[połączony] Problemy ze sprzęgłem i wysprzęglikiem...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

07 mar 2008, 15:37

Dzieki za podpowiedz gdzie szukac. Przekazalem mechanikowi ktory akurat bral emixa na kanal i 2 czy 3h pozniej mialem samochod do odebrania. Koszt reperaturki z wymiana - 100 pln.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

10 mar 2008, 13:31

ciupas pisze:Dzieki za podpowiedz gdzie szukac. Przekazalem mechanikowi ktory akurat bral emixa na kanal i 2 czy 3h pozniej mialem samochod do odebrania. Koszt reperaturki z wymiana - 100 pln.

Proszę bardzo. Polecam wymianę płynu raz na 2 lata. Koszt minimalny, a zmniejsza się prawdopodobieństwo kolejnych padów. Stary płyn z wiekiem zaczyna zbierać wodę przez co nie tylko zaczyna być miękki (woda wrze wcześniej niż płyn, a para jest ściśliwa). Dodatkowo woda niekorzystnie wpływa na przewody i elementy wysprzęglika oraz pompy. Wymieniając płyn pozbywamy się opiłków i zanieczyszczeń, a te najczęściej wpadają pod uszczelki wysprzęglika. Ot, cała filozofija.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

10 mar 2008, 15:30

jako iz zamierzam zapodac wiosenny przeglad to i wymiane plynu zaordynuje. pozdrawiam
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
rybak
Posty: 16
Rejestracja: 04 wrz 2007, 21:52
Lokalizacja: Janki

08 kwie 2008, 17:10

Niestety u mnie to samo i wymiana płynu hydraulicznego sprzęgła nie pomogła :( telepie drążkiem zmiany biegów przy ruszaniu i wibracje przenoszone są na karoserie (głownie na zimno, po starcie). Mogą być poduszki ale obawiam się że jednak sprzęgło, stąd moje pytanie ile jest punktów podparcia silnika i skrzyni? Zlokalizowałem 2 poduchy silnika a czy jest coś więcej lub pod skrzynią?
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

08 kwie 2008, 21:09

luket pisze:Na wolnych obrotach jak autko troche pojezdzi to sprzeglo popiskuje, wciskam pedal sprzegla piszczenie ustaje.


Mam to samo, przy czym u mnie bardziej świstem bym to nazwał, stawiam na łożysko :) I od czasu do czasu też czasem potelepie - ale lekko...
110@???KM
134@???Nm
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

30 cze 2008, 19:47

czy moze mi ktos podpowiedziec gdzie w wawie lub okolicach kupie wysprzeglik do NA? oczywiscie nie pytam o ASO.... w inter carsie, hipol'u i japan carsie brak.:( moze byc tez reparaturka.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 cze 2008, 20:12

rafal pisze:czy moze mi ktos podpowiedziec gdzie w wawie lub okolicach kupie wysprzeglik do NA? oczywiscie nie pytam o ASO.... w inter carsie, hipol'u i japan carsie brak.:( moze byc tez reparaturka.

Dla pewności zapytaj w ASO, kiedyś chyba Tomas pisał że cena była zaskakująco
strawna...
rafal
Posty: 945
Rejestracja: 26 maja 2008, 18:41
Lokalizacja: Warszawa Urs/Wil

30 cze 2008, 20:45

dla pewnocsi pytalem. wysprzeglik 579, reperaturka 120.... grubo.
Stig
Posty: 93
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:50
Lokalizacja: Poznań

02 lip 2008, 22:15

Ja wymieniałem. Kupiłem od mazdy 323 z tego wysprzęglika wyciągnąłem uszczelki i zamieniłem ze starymi z mojej mazdy. Są identyczne. Polecam takie rozwiązanie. uszczelki identyczne a koszt wysprzęglika do 323 to niecałe 60zł.
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

03 lip 2008, 10:26

I to są właśnie najcenniejsze informacje :!:
Może by tak założyć bank takich wiadomości :o
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

20 sie 2008, 12:17

a ile płynu jest potrzebne do wymiany w sprzęgle w NA z silnikiem 1,6 115KM i ile do hamulców? Chcę kupić płyn, ale nie mogę nigdzie znaleźć ile mam go mieć :neutral:
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

20 sie 2008, 17:48

Naprawdę nikt nie wie ile trzeba kupić płynu do wymiany w sprzęgle :?: :???: Do hamulcowego z tego co widzę ok 0,5litra.
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

20 sie 2008, 17:55

Poszukaj na stronie motula, chociaż ostatnio ją chyba pozmieniali. W katalogu na ich stronie było podane jaki olej silnikowy jest polecany i ile wlewać. To samo odnośnie płynu chłodniczego, płynu hamulcowego itd. Nie wiem czy robią płyn do sprzęgła ale jak tak i nadal jest ten katalog to powinno być napisane ile kupić/wlewać. Nie wiem czy to coś pomoże bo jak napisałem pozmieniali stronę i nie mogłem tego znaleźć teraz.
tel: 500294594 skype: lediable86
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

20 sie 2008, 18:44

na motulu nie ma nic. na castrolu są informacje o oleju w silniku (3,6l), skrzyni (2l), dyferencjał (0,7l) i płynu chłodzeniu (6l)...niestety nie ma nic o ilości w sprzęgle ani hamulcach... :neutral:
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

20 sie 2008, 19:22

rózne rzeczy slyszalem o ilosci plynu - na miata.net pisza nawet ze do sprzegla 0,5 l a na hamulce 1,6 litra. z moich doswiadczen litr na oba spoko starczy.
Awatar użytkownika
kociol
Donator
Donator
Posty: 995
Rejestracja: 06 maja 2008, 14:49
Model: NC FL2
Wersja: Sport Recaro
Lokalizacja: Krakow

20 sie 2008, 21:23

Przepraszam, ze sie tak wtrace, ale o jaki plyn do sprzegla chodzi? Z tego co mi wykladali gdzies, kiedys to sprzegla w wiekszosci aut sa suche, tarczowe... Prosze wyjasnijcie. Dzieki.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

20 sie 2008, 22:05

kociol pisze:Przepraszam, ze sie tak wtrace, ale o jaki plyn do sprzegla chodzi? Z tego co mi wykladali gdzies, kiedys to sprzegla w wiekszosci aut sa suche, tarczowe... Prosze wyjasnijcie. Dzieki.

sprzęgło jest suche, tarczowe, ale w MX-5 (tak jak we wszystkich poważnych samochodach
:wink: ) jego sterowanie jest hydrauliczne. Po prostu pomiędzy pedałem a sprzęgłem nie masz klasycznej linki tylko układ hydrauliczny z płynem takim samym jak w układzie
hamulcowym...

P
M
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

20 sie 2008, 22:17

yanik pisze:rózne rzeczy slyszalem o ilosci plynu - na miata.net pisza nawet ze do sprzegla 0,5 l a na hamulce 1,6 litra. z moich doswiadczen litr na oba spoko starczy.


Kupiłem dla pewności 2litry Castrol Response DOT4. Był w miarę w przystępnej cenie, więc na przyszłość sprawdzę ile tego wejdzie i dam znać :wink:
Swoją drogą skoro ten płyn zmieniać powinno się co dwa lata w układzie hamulcowym, to wiedza na forum o takim fakcie wydaje się słaba :neutral: Zwykle przy wymianie mówi się ile płynu zostaje zalane do układu :wink: albo na rachunku jaki się dostaje za części i pracę w serwisach można sprawdzić co i jak :mrgreen: Sprzęgło jeszcze rozumiem...ale hamulce...
Nie chcę nawet myśleć, że ludzie z klubu MX-5/Miata nie wymieniają płynu w układzie hamulcowym... :evil: :shock:
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

21 sie 2008, 7:13

nikt sobie tym nie zawraca glowy bo to nie jest droga sprawa. zreszta i mechanicy maja rozne podejscie bo mi w jednym miejscu kiedys zmienili 0,3 l a w innym zużyli 0,5 l na moich oczach. moze niektorzy lubią dobrze wyplukac uklad ze starego plynu... Ktos kiedys pisal na forum ze mu wymieniali to wyszlo 1,5 l za same hamulce. ile by nie wchodzilo to roznicy wielkiej nie ma.
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

21 sie 2008, 8:40

yanik pisze:ile by nie wchodzilo to roznicy wielkiej nie ma...
Jest różnica, bo nie ma sensu kupować porządnego płynu, który już nie kosztuje najmniej, jeśli połowa zostanie albo gorzej, kiedy zabraknie płynu przy wymianie. A ja wole być pewien co mam w hamulcach i sprzęgle...
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

18 wrz 2008, 19:03

odświerzam temat, mam problem ze sprzęgłem, po kilku minutach jazdy pedał robi się wyraznie twardy i nie ma na nim luzu,biegi wchodzą dobrze, sprzędło raczej się nie ślizga. Czy ktoś miał podobne doświadczenia :?: czy wymiana płynu pomoże :?:
stefanek81
Posty: 95
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:55
Lokalizacja: częstochowa

19 wrz 2008, 16:38

chce wam pokazac moje sprzeglo po przebiegu 180 tys km:)robie remoncik;]
Załączniki
sprzeglo1.jpg
moja nowa tarcza sprzeglowa po lewej,a po prawej stara:)
sprzeglo1.jpg (152 KiB) Przejrzano 1637 razy
stefanek81
Posty: 95
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:55
Lokalizacja: częstochowa

19 wrz 2008, 16:40

2 fotka :mrgreen:
Załączniki
2s.jpg
az czerwone takie przegrzane:)
2s.jpg (232.08 KiB) Przejrzano 1662 razy
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

19 wrz 2008, 17:35

u mnie w Imprezie taki kolor mialo sprzeglo po przebiegu tylko 6 tys km
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

19 wrz 2008, 21:19

Eee tam, nity nie zeszlifowanie wiec hardcoru nie ma ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

19 wrz 2008, 21:21

GRAF, proszę, nie porównuj bestii do madzi, bo to nie te moce i nie ten napęd, przecież tam są zupełnie inne przeciążenia... :cool:
GRAF
Posty: 298
Rejestracja: 05 cze 2008, 21:35
Lokalizacja: Kraków

20 wrz 2008, 12:54

AGENt pisze:GRAF, proszę, nie porównuj bestii do madzi, bo to nie te moce i nie ten napęd, przecież tam są zupełnie inne przeciążenia... :cool:

zgadza sie ale ja to auto dopiero docieralem :mrgreen:
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

21 wrz 2008, 19:33

cabriofun pisze:odświerzam temat, mam problem ze sprzęgłem, po kilku minutach jazdy pedał robi się wyraznie twardy i nie ma na nim luzu,biegi wchodzą dobrze, sprzędło raczej się nie ślizga. Czy ktoś miał podobne doświadczenia :?: czy wymiana płynu pomoże :?:

Pedał twardy, czyli ciężko chodzi? A nie masz dziwnych odgłosów? Jeśli masz, to zapieka się łożysko...
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

21 wrz 2008, 21:44

cabriofun, odpowietrz uklad, przy silowniku jest odpowietrznik.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

23 wrz 2008, 21:13

Fiveopac pisze:cabriofun, odpowietrz uklad, przy silowniku jest odpowietrznik.


Przez całą operację pilnujesz tego zbiornika (zdjęcie 1) tak, żeby nie zabrakło w nim płynu dolewając co chwilę (chyba, że chcesz wymienić cały płyn, wtedy możesz spuścić, bo odpowietrzanie jest proste i szybkie... - wchodzi może z 0,5l góra).

Wchodzisz pod samochód i ewentualnie zdejmujesz osłonę silnika (kilka śrubek na klucz 10), żeby zobaczyć siłownik (zdjęcie 2). Pewnie uda Ci się dojść do niego bez zdejmowania pokrywy, ale ja już miałem zdjętą do innych czynności...

Znajdujesz śrubę odpowietrznika (zdjęcie 3). Jest pusta w środku,więc uważać z odkręcaniem - to jakby rurka z gwintem. Klucz 8 albo 10, nie pamiętam już.

Odpowietrzenie robisz tradycyjnie - jedna osoba pompuje sprzęgłem ok 5 razy przy WYŁĄCZONYM silniku i trzyma je wciśnięte, a druga w tym czasie odkręca odpowietrznik ze zdjęcia 3 - potem zakręca i druga osoba puszcza pedał. Powtarzasz operację aż będzie leciał już tylko czysty płyn bez bąbelków powietrza. Kiedy zmieniasz cały płyn to możesz go kompletnie spuścić z ukladu poprzez ten właśnie odpowietrznik. Tylko trzeba gdzieś ten płyn przelać - np. butelka albo jakiś słoik, żeby się nie rozlewał, bo to substacja dość żrąca i może uszkodzić lakier na samochodzie itp. Najlepiej do odpowietrznika podłączyć kawałek wężyka i drugi koniec umieścić w butelce. Cała operacja zajmuje mniej niż robiłem ten opis i przygotowywałem zdjęcia :mrgreen: :cool:
ODPOWIEDZ