[NC] [połączony] Światła do jazdy dziennej w NC

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Miatacz
Donator
Donator
Posty: 701
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

04 kwie 2012, 18:50

Odgrzewam temat :razz: U mnie już od tygodnia świecą :winner: Tak jak w avatarze :mrgreen: Było warto,PO-lecam :wink: i PO-zdrawiam :mrgreen:
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
Greg99
Posty: 46
Rejestracja: 03 lis 2006, 9:31
Model: NC FL2
Wersja: Zoom Zoom
Lokalizacja: Warszawa

12 maja 2012, 22:32

Miatacz pisze:Odgrzewam temat U mnie już od tygodnia świecą Tak jak w avatarze Było warto,PO-lecam i PO-zdrawiam


No to fajnie masz... A jaki model kupiłeś, gdzie i za ile? Sam montowałeś, jeżeli nie to gdzie?
Axsis
Posty: 241
Rejestracja: 07 lip 2011, 12:46
Model: NB
Lokalizacja: KrK

14 maja 2012, 9:51

Czy ktoś zamontował jakieś dodatkowe LEDy i mógłby się podzielic zdjeciami i informacjami na temat kosztów dodatków?
Świat to więcej niż można uchwycić okiem lub dotknąć dłonią...

Dance through your life!
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

14 maja 2012, 9:54

Axsis, Podpytaj Miatacza - on montował sobie LEDy.
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
Yaskier
Posty: 244
Rejestracja: 09 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Sosnowiec

14 maja 2012, 12:09

Ja montować świateł do jazdy dziennej co prawda nie zamierzam, ale mam problem związany z tematem :)
Otóż w mojej eNCe światła mijania zapalają się automatycznie po włączeniu zapłonu. Mogę jedynie je zmienić na postojowe. Jak to cholerstwo wyłączyć? Byłem w ASO, podpinali do kompa i nie znaleźli rozwiązania.
Jeżeli macie taki sam "super system" i zastanawiacie się nad LEDami, ciekaw jestem jak poradziliście sobie z tym idiotyzmem.
Greg99
Posty: 46
Rejestracja: 03 lis 2006, 9:31
Model: NC FL2
Wersja: Zoom Zoom
Lokalizacja: Warszawa

15 maja 2012, 10:10

Yaskier pisze:Ja montować świateł do jazdy dziennej co prawda nie zamierzam, ale mam problem związany z tematem :)
Otóż w mojej eNCe światła mijania zapalają się automatycznie po włączeniu zapłonu. Mogę jedynie je zmienić na postojowe. Jak to cholerstwo wyłączyć? Byłem w ASO, podpinali do kompa i nie znaleźli rozwiązania.
Jeżeli macie taki sam "super system" i zastanawiacie się nad LEDami, ciekaw jestem jak poradziliście sobie z tym idiotyzmem.


Tu Ci nie pomogę. W mojej muszę za każdym razem włączać światła mijania. Układ zależy zapewne od rynku, na który przeznaczony jest samochód i obowiązujących przepisów. Ale sądzę, że jest to problem rozwiązywalny w dobrym serwisie.
Greg99
Posty: 46
Rejestracja: 03 lis 2006, 9:31
Model: NC FL2
Wersja: Zoom Zoom
Lokalizacja: Warszawa

17 paź 2013, 20:34

Wreszcie zapadła decyzja i od wczoraj mam zamontowane światła do jazdy dziennej czyli DRL w mojej NC, w miejscu zaślepek nieobecnych przeciwmgielnych, bo wersja dla ubogich :-). Jest super, wyglądają bardzo fajnie, jak seryjnie zamontowane. Zdecydowałem się na 4-diodowe, o mocy 4W/sztuka, no-name, ale z homologacją, ładnie zrobione i natężenie światła naprawdę bardzo mocne. Nie chciało mi się samemu bawić, znalazłem warsztat w Warszawie na Zaciszu - 2 godzinki, 450zł za wszystko z montażem i gotowe. Jestem bardzo zadowolony i polecam wszystkim.
Załączniki
DSC_0821[1].jpg
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

17 paź 2013, 20:40

automat?
Greg99
Posty: 46
Rejestracja: 03 lis 2006, 9:31
Model: NC FL2
Wersja: Zoom Zoom
Lokalizacja: Warszawa

20 paź 2013, 18:26

Włączają się automatycznie z zapłonem, jeżeli o to pytasz :-) Wyłączają się automatycznie po włączeniu świateł pozycyjnych lub mijania. Tak podobno stoi w Prawie o Ruchu Drogowym, chociaż na ulicy często widać samochody z włączonymi jednocześnie DRL i mijania.
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

20 paź 2013, 18:39

Greg99 pisze:jeżeli o to pytasz
tak, o to mi chodziło :mrgreen:
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

20 paź 2013, 18:57

Greg99 pisze:Włączają się automatycznie z zapłonem, jeżeli o to pytasz :-) Wyłączają się automatycznie po włączeniu świateł pozycyjnych lub mijania. Tak podobno stoi w Prawie o Ruchu Drogowym, chociaż na ulicy często widać samochody z włączonymi jednocześnie DRL i mijania.


To ciekawa kwestia, bo w wielu autach fabrycznie mających w lampach diody jako dzienne nie gasną one po zapaleniu zwykłych mijania...że wspomnę o całym VAG group, Lexach, Betach itd.
Także pytanie czy to policjanci wykazują się dawką człowieczeństwa czy po prostu przepis stanowi inaczej...
Rules are made to be broken
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

21 paź 2013, 7:02

Hantkus pisze:To ciekawa kwestia, bo w wielu autach fabrycznie mających w lampach diody jako dzienne nie gasną one po zapaleniu zwykłych mijania...że wspomnę o całym VAG group, Lexach, Betach itd.
Także pytanie czy to policjanci wykazują się dawką człowieczeństwa czy po prostu przepis stanowi inaczej...

no tak, ale zmieniają swoje natężenie, w zależności od tego czy świecą jako dzienne czy jako pozycyjne (dodatkowo VAGi i zdaje się nowe Merce mają opcję przyciemniania światła LED z tej strony, z której włączony jest aktualnie kierunkowskaz - czego brakuje np. obecnej Kii Sportage, w której przy działających światłach dziennych trudno dostrzec włączony migacz), więc raczej jest ok

mnie bardziej ciekawi dopuszczenie do ruchu samochodów, które mają dzienne wbudowane właśnie w miejscu przeciwmgielnych (np. Mitsubishi ASX), nie biegałem z linijką dookoła auta, ale jak patrzę na wytyczne z przepisów, to te światła wydają się być umieszczone chyba zbyt nisko
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Greg99
Posty: 46
Rejestracja: 03 lis 2006, 9:31
Model: NC FL2
Wersja: Zoom Zoom
Lokalizacja: Warszawa

23 paź 2013, 21:52

Zgadza się Artur, dodam, że podobny problem jak w Sportage jest także w Cayenne. Co do ASX - nie znam case'u, ale jak jest sprzedawany i jeździ po drogach to na pewno musi być zgodne z przepisami :-)
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

28 lut 2014, 15:19

Witam szanowne grono
Tylko wtrącić sobie pozwolę odnośnie tej dyskusji i słuszności przejścia na LED-y w przypadku występowania seryjnie w aucie żarówek typu H7. Sam doświadczyłem kwartalnie wymiany tychże żarówek i doszedłem do wniosku, że taniej mnie wyjdzie kupno i monataż LED-ów, niż kolejna szybka wymiana. Wystarczy poczytać opinie i testy H7 i pomimo, że są jednymi z lepszych to są najmniej trwałe żarówki. Ot taka ich charakterystyka. Na początku inwestowałem w lepsze i droższe do 112 pln za parę ale co trzy miesiące wymiana. Decyzja po dopiero dwóch latach przejście na LED. A jesli kogoś interesuje różnice i oszczędności w zastosowaniu tego typu świateł polecam artukuł:

http://www.magazynauto.pl/porady/eksploatacja/nadwozie-2865/news-ile-oszczedzisz-na-swiatlach-dziennych,nId,1023449

Są tacy którzy montują te światła ze względu na spalanie i im poświęcam artykuł.
Pozdrawiam serdecznie i może coś udało się wnieść w tej kwestii.....
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

20 kwie 2015, 16:54

Yaskier pisze:Ja montować świateł do jazdy dziennej co prawda nie zamierzam, ale mam problem związany z tematem
Otóż w mojej eNCe światła mijania zapalają się automatycznie po włączeniu zapłonu. Mogę jedynie je zmienić na postojowe. Jak to cholerstwo wyłączyć? Byłem w ASO, podpinali do kompa i nie znaleźli rozwiązania.
Jeżeli macie taki sam "super system" i zastanawiacie się nad LEDami, ciekaw jestem jak poradziliście sobie z tym idiotyzmem


Odgrzebię trochę ten temat - u mnie też zapalają się światła drogowe po włączeniu zapłonu (tzw. tryb skandynawski). Czy może ktoś z kolegów ma doświadczenia z wyłączeniem tego? (zakładam że jest to możliwe w serwisie?). Chciałbym założyć światła do jazdy dziennej i wtedy nie będę potrzebował tego patentu.

bonito
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

20 kwie 2015, 18:44

mam tak samo jak greg wyszlo super
Robertus
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 967
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

20 kwie 2015, 19:03

koro13 pisze:mam tak samo jak greg wyszlo super


Koro13 masz może namiar na model lub wymiary tych ledów ? Czy jakoś montowałeś do zaślepek czy kupiłeś oryginalne mocowania do halogenów ?
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

20 kwie 2015, 23:47

kupilem 8 w led 4 ledy w jednej lampce sa to chinczyki (pewnie), ale z atestami i homolka i pasuja w zaslepki oryginalne w zderzaku jutro mykne foto jak zdarze sam montaz zająl jakies 15 minut a instalacja okolo 1 h takze wyszlo niezle
Robertus
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 967
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

21 kwie 2015, 6:13

Qrcze, jak myślisz coś takiego styknie ? http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dzie ... 34440.html
Jak je zamocowałeś w tych zaślepkach, coś trzeba było wycinać ?
:poklony: :poklony:
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

21 kwie 2015, 20:37

kolego dokladnie te swiatelka drl mam chinczyki ale mam od nich w starym aucie lampki i swieca 5 lat nigdy nie bylo z nimi mproblemu
co do montazu:
wyciagasz zaslepki ze zderzaka
od wewnetrznej strony rowno po rancie wewnetrznym obcinasz na wprost wewnetrzna zaslepke brzeszczotem do metalu drobnozabkowym i wyrownujesz obciety kawalek papierkiem drobnym aby nie bylo paproszkow
wsuwasz na wcisk od wewnetrznej strony leda i zabezpieczasz wkretem z blaszka od srodka(blaszki i wkrety w zestawie z ledami)
wkladasz calosc spowrotem w zderzak i w gornej czesci zaslepki (na godzinie 12 tej wkrecasz wkreta przez zaslepke do zderzaka (jest tam oryginalny otwor wkret 3.5)
nastepnie prowadzisz instalacje (najlepiej po stronie pasazera a modul montujesz pod zbiorniczkiem spryskow tak aby nie bylo widac
i po robocie 1,5 h
z browarkiem w dloni
a najlepiej kolego kup czteropak i podjedz to ci zamontuje
po 15tej prywatnie jako koledze z forum a do 15tej na warsztacie
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

21 kwie 2015, 20:46

mniej wiecej tak
sorki ,ale sie pomylilem (to napisane na czerwono ) swiatelka wciskamy od zewnetrznej strony
Załączniki
drl mazda.png
Robertus
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 967
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

22 kwie 2015, 17:36

:poklony: dzięki !!!

A jak wygląda podpięcie tego pod elektrykę ? Napięcie na cewkę przekaźnika brałeś z którejś z lamp ? czy gdzieś z bezpieczników ?

EDIT: poszukałem w necie i rzeczywiście z większości zdjęć wynika, że napięcie sterowania bierzemy z lampy ;)

koro13 pisze:a najlepiej kolego kup czteropak i podjedz to ci zamontuje
po 15tej prywatnie jako koledze z forum a do 15tej na warsztacie

Taką przyjemność chcesz mi zabrać ? :D :D
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

23 kwie 2015, 18:41

kolego prad wzielem ze skrzynki bezpiecznikow a sterowanie z lampy , a przyjemnosci nie chce Ci zabrac tylko jak kolega wyzej napisal ze zaplacil 450zl to chyba przegiecie
Robertus
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

24 kwie 2015, 11:46

bonito pisze:
Yaskier pisze:Ja montować świateł do jazdy dziennej co prawda nie zamierzam, ale mam problem związany z tematem
Otóż w mojej eNCe światła mijania zapalają się automatycznie po włączeniu zapłonu. Mogę jedynie je zmienić na postojowe. Jak to cholerstwo wyłączyć? Byłem w ASO, podpinali do kompa i nie znaleźli rozwiązania.
Jeżeli macie taki sam "super system" i zastanawiacie się nad LEDami, ciekaw jestem jak poradziliście sobie z tym idiotyzmem


Odgrzebię trochę ten temat - u mnie też zapalają się światła drogowe po włączeniu zapłonu (tzw. tryb skandynawski). Czy może ktoś z kolegów ma doświadczenia z wyłączeniem tego? (zakładam że jest to możliwe w serwisie?). Chciałbym założyć światła do jazdy dziennej i wtedy nie będę potrzebował tego patentu.

bonito


Już nieaktualne - zadzwoniłem do serwisu Mazdy w Wiedniu, poradzili mi jak pozbyć się automatycznych dziennych. Mój serwis w Gdyni oraz współużytkownicy tego forum niestety nie wiedzieli jak to zrobić... :D
bonito
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 967
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

24 kwie 2015, 12:23

bonito pisze:Już nieaktualne - zadzwoniłem do serwisu Mazdy w Wiedniu, poradzili mi jak pozbyć się automatycznych dziennych. Mój serwis w Gdyni oraz współużytkownicy tego forum niestety nie wiedzieli jak to zrobić... :D
bonito


No widzisz... jesteś pierwszym na forum, który już wie ! Teraz jak pojawi się podobny problem w przyszłości, będziemy wiedzieć do kogo uderzyć ;) :kciuk:
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

24 kwie 2015, 13:57

Rodzice zawsze mi powtarzali że nauka popłaca ;) - a rozwiązanie swoją drogą jest proste (należy wyciągnąć bezpiecznik od skrzyneczki z automatem świateł, który dla niepoznaki nie znajduje się w skrzynce bezpieczników a obok niej).
bonito
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2015, 16:40

W Fabii miałem kiedyś pamiętam wyłącznik świateł obok skrzynki bezpieczników. Nie wiem dlaczego inni producenci tak nie robią...
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

25 kwie 2015, 11:56

Po rozwiązaniu problemu z wyłączeniem standardowego oświetlenia dziennego, "wykonałem" mod świateł dziennych (pomysł wziąłem z amerykańskiego forum Miaty). Może się komuś przyda (dotyczy oczywiście NC):

1. Ponieważ mam standardowe reflektory przeciwmgielne, postanowiłem użyć ich jako dziennych.
2. Zainwestowałem w dobre żarówki H11 na diodach LED Cree - świecą jaśniej od ksenonów ;) (trzeba trochę poszukać na Allegro, jest tam też sporo śmiecia, należy też pamiętać że reflektor przeciwmgielny ma z przodu osłonę, czyli żarówki świecące wyłącznie do przodu są bez sensu). Cena - jakieś 70 PLN za sztukę. Nie ma co się przejmować żarówkami Canbus - system elektryczny Mazdy jest tak prymitywny że nie protestuje w przypadku żarówek LED.
3. Kupiłem zwykły przekaźnik samochodowy (z podstawką) i zaopatrzony we wskazówki z forum i schemat instalacji podłączyłem go w skrzynce bezpieczników w komorze silnika. Sposób podłączenia - włączenie zapłonu powoduje zasilenie świateł dziennych, włączenie świateł pozycyjnych odpala przekaźnik, który odłącza światła dzienne. Oczywiście można je także włączyć przełącznikiem przeciwmgłowych.
4. Z uwagi na brak homologacji całość nieco na bakier z przepisami, ale za to bardzo prosta w instalacji (2 godziny) i skuteczna.
5. Jedyna wada to fakt, że przy jeździe na dziennych świeci się kontrolka przeciwmgielnych (jest uruchamiana na obwodzie zasilania przeciwmgielnych), mógłbym oczywiście coś z tym zrobić (zasilić ją z przekaźnika), ale przyzwyczaiłem się i zostawię tak jak jest.

bonito
Awatar użytkownika
Kamien
Donator
Donator
Posty: 967
Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
Model: ND
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: Poznań

26 kwie 2015, 12:03

Jeszcze raz dzięki Koro za pomoc... LEDy już działają ;)

Obrazek
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

26 kwie 2015, 16:33

prosze Cie bardzo -mowilem ze proste
Robertus
ODPOWIEDZ