[połączony] Problemy ze sprzęgłem i wysprzęglikiem...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

12 maja 2009, 15:11

Adrenaline, odpowietrz przy okazji uklad wysprzeglania, inaczej problem moze powrocic. Poszperaj an forum, jest o tym temat.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2009, 15:13

Adrenaline,
Wymien plyn na nowy i dobrze odpowietrz. Pomaga ! :wink: Wysprzeglik masz po stronie pasazera w okolicach przedniego kola. Potrzebny kanal i klucz chyba 10 :wink:
Adrenaline
Posty: 34
Rejestracja: 08 maja 2009, 23:05
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2009, 15:46

Fiveopac, Znalazłem już o tym temat i poczytałem, faktycznie przydało by się odpowietrzyć i zalać nowy oleum, ale najpierw musze zobaczyć czy mocno ten olej ucieka i pozbyć się takowego wycieku :!: Bo wczoraj aż się zmartwiłem co się dzieje...
Adrenaline
Posty: 34
Rejestracja: 08 maja 2009, 23:05
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2009, 15:47

Cientki, Nie mam kanału nawet u siebie :oops: , ale jak usune wyciek to należy zrobić jak mówisz. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

12 maja 2009, 15:50

Adrenaline pisze:Znalazłem już o tym temat i poczytałem, faktycznie przydało by się odpowietrzyć i zalać nowy oleum, ale najpierw musze zobaczyć czy mocno ten olej ucieka i pozbyć się takowego wycieku :!:

Tylko nie dolewaj tam oleju!! Wlewasz tam specjalny plyn hamulcowy klasy DOT 3,4 lub 5.1 ! No i pamietaj, ze jak polejesz nim lakier to splynie ci razem z kolorem.

PS.
nie pisz post pod postem, uzyj ikony "Edycja" by dopisac cos do poprzedniego postu.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
looker
Posty: 208
Rejestracja: 22 cze 2008, 19:09
Lokalizacja: Poznań / Rakoniewice
Kontakt:

18 cze 2009, 14:26

Witam,

zaznaczam, ze szukalem podobnego temutu i nie moglem znalezc...

od wczoraj mam taki problem, ze sporadycznie blokuje mi sie skrzynia biegow. w sensie: wciskam sprzeglo i nie moge zmienic biegu - jedyne moge pozostawic na luzie. jak puszczam sprzeglo i naciskam ponownie biegi wchodza.

co moze byc przyczyna?? :cry:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

18 cze 2009, 14:52

sprawdzałeś wysprzęglik? stan płynu w zbiorniczku ? może układ hydrauliczny jest zapowietrzony?
looker
Posty: 208
Rejestracja: 22 cze 2008, 19:09
Lokalizacja: Poznań / Rakoniewice
Kontakt:

18 cze 2009, 15:06

nie, jeszcze nic nie sprawdzalem poniewaz dopiero to zauwazylem. w przyszlym tygodniu dopiero bede mogl sobie na to pozwolic (czas...)
SypkerS
Posty: 149
Rejestracja: 19 gru 2007, 22:17
Model: NA
Wersja: V-special
Lokalizacja: Warszawa

18 cze 2009, 15:25

Zdecydowanie wysprzęglik już gdzieś to było na forum.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

18 cze 2009, 15:51

looker pisze:nie, jeszcze nic nie sprawdzalem poniewaz dopiero to zauwazylem. w przyszlym tygodniu dopiero bede mogl sobie na to pozwolic (czas...)

jeżdżąc z takim wysprzęglikiem do tego czasu możesz zarżnąć skrzynię biegów :o
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

18 cze 2009, 22:10

A to się podepnę tutaj, dlaczego trzeci bieg nie chce wchodzic powyżej 6 tyś obrotów ( szybka zmiana z 2 na 3). Drążek normalnie stawia opór. Przy niższych obrotach nie ma problemu. Olej zmieniony, góra i dół.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

20 cze 2009, 19:58

Naprawde zawsze trójka wam wchodzi powyżej 6 tyś ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

20 cze 2009, 22:31

Tomai, co rozumiesz pod pojęciem 6kRPM? Przecież w momencie wrzucania biegu nie masz aż takich obrotów. Chyba, że stosujesz "między gaz"... :roll:
Chodzi Ci o szybki manewr zmiany przy dociągnięciu auta na 2. biegu do 6kRPM? Jeśli o to pytasz, to u mnie przy błyskawicznej zmianie nawet przy dociągnięciu Miaty na 2. biegu pod samą odcinkę trzeci bieg wchodzi bez żadnego problemu...
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

21 cze 2009, 19:08

Dżunior pisze:Chodzi Ci o szybki manewr zmiany przy dociągnięciu auta na 2. biegu do 6kRPM?


dokładnie tak, nawet do 7 tyś też mi się zdarza no nie zawsze chce wejść ta trójka, no i co może być przyczyną ? Powiedzmy przy spokojnej zmianie z 2 na 3 nie ma problemu

Cieszę się że Tobie zawsze wchodzi a mi nie :sad:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
daria78
Posty: 1
Rejestracja: 22 cze 2009, 10:13

22 cze 2009, 10:29

Mam pytanko:)

w mojej Maździe wczoraj coś nawaliło ze sprzęgłem. Wciskając je nie poczułam takiego oporu jak zwykle i do tego nie mogłam wrzucić żadnego biegu. Dopiero po rozgrzaniu zaczęły wchodzić ale z pierwszym i wsteczny nadal był największy problem. Pomyślałam, że sprzęgło jest do wymiany ale na wyłączonym silniku wchodzą raczej bez problemu więc już sama nie wiem.
Czy moglibyście mi pomóc i doradzić? To moja pierwsza naprawa odkąd posiadam to cacko więc jeśli jest to sprzęgło czy polecicie jakiś dobry i rzetelny serwis w W-wie?
No i oczywiście ile taka wymiana i sprzęgło kosztowałoby mnie.

dzięki wielkie...
Daria
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

22 cze 2009, 11:11

juz był ten probem najlepiej na początek sprawdzić płyn w wysprzęglniku...
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

22 cze 2009, 17:21

a fachowiec polecany przeze mnie i wielu innych to Pawel z moto mita. dane w ksiazce adresowej
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

22 cze 2009, 17:28

mieliśmy coś takiego - poszła uszczelka w wysprzęgliku. koszt naprawy wraz z reperaturką - 150 zeta.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
dermod
Posty: 11
Rejestracja: 12 mar 2007, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

03 paź 2009, 21:58

No to muszę reanimować temat to sprzęgle;)

Dopiero co zlikwidowałem usterkę skrzypiącego tłumika (oczywiście stało mi się to w drodze na zlot i skrzypiałem przez całą Warszawę:P) teraz najprawdopodobniej mam problem ze sprzęgłem.. właściwie to chyba do wymiany :roll:

Biegi nie wchodzą praktycznie wcale... tylko na wyłączonym silniku.. Jestem niemal pewien, że to sprzęgło.. ale mam nadzieję że się mylę:(
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

04 paź 2009, 8:18

dermod pisze:Biegi nie wchodzą praktycznie wcale... tylko na wyłączonym silniku.. Jestem niemal pewien, że to sprzęgło.. ale mam nadzieję że się mylę:(

Masz plyn w zbiorniczku ukladu wysprzeglajacego? Nie cieknie ci z silownika przy skrzyni? Masz olej w skrzyni? W gornym zbiorniczku pod lewarkiem takze?
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Sek
Posty: 479
Rejestracja: 06 kwie 2009, 21:01
Model: NA
Lokalizacja: Leszno

04 paź 2009, 20:00

Fiveopac pisze:
dermod pisze:Biegi nie wchodzą praktycznie wcale... tylko na wyłączonym silniku.. Jestem niemal pewien, że to sprzęgło.. ale mam nadzieję że się mylę:(

Masz plyn w zbiorniczku ukladu wysprzeglajacego? Nie cieknie ci z silownika przy skrzyni? Masz olej w skrzyni? W gornym zbiorniczku pod lewarkiem takze?


sprawdz ten siłownik. u mnie było podobnie: na wyłączonym silniku ok, a na chodzącym kicha. sprawcą był ten malutki siłowniczek.

pozdr
dermod
Posty: 11
Rejestracja: 12 mar 2007, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

07 paź 2009, 22:22

Uff to nie sprzęgło tylko właśnie Układ wysprzeglający. Jest do wymiany.

Widze, że poważnie można się tutaj zwracać o pomoc, a otrzyma sie naprawdę konkretną i fachową odpowiedź. :) jeszcze raz dzięki;)
Sek
Posty: 479
Rejestracja: 06 kwie 2009, 21:01
Model: NA
Lokalizacja: Leszno

08 paź 2009, 17:39

jak to mówią : w grupie siła :grin:

pozdrawiam
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

19 paź 2009, 12:45

Niestety dotknęły mnie jakieś problemy ze sprzęgłem (mam nadzieję) polegające na problemach z wrzuceniem biegu (sprzęgło w podłodze, a bieg nie chce wejść - odpuszczenie, lekkie podniesienie obrotów i jeszcze raz pomagało). W sobotę przed spotem zajrzałem (zaraz jak się pojawiły te problemy) do zbiorniczka z płynem od sprzęgła i był... mocno mętny. Przepompowałem więc układ (spuszczając stary) na nowy DOT 4 i oczyszczając zbiorniczek, do tego starałem się odpowietrzyć. Jazda na spot i początek spotu w niedzielę był przezabawny, bo znowu nie mogłem wrzucać biegów, ale po kilku kilometrach sprzęgło zaczęło działać normalnie (mogłem wrzucać biegi normalnie, bez większych problemów) - zakładam, że się odpowietrzyło dodatkowo.

Jednak Mayk jak wsiadł do samochodu stwierdził, że sprzęgło jest za miękkie i może nie wysprzęglać do końca, więc chcę zacząć od wymiany wysprzęglika - i tu pierwsze pytanie: w Poznaniu udało mi się znaleźć tylko jeden od wersji 1.6 (mam 1.8) - czy one są identyczne?

I kolejne pytanie - jeśli nie wysprzęglik a np. uszczelnienie tłoczka sprzęgła? Jestem w stanie to zrobić własnoręcznie?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

19 paź 2009, 16:23

ja mialem podobny problem. wysprzeglik masz do naprawy/wymiany jezeli jest mokry i widac ze gdzies gubi plyn. ja wymienilem wlasnie wysprzeglik bo wszyscy tak mi sugerowali i okazalo sie ze to nie wysprzeglik. zepsula sie pompa sprzegla ta na scianie grodziowej obok hebli. tam jest jakis tlok ktory przepuszczal cisnienie. jak wrzucisz jakis bieg i leciutko ruszysz autem i ponownie wciszniesz sperzeglo a auto na sprzegle wcisnietym bedzie sie rozpedzac to na 99,9% jet to o czym napisalem. plynu tez mi ubywalo bo nie uciekal poza uklad. i tez byl ciemny-czarny po wymianie. ja pompe kupilem na miatamanii, ale na il jest cos takiego http://ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=1155&oid=284&depth=3&page=0&count=7&PHPSESSID=2e0fb34a853ca1a82ab9420f07c31c06
wymiana jest banalnie prosta. jednak z powodu kosztow zaczal bym od proby regeneracji wysprzeglika.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

19 paź 2009, 17:56

Właśnie wysprzęglik zamówiłem i jutro go będę wymieniał - w zasadzie teraz raczej takich objawów nie ma już (skrzynia chodzi raczej normalnie, chociaż trudno mi teraz obiektywnie powiedzieć czy raczej czy normalnie). Dlatego wymienię i zobaczę co będzie się działo. Wczoraj po wymianie płynu i przejechaniu 150km płyn pozostał w normalnym kolorze. Przed wymianą był szaro-bury, ale nie wiem kiedy był wcześniej wymieniany. Planuję też właśnie dostać się do tłoczka i wymienić simeringi przy okazji.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

19 paź 2009, 18:16

A tak przy okazji pytanie : jaki jest przebieg Twojej miaty ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

19 paź 2009, 18:20

Tomai pisze:A tak przy okazji pytanie : jaki jest przebieg Twojej miaty ?


142 tys teraz chyba.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

19 paź 2009, 19:16

A jeszcze pytanie: simeringi jakie są w pompce (rozmiar/typ/cokolwiek co ułatwi ich zdobycie przed jej rozebraniem)?

Ok, pytanie nieaktualne - kupiłem zestaw do regeneracji (czytaj nowe uszczelki i podkładki), wysprzęglik i pół litra DOT 4. Silnik się chwilę musi wystudzić i idę rozbierać.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

20 paź 2009, 17:57

Dla potomnych opis co zrobiłem [URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=48018#48018]tutaj[/URL].
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ODPOWIEDZ