[połączony] Problemy ze sprzęgłem i wysprzęglikiem...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

zbir
Posty: 44
Rejestracja: 19 cze 2007, 21:57
Lokalizacja: Wawa

21 cze 2007, 14:12

Hejka, zauważyłem taki problem: jak ruszam spokojnie z jedynki i powoli puszczam sprzegło to czesto w momencie gdy jest na półsprzęgle autem zaczyna telepac i szarpać aż do pełnego zwolnienia sprzęgła. Dzieje sie tak tylko na ciepłym silniku. Gdy ruszam szybko (szybkie puszczenie sprzęgła ale bez zrywania przyczepnosci) to jest ok.

Co to moze byc? jakies poduszki pod skrzynią / silnikiem? cos w sprzegle?

Pozdr
demol
Administrator
Administrator
Posty: 748
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

22 cze 2007, 12:02

- Zużyte spręzynki na tarczy sprzęgła
- zużyte okładziny na tarczy sprzęgła

? :cool:
Fuksja i Turkus :)
jmk
Posty: 328
Rejestracja: 14 lis 2006, 3:33
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

22 cze 2007, 22:31

demol pisze:- Zużyte spręzynki na tarczy sprzęgła
- zużyte okładziny na tarczy sprzęgła

? :cool:


Co w praktyce przekłada się na: "zużyta tarcza sprzęgła"? :-)

PS. może być jeszcze problem z łożyskiem oporowym, ale wtedy zwykle słychać taki jakby gwizd przy wysprzęglaniu lub dociskiem. Niemniej - jeśli już ruszamy temat sprzęgła - warto wymienić całość: tarcza, docisk i łożysko oporowe. Zwykle wszystko jest przewidziane na podobny przebieg i jeśli już coś poleci - warto wymienić komplet.
luket
Posty: 96
Rejestracja: 31 sty 2006, 20:59
Lokalizacja: Szczecin

23 cze 2007, 11:24

U mnie tez sa czasami takie objawy - telepania drazkiem biegow ale raczej przy zimnym silniku (gdzies czytalem ze ten typ tak ma :wink: )
Jednak juz opanowalem jak mozna delikatnie ruszyc aby tego uniknac.
Na wolnych obrotach jak autko troche pojezdzi to sprzeglo popiskuje, wciskam pedal sprzegla piszczenie ustaje. Czy to tez moga byc objawy koncowki sprzegla czy jakies lozysko?
1st, 2nd & 3rd, zoom zoom
hoodyedd
Posty: 75
Rejestracja: 20 lut 2007, 23:07
Lokalizacja: tu i tam

23 cze 2007, 13:43

witka.Ja stawialbym na poduszki pod skrzynia lub silnikiem.Dzwignij maske do gory stan obok auta o popros kogos niech ruszy autem ,a Ty obserwoj jak zachowuje sie silnik.Jesli bedzie nim telepotalo zbyt mocno przenoszac wibracje na kabine masz odpowiedz - poduszki.Pozdrawiam
mad
Posty: 2
Rejestracja: 17 lip 2007, 13:15

17 lip 2007, 14:46

u mnie działo się to samo i to po wymianie sprzęgła. winną była pompa sprzęgła oraz płyn, nie wymieniany chyba od nowości(auto mam niedawno) Zaczęło się od szarpania na ciepłym silniku, wszystko ustało po wymianie płynu na nowy i odpowietrzenia układu. ...niestety niedługo po tym padła sama pompa, ale to już inna historia.
mad
zbir
Posty: 44
Rejestracja: 19 cze 2007, 21:57
Lokalizacja: Wawa

21 lip 2007, 10:45

mad, miales racje to była wina płynu sprzegłowego - po wymianie jak ręką odjął.

dzięki za rady


Pozdro
Staniec
Posty: 24
Rejestracja: 11 lut 2007, 18:49
Lokalizacja: Kielce

15 paź 2007, 0:30

Witam wszystkich....
Mam ogromny problem ponieważ dzis jechałem ze stacji po zatankowaniu i nagle pedał sprzgła zrobił sie miękki i moje sprzęgło przestało najnormalniej na świecie działaś biegi nie wchodziły... Zjechałem na pobocze (holownik) i jutro mam zamiar oddać Magdę gdzies w dobre ręce nie wiecie co mogło sie wydarzyć??? Psikałem WD40 w okolice pedałów bo strasznie sprzęgło skrzypiało czy to linka poszła czy problem ze sprzęgłem jakiś docisk??? Miał ktoś już taki przypadek???
Pozdrawiam wszystkich i z góry dzieki za pomoc...
Ostatnio zmieniony 18 sty 2011, 3:13 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

15 paź 2007, 0:48

a sprawdzales czy masz plyn w ukladzie?
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

15 paź 2007, 8:23

RED jak zwykle mnie wyprzedziles :D
Popieram! Sprawdz plyn! W miacie jest hydraulika wiec nie istnieje linka ;)
Choc nie do konca uwazam,ze to plyn,bo gdyby go nie bylo to by Ci pedal wpadl w podloge. A poki jest choc odrobina to biegi wchodza,ale ciezko.
Jednak od plynu sie zaczyna! Mozna tez odpowietrzyc uklad,bo moze gdzies masz dziurke i dostalo sie powietrze do ukladu.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Staniec
Posty: 24
Rejestracja: 11 lut 2007, 18:49
Lokalizacja: Kielce

15 paź 2007, 8:57

gdzie moge szukać miarki i wlewu wpłynu do skrzyni???
Staniec
Posty: 24
Rejestracja: 11 lut 2007, 18:49
Lokalizacja: Kielce

15 paź 2007, 9:07

Jeśli sie okaże że to płyn w skrzyni macie jakies dobre firmy które Miata lubi mieć w sobie???
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

15 paź 2007, 9:25

Staniec pisze:gdzie moge szukać miarki i wlewu wpłynu do skrzyni???

mowimy o plynie do sprzegla :wink: to zbiorniczek podobny do tego od hamulcow, tylko mniejszy. stojac przed samochodem z przodu powinien byc po twojej prawej stronie (po stronie kierowcy)
Staniec
Posty: 24
Rejestracja: 11 lut 2007, 18:49
Lokalizacja: Kielce

15 paź 2007, 14:38

Dzięki panowie dzięki Wam awaria usunięta w ciagu 15 minut za 50zł bo tyle kosztowało wymienienie oleju w skrzyni i DOT4 do sprzęgła....
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

15 paź 2007, 15:13

wymiana oleju w skrzyni? :???:

moze tylko wymienili plyn w sprzegle :wink:
Staniec
Posty: 24
Rejestracja: 11 lut 2007, 18:49
Lokalizacja: Kielce

16 paź 2007, 7:19

zalalai syntetyka Agipa 1,8 litra do szkrzyni w serwisie olejowym i 150ml dot 4 bo byłem przy tym osobiście..
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

16 paź 2007, 10:32

to jak ci zostalo to 200ml to wez odkrec konsole srodkowa, wyciagnij strzykawka spod lewarka syf, ktory tam jest i nalej agipa :mrgreen:

150ml to chyba do samego zbiorniczka wchodzi :???: na miata.net jest wzmianka o polowie litra, wiec widze, ze w polsce jest moda na wymiane plynu w zbiorniczkach (ostatnio ktos tak samo wymienial plyn hamulcowy) :roll:
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

16 paź 2007, 20:13

Wpadający pedał sprzęgła to ewidentny dowód na brak ciśnienia w układzie - może tak być, bo sobie cieknie z wysprzęglika (wtedy pomaga podpompowanie i za 3-4 wciśnięciem sprzęgło rozłącza) a może ciec gdzie indziej i wtedy podpompowanie spuści cały płyn z układu. Oba przypadki trenowałem i okazuje się (Mox świadkiem), że da się całkiem żwawo pomykać zmieniając biegi w górę i w dół bez użycia lewej nogi. W każdym przypadku stwierdzenia wycieku rozsądnie jest znaleźć miejsce, gdzie leci - żeby nie wrócić do warsztatu na kolejną dolewkę.
Jak chodzi skrzynia po zmianie oleju? Zwykle jest gorzej niż na oryginalnym;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

16 paź 2007, 21:21

Konrad pisze:Zwykle jest gorzej niż na oryginalnym;)

niby z jakiego powodu?
Staniec
Posty: 24
Rejestracja: 11 lut 2007, 18:49
Lokalizacja: Kielce

16 paź 2007, 23:13

szkrzynia chodzi bez zarzutu a pod ciesnieniem było wydmuchiwany cały płyn w sprzęgle i na fakturze mam napisane 1.8 litra agip syntetic i 150m DOT 4 a czy wlla 500ml czy 150 to mnie to nie bardzo interesuje ważne ze miata zapyla tak samo jak przed awarią.... Biegi na leju chodzą dobrze, nawet jedynka lepiej troszke (Synchronizator) działa słabiej bo jedynka wchodzi nawet przy lekkim toczeniu sie miaty wcześniej tak sie nie dało...
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

20 paź 2007, 10:38

R.E.D. pisze:
Konrad pisze:Zwykle jest gorzej niż na oryginalnym;)

niby z jakiego powodu?

Skrzynia dość ciasna i bardzo wrażliwa na olej. Na miata.net się ciut o tym rozpisują. Ja mam na ten przykład zalanego motula, który świetnie znosi wysokie temperatury, ale najpierw trzba skrzynię rozgrzać - zmiana biegów na zimnej to kompletna porażka...
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Siwy
Posty: 31
Rejestracja: 29 maja 2007, 9:01
Lokalizacja: Warszawa

23 paź 2007, 17:10

Staniec pisze:Witam wszystkich....
Mam ogromny problem ponieważ dzis jechałem ze stacji po zatankowaniu i nagle pedał sprzgła zrobił sie miękki i moje sprzęgło przestało najnormalniej na świecie działaś biegi nie wchodziły... Zjechałem na pobocze (holownik) i jutro mam zamiar oddać Magdę gdzies w dobre ręce nie wiecie co mogło sie wydarzyć??? Psikałem WD40 w okolice pedałów bo strasznie sprzęgło skrzypiało czy to linka poszła czy problem ze sprzęgłem jakiś docisk??? Miał ktoś już taki przypadek???
Pozdrawiam wszystkich i z góry dzieki za pomoc...


Mialem ten sam problem. Dolanie plynu tez pomoglo lecz tylko na jakis czas. Przy wizycie w warsztacie okazalo sie ze w plynie byly zanieczyszczenia ktore zatarly plywak w wysprzegliku i plyn powoli sie saczyl. Wiec dolanie plynu swoja droga, ale radze zebys sprawdzil przy najblizszej okazji sam wysprzeglik :wink:
szuwib
Posty: 13
Rejestracja: 16 wrz 2007, 1:19

24 paź 2007, 19:57

Hej!
Niedawno mialem ten sam problem-wyciekajcy olej-zatarlem cylinder i na dodatek musialem jescze wymienic pompke.
Pozdrawiam
Tomek
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

25 paź 2007, 15:42

szuwib pisze:Hej!
Niedawno mialem ten sam problem-wyciekajcy olej-zatarlem cylinder i na dodatek musialem jescze wymienic pompke.
Pozdrawiam
Tomek

Pompkę? To się przecież nie psuje... Chyba wysprzęglik?
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
szuwib
Posty: 13
Rejestracja: 16 wrz 2007, 1:19

26 paź 2007, 20:52

Wymienilem:
Clutch Master Cylinder and Clutch Slave Cylinder
Pozdrawiam
Tomek
Tomas
Posty: 30
Rejestracja: 24 mar 2007, 6:25
Lokalizacja: Ząbki - k/W-wy
Kontakt:

27 paź 2007, 13:45

Podobny problem z sprzęgłem zauważyłem w mojej mazdi. Pewnego razu dosyć długo ślimaczym tempem z częstym operowaniem sprzęgłem jechałem w korku.
Nagle zauważyłem, że dziwnie ciężko podpinają się biegi i mam jakby połowę skoku pedału sprzęgła. No już prawie szlak mnie chciał trafić, spokojnie i delikatnie dojechałem do domu.

Troszkę mam pojęcie o mechanice, więc machę w górę i szukam przyczyny - płyn w zbiorniczku jest, wszędzie sucho. Zauważyłem, że płyn na dnie zbiorniczka jest już trochę metny, więc niewiele się zastanawiająć postanowiłem przepompować go na nowy.
Do sprzęgła wchodzi nie więcej jak 0,2 l płynu.

Ponieważ to dłuższą chwilę trwało ( zakup nowego płynu) - po zabiegu wszystko wydawało się być OK.

No tak ale myślę sobie, jeśli nie było wycieku, ilość płynu odpowiednia to co było przyczyną chwilowego "zasłabnięcia" sprzęgła.
Wyjazd na próbę drogową i z początku wszystko jest OK, ale zacząłem symulować jadę z częstym operowaniem sprzęgłem ( korek drogowy) i miałem odczucie jakby pedał robił się coraz niższy, aczkolwiek bez problemów dało sie ruszać i płynnie zmieniać biegi - czyli nastepowało rozłączanie układu napędowego.

Taki objaw może świadczyć o tzw. przepuszczaniu ( nie utrzymuje stale pełnego ciśnienia płynu) wysprzęglika lub p. sprzegła, a to juz znak, że trzeba liczyć się z wymianą któregoś z tych elementów w najbliższym czasie.

Przy najbliższym przeglądzie wymienę wysprzęglik - bo tańszy ( 60-80zł w InterCarsie) i zobaczymy co będzie działo się dalej.
Tomas
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

27 paź 2007, 15:17

jak bedziesz wymienial osobiscie to zrob jakas fotorelacje - z pewnoscia sie komus przyda :mrgreen:
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

28 paź 2007, 15:36

Tomas pisze:Taki objaw może świadczyć o tzw. przepuszczaniu ( nie utrzymuje stale pełnego ciśnienia płynu) wysprzęglika lub p. sprzegła, a to juz znak, że trzeba liczyć się z wymianą któregoś z tych elementów w najbliższym czasie.

Przy najbliższym przeglądzie wymienę wysprzęglik - bo tańszy ( 60-80zł w InterCarsie) i zobaczymy co będzie działo się dalej.

Jak przepuszcza wysprzęglik to płyn nie ma innego wyjścia jak ujść na zewnątrz. Tylko przepuszczanie przy pompce może powodować pozostanie płynu w obiegu. Efekt taki może być wynikem zanieczyszczenia płynu (jakieś drobinki wpadające pod uszczelnienia lub rysujące powierzcnie). W zagotowanie płynu raczej nie wierzę;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

03 mar 2008, 10:32

witam,
niestety właśnie zanotowałem dokumentny pad sprzęgła. nie ślizganie nie wchodzenie biegów z oporem tylko od razu pad - pedał jest mięciutki a biegu nie da się wrzucić. pod maską przy wciskaniu pedału słychać ciche syczenie w tym takim dużym okrągłym,nie wiem jak się nazywającym.
sprzęgło do wymiany?
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

03 mar 2008, 13:49

ciupas pisze:witam,
niestety właśnie zanotowałem dokumentny pad sprzęgła. nie ślizganie nie wchodzenie biegów z oporem tylko od razu pad - pedał jest mięciutki a biegu nie da się wrzucić. pod maską przy wciskaniu pedału słychać ciche syczenie w tym takim dużym okrągłym,nie wiem jak się nazywającym.
sprzęgło do wymiany?

Płyn jest? Podejrzewam, że nie - to ten mały zbiornik. Stawiam na nieszczelny wysprzęglik. Reparaturka kilkanaście złotych, całość kilkadziesiąt do 150. Wysprzęglik można zobaczyć bez wchodzenia pod auto - skręć koła na max w lewo i popatrz pod prawym błotnikiem. Jeśli to wysprzęglik, to będziesz tam miał mokro. Mnie ostatnio (przed ostatnio) padło jeszcze inaczej - miałem nieszczelny przewód.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
ODPOWIEDZ