[połączony] Problemy ze sprzęgłem i wysprzęglikiem...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam
Korzystajac z okazji podpinam sie pod temat, aczkolwiek u mnie sytuacja jest troche inna.
Podejrzewam, ze u mnie slizga sie sprzeglo. Gdy probuje dynamicznie ruszyc z jedynki obroty rosna do np. 3k rpm a auto niemalze stoi, wrzucam dwojke i podobna sytuacja.
Dopiero gdy puszcze sprzeglo, jeszcze raz rusze tym razem powoli auto jedzie.
Czasami dochodzi tez do sytuacji gdzie na 3 biegu przy dodawaniu gazu auto sprawia wrazenie jakby tracilo moc, przez chwile nie czuc przyspieszenia aby po chwili znowu wrocilo.
Generalnie samochod sprawia wrazenie przysypiajacego podczas przyspieszania i ogolnie jest troche zamulony.
Panowie Miatowcy, w czym problem ?
Korzystajac z okazji podpinam sie pod temat, aczkolwiek u mnie sytuacja jest troche inna.
Podejrzewam, ze u mnie slizga sie sprzeglo. Gdy probuje dynamicznie ruszyc z jedynki obroty rosna do np. 3k rpm a auto niemalze stoi, wrzucam dwojke i podobna sytuacja.
Dopiero gdy puszcze sprzeglo, jeszcze raz rusze tym razem powoli auto jedzie.
Czasami dochodzi tez do sytuacji gdzie na 3 biegu przy dodawaniu gazu auto sprawia wrazenie jakby tracilo moc, przez chwile nie czuc przyspieszenia aby po chwili znowu wrocilo.
Generalnie samochod sprawia wrazenie przysypiajacego podczas przyspieszania i ogolnie jest troche zamulony.
Panowie Miatowcy, w czym problem ?
Mayk pisze:Czy kiedy przyspieszasz obroty idą w górę a samochód nie przyspiesza?
Czolem
Tak ale najbardziej da sie to odczuc gdy ze stopu chcesz dynamicznie ruszyc, wtedy obroty rosna a auto niemalze stoi, trzeba ponownie wbi cbieg i ruszyc delikatniej.
Na wyzszych biegach rowniez czasami pojawia sie "dziura"
Fiveopac pisze:meping, slizga ci sie sprzeglo. Tarcza zakonczyla żywot. Wymien caly komplet tarcza+docisk+lozysko oporowe.
Tez tak mi sie wydawalo, juz jestem w poszukiwaniu kompletu, jakies propozycje, sugestie ?
Poki co znalalzem:
LUK - 550 zl
Valeo - 682 zl
NKK,NTN - 530 zl
A moze to ma jakis wplyw na powiekszone spalanie ( 12l /100km), o ktorym pisalem w innych postach ?
np. http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1265&highlight=ogromne+spalanie
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Zobacz jeszcze na IL Motorsport. Miałem tarczę Valeo (jak wymieniałem nie było innej) i teraz przeszedłem na oryginał z IL - oryginał jest o niebo lepszy.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Konrad pisze:Zobacz jeszcze na IL Motorsport. Miałem tarczę Valeo (jak wymieniałem nie było innej) i teraz przeszedłem na oryginał z IL - oryginał jest o niebo lepszy.
http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=1398&oid=359&depth=3&page=1&count=18&PHPSESSID=f3309a7cbd443bcf998847ba848fb157
Oryginalny komplet, w cenie 534 zl. Czyli chyba mamy zwyciezce
Ps. ASO na ul.Szparagowej w Lodzi proponuje takowe za:
docisk: 510 zl
tarcza: 350 zl
lozysko: 100 zl
TOTAL: 960 zl.
Dzizus
meping pisze:Oryginalny komplet, w cenie 534 zl. Czyli chyba mamy zwyciezce
Jakbyś się brał za zamawianie to daj znać, moje sprzęgło też umiera... Przy 2 sztukach wyjdzie taniej z przesyłką
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Mayk pisze:meping pisze:Oryginalny komplet, w cenie 534 zl. Czyli chyba mamy zwyciezce
Jakbyś się brał za zamawianie to daj znać, moje sprzęgło też umiera... Przy 2 sztukach wyjdzie taniej z przesyłką
Juz zamowione , przesylka 23 euro.
Myślałem o tym, niestety muszę jak najbardziej koszta obniżyć. Odłożyłem kupno hardtopa gdyż coś cienko ostatnio, a sprzęgło musi być pierwsze w kolejce - w sumie po co dach jak jeździć nie można?
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Ja mam od niedawna bardzo dziwny objaw, na luzie i załączonym sprzęgle
dochodzi mi dość solidny hałas od strony sprzęgła. Ale wystarczy raz lub dwa
na luzie wysprzęglić i przestaje hałasować... Macie jakiś pomysł co może tak
okazjonalnie dźwięczeć ? Docisk ? Czy raczej szukać jakiś części które się poluzowały i
obijają się ?
Po
Michał
dochodzi mi dość solidny hałas od strony sprzęgła. Ale wystarczy raz lub dwa
na luzie wysprzęglić i przestaje hałasować... Macie jakiś pomysł co może tak
okazjonalnie dźwięczeć ? Docisk ? Czy raczej szukać jakiś części które się poluzowały i
obijają się ?
Po
Michał
wygląda na łożysko oporowe sprzęgła...możesz spróbować regulacji pedału sprzęgła, czasami jak bywa za mocno podciągnięte sprzęgło to łozysko zaczyna wydawać dziwne dzwięki. Możesz też spróbować zamiast wciskać sprzęgło dodać gazu i zobaczyć, czy obroty ten hałas się zmienia wraz z obrotami, to będzie znowu wskazywało na to łożysko, ale pewności nie mam, bo nie słyszałem tego dźwięku
Stawiam na łożysko skrzyni biegów. Standardowa przypadłość w miacie, wymienia się dopiero gdy zaczyna hałasować głośniej niż radio
Łoś
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5452
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
przemasi pisze:wygląda na łożysko oporowe sprzęgła...możesz spróbować regulacji pedału sprzęgła, czasami jak bywa za mocno podciągnięte sprzęgło to łozysko zaczyna wydawać dziwne dzwięki. Możesz też spróbować zamiast wciskać sprzęgło dodać gazu i zobaczyć, czy obroty ten hałas się zmienia wraz z obrotami, to będzie znowu wskazywało na to łożysko, ale pewności nie mam, bo nie słyszałem tego dźwięku
Lozysko oporowe moze tylko i wylacznie halasowac podczas wyciskania sprzegla !
majkel_c pisze:Ja mam od niedawna bardzo dziwny objaw, na luzie i załączonym sprzęgle
dochodzi mi dość solidny hałas od strony sprzęgła. Ale wystarczy raz lub dwa
na luzie wysprzęglić i przestaje hałasować... Macie jakiś pomysł co może tak
okazjonalnie dźwięczeć ? Docisk ? Czy raczej szukać jakiś części które się poluzowały i
obijają się ?
Posmaruj gestym smarem miejsce styku silownika sprzegla z łapą wychodzaca ze skrzyni.
Fiveopac, jak sprzęgło jest za mocno podciągnięte, to taki efekt występuje w niektórych samochodach, że łożysko zaczyna być słyszalne (kręci się za luźno i piszczy lekko - przynajmniej Sachs) - np. w VW tak jest. W miacie myślałem, że będzie podobnie.
Fiveopac pisze:Posmaruj gestym smarem miejsce styku silownika sprzegla z łapą wychodzaca ze skrzyni.
Dzięki Five, diagnoza chyba trafna była Po przesmarowaniu hałasu nie ma, nawet takie metaliczne stuki-puki przy rozsprzęglaniu ustapiły
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Akar.Zaephyr
- Posty: 311
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ja również mam pytanie odnośnie sprzęgła, wydaje u mnie śmieszne dźwięki...
Sytuacja wygląda tak: gdy zostawić auto na jałowym i wysprzęglone, spod auta (na moje ucho właśnie gdzieś z okolic skrzyni) dochodzi taki lekko piszczący dźwięk, podobny do piszczenia paska klinowego tylko że cichszy. Wystarczy jednak nogą delikatnie dotknąć pedału sprzęgła tab by wcisnąć je jakieś 5mm w dół i piszczenie momentalnie ustaje.
Stawiam że to łożysko sprzęgła ale czy ktoś mógłby potwierdzić czy się nie mylę?
Czy to będzie właśnie to łożysko dociskowe?
Ile może kosztować taka część?
Sytuacja wygląda tak: gdy zostawić auto na jałowym i wysprzęglone, spod auta (na moje ucho właśnie gdzieś z okolic skrzyni) dochodzi taki lekko piszczący dźwięk, podobny do piszczenia paska klinowego tylko że cichszy. Wystarczy jednak nogą delikatnie dotknąć pedału sprzęgła tab by wcisnąć je jakieś 5mm w dół i piszczenie momentalnie ustaje.
Stawiam że to łożysko sprzęgła ale czy ktoś mógłby potwierdzić czy się nie mylę?
Czy to będzie właśnie to łożysko dociskowe?
Ile może kosztować taka część?
"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Mam to samo, tylko dodatkowo lekko 'chrabąści' - stawiam na łożysko wałka skrzyni - ponoć popularne - nie robi się tego puki nie jest głośniejsze od radia...
Wcześniej wyprowadził mnie z błędu Fiveopac, sądziłem, że to łożysko oporowe sprzęgła ale ono może hałasować przy wciśniętym sprzęgle...
Wcześniej wyprowadził mnie z błędu Fiveopac, sądziłem, że to łożysko oporowe sprzęgła ale ono może hałasować przy wciśniętym sprzęgle...
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
i tu jest cały myk łożysko oporowe zazwyczaj hałasuje włśnie w pozycji neutralnej a uspokaja się gdy wciskamy pedłą sprzęgła i wysprzęglamy skrzynie
łożysko oporowe gdy dobiega jego kres wywala cały smar na zewnątrz a ten co zostaje jest mocno spieczony przez co łożysko obraca się ciężej, na luzie ociera o słoneczko i wydaje charakterystyczny pisk, wystarczy dotknąć pedału by pisk ustał
łożysko oporowe gdy dobiega jego kres wywala cały smar na zewnątrz a ten co zostaje jest mocno spieczony przez co łożysko obraca się ciężej, na luzie ociera o słoneczko i wydaje charakterystyczny pisk, wystarczy dotknąć pedału by pisk ustał
Mazda mx5 NB 1,8 00r
snafu pisze:przez co łożysko obraca się ciężej, na luzie ociera o słoneczko i wydaje charakterystyczny pisk, wystarczy dotknąć pedału by pisk ustał
To właśnie miałem na myśli ale czasami jak jest źle sprzęgło ustawione, to też jest taki efekt, ale nie wiem, czy występuje w wersji ze sprzęgłem hydraullicznym w mx5