[połączony] Układ chłodzenia - tematy ogólne

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Piotr 3miasto
Posty: 17
Rejestracja: 28 mar 2008, 17:30
Lokalizacja: 3miasto

10 kwie 2008, 18:08

Moja Miata sie tez grzała i to nieżle... ale poprostu poprzedni właściciel zamonotwał we wlocie powietrza tablice rejestracyną. Przełożyłem ją wyżej i problem zniknąl. Oczywiście w korku albo jak się ostro jedzie w mieście to wskażnik się trochę przechyli w prawo jakieś 2-3mm.
Golfa może mieć każdy...
Miate mają wybrańcy...
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

10 kwie 2008, 20:22

Ile litrów płynu chłodzącego potrzeba do miatki? Jakiś szczególny ktoś poleci?
cichy114
Posty: 30
Rejestracja: 01 lis 2007, 23:08
Lokalizacja: Warszawa

10 kwie 2008, 21:05

w moja weszlo niecale 3,5 litra
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

12 kwie 2008, 1:10

quench, dzisiaj z racji tego że była super pogoda to pojeździłem sobie troszkę (jakieś 60km) i powiem Ci, że wskazówkę non stop miałem pionowo. Cały czas równo z termometrem. Ale jeździłem przepisowo :P
Jak narzucam szybsze tempo, to wskazówka mi sie odchyla, ale nie tyle.
A też mi się wydawało, że mam jakieś problemy z chłodzeniem. Chyba ten rybkowaty wlot jest ciut za mały i nie nadąża chłodzić silnika.
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

12 kwie 2008, 11:31

U mnie zawsze, niezależnie od tego jak jeżdżę stoi dokładnie pionowo ;)
110@???KM
134@???Nm
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

12 kwie 2008, 11:34

Mayk, ale NA i NB mogą sie troche pod tym względem różnić :wink:
Chociaż nie wiem jak to jest rozwiązane w NA i NB, bo możliwe że tak samo ;)
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

12 kwie 2008, 12:04

Pewnie się różnią, jedynie nanoszę Wam jakiś punkt odniesienia ;)
110@???KM
134@???Nm
meping
Posty: 131
Rejestracja: 03 mar 2008, 17:23
Lokalizacja: Łódź

12 kwie 2008, 13:45

Przed chwila wrocilem z przejazdki.

Po okolo 2-3 km wskazowka doszla dokladnie do polowy kontrolki i tam juz zostala.
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

12 kwie 2008, 13:49

quench, mając silnik 90km wskażówka pokazywała tak samo jak i w 133km czyli tak jak pokazuje zdjęcie wykonane przez Ciebie. POzdrawiam
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

12 kwie 2008, 23:31

Czyli to nie jest przypadek. Tak chyba w NA musi być.
U mnie pion, ale jak pocisnę mocniej to odchył.

Ale dla pewności możesz wymienić płyn chłodniczy. Ja wymieniałem przed zimą.

Edit:

A tutaj fotka z kontrolką temperatury jakiejś MX5-tki wystawionej do sprzedaży (w innym dziale na forum jest link do samochodu)

Obrazek
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

13 kwie 2008, 11:23

na castrol.pl są podane dokładne ilości płynów. osobiście od kilku lat używam płynu właśnie tej firmy i nie miałem żadnych problemów.
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

13 kwie 2008, 19:26

Jestem po płukaniu chłodnicy i wymianie płynu. Wlazło jakies 4,5 litra razem ze zbiornikiem wyrównawczym. Generalnie wiele sie nie zmieniło. Te same wskazania. Chyba faktycznie tak już ma być skoro sporo osób ma podobnie. Postaram sie jeszcze profilaktycznie wymienić tę nakrętke na chłodnicy.
WhiteRabbit
Posty: 19
Rejestracja: 12 kwie 2008, 16:58
Lokalizacja: Irlandia

14 kwie 2008, 17:46

Witam.
Musze przyznac ze jestem mile zaskoczony gotowoscia klubowiczow. Mojej NB oba wskazniki sa lekko przechylone w prawo i ani drgna, bez wzgledu na to czy jade 80 km czy 200 km. Wiecej z mojego autka nie wycisne. Rowniez jeszcze nigdy nie slyszalem wentylatora.
Pozdrawiam.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

17 kwie 2008, 19:01

w moja weszlo niecale 3,5 litra


Przed chwilą zmieniałem płyn.
O dziwo też mi jakoś tak weszło tego płynu :shock:

Mój wujek-mechanik mi mówi, że coś chyba jest nie tak. Bo on do swojego starego fiata 125p lał 7 litrów, do obecnego Lanosa też 7l i do jego syna czyli mojego kuzyna Dodge Shadow (cabrio ;) ) też weszło 7l płynu.

Powiedział mi, zebym zagrzał silnik i jak sie zagrzeje to żebym pare razy przegazował to powinno go troche wciągnąć ze zbiornika wyrównawczego.
Ale u mnie nic.

Chyba faktycznie wchodzi tylko tyle płynu. To chyba dlatego tak MX5-tki potrzebują duuuużo powietrza. Wlot w sumie do małych nie należy. Czyli chyba wszystko jasne.
Ale normalnie SZOK :shock: 2x mniej niż w w/w samochodach.
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

17 kwie 2008, 20:24

Hmm no to ciekawe bo u mnie wlasło prawie 4,5 litra razem z wyrównawczym na full:)
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

17 kwie 2008, 22:05

Pojeździłem teraz troszeczkę i widze, ze ze zbiorniczka zniknął płyn :)

cichy114, szybko sprawdź poziom płynu w swojej Mazdzie!
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 kwie 2008, 22:05

quench pisze:Hmm no to ciekawe bo u mnie wlasło prawie 4,5 litra razem z wyrównawczym na full:)


To jest w ogóle dziwne bo u mnie w instrukcji jest napisane że z nagrzewnicą
wchodzi 6 litrów... Może nie wszystko spuściliście ?

Po
M
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

17 kwie 2008, 23:13

pewnie NA i NB sie różnią ;)

Ja możliwe że nie wszystko spuściłem. Nie odpalałem silnika (wolałem nie puszczać na sucho :P Nie znam sie i nie chciałem popsuć :P )

Odkręciłem korek i wylałem poprzedni płyn.
Jak przestało kapać to zakręciłem i zalałem.

Mam baniak 4 litrowy. Zostało mi troche w nim.
Ale już widzę, że rano doleje tam troche tego płynu i zobacze jak z nim bedę stał :)
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

20 kwie 2008, 0:13

przy wymianie trzeba pamietac wlasnie o nagrzewnicy - zwlaszcza po uzupelnieniu :wink:

wg danych zarowno do 1,6 i 1,8, na i nb wchodzi 6 litrow, wiec prawdopodobnie zostal wam stary plyn w nagrzewnicy :???:
weberski
Posty: 106
Rejestracja: 15 sty 2008, 10:01
Lokalizacja: Katowice

20 kwie 2008, 9:50

R.E.D. pisze:zostal wam stary plyn w nagrzewnicy


Jak opróżnić nagrzewnicę? i potem odpowietrzyć? za pół roku pewnie muszę to zrobić, stąd ciekawość...
"młodość to poczucie otwartości życia" L.Kołakowski
cichy114
Posty: 30
Rejestracja: 01 lis 2007, 23:08
Lokalizacja: Warszawa

20 kwie 2008, 18:58

wczesniej pisalem ze weszlo 3,5 litra :oops: troche sie pomylilem, moj mech uswiadomil mnie, ze 3,5l bylo koncentratu a reszta to woda, wiec w sumie weszlo ok 5,5 litr
przepraszam za wprowadzenie w blad, a wskaznik temp jest u mnie caly czas w takim polozeniu
Załączniki
20042008.jpg
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

21 kwie 2008, 6:15

moj wskaznik jest w podobnej pozycji - tez mam 1,6

Jak opróżnić nagrzewnicę? i potem odpowietrzyć? za pół roku pewnie muszę to zrobić, stąd ciekawość...

z pewnoscia musi byc przelacznik ustawiony na maksymalne ogrzewanie - niestety teraz nie pamietam czy kluczyk w stacyjce musial byc przekrecony czy nie :roll:
po uzupelnieniu najlepiej posciskac weze prowadzace z silnika do chlodnicy - jak juz bedzie dobrze to zapalic samochod, wlaczyc ogrzewanie, zgasic silnik i uzupelnic to, co wchlonela nagrzewnica :wink:
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

16 maja 2008, 17:10

Wymieniłem te nakrętke chlodnicy o której wspominałem wczesniej i w sumie nie wpłyneło to na wskazania temperatury...

Tak btw czy też macie takie charakterystyczne "cykanie" po wyłączeniu silnika dochodzące z okolic kolektora/katalizatora? Nie wiem czy to normalane w miacie, w poprzednim aucie tego nie miałem lub nie było aż tak słyszalne.
weberski
Posty: 106
Rejestracja: 15 sty 2008, 10:01
Lokalizacja: Katowice

16 maja 2008, 18:30

quench pisze:"cykanie" po wyłączeniu silnika

Też tak mam. Jak miałem Hondę to pokazano mi wtedy, że to efekt stygnięcia katalizatora czy innych rozgrzanych elementów, czyli normalka
"młodość to poczucie otwartości życia" L.Kołakowski
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

17 maja 2008, 9:50

quench pisze:Tak btw czy też macie takie charakterystyczne "cykanie" po wyłączeniu silnika dochodzące z okolic kolektora/katalizatora? Nie wiem czy to normalane w miacie, w poprzednim aucie tego nie miałem lub nie było aż tak słyszalne.

Starty katalizator i jego osłonki ;) normalna sprawa. Za ostro jezdzisz :P
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

17 cze 2008, 19:09

Mayk pisze:U mnie zawsze, niezależnie od tego jak jeżdżę stoi dokładnie pionowo ;)

Odgrzewam temat, bo akurat zrobiłem pomiar. W NBfl wskazówka temperatury trzyma się
pionowo przy mniej więcej 89-93 stopniach. Przy 96 stopniach włączył się wentylator.

Pozdr
Kain
Posty: 186
Rejestracja: 10 maja 2008, 8:44
Lokalizacja: Warszawa/Biała Podl.

17 cze 2008, 21:36

U mnie wskaznik temp. jest zawsze troche przechylony w prawo od pionu, nawet jak zmienilem plyn sytuacja sie nie zmienila, i silnik strasznie szybko nabiera temperatury z czym sie jeszcze nie spotkalem w innych samochodach
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 cze 2008, 1:35

W nawiązaniu do OT z wątku Five'a :smile: wydłubałem porównanie efektów po
zastosowaniu dodatków do chłodnic:
http://www.turbomagazine.com/features/0703_turp_cooling_system_additives/index.html

Pozdr
M
M1
Posty: 20
Rejestracja: 29 maja 2008, 17:54
Lokalizacja: sko-kam

12 lip 2008, 9:45

stawiam na termostat, wyjmij go całkiem najlepiej i sprawdz czy sie grzeje ;)
zaMIATAm
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5459
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

12 lip 2008, 9:49

sawitar pisze:Po wyłączeniu silnika wentylator nie pracuje (pracuje natomiast przy zapalonym silniku).

Wentylator pracuje tylko wtedy gdy masz wlaczony zaplon.

Po jakimś czasie chłodnica w górnej części jest gorąca (nie da się dotknąć), natomiast dolna jest chłodna (da się dotknąć).

Bo taki jest obieg cieplej wody w ukladzie chlodzenia. Zadna usterka. wszystko gra.

majkel_c pisze:W nawiązaniu do OT z wątku Five'a :smile: wydłubałem porównanie efektów po
zastosowaniu dodatków do chłodnic:
http://www.turbomagazine....ives/index.html

Bardzo ciekawe, ktos przetestuje? ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
ODPOWIEDZ