy zwracać uwagę na profil opony (50, 60, ...) niż rozmiar czy szerokość. Konstrukcja opony 195/50/15 jest dużo bliższa oponie np. 215/50/16 niż 185/60/14. Oczywiście tylko wtedy, kiedy wraz z rozmiarem nie zmienia się bieżnik.
Aktualnie mam Dunlopy M3, 195/50/15. Jak to zimówki - piszczą, miękkie i śliskie na suchym asfalcie. Jeszcze pokombinuję z ciśnieniem, chyba mam za wysokie jak zwykle.

: 17 lis 2007, 18:04
autor: alberka1
Hej, moje pytanie nie dotyczy opon, ale felg (nie znalazłam lepszego miejsca, żeby je zamieścić): jaką średnicę ma otwór środkowy i czy pasują do miaty NA 91 felgi np. od bmw e36 '92? zgóry dzięki za info

: 18 lis 2007, 1:09
autor: Cientki
http://www.miata.net/faq/wheel_weights.html

: 27 lis 2007, 19:19
autor: dimmu
Hej
Moze pytanie głupie ale czy jezdziliscie kiedys na zimówkach BFGoodrich ?? Mam z tyłu 2 sztuki tak z 7ma kazda i slizgam sie dosłownie na wszystkim, wiem ze poslizg tyłem w miaci to normalka ale kure no nie wieze ze kazda miata tak ma bo dosłownie z 3 cm sniegu nie idzie wyjechac nie mowiac juz o manewrowaniu itp. Podejzewam ze moge miec kiepskie gumy z tyłu dlatego pytam ??

Dziekie Wojtek