Coś wpada w rezonans i dzwoni...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

15 kwie 2012, 22:02

Szkoda, że u mnie powód nie jest taki prozaiczny... :(
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

04 sie 2012, 21:36

Ekhm... trochę minęło... a u mnie ciągle dzwoni :( jak chce i kiedy chce. W sumie rzadziej niż w kiedy to było? marcu kwietniu?

Zastanawiam się nad wycięciem kata. Na niego pada najwięcej podejrzeń, że po rozgrzaniu zaczyna dzwonić.
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

04 sie 2012, 21:42

U mnie też jest taki charakterystyczny dźwięk - też od początku, gdy np. przy 40 na godzinę wrzucę 6 bieg, to temu "dławieniu się" towarzyszy dźwięk jakiś rezonujących elementów, z tym, że i tak nie jeździ się autem w ten sposób, więc kompletnie to w niczym nie przeszkadza...
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

04 sie 2012, 21:44

U mnie rezonans pojawia sie w różnych momentach, podczas ruszania, hamowania silnikiem, dodawania gazu na postoju... crazy
Nie zawsze, czasami częściej czasami rzadziej. Na zimnym silniku nie pojawia się problem.
PatRRick
Posty: 206
Rejestracja: 22 gru 2011, 18:17
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice

04 sie 2012, 22:16

U mnie "problem" jest podobny. Jest to jednak na 99% wina katalizatora. Poza tym mój wydech czasy świetności ma już za sobą i powoli zaczynam myśleć nad zmianą.
Awatar użytkownika
mkube
Donator
Donator
Posty: 237
Rejestracja: 28 lut 2012, 16:09
Model: NC
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

04 sie 2012, 22:16

Dexter mnie też dzwoni. Podobnie jak Tobie. Ja postawiłem na tłumik końcowy. Coś w środku musi się luzować i dzwoni :evil: Tłumik zamówiłem ( dedykowany firmy Bosal ). Dam znać czy wymiana przyniesie spodziewane efekty.
tomos
Posty: 256
Rejestracja: 11 paź 2010, 22:09
Lokalizacja: Wejherowo

04 sie 2012, 23:06

Ja przez długi czas stawiałem też na katalizator, ale po zrobieniu z niego strumiennicy problem nie zniknął i jak się okazuje w moim przypadku brzęczenie bierze się najprawdopodobniej od poluzowanej osłony termicznej rury początkowej wydechu (ta między kolektorem a katalizatorem).
http://www.instagram.com/t.miotk_photo/
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

05 sie 2012, 8:17

Osłony mam okej. Ten wieszak/uchwyt za kolektorem, o którym wcześniej pisał chyba majkel, też ok. Stawiam na katalizator lub tłumik. Auto ma dopiero ~76 tysięcy przebiegu, no ale 10 lat, układ wydechowy z zewnątrz wygląda jak nowy (ale na pewno jest OEM). Stąd me wątpliwości czy to może generować te dźwięki.

Sory, że tak o tym truję od dawna. Ale trochę siara gdy sobie stoję Top Down na światłach i jest spoko, po czym ruszam i dzwonie jak stary zajechany golf II :(
Niechcę też eliminować niepotrzebnie elementów.

mkube czekam z niecierpliwością ;)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

05 sie 2012, 8:27

wjedź na ponośnik/kanał , jedna osoba w aucie dodaje gazu druga pod autem lokalizuje niepożądane dźwięki. Nie kumam w czym problem :bang:
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

05 sie 2012, 10:34

irakleo pisze:wjedź na ponośnik/kanał , jedna osoba w aucie dodaje gazu druga pod autem lokalizuje niepożądane dźwięki. Nie kumam w czym problem


problem w tym, że na postoju ten dźwięk nie wystepuje, tylko podczas jazdy. U mnie to występowało przy gwałtownym przyspieszaniu, ale to było dość ciche, a głośne dzwonienie występowało przy jeździe na 5 biegu ok 95 km/h, więc wytłumacz mi jak takie warunki zrobić na podnośniku? :bang:
slawek549
Posty: 220
Rejestracja: 26 wrz 2010, 12:18
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

05 sie 2012, 10:39

Poluzowana osłona nie oznacza wielkiej dziury lub szpary. W moim przypadku to było mikro pęknięcie wzdłuż spawu na osłonie katalizatora nie widocznej gołym okiem i dopiero odginanie osłony pozwoliło to zobaczyć.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

05 sie 2012, 15:30

irakleo pisze:wjedź na ponośnik/kanał , jedna osoba w aucie dodaje gazu druga pod autem lokalizuje niepożądane dźwięki. Nie kumam w czym problem :bang:


Już Ci tłumaczę w czym.
W tym, że jak auto wisiało to dzwonić nie chciało, tyle ;)
Tak się składa, że pracuje w miejscu obfitującym w podnośniki i często mam okazje obejrzeć Miatkę od spodu ;)
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

05 sie 2012, 17:01

DEXTER pisze:że jak auto wisiało to dzwonić nie chciało

A jakby na najazdowy podnośnik wjechać tak żeby na kołach stało?
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

05 sie 2012, 17:04

Była i na łapowym i na najazdach. Na rolkach też ;)

Sonda jest za katem, więc wywalać go nie chcę...
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

05 sie 2012, 18:49

pociesze tylko ze u mnie pojawiło siędzonienie przy zakresie 3,5-4,5 k na 5 biegu tylko i choć w pierwszej chwili pomyslałem o zaworach bo jakos spod maski to jednak dziwne ze tylko na tym biegu :lol: no i trzeb abedzie poszukać
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
Awatar użytkownika
mkube
Donator
Donator
Posty: 237
Rejestracja: 28 lut 2012, 16:09
Model: NC
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

30 sie 2012, 15:28

Koledzy wymieniłem końcowy tłumik i ... nastała cisza :mrgreen: Wreszcie! Długo czekałem na dedykowany tłumik ( Bosal nr 171-003), ale było warto. Od momentu zamówienia 5 tygodni :evil: W starym, fabrycznym po zdjęciu można było stwierdzić, że w środku jest jakaś luźna blacha, która powoduje ten niepożądany dźwięk. Dodam, że z zewnątrz stary, oryginalny tłumik wyglądał ok. Koszt nowego 240zł + 50zł montaż. Pozdrawiam :smile:
ODPOWIEDZ