Olej w skrzyni biegow

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Cezar
Posty: 38
Rejestracja: 18 maja 2012, 14:45
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2012, 12:57

Witam,
jestem poczatkujacym forumowiczem i swiezym posiadaczem MX-5 jest to 1.8 146 koni z torsen mam pytanie po odpaleniu silnika i puszczeniu sprzegla na biegu jałowym slysze dosc glosny dzwiek a gdy wcisne sprzeglo dzwiek milknie oc to moze byc? malo oleju w skrzyni biegow??? ps. auto ma przejechane 66 tys km dzieki z gory za pomoc i pozdrawiam wszytkich
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

05 cze 2012, 13:25

Chodzi o ten taki jakby jęk jak na filmiku ?
Cezar
Posty: 38
Rejestracja: 18 maja 2012, 14:45
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2012, 13:29

hmmmmm niestety nie! tu raczej nie chodzi o operowanie gazem tylko sprzeglem. na jalowym biegu jak wciskam sprzeglo jest normalnie a jak puszczam (ciagle na jalowym obroty sie nie zmieniaja) slychac ten dzwiek.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

05 cze 2012, 13:58

Polecam opcję "szukaj". Na pewno było już o tym. Łożysko oporowe w skrzyni chyba. Niegroźne, można zostawić.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
raflin48
Posty: 88
Rejestracja: 06 mar 2010, 14:14
Lokalizacja: LUBELSKIE

05 cze 2012, 15:11

Alan pisze:Polecam opcję "szukaj". Na pewno było już o tym. Łożysko oporowe w skrzyni chyba. Niegroźne, można zostawić.


jeśli na biegu jałowym hałasuje to łożyska w skrzyni, bo przecież łożysko oporowe nie chodzi gdy nie wciskamy sprzęgła, jeśli to łożysko oporowe sprzęgła by było uszkodzone to jak byś wciskał pedał sprzęgła by hałasowało i czułbyś na pedale wibracje (pulsowanie) a jeśli nie czujesz tego to wina leży w skrzyni biegów, wymiana oleju tu nic raczej nie pomoże, u mnie też słychać już trochę skrzynie


ale po odsłuchaniu tego filmiku ja tam nic nie słysze normalny dźwięk silnika
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

05 cze 2012, 15:13

Nie chodziło mi o zmianę obrotów a o dźwięk towarzyszący pracy silnika, taki jakby jęk. Występuje on w każdym zakresie obrotów. Po wciśnięciu sprzęgła cichnie. Mam tak samo odkąd kupiłem emiksa, przejechałem już 11 tys km i nic się nie zmienia, skrzynia i sprzęgła chodzą dobrze. Określ także dźwięk wydobywający się, nie wiem jęk, chrobotanie, szuranie czy coś w tym stylu :lol: .
raflin48
Posty: 88
Rejestracja: 06 mar 2010, 14:14
Lokalizacja: LUBELSKIE

05 cze 2012, 15:18

PatRRick pisze:Nie chodziło mi o zmianę obrotów a o dźwięk towarzyszący pracy silnika, taki jakby jęk. Występuje on w każdym zakresie obrotów. Po wciśnięciu sprzęgła cichnie. Mam tak samo odkąd kupiłem emiksa, przejechałem już 11 tys km i nic się nie zmienia, skrzynia i sprzęgła chodzą dobrze. Określ także dźwięk wydobywający się, nie wiem jęk, chrobotanie, szuranie czy coś w tym stylu :lol: .


ja bym się tym nie przejmował, bo jak zaczniesz to robić to władujesz się w ogromne koszta, a z takim czymś i 100tys możesz zrobić
Cezar
Posty: 38
Rejestracja: 18 maja 2012, 14:45
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2012, 15:19

Dzwiek moznaby porownac do jęku:) a oreintujecie sie moze ile taka naprawa moze kosztowac i czy to trzeba robic w ogole? Ps. Dzieki za szybka o fachowa odpowiedz:)
raflin48
Posty: 88
Rejestracja: 06 mar 2010, 14:14
Lokalizacja: LUBELSKIE

05 cze 2012, 15:22

Cezar pisze:Dzwiek moznaby porownac do jęku:) a oreintujecie sie moze ile taka naprawa moze kosztowac i czy to trzeba robic w ogole? Ps. Dzieki za szybka o fachowa odpowiedz:)


ale ogólnie w mx5 jest taki jęk delikatny z silnika
Cezar
Posty: 38
Rejestracja: 18 maja 2012, 14:45
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2012, 15:26

Ale dzwiek sie pojawia tylko jak sprzeglo jest puszczone znaczy pedal nie jest naciskany. A dzwiek jest wyraznie glosny. Jak wcisne sprzeglo jest cichutko tylko silnik slychac:)

[ Dodano: 05-06-2012, 16:46 ]
To co radzicie?
raflin48
Posty: 88
Rejestracja: 06 mar 2010, 14:14
Lokalizacja: LUBELSKIE

05 cze 2012, 15:57

Cezar pisze:Ale dzwiek sie pojawia tylko jak sprzeglo jest puszczone znaczy pedal nie jest naciskany. A dzwiek jest wyraznie glosny. Jak wcisne sprzeglo jest cichutko tylko silnik slychac:)

[ Dodano: 05-06-2012, 16:46 ]
To co radzicie?


no to w takim razie obstawiałbym skrzynie, może łożyska wyją z braku oleju, pierwsze co to sprawdź poziom, jest z boku skrzyni taka śruba chyba na 14 klucz
Cezar
Posty: 38
Rejestracja: 18 maja 2012, 14:45
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2012, 16:00

A w jaki sposob to sprawdzic? Odkrecic te srube?
raflin48
Posty: 88
Rejestracja: 06 mar 2010, 14:14
Lokalizacja: LUBELSKIE

05 cze 2012, 16:04

Cezar pisze:A w jaki sposob to sprawdzic? Odkrecic te srube?


tak trzeba ją całkiem wykręcić, jeśli poziom oleju będzie to albo będzie się sączył z otworu albo będzie na równo z otworem po śrubie, tą samą śrubą uzupełnia się olej, tyle że najlepiej wylać stary bo kupe syfu tam jest i zalać nowy, do skrzyni wchodzi 2L zalecany jest 80W90 koszt 70zł ,ale jeśli sprawdzisz i będziesz miał poziom a olej będzie czysty to nie trzeba wymieniać
Cezar
Posty: 38
Rejestracja: 18 maja 2012, 14:45
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2012, 16:07

Ok super. Zaraz ide sprobowac. Tylko jeszcze jedno jak wyplukac stary olej?
raflin48
Posty: 88
Rejestracja: 06 mar 2010, 14:14
Lokalizacja: LUBELSKIE

05 cze 2012, 16:09

Cezar pisze:Ok super. Zaraz ide sprobowac. Tylko jeszcze jedno jak wyplukac stary olej?


poprostu odkręć śrubę na dole skrzyni i go wylej, najlepiej jak skrzynia będzie ciepła to wszystko ładnie wyleci


Ale narazie sprawdź czy wszystko jest oK nie wylewaj odrazu
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

05 cze 2012, 16:33

jeśli na biegu jałowym hałasuje to łożyska w skrzyni, bo przecież łożysko oporowe nie chodzi gdy nie wciskamy sprzęgła

Moze chodzic i chodzi, luz jest na tyle wybierany przez hydraulike, ze lozysko moze sie stykac z dociskiem. Bardzo czesta usterka w mx5 aczkolwiek bardzo błacha i niegrozna. Opis pasuje do tej usterki.
Cezar, nagraj filmik, to dostaniesz celniejsza diagnoze. Gdybys nei mial oleju, to skrzynia wyła by podczas jazdy, tym glosniej, im szybciej bys jechał.
Przy okazji nazwij jakos temat sensownie, by mozna bylo go wygooglowac w przyszlosci, gdy ktos bedzie szukal rozwiazania tego samego problemu (niemniej bylo juz o tym na forum 4659 razy).
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Cezar
Posty: 38
Rejestracja: 18 maja 2012, 14:45
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2012, 16:56

Ok W takim razie co mam robic zostawic to w spokoju czy cos kombinowac? A ten olej sprawdzac? I podstaram sie cos nagrac jak najszybciej.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

05 cze 2012, 17:25

Cezar pisze:A ten olej sprawdzac?

Zawsze po zakupie auta powinienes przynajmniej sprawdzic poziom oleju a nawet go powymieniac gdzie sie da ;) Do skrzyni wchodzi 2 l, do dyferencjału 1l a na silnik styknie bańka 5 L z zapasem na dolewki. Niewielka inwestycja w świetlana przyszlosc auta ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

05 cze 2012, 18:54

Fiveopac pisze:Moze chodzic i chodzi, luz jest na tyle wybierany przez hydraulike, ze lozysko moze sie stykac z dociskiem. Bardzo czesta usterka w mx5 aczkolwiek bardzo błacha i niegrozna.


Mógłbyś to rozwinąć ;)? Nic się nadmiernie nie zużywa etc ? Oglądałem mnóstwo filmików na yt i naprawdę prawie wszystkie nb miały taki dźwięk.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

05 cze 2012, 20:12

PatRRick pisze:Mógłbyś to rozwinąć ;) ? Nic się nadmiernie nie zużywa etc ? Oglądałem mnóstwo filmików na yt i naprawdę prawie wszystkie nb miały taki dźwięk.

To zalezy jaki dzwiek masz na mysli. Ten, o ktorym pisze, to takie lekko irytujace "świergolenie" slyszalne na wolnych obrotach jak np. stoisz w ciszy pod swiatlami. Znika, gdy tylko muskniesz sprzeglo i powraca jak calkowicie je odpuscisz. Podczas jazdy go nie slyszysz.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Cezar
Posty: 38
Rejestracja: 18 maja 2012, 14:45
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2012, 20:13

zgadza sie. wiesz co nie moge zaladowac tego filmu a nagralem jak mozesz to podaj maila to Ci podesle
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

05 cze 2012, 20:15

Ok wszystko jasne :).
korpus
Posty: 143
Rejestracja: 06 maja 2012, 7:20
Lokalizacja: Gdańsk/Poniatowo

05 cze 2012, 20:48

jeżeli chodzi Ci o dźwięk podobny do źle wyregulowanych zaworów dobiegający ze skrzyni bez włączonego biegu i sprzęgła to bym się tym nie przejmował, występuje to w starszych autach z małym przebiegiem, sprzęgło jeszcze prawie nowe a łożysko obraca się już luźno. Jeżeli była by taka opcja to pomogło by "podciągnięcie" sprzęgła.
Cezar
Posty: 38
Rejestracja: 18 maja 2012, 14:45
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2012, 21:00

film poszedl na maila. przyjemnego sluchania:)
kozzi20
Posty: 30
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:21
Lokalizacja: KRK

05 cze 2012, 21:22

Tyle sie rozwodzicie nad tym jekiem , a to sa typowe objawy łozyska oporowego w skrzyni tak jak napisal Fiveopac. Przechodzilem to w roznych autach(honda, nissan , suzuki)mx5 mam dopiero od tygodnia, ale na razie cisza.W hondzie mialem 5 roznych skrzyn do tej pory i to zjawisko jest mi b.dobrze znane.Czesto kupujac uzywana skrzynie ktora nie wiadomo ile lezala, bylo to do roboty.Aktualnie mam to samo w Suzuki Samurai'u ale wiem ze nie jest to pilna robota.Trzeba sie liczyc z tym ze przy najblizszej okazji. np.wymiana sprzegla, trzeba bedzie wymienic i lozysko.Nie mam dlugo mazdy ,ale wydaje mi sie ze nie jest to jakas wada tego modelu, poprostu lozyska sie zuzywaja.Nie bez znaczenia jest tez traktowanie sprzegla(strzaly,ostry szlif;)) Nie jest to takze szkodliwe, aczkolwiek wkurzajace. po wymianie lozyska bedzie cisza.Pzdr
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

05 cze 2012, 21:29

Czy takie kwiknięcia/skrzypnięcia przy odpuszczaniu sprzęgła, zwłaszcza, pierwsze jego użycia, zaraz po odpaleniu samochodu, pierwsze zmiany przełożeń - wszystko działa poprawnie sprzęgło łączy bez problemu, nie ślizga się, tylko lubi sobie tak coś tam kwiknąć, to to też może być zasługa tego łożyska oporowego?
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

05 cze 2012, 21:33

Łukasz, sprecyzuj bardziej ten dźwięk bo kwiknięcie nie wiele mi mówi :). A kozzi20, z tego co wiem łożysko oporowe działa przy wciśniętym pedale sprzęgła, zaś kiedy jest puszczone hałasuje łożysko wyciskowe. Mogę się oczywiście mylić :roll: .
Cezar
Posty: 38
Rejestracja: 18 maja 2012, 14:45
Lokalizacja: Warszawa

05 cze 2012, 21:35

to jak uwazacie trzeba to wymienic? wplywa to na jakies nadmierne zuzycie podzespolow? ile to moze kosztowac i moze ktos zna jakiegos dobrego majstra w warszawie co moglby to ewentualnie zrobic?
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

05 cze 2012, 21:43

Jeździć, a przy okazji wymiany kompletnego sprzęgła wymienić odrazu łożyska.
kozzi20
Posty: 30
Rejestracja: 29 maja 2012, 21:21
Lokalizacja: KRK

05 cze 2012, 21:43

Kurcze, teraz widze ze jednak nie czytam ze zrozumieniem;P
Oporowe szumi jak wciskasz sprzeglo, jak na puszczonym to lozyska w skrzyni.
Sory za zamet. No comment :oops:

[ Dodano: 05-06-2012, 22:48 ]
Puki szumi na luzie to jeszce nic takiego sie nie dzieje, jak zacznie byc slyszalne w trakcie jazdy, trzeba bedzie myslec nad wymiana lozyska/lozysk w skrzyni.
ODPOWIEDZ