[połączony] Problemy ze sprzęgłem i wysprzęglikiem...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

07 paź 2008, 13:14

Witam

Korzystajac z okazji podpinam sie pod temat, aczkolwiek u mnie sytuacja jest troche inna.


Podejrzewam, ze u mnie slizga sie sprzeglo. Gdy probuje dynamicznie ruszyc z jedynki obroty rosna do np. 3k rpm a auto niemalze stoi, wrzucam dwojke i podobna sytuacja.
Dopiero gdy puszcze sprzeglo, jeszcze raz rusze tym razem powoli auto jedzie.
Czasami dochodzi tez do sytuacji gdzie na 3 biegu przy dodawaniu gazu auto sprawia wrazenie jakby tracilo moc, przez chwile nie czuc przyspieszenia aby po chwili znowu wrocilo.
Generalnie samochod sprawia wrazenie przysypiajacego podczas przyspieszania i ogolnie jest troche zamulony.

Panowie Miatowcy, w czym problem ? :)
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

07 paź 2008, 13:36

Czy kiedy przyspieszasz obroty idą w górę a samochód nie przyspiesza?
110@???KM
134@???Nm
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

07 paź 2008, 13:46

Mayk pisze:Czy kiedy przyspieszasz obroty idą w górę a samochód nie przyspiesza?



Czolem

Tak ale najbardziej da sie to odczuc gdy ze stopu chcesz dynamicznie ruszyc, wtedy obroty rosna a auto niemalze stoi, trzeba ponownie wbi cbieg i ruszyc delikatniej.
Na wyzszych biegach rowniez czasami pojawia sie "dziura"
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

07 paź 2008, 14:38

meping, slizga ci sie sprzeglo. Tarcza zakonczyla żywot. Wymien caly komplet tarcza+docisk+lozysko oporowe.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

07 paź 2008, 17:48

Fiveopac pisze:meping, slizga ci sie sprzeglo. Tarcza zakonczyla żywot. Wymien caly komplet tarcza+docisk+lozysko oporowe.



Tez tak mi sie wydawalo, juz jestem w poszukiwaniu kompletu, jakies propozycje, sugestie ?

Poki co znalalzem:

LUK - 550 zl
Valeo - 682 zl
NKK,NTN - 530 zl


A moze to ma jakis wplyw na powiekszone spalanie ( 12l /100km), o ktorym pisalem w innych postach ?

np. http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1265&highlight=ogromne+spalanie
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

08 paź 2008, 18:41

Z moich doświadczeń - LUK, albo Sachs.
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

08 paź 2008, 19:08

Wroniasty pisze:Z moich doświadczeń - LUK, albo Sachs.



LUK ma dobra cene, a sachsa jeszcze nie rozwazalem.
Orientujesz sie moze ile sprzeglo sachsa moze kosztowac ?

Z gory dzieki
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

08 paź 2008, 20:49

Nie chciało mi się... ale sprawdziłem Ci 537zł. Czyli ceny bardzo podobne.
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

08 paź 2008, 21:10

Wroniasty pisze:Nie chciało mi się... ale sprawdziłem Ci 537zł. Czyli ceny bardzo podobne.




Serdecznie Ci dziekuje :)
Teraz tylko zrobic rozeznanie, ktore lepsze.
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

08 paź 2008, 23:00

Łożyska oporowe Sachs ponoć zaczynają szybko szumieć...
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

08 paź 2008, 23:05

Łożyska oporowe Sachs ponoć zaczynają szybko szumieć...

Tylko NTN !
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

09 paź 2008, 10:42

Fiveopac pisze:Tylko NTN !


To jakieś japońskie? Robią to na pierwszy montaż, czy coś w ten deseń?;) Nigdy nie miałem doczynienia z japońskimi sprzęgłami.
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

09 paź 2008, 11:26

Zobacz jeszcze na IL Motorsport. Miałem tarczę Valeo (jak wymieniałem nie było innej) i teraz przeszedłem na oryginał z IL - oryginał jest o niebo lepszy.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

09 paź 2008, 12:10

Konrad pisze:Zobacz jeszcze na IL Motorsport. Miałem tarczę Valeo (jak wymieniałem nie było innej) i teraz przeszedłem na oryginał z IL - oryginał jest o niebo lepszy.



http://www.ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=1398&oid=359&depth=3&page=1&count=18&PHPSESSID=f3309a7cbd443bcf998847ba848fb157


Oryginalny komplet, w cenie 534 zl. Czyli chyba mamy zwyciezce :)


Ps. ASO na ul.Szparagowej w Lodzi proponuje takowe za:

docisk: 510 zl
tarcza: 350 zl
lozysko: 100 zl

TOTAL: 960 zl.

Dzizus :)
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

09 paź 2008, 19:42

meping pisze:Oryginalny komplet, w cenie 534 zl. Czyli chyba mamy zwyciezce :)


Jakbyś się brał za zamawianie to daj znać, moje sprzęgło też umiera... Przy 2 sztukach wyjdzie taniej z przesyłką :)
110@???KM
134@???Nm
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

09 paź 2008, 19:59

Mayk pisze:
meping pisze:Oryginalny komplet, w cenie 534 zl. Czyli chyba mamy zwyciezce :)


Jakbyś się brał za zamawianie to daj znać, moje sprzęgło też umiera... Przy 2 sztukach wyjdzie taniej z przesyłką :)




Juz zamowione :sad: , przesylka 23 euro.
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

09 paź 2008, 20:06

No nic, wytrwam :D
110@???KM
134@???Nm
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

09 paź 2008, 20:11

Doloz sobie do tego cos jeszcze, ja dokoptowalem pare pierdol i przynajmniej raz za shipping zaplace :)
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

09 paź 2008, 21:06

Myślałem o tym, niestety muszę jak najbardziej koszta obniżyć. Odłożyłem kupno hardtopa gdyż coś cienko ostatnio, a sprzęgło musi być pierwsze w kolejce - w sumie po co dach jak jeździć nie można? ;)
110@???KM
134@???Nm
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

13 paź 2008, 14:42

Ja mam od niedawna bardzo dziwny objaw, na luzie i załączonym sprzęgle
dochodzi mi dość solidny hałas od strony sprzęgła. Ale wystarczy raz lub dwa
na luzie wysprzęglić i przestaje hałasować... Macie jakiś pomysł co może tak
okazjonalnie dźwięczeć ? Docisk ? Czy raczej szukać jakiś części które się poluzowały i
obijają się ?

Po
Michał
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

21 paź 2008, 23:58

wygląda na łożysko oporowe sprzęgła...możesz spróbować regulacji pedału sprzęgła, czasami jak bywa za mocno podciągnięte sprzęgło to łozysko zaczyna wydawać dziwne dzwięki. Możesz też spróbować zamiast wciskać sprzęgło dodać gazu i zobaczyć, czy obroty ten hałas się zmienia wraz z obrotami, to będzie znowu wskazywało na to łożysko, ale pewności nie mam, bo nie słyszałem tego dźwięku :wink:
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

22 paź 2008, 8:04

Stawiam na łożysko skrzyni biegów. Standardowa przypadłość w miacie, wymienia się dopiero gdy zaczyna hałasować głośniej niż radio :P
Łoś
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

25 paź 2008, 12:19

przemasi pisze:wygląda na łożysko oporowe sprzęgła...możesz spróbować regulacji pedału sprzęgła, czasami jak bywa za mocno podciągnięte sprzęgło to łozysko zaczyna wydawać dziwne dzwięki. Możesz też spróbować zamiast wciskać sprzęgło dodać gazu i zobaczyć, czy obroty ten hałas się zmienia wraz z obrotami, to będzie znowu wskazywało na to łożysko, ale pewności nie mam, bo nie słyszałem tego dźwięku :wink:

Lozysko oporowe moze tylko i wylacznie halasowac podczas wyciskania sprzegla !

majkel_c pisze:Ja mam od niedawna bardzo dziwny objaw, na luzie i załączonym sprzęgle
dochodzi mi dość solidny hałas od strony sprzęgła. Ale wystarczy raz lub dwa
na luzie wysprzęglić i przestaje hałasować... Macie jakiś pomysł co może tak
okazjonalnie dźwięczeć ? Docisk ? Czy raczej szukać jakiś części które się poluzowały i
obijają się ?

Posmaruj gestym smarem miejsce styku silownika sprzegla z łapą wychodzaca ze skrzyni.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

25 paź 2008, 14:39

Fiveopac, jak sprzęgło jest za mocno podciągnięte, to taki efekt występuje w niektórych samochodach, że łożysko zaczyna być słyszalne (kręci się za luźno i piszczy lekko - przynajmniej Sachs) - np. w VW tak jest. W miacie myślałem, że będzie podobnie.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

06 lis 2008, 18:24

Fiveopac pisze:Posmaruj gestym smarem miejsce styku silownika sprzegla z łapą wychodzaca ze skrzyni.

Dzięki Five, diagnoza chyba trafna była :mrgreen: Po przesmarowaniu hałasu nie ma, nawet takie metaliczne stuki-puki przy rozsprzęglaniu ustapiły :wink:
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5452
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

06 lis 2008, 19:46

majkel_c pisze:Dzięki Five, diagnoza chyba trafna była :mrgreen: Po przesmarowaniu hałasu nie ma, nawet takie metaliczne stuki-puki przy rozsprzęglaniu ustapiły :wink:

Polecam sie ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Awatar użytkownika
Akar.Zaephyr
Posty: 311
Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

07 lis 2008, 5:50

Ja również mam pytanie odnośnie sprzęgła, wydaje u mnie śmieszne dźwięki...
Sytuacja wygląda tak: gdy zostawić auto na jałowym i wysprzęglone, spod auta (na moje ucho właśnie gdzieś z okolic skrzyni) dochodzi taki lekko piszczący dźwięk, podobny do piszczenia paska klinowego tylko że cichszy. Wystarczy jednak nogą delikatnie dotknąć pedału sprzęgła tab by wcisnąć je jakieś 5mm w dół i piszczenie momentalnie ustaje.

Stawiam że to łożysko sprzęgła ale czy ktoś mógłby potwierdzić czy się nie mylę?
Czy to będzie właśnie to łożysko dociskowe?
Ile może kosztować taka część?
"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Mayk
Posty: 2345
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

07 lis 2008, 8:07

Mam to samo, tylko dodatkowo lekko 'chrabąści' - stawiam na łożysko wałka skrzyni - ponoć popularne - nie robi się tego puki nie jest głośniejsze od radia...

Wcześniej wyprowadził mnie z błędu Fiveopac, sądziłem, że to łożysko oporowe sprzęgła ale ono może hałasować przy wciśniętym sprzęgle...
110@???KM
134@???Nm
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

07 lis 2008, 11:41

i tu jest cały myk :) łożysko oporowe zazwyczaj hałasuje włśnie w pozycji neutralnej a uspokaja się gdy wciskamy pedłą sprzęgła i wysprzęglamy skrzynie :)

łożysko oporowe gdy dobiega jego kres wywala cały smar na zewnątrz a ten co zostaje jest mocno spieczony :P przez co łożysko obraca się ciężej, na luzie ociera o słoneczko i wydaje charakterystyczny pisk, wystarczy dotknąć pedału by pisk ustał :)
Mazda mx5 NB 1,8 00r
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

07 lis 2008, 13:35

snafu pisze:przez co łożysko obraca się ciężej, na luzie ociera o słoneczko i wydaje charakterystyczny pisk, wystarczy dotknąć pedału by pisk ustał

To właśnie miałem na myśli :mrgreen: ale czasami jak jest źle sprzęgło ustawione, to też jest taki efekt, ale nie wiem, czy występuje w wersji ze sprzęgłem hydraullicznym w mx5
ODPOWIEDZ