Felgi ET i prosba o pomoc

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

jimmunio
Posty: 466
Rejestracja: 28 sty 2012, 16:28
Model: NA
Wersja: szczur
Lokalizacja: Olsztyn/NowyDworMaz

02 maja 2012, 11:28

Wiem, że temat o felgach jest, szukajki używałem i próbowałem coś wywnioskować z tamtego tematu jednak poległem, wiec zwracam sie z prosba o pomoc.

Czy felga 15" ET25 8J wejdzie, nie bedzie wystawała poza nadkole, nie bedzie sprawiała problemu na miatce obnizonej o 3cm? Opony jakie na niej będą to prawdopodobnie 195/45/15 lub profil 50.

Z góry dziękuje za odpowiedz i zaraz po uzyskaniu odpowiedzi bedzie można temat usunąć.
lobson
Posty: 146
Rejestracja: 16 sie 2008, 0:11
Lokalizacja: Gdańsk

02 maja 2012, 11:43

http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/kalkulator-et-felgi
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

02 maja 2012, 11:49

jimmunio pisze:Czy felga 15" ET25 8J wejdzie
Tak.

jimmunio pisze:nie bedzie wystawała poza nadkole
Będzie bardzo na styk, ale nie powinno wystawać.

jimmunio pisze:nie bedzie sprawiała problemu na miatce obnizonej o 3cm?
Nie mam pojęcia.

jimmunio pisze:195/45/15 lub profil 50
195 na 8" felgę będzie trochę na siłę, szczególnie przy profilu 45. Wziąłbym 205/50.



lobson, polecam bardziej to: http://rimsntires.com/specs.jsp
.
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

02 maja 2012, 13:57

ja bym założył 195/50 felga będzie troszeczkę wystawać moim zdaniem +1, a bieżnik powinien ładnie się schować. Przy 7J była by praktycznie na styk, ale 8J nie ma siły że troszeczkę nie wyjdzie...
Łyknąłeś te Smoor`y? grube są :grraauu:
Awatar użytkownika
rsmx5
Posty: 1447
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: NC FL
Wersja: 20th Anniversary
Lokalizacja: Bochnia

02 maja 2012, 14:30

Kolega OldTomFrost ćwiczy taki wariant na swojej NA.
Na pewno 8 cali i chyba obniżona.
Jest Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

02 maja 2012, 14:55

Minimum na 8j to 205 wg tabel, w moim watku sa zdjecia jak to pasuje.
AWD + RWD = ;D
jimmunio
Posty: 466
Rejestracja: 28 sty 2012, 16:28
Model: NA
Wersja: szczur
Lokalizacja: Olsztyn/NowyDworMaz

02 maja 2012, 15:02

azbest1983 pisze:ja bym założył 195/50 felga będzie troszeczkę wystawać moim zdaniem +1, a bieżnik powinien ładnie się schować. Przy 7J była by praktycznie na styk, ale 8J nie ma siły że troszeczkę nie wyjdzie...
Łyknąłeś te Smoor`y? grube są :grraauu:


czujny kolega jest :winner:
kozik
Posty: 62
Rejestracja: 21 mar 2012, 19:22
Lokalizacja: GST

02 maja 2012, 15:25

Tutaj masz jak będą wyglądać:

195/45 na 8J http://tyrestretch.com/8_195_45_R15/

195/50 na 8J http://tyrestretch.com/8_195_50_R15/
Jumpman
Donator
Donator
Posty: 3628
Rejestracja: 06 lut 2012, 17:41
Model: NA
Wersja: FL
Lokalizacja: Ruda Śląska

02 maja 2012, 16:04

Ja latam na 7" z przodu, a z tylu mam 8" także takie set jest spoko na 100%, ale myślę, ze 4x8 tez będzie wporzo. Moim zdaniem jednak 195 czy 205 to już jedynie Twoja decyzja co do oczekiwanego wyglądu. Ja latałem ostatnio na 205/50 na 8' i 195/50 na 7", ale teraz sie przesiadam na 195/50 na wszystkich tak jak już kiedyś miałem. Generalnie mniejszy kłopot będę miał z przekładkami przod-tyl a uważam, ze nie ma co niepotrzebnie poszerzać skoro zapasu mocy brak :P
Live to ride - ride to live! HD or MX5 or 1302S or 126P ?

Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij

Moja Lalunia :)
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

02 maja 2012, 16:11

kozik pisze:195/45 na 8J http://tyrestretch.com/8_195_45_R15/

Dziwnie wygląda ten naciąg :???:

Jumpman pisze:nie ma co niepotrzebnie poszerzać skoro zapasu mocy brak :P

ale z drugiej strony rantów też dosyć szybko nie będzie przy takim naciągu ;)
.
kozik
Posty: 62
Rejestracja: 21 mar 2012, 19:22
Lokalizacja: GST

02 maja 2012, 16:19

Don Corleone w jakim sensie dziwnie...?
Odnośnie naciągu to również sporo zależy od opony...
Jumpman
Donator
Donator
Posty: 3628
Rejestracja: 06 lut 2012, 17:41
Model: NA
Wersja: FL
Lokalizacja: Ruda Śląska

02 maja 2012, 16:42

Don Corleone pisze:
Jumpman pisze:nie ma co niepotrzebnie poszerzać skoro zapasu mocy brak :P

ale z drugiej strony rantów też dosyć szybko nie będzie przy takim naciągu ;)

Ja wychodzę z założenia, ze rant dostaje w dupe wtedy gdy ktoś da mu w dupe...dlatego staram się jeździć ostrożnie i trzymać dystans od krawężników. Przy konkretnym walnięciu, to ani szersza opona nie pomoże ani nic innego... ale wiadomo każdy ma swoje metody :cool:
Live to ride - ride to live! HD or MX5 or 1302S or 126P ?

Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij

Moja Lalunia :)
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

02 maja 2012, 17:04

kozik pisze:Don Corleone w jakim sensie dziwnie...?

Znaczy, jak dla mnie przesadzony. Po prostu tego nie lubię, nie podoba mi się :smile:


Jumpman, przypadkiem można różne rzeczy zrobić. Ja swoją jeżdżę bardzo ostrożnie, a i tak pod koniec zeszłego sezonu musiałem oddać do ponownej polerki, bo tu delikatnie przyhaczyłem, tam też. Nie da się ustrzec wszystkiego, a naciąg tylko powiększa prawdopodobieństwo.

Nie mówię tu o solidnym walnięciu w krawężnik, bo tam naciąg czy nie to i tak nie będzie różnicy ;)

Obrazek
.
Jumpman
Donator
Donator
Posty: 3628
Rejestracja: 06 lut 2012, 17:41
Model: NA
Wersja: FL
Lokalizacja: Ruda Śląska

02 maja 2012, 17:14

Ładna focia :shock: A, ze rożnie bywa, to wiem - może mam szczęście, a może malo śmigam, ale ja daje rade... Pewne jest to, ze w 1,6 czuć każde 10mm szerokości, bo nie ma czym tego napędzać :/
Live to ride - ride to live! HD or MX5 or 1302S or 126P ?

Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij

Moja Lalunia :)
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

02 maja 2012, 18:46

Ja robiłem zadry zazwyczaj tocząc się na jedynce.

Chyba odbiegamy trochę od tematu ;)
.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

02 maja 2012, 21:43

ta fotka to ni jak nie leży do tematu bo żadna nawet średniej klasy felga tak się nie rozleci;) natomiast dobra felga wytrzyma najgorsze ciosanie i ew. pęknie bęben. Mamy na niej przykład typowego chińczyka którego należy unikać jak ognia...


natomiast z naciągiem to jest tak:
zależy czy "to" to ma jeździć (być zdolne do upalania i przeżycia naszych dróg) czy wyglądać,

jak naciąg to i gleba, bez niej nie ma sensu bo nie będzie to dobrze nigdy wyglądać, naciąg tylko i wyłącznie w celach "HF"- dobrego spasowania, w miacie taka gleba kończy się jak kończy i temat się zamyka, nie można zapierdzielać, tak więc.. albo opony które są jednakowej szerokości co felgi, albo darujemy sobie wszelkie kombinacje bo nic z tego dobrego nie będzie-> ani wyglądu, ani jazdy. Nie ma miejsca na kompromisy.. a przynajmniej bardzo mało, bo różnica 0.5' w szerokości opony do felgi (in minus) to żaden naciąg jeszcze nie jest.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

03 maja 2012, 0:13

grzes pisze:ta fotka to ni jak nie leży do tematu bo żadna nawet średniej klasy felga tak się nie rozleci;)

Wiem ale mi się spodobała, bo wyskoczyła mi po wpisaniu w googla felga krawężnik :wink:
.
ralfx
Posty: 66
Rejestracja: 13 lip 2010, 23:30
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

30 lip 2012, 23:33

A ja bym się chętnie podpiął pod temat bo w sumie pytanie zbliżone :)

Kolega na początku pytał o ET28. Ja myslałem o tej samej konfiguracji kół (15x8 opona 195/45) ale ET0 tył i ET15 przód. Ktoś praktykował takie liczby na tym forum ? Będę musiał giąć tył ? Bo domyślam się że przód to koniecznie. Oczywiście w gre wchodzi delikatne obniżenie o 3 cm.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

31 lip 2012, 7:08

Przy ET12, fabrycznym ustawieniu kąta kół z tyłu i lekkim obniżeniu już trzeba myśleć o zaginaniu błotników, a co dopiero o ET0. Myśląc o ET0 trzeba również pomyśleć o ustawieniu dobrego negatywu z tyłu.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

31 lip 2012, 8:02

jeszcze weźcie pod uwagę, że mowa o 8 calach a nie 6,5 czy 7 ;) w takiej konfiguracji może lepiej fender flares?
Obrazek
Obrazek

miatasm.com
Maks
Posty: 835
Rejestracja: 06 maja 2010, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

31 lip 2012, 8:17

Eee tam, ja będę miał ponad 8" i ET0 :roll:
Jak się popieści to się zmieści :grin:
Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

31 lip 2012, 8:23

oczywiście, że się zmieści, ale nakładki na nadkola wyglądają zajebiaszczo :mrgreen:
Obrazek

miatasm.com
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

31 lip 2012, 8:44

Maks pisze:Eee tam, ja będę miał ponad 8" i ET0 :roll:

a to przypadkiem nie tak, jak jest u Agi w spidzie? bo jeśli tak to kółka będą niekodeksowo wystawać poza obrys błotników ;)
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Maks
Posty: 835
Rejestracja: 06 maja 2010, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

31 lip 2012, 9:52

artur, ciii. Będzie git :wink: jak już przypłyną, to będę myślał jak to ogarnąć. Czy zaginać, czy rolować, czy może właśnie nakładki wstawiać.
Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

31 lip 2012, 10:01

A co Ci dadzą te nakładki Maksiu ? Może panowie policjanci się odczepią ale albo amorki zespawasz na szywno albo wytniesz błotniki :P Ale też mi się wydaje, że wrzucając nakładki będziesz musiał pójść w minusowe ET, więc jakieś dystanse sie przydadzą.
Maks
Posty: 835
Rejestracja: 06 maja 2010, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

31 lip 2012, 10:07

Nie będzie takiego dramatu. Zostało to już przetestowane i wygląda kozacko :smile:
Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
ralfx
Posty: 66
Rejestracja: 13 lip 2010, 23:30
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

31 lip 2012, 13:51

Dzięki za odpowiedzi :) Od razu mówię że myślałem o fender flares jak na zdjęciach wyżej ale 8" to za mało nawet z ET 0. Do tego trzeba już konkretnie szerokie koło. Mnie już gięcie czeka w jednym aucie i montaż fender flares w drugim więc sobie poćwiczę temat. Jeśli ktoś by wiedział gdzie można nabyć (w rozsądnych pieniądzach) felge 15x8,5 (lub szerszą) to niech da znać ;)

Bardock pisze:A co Ci dadzą te nakładki Maksiu ? Może panowie policjanci się odczepią ale albo amorki zespawasz na szywno albo wytniesz błotniki :P Ale też mi się wydaje, że wrzucając nakładki będziesz musiał pójść w minusowe ET, więc jakieś dystanse sie przydadzą.


Błotnik w przypadku nakładek trzeba wycinać i zabezpieczyć antykorozyjnie, nie ma bata. A nakładka właśnie dokładnie po to jest żeby policja się nie czepiała. No i ma to dodatkowy plus, można iść wtedy właśnie w dystanse (mimo dzikiego ET) i poszerzyć auto o dodatkowe kilka centymetrów = lepsze prowadzenie :)
ODPOWIEDZ