[połączony] Jakie opony zimowe

Ktore wybrac?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

09 lis 2009, 19:44

kulkas pisze:Spalanie wzrosło, na suchym asfalcie o mniej więcej pół litra na 100km. Jak spadnie porządny śnieg to spalanie wzrośnie prawdopodobnie o kolejny litr.


IMHO spalanie Ci wzrosło z powodu niższej temperatury powietrza... silnik dłużej się nagrzewa, itp., itd.

Każdy tak ma, przykładowo ja dopiero jutro będę zmieniał opony, a niewielki wzrost spalania już zaobserwowałem.
Łoś
SNCF
Posty: 306
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Wrocław

10 lis 2009, 15:49

czy to normalne ze na zimowkach teraz jak sie rusza to z piskiem a tył lata?
myslalem ze beda sie lepiej trzymaly, a mam wrazenie ze mimo iz guma jest mieciutka i sie lepi do podłoza to duzo z niej nie zostanie...
a moze to dlatego ze guma zimowa ma teraz za cieplo czyli +10'C i jest za miekka
a jest bardziej przewidziana na ok 0'C i mniej i wtedy bedzie twardsza i lepiej trzymac?

Pozdr
"Wymaganie od wyzyskiwanego niewolnika, żeby rozpaczał po śmierci oprawcy, wydaje się przesadnym okrucieństwem"
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

10 lis 2009, 16:12

generalnie w taka pogode jak obecnie, zimowki sa gorsze od opon letnich. Zimowe opony sa lepsze TYLKO na sniegu. Natomiast na suchym czy mokrym dopiero w niskich temperaturach. W glowach wielu osob pokutuje przekonanie ze zimowki sa zawsze lepsze na mokrym, ale to nie prawda.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2009, 17:32 przez Qbatron, łącznie zmieniany 1 raz.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

10 lis 2009, 16:26

siekier pisze:Mam je w mazdzie 6 (205/60 R16)


Miło że chcesz pomóc, ale MX-5 a 6 to całkiem inne samochody. Opona podana przez Ciebie najnormalniej w świecie, nie zmieści się do nadkola. Ponadto 6-tka ma silnik z przodu i napęd na przód.

czy to normalne ze na zimowkach teraz jak sie rusza to z piskiem a tył lata?


A masz identyczny rozmiar opony?
SNCF
Posty: 306
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Wrocław

10 lis 2009, 16:51

czy to normalne ze na zimowkach teraz jak sie rusza to z piskiem a tył lata?

A masz identyczny rozmiar opony?

tak nówki 195/50/R15
"Wymaganie od wyzyskiwanego niewolnika, żeby rozpaczał po śmierci oprawcy, wydaje się przesadnym okrucieństwem"
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

10 lis 2009, 17:26

Mi też łatwiej na zimówce stracić wpaść w poślizg, ale ja letnie mam 195/45 R16 a zima to 185/65 R14 :P Zupełnie inaczej czuć kiedy traci się przyczepność na tych balonach :mrgreen:

Zimówki, to całkiem inne opony. Tak jak masz różnice między dwoma różnymi kompletami letnich, tak między letnimi a zimowymi jest jeszcze większa.
Skyluker
Donator
Donator
Posty: 848
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Kraków

12 lis 2009, 12:47

Jestem po pierwszej jeździe zimowej na Goodyear Contagrip 7+ 185/55R14.
Warunki były ciężkie, silne opady śniegu w temp ok. -2C, na drodze błoto pośniegowe, przymarzające ze świeżą warstwą śniegu na nim. Nie mam żadnego porównania do innych opon, auto okresowo pływało po drodze, i przód i tył, więc niektóre zakręty przejeżdzałem kontrolowanym poślizgiem. (trasa Poronin -> Poprad 11.11.2009, kto był ten wie co się działo).

Po drodze spotkałem Merca, który stał przed wzniesieniem i nie potrafił wjechać nawet do połowy. Okazało się, że jest na letnich.

Podsumowując - przejeżdżając zaspy madzia szła jak przecinak, a na bardzo trudnej nawierzchni trzeba po prostu uważać.

Czy polecam? Nie wiem póki nie mam porównania. Ale pierwsze wrażenia jak na razie pozytywne.
siekier
Posty: 4
Rejestracja: 24 wrz 2009, 19:25
Lokalizacja: Gdynia

12 lis 2009, 16:26

DieSpinnePL pisze:
siekier pisze:Mam je w mazdzie 6 (205/60 R16)


Miło że chcesz pomóc, ale MX-5 a 6 to całkiem inne samochody. Opona podana przez Ciebie najnormalniej w świecie, nie zmieści się do nadkola. Ponadto 6-tka ma silnik z przodu i napęd na przód.

czy to normalne ze na zimowkach teraz jak sie rusza to z piskiem a tył lata?


A masz identyczny rozmiar opony?


1) Czytaj ze zrozumieniem - mam obie mazdy i w obu mam te opony a w jakich rozmiarach to tez napisalem.

2) zimowki zawsze maja gorsza trakcje na asfalcie niz letnie, inny rozmiar to kolejny powod.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

13 lis 2009, 1:10

DieSpinnePL pisze:Mi też łatwiej na zimówce stracić wpaść w poślizg, ale ja letnie mam 195/45 R16 a zima to 185/65 R14 :P Zupełnie inaczej czuć kiedy traci się przyczepność na tych balonach :mrgreen:


Inaczej, w sensie ze trudniej wyczuc?
Troche mnie to dziwi bo z tego co sie orientuje to zasada jest taka, ze im wyzszy profil tym lagodniej (bardziej wyczuwalnie) opona wpada w poslizg... I Moje doswiadczenia to potwierdzaja.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

13 lis 2009, 10:30

Qbatron, właśnie nie za bardzo, bo nie wiem czy to uślizg koła, czy wykrzywia mi oponę. Na niskim profilu od razu wiesz, że jedziesz w poślizgu, bo tam opona się praktycznie nie rusza na boki na feldze.
Dla zobrazowania tego co mówię, wyobraź sobie wysokość opony x2. Zarówno 2x mniejszy jak i 2x większy profil. Pomyśl, co by się działo z autem i kiedy byś czuł poślizg.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

13 lis 2009, 14:48

rozumiem, w gruncie rzeczy masz racje.

Moze ja to zle wyrazilem bo chodzi mi o to ze:

opona niska trzyma przyczepnosc i nagle ja traci, natomiast opona wysoka najpierw sie wykrzywia, lagodniej przechodzac w poslizg - w tej sytuacji auto nie zaskakuje tak poslizgiem :)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

13 lis 2009, 15:00

Qbatron pisze:rozumiem, w gruncie rzeczy masz racje.

Moze ja to zle wyrazilem bo chodzi mi o to ze:

opona niska trzyma przyczepnosc i nagle ja traci, natomiast opona wysoka najpierw sie wykrzywia, lagodniej przechodzac w poslizg - w tej sytuacji auto nie zaskakuje tak poslizgiem :)


Poraz pierwszy w życiu założyłem do auta zimówki.
I ja to odczuwam inaczej chyba. Na letnich 15 na profilu 50 miata dawała się lepiej kontrolować tzn. lepiej słuchała się na kontrę kierownicą, przyczepność była ogromna, jak się kończyła najpierw był pisk a póżniej - bok- poślizg. - kontrola.
Na 14 zimówkach profil 65 ( wiem trochę za duży) - pomimo kontry w poślizgu - i tak wykręcam bączka - kiepska kontrola. Do szybkiej jazdy po zakrętach zimówki się nie nadają. Ot takie moje zdanie. Wogóle na tych balonach czuję się niepewnie w zakrętach , kładzie się , buja, do du.... :lol: - oczywiście na suchym asfalcie.
Bo gdy spadł pierwszy śnieg, oczywiście popędziłem odrazu po pracy pod M1 :mrgreen:
No i naprawdę cięzko na śniegu polecieć bokiem ( tzn. trzeba wkręcać na naprawde wysokie obroty). Opona zimowa jest do śniegu - o poprostu bo na suchym - kiepsko , no ale przecież tak ma być :mrgreen:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

13 lis 2009, 16:41

Tomai pisze:Bo gdy spadł pierwszy śnieg, oczywiście popędziłem odrazu po pracy pod M1 :mrgreen:
No i naprawdę cięzko na śniegu polecieć bokiem ( tzn. trzeba wkręcać na naprawde wysokie obroty). Opona zimowa jest do śniegu - o poprostu bo na suchym - kiepsko , no ale przecież tak ma być :mrgreen:


Absolutnie się nie zgadzam.
Bardzo dobra opona zimowa, najlepiej asymetryczna (nie kierunkowa) potrafi być dobra na suchym czy na mokrym. Jest wtedy gorsza na śniegu. Zawsze kupując opony zimowe należy się zastanowić gdzie mieszkamy i gdzie jeździmy.
Ja mieszkam w Warszawie i duuuże śniegi były tu 20 lat temu. Dlatego na autach mam opony zimowe tzw. autostradowe tzn. takie jak opisałem. W moim przypadku na Pasaciesą to Pirelli Sotto Zero, a na C5 Yokohama Winter 901.
Gdybym mieszkał w górach i głownie tam jeździł to bym kupił inne opony. Zapewne kierunkowe z cegiełkowym bieżnikiem śniegowym.
Na Miacie mam jakieś gówniane Klebery ale one są do stania w garażu bo w zimie Miata śpi :mrgreen: i jest autem rezerwowym.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

13 lis 2009, 18:23

pmcomp pisze:
Tomai pisze:Bo gdy spadł pierwszy śnieg, oczywiście popędziłem odrazu po pracy pod M1 :mrgreen:
No i naprawdę cięzko na śniegu polecieć bokiem ( tzn. trzeba wkręcać na naprawde wysokie obroty). Opona zimowa jest do śniegu - o poprostu bo na suchym - kiepsko , no ale przecież tak ma być :mrgreen:


Absolutnie się nie zgadzam.
Bardzo dobra opona zimowa, najlepiej asymetryczna (nie kierunkowa) potrafi być dobra na suchym czy na mokrym. Jest wtedy gorsza na śniegu. Zawsze kupując opony zimowe należy się zastanowić gdzie mieszkamy i gdzie jeździmy.
Ja mieszkam w Warszawie i duuuże śniegi były tu 20 lat temu. Dlatego na autach mam opony zimowe tzw. autostradowe tzn. takie jak opisałem. W moim przypadku na Pasaciesą to Pirelli Sotto Zero, a na C5 Yokohama Winter 901.
Gdybym mieszkał w górach i głownie tam jeździł to bym kupił inne opony. Zapewne kierunkowe z cegiełkowym bieżnikiem śniegowym.
Na Miacie mam jakieś gówniane Klebery ale one są do stania w garażu bo w zimie Miata śpi :mrgreen: i jest autem rezerwowym.

Pozdro


No może tak być, to są moje pierwsze zimówki i takie są moje odczucia w porównaniu z letnimi.
Z przodu mam Michelin Alpin, a z tyłu Bridgstone Blizzak.

Ja jeżdżę różnie, i centrum Poznania i Dolny śląsk- a tam śniegu jest zawsze więcej - także w sprawowaniu się opon na śniegu jestem zadowolony -tylko fun mniejszy ale jakoś to przeżyję. :wink:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

20 lis 2009, 15:12

a zimówki 185/65/15? bo kupiłem takie z felgami .......... wejdą? :roll:
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

20 lis 2009, 18:07

Do seryjnego zawieszenia powinno, najwieksze jakie wkladalem to 215/40/17 - 2,8% mniejsze niz podane przez Ciebie, roznica srednicy ~18mm, wiec Twoje - troszke wezsze i wyzsze powinny wejsc. Natomiast nie wiem jak z obnizanym...
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

21 lis 2009, 10:42

Sluba, słabo to widzę :( Może być mega ciasno.

Ja mam dokładnie o takich parametrach, ale na 14" i z przodu jest już praktycznie max. Nic nie trze. Ale szybko się zapycha śniegiem nadkole. Wygląda to tak.

http://i47.tinypic.com/qnqyz4.jpg
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

21 lis 2009, 12:04

thx. najwyżej kupie jakąś pare na przód a te bede mial do śmigania na co dzień i latania bokami na tyle ,tam powinny zmieścić :)
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

02 gru 2009, 22:32

sprawdzone opony 185/65/15 na moim sporo obniżonym aucie nie obcierają :) ale miejsca jest momentami bardzo bardzo mało....
DrEndriu
Posty: 37
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:07

16 maja 2010, 20:06

Wiem, wiem. Jeszcze do lata troche, a tutaj wyjezdzam z takim tematem.

Pytanie - czy do wersji NC1 2.0 Sport mozna zalozyc zimowki innego rozmiaru niz fabryczne letnie np. 205/50 R16 lub 195-ki R16?

W ksiazce obslugi jest napisane (i w Mazdzie sie tym kieruja), ze pasuja tylko opony o takim samym rozmiarze jak opony letnie tj. 17-ki - 205/45 R17 (fabrycznie Bridgestone Potenza).

Czy ma ktos z Forumowiczow wiedze na ten temat? Pozdrawiam i dzieki.
Ale Jazda!!!
dan
Posty: 152
Rejestracja: 17 cze 2008, 13:40
Lokalizacja: Warszawa

16 maja 2010, 20:34

Ja nam 205/55/16 na zimę :mrgreen:
Pozdrawiam,
Bartek
lobson
Posty: 146
Rejestracja: 16 sie 2008, 0:11
Lokalizacja: Gdańsk

16 maja 2010, 21:35

DrEndriu pisze:Pytanie - czy do wersji NC1 2.0 Sport mozna zalozyc zimowki innego rozmiaru niz fabryczne letnie np. 205/50 R16 lub 195-ki R16?


Można, bez problemu :wink:
radekk
Posty: 155
Rejestracja: 21 wrz 2007, 21:52
Model: NC
Lokalizacja: Zmysłowo/Poznań

16 maja 2010, 22:17

u mnie na zimę włożyłem 205/50R17
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

17 maja 2010, 15:06

DrEndriu pisze:Ja nam 205/55/16 na zimę :mrgreen:

Takze mam takei zimowki. Felgi 16 jeszcze sie mieszcza, 15 stki juz nie ;)
Jakie opony na nie naciagniesz to jzu twoj wybor a to ze na seryjne felgi 17 cali pasuja tylko opony 17 calowe to chyba jest dosyc oczywiste ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
DrEndriu
Posty: 37
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:07

24 maja 2010, 17:04

Super! Dziekuje bardzo.

A propos opon, to w jednej z niemieckich gazet byl fajny artykul - Test nowej MX-5tki (NC1 Hardtop 2.0)- 100tys KM w 2 lata, gdzie dobrze sprawily sie zarowno Bridgestone, Pirelli i Continental (te ostatnie najlepiej - sa tez najdrozsze).

Pozdrawiam
Ale Jazda!!!
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

08 wrz 2010, 11:43

co prawda dopiero mamy wrzesień, ale pogoda przypomina mi codziennie że zima tuż tuż :(

do poprzedniego auta kupowałem używane zimówki a zeszłą zimę przejeździłem na letnich kapciach na tylnej osi :P w mx-5 obawiam się że to nie przejdzie i powoli rozglądam się za oponami zimowymi :) jak będzie taka zima jak była to muszę mieć dobre opony żeby mieć jakieś szanse poruszania się w tym śniegu :)

oczywiście w grę wchodzą tylko nowe opony :)

mam kilka dylematów..

1. zakładać na alu 15 cali czy kupic stalówki 14 calowe

jesli na 14 stalowe to muszę kupić felgi, ale za to zakup opon jest tanszy więc się w sumie wyrówna :) opona 185/60/14 chyba bedzie ok

a dla 15 calowej felgi 185/55/15 tez bedzie ok?

2. no właśnie i którą teraz oponę wybrać:
http://www.oponeo.pl/dane_opony/49/21763/uniroyal_ms_plus_6_185_60_r14_82_t.htmlx
http://www.oponeo.pl/dane_opony/49/35012/bridgestone_blizzak_lm30_185_60_r14_82_t.htmlx
http://www.oponeo.pl/dane_opony/49/8194/continental_contiwintercontact_ts800_185_60_r14_82_t.htmlx
http://www.oponeo.pl/dane_opony/49/11266/goodyear_ultra_grip_7__185_60_r14_82_t.htmlx



osobiście skłaniam się ku Goodyear lub Continental :)


btw. strasznie niskie indeksy prędkości mają te oponki :P
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

08 wrz 2010, 14:45

Ja mam Bridgestone Blizzak wprawdzie LM20 ale sprawują sie bardzo dobrze i ostatniej zimy pare razy się lekko zdziwiłem że miata na nich tak dobrze jeździ ( mam na myśli drogę mocno zaśnieżoną )
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

08 wrz 2010, 14:51

a jaki rozmiar masz oponek?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

08 wrz 2010, 14:53

kammich pisze:a jaki rozmiar masz oponek?


185/65R14. Troszkę wyższy profil ale na głęboki śnieg - bardzo dobrze daje radę.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

09 wrz 2010, 20:14

prosze o pomoc przy doborze opon - uznalem ze 195/55/R16 to optymalny wybor, chociaz sam tego nie jestem pewien, i wstepnie wytypowalem 3 rozne, po lekturze paru tematow na forum:
Dunlop SP WINTER SPORT 3D 195/55R16 87 T
Bridgestone Blizzak LM30 195/55R16 87 T
Continental ContiWinterContact TS810 S 195/55R16 87 H

jakie stalowki do tego dokupic? podobno pasuja te z mazdy 6/626, ale jestem kompletnie zielony w tym temacie..

mam problem jedynie z tym oznaczeniem na koncu, 87 T czy H, o co chodzi?
jako letnie mam Michelin PILOT EXALTO 2 205/45R17..
ODPOWIEDZ