[połączony] Jakie opony zimowe
Ktore wybrac?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
a 185 60 15?
bo takie są najpopularniejsze i najtańsze.
czy będą dużo wyższe i będą przekłamywać na liczniku?
Hmm... można i tak do tego podchodzić... Ale myślę, że można też z innej strony...
W ubiegłym tygodniu kupowałem do siebie zimówki. To moje drugie zimówki odkąd mam Miatę (pierwsze kupiłem 6 lat temu i nie dojechałem ich przez te wszystkie lata, tylko zamiast gumy zrobił się plastik).
Podszedłem teraz do tego mniej na chybił-trafił, a bardziej "technicznie". Po pierwsze - co do rozmiaru to zdałem się na Mazdę. W książeczce z zalecanymi oponami producentów Mazda podaje do mojej zimową wartość... 175/65R14. Wydawały mi się wąskie, ale skoro Mazda tak poleca, to czemu nie spróbować? Wcześniej sam sobie dobierałem Yokohama W.Drive i... była lipa. Ślizgałem się wszędzie, utknąłem nie jeden raz... Generalnie, nie za fajnie było.
Skoro rozmiar już mam, to postanowiłem rzucić okiem na nowe oznaczenia producentów. Te trzy parametry, które się pojawiły od niedawna na oponach. Wiadomo, nie ma co temu ślepo wierzyć, bo nie były one testowane akurat na MX-5, ale warto przynajmniej po części zwrócić na to uwagę. Mamy tam zużycie paliwa, hamowanie na mokrym i głośność w decybelach. W mojej wielkości opon, niestety szału nie było. O hamowaniu na mokrym "B" mogłem pomarzyć. Miałem do wyboru kilka opon o hamowaniu na mokrym "C" i zdecydowałem się na jedną z nich. Wybierałem (i tutaj pewnie będzie dla niektórych lekki szok) pomiędzy Sava Eskimo+ oraz Michelin A4. Wybór padł na ... Savę Dlaczego? Róznica w cenie nie była duża. Przy tym rozmiarze to było coś 200zł na komplecie opon. Jednak miałem tę możliwość, że miałem w ręce te dwie opony i mogłem sobie je dotknąć. Wybrałem Savę, ponieważ była bardziej miękka i lamele pięknie odchodziły. Michelin byłby moim wyborem, gdybym więcej jeździł zimą. Ale ja w zimie zrobię około 1000km, w następną zapewne tyle samo (albo i mniej, bo 2 zimy w ogóle auto nie wyjechało z garażu). Zanim je zużyje, to mi się ponownie guma zestarzeje i będę musiał kupić nowy komplet. Parametry przy tak małym rozmiarze A4 i Eskimo+ mają takie same, a nawet Sava jest ciut cichsza (68dB).
Facet od opon u którego je kupowałem jest bardzo kumaty i wszystko fajnie mi przedstawił. Zaufałem mu parę lat temu w Passacie i dobrane przez niego Nokiany spisują się doskonale. Sam chciałem Nokiany do siebie, ale od mi je odradzał, bo w tym rozmiarze mają starszy i gorszy bieżnik i nie warto ich brać. Nawet się dowiedziałem o tych całych koneksjach Nokiana z... Nokią hehe.
Reasumując - gumki założone w ub.tyg. Na razie zaliczyłem na nich jedynie wypad do Zakopanego, ale śniegu na drogach tam jeszcze nie ma, więc nic więcej sprawdzić ich nie mogłem. Są cichutkie (zwłaszcza do letnich Yokohama Parada Spec 2 ) i miękkie.
Jak spadnie śnieg, to zdam relację
nie wiem co robić i mam mocną rozkminkę...bo nie wiem bo musiałbym chyba z fusów wróżyć, albo oponę letnią ściągać żeby poznać szerokość felgi...na której teraz mam 195/50/15 a chce założyć 185/60/15...fak!!! help!!!...
takie mam...były takie kiedykolwiek wcześniej seryjnie montowane w mx-ach, ktoś zna może szerokość?
takie mam...były takie kiedykolwiek wcześniej seryjnie montowane w mx-ach, ktoś zna może szerokość?
- Załączniki
-
- felunek.jpg (128.47 KiB) Przejrzano 2769 razy
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 8:39
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Gdańsk/Olsztyn
Słuchajcie wkładał ktoś może na zimę 195/60/15 przy normalnym zawieszeniu?
Pytam się bo mam akurat okazję kupić w dobrej cenie dobre gumy w takim rozmiarze.
20mm (3,4%) różnicy w porównaniu do profilu 55 który mam teraz na letnich.
Zakładałem testowo 185/70/14 na przód, które są prawie identyczne z ww. i weszły ale było już dość blisko nadkola. Śnieg nie będzie się zbierał w nadkolu?
Pytam się bo mam akurat okazję kupić w dobrej cenie dobre gumy w takim rozmiarze.
20mm (3,4%) różnicy w porównaniu do profilu 55 który mam teraz na letnich.
Zakładałem testowo 185/70/14 na przód, które są prawie identyczne z ww. i weszły ale było już dość blisko nadkola. Śnieg nie będzie się zbierał w nadkolu?
"...And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver..."
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
dividedby0 pisze:Słuchajcie wkładał ktoś może na zimę 195/60/15 przy normalnym zawieszeniu?
Pytam się bo mam akurat okazję kupić w dobrej cenie dobre gumy w takim rozmiarze.
20mm (3,4%) różnicy w porównaniu do profilu 55 który mam teraz na letnich.
Zakładałem testowo 185/70/14 na przód, które są prawie identyczne z ww. i weszły ale było już dość blisko nadkola. Śnieg nie będzie się zbierał w nadkolu?
Chwilę przed sprzedażą Anni miałem 195/60/15 na zawiasie b6+prokit i nic nie tarło, wypełniało nadkola bardzo szczelnie i wyglądało osobliwie ale skoro na glebie nie było problemu to Tobie też nie powinno.(masz zawias oem?)
Na śniegu nie jeździłem więc nie wiem
Rules are made to be broken
dividedby0 pisze:Słuchajcie wkładał ktoś może na zimę 195/60/15 przy normalnym zawieszeniu?
Pytam się bo mam akurat okazję kupić w dobrej cenie dobre gumy w takim rozmiarze.
20mm (3,4%) różnicy w porównaniu do profilu 55 który mam teraz na letnich.
Zakładałem testowo 185/70/14 na przód, które są prawie identyczne z ww. i weszły ale było już dość blisko nadkola. Śnieg nie będzie się zbierał w nadkolu?
Rockatansky miał takie u siebie...ma je na fotach u siebie w profilu...wyglądało śmiesznie...
sam się miotałem i w końcu zamówiłem takie jak mają być. bez kombinowania 195/50/15...
prawda DEXTER?!
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Może offtop, ale czy na rozmiarze 195 lub 205 da się jeździć szybko przy szerokości 8" ?
Wiem, że dla 8 cali (piszę o 15-tkach) spec miata rekomenduje szerokość 225, ale tych opon
jest bardzo mało i w kosmicznych cenach ...
Wiem, że dla 8 cali (piszę o 15-tkach) spec miata rekomenduje szerokość 225, ale tych opon
jest bardzo mało i w kosmicznych cenach ...
nowy alpin juz 5ty:
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Mi ... unched.htm
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/Mi ... unched.htm
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
http://www.autozeitung.de/sites/default ... abelle.pdf
http://moto.wp.pl/gid,16887768,img,1688 ... jecie.html
http://moto.wp.pl/gid,16887768,img,1688 ... jecie.html
Opel Speedster b207r 2,0t td04-20t 320KM, 400Nm, 930kg, RWD+TORSEN, RaceTCS, lotus 111r abs
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
1/4 2016r: 13,806 wolnossakiem 180KM
tor Poznań 1m48,467s i tor Łódź 57,517s na oponach: extreme vr2 r7a(hl) tył, yokohama a052 przód
- szy
- Donator
- Posty: 741
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
Ktoś chce któreś z tych opon polecić albo odradzić?
Nokian WR A3 195/50 R15 86 H
Dunlop SP Winter Response 2 195/50 R15 82 H
Goodyear EAGLE UG GW3 195/50 R15 82 H
Czy klasa oporów toczenia ma jakieś znaczenie w rzeczywistym użytkowaniu opony? Wiki sugeruje, że różnica w spalaniu pomiędzy G i A może wynieść do 7,5%, więc pewnie pomiędzy C a E jest pomijalna.
Nokian WR A3 195/50 R15 86 H
Dunlop SP Winter Response 2 195/50 R15 82 H
Goodyear EAGLE UG GW3 195/50 R15 82 H
Czy klasa oporów toczenia ma jakieś znaczenie w rzeczywistym użytkowaniu opony? Wiki sugeruje, że różnica w spalaniu pomiędzy G i A może wynieść do 7,5%, więc pewnie pomiędzy C a E jest pomijalna.
- Peecer
- Donator
- Posty: 2628
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Powiem szczerze, że sam używam na drugim aucie Dunlopy i być może są delikatnie głośniejsze od jakichś tam (gdyż nie wiem jak w stosunku do tych, które tu wymieniłeś) to naprawdę szczerze polecam. Jestem z nich bardzo zadowolony i pięknie się spisują na śniegu i błocie pośniegowym. Zaznaczam, że jazda spokojna bez żadnych szaleństw, codzienne dojazdy do pracy i z powrotem. Co do klasy oporów toczenia przy zwykłym dziennym zastosowaniu bym za bardzo nie zwracał uwagę. I jak już kiedyś doświadczyłem na oponach Michelina, które miały BARDZO małe opory toczenia to byle kropla deszczu a one już latały po jezdni jak głupie przy prędkościach o których cieżko powiedzieć "zwolnij - szkoda życia " (60 - 50 km/h). Uważam je za godne polecenia
-
- Posty: 323
- Rejestracja: 16 cze 2014, 18:44
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: Warszawa
Cześć,
Pierwszy samochód, pierwsza zima. Felgi mam 15', brzydkie strasznie, więcej nie wiem. No i wybór opon, im więcej czytam, tym mniej wiem - http://allegro.pl/195-50r15-michelin-al ... 59025.html - czy wszystko będzie pasować? To Michelin Alpin 195/50R15 - opinie dobre, ale tu kolega wyżej już miał zastrzeżenia... Chcę możliwie zminimalizować taneczność, cienki bolek jestem na drodze, a jeździć praca-dom po mieście będę codziennie. Byłabym bardzo wdzięczna za sugestie.
Pierwszy samochód, pierwsza zima. Felgi mam 15', brzydkie strasznie, więcej nie wiem. No i wybór opon, im więcej czytam, tym mniej wiem - http://allegro.pl/195-50r15-michelin-al ... 59025.html - czy wszystko będzie pasować? To Michelin Alpin 195/50R15 - opinie dobre, ale tu kolega wyżej już miał zastrzeżenia... Chcę możliwie zminimalizować taneczność, cienki bolek jestem na drodze, a jeździć praca-dom po mieście będę codziennie. Byłabym bardzo wdzięczna za sugestie.
- Peecer
- Donator
- Posty: 2628
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Tan pisze:...To Michelin Alpin 195/50R15 - opinie dobre, ale tu kolega wyżej już miał zastrzeżenia...
Spokojnie - nie ma co opierać sie na jednej opinii. Sam nie jestem znawcą i fachowcem i jedynie co szczerze napisałem sam w "miszeliny" już pchać się nie będę. Opony o których wspomniałem, modelu już nie podam z racji czasu jaki minął a co się z tym wiąże może nie do końca warto przywiązywać sie do moich słów (w końcu technika się posuwa i wiele mogli uskutecznić i w "Michałkach". Robię rocznie tylko ok. 40 - 50 tyś. km i mam prawo się mylić
A tak poważniej - wiele marek opon już przetestowałem (pomijam wyczynowe opony na których to nie mam potrzeby jeździć) i na warunki drogowe województwa Kujawsko - Pomorskiego (może wydać się to dziwne założenie a jednak) gdzie śnieg najcześciej leży kilka godzin, czasem zdarzy sie dni..... w mojej skromnej opinii wyznacznikiem jest najlepsze odprowadzanie wody..... Jeżeli ktoś jednak sporo pokonuje tras szczegolnie w silnie zaśnieżonych miejscach gdzie czarnego asfaltu jak lekarstwo warto rozpatrzyć wersje najlepsze na śniegu.... Proponuje jedno pytanie na Warszawskim spocie gdzie macie największą ekipę i znajdzie się wielu którzy naprawdę mają wiedzę i pomogą, doradzą i polecą dobre opony i nie tylko......
Pozdrawiam
Ja miałem Michelin a4 primarcy czy jakoś tak miały 2-3 lata tragedia na mokrym i na sniegu
Zmieniłem na gy ug8 rewelacja nigdy nie byłem zmuszony zakładać łańcuchów i nigdy nie utknąłem
Teraz wybrałem Continental t850 bo noty miały nawet lepsze od wszystkich innych
A tutaj nie ma ESP itp tylko czysty rwd więc nie będzie tak bezpiecznie
Jedynie szpera mam nadzieję że coś pomaga a nie przeszkadza
Zmieniłem na gy ug8 rewelacja nigdy nie byłem zmuszony zakładać łańcuchów i nigdy nie utknąłem
Teraz wybrałem Continental t850 bo noty miały nawet lepsze od wszystkich innych
A tutaj nie ma ESP itp tylko czysty rwd więc nie będzie tak bezpiecznie
Jedynie szpera mam nadzieję że coś pomaga a nie przeszkadza