LPG w DOHC miata ?

Alternatywa dla drogiego paliwa.

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

typ82
Posty: 42
Rejestracja: 07 cze 2007, 9:30
Lokalizacja: Legnica

27 lip 2007, 21:01

Witam !!!
Ceny paliw powodują że możliwość wykorzystania pełnej dynamiki auta( jazda powyżej 4-5 tyś obr) uszczupla kieszeń każdego użytkownika miatki w zastraszającym tempie.Miatka zazwyczaj jest kolejnym autem w rodzinie i w momencie gdy trzeba wykonać tzw "trase" zostaje ze względów ekonomicznych w domu.Myśle ze Montaż LPG wyeliminowałby ten problem i pozwolił w pełni cieszyć się autem ale pewnie pojawiłyby się nowe problemy .Montaż małego zbiornika w bagażniku nie stanowi problemu, spadek żywotności silnika też sobie daruje.Czy ktoś przerabial ten temat ? Prosze o rzeczowe opinie ( jeżdził bym ją nawet gdyby paliła 30L/setke myślę że możemy sobie w tej dyskusji darować)

pozdrawiam
typ82
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

27 lip 2007, 23:56

Jak by to wygladalo gdybys na stacji stanal Miata pod dystrybutorem LPG :neutral: To nie pasuje do mx-5 :twisted:
jmk
Posty: 328
Rejestracja: 14 lis 2006, 3:33
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

28 lip 2007, 0:01

Cientki pisze:Jak by to wygladalo gdybys na stacji stanal Miata pod dystrybutorem LPG :neutral: To nie pasuje do mx-5 :twisted:


Wiesz.. po tym, jak zobaczyłem zagazowaną 911 Turbo stwierdziłem, że w tym kraju wszystko jest możliwe...
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

28 lip 2007, 8:30

jmk pisze:Wiesz.. po tym, jak zobaczyłem zagazowaną 911 Turbo


z tego, co mi wiadomo nie jest mozliwa instalacja lpg przy turbo, ale moze cos sie pozmienialo :roll:

ostatnio rozmawialem z kilkoma osobami i bardzo sobie chwala instalacje sekwencyjna. do silnika z 4 cylindrami mozna juz miec za 2400 lub taniej (nie poglebialem tematu). wlasciciele twierdzili, ze nie czuja roznicy miedzy benzyna, a spalanie jest wyzsze o jakies 1-2 litry.

pomysl sobie jak to dociazy samochod (zmieniajac tym samym rozklad mas na osie) i co zrobisz z kolem zapasowym :wink:
Azmadan
Posty: 14
Rejestracja: 27 lip 2007, 23:19
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

28 lip 2007, 10:26

co do LPG i turbo :-P to zaraz cos wkleje...
a pozatym...
ja tez nie mam kola zapasowego...
dali mi tylko zestaw naprawczy :-P

TUNING przez instalacje LPG w Imprezie :-P

Wielu fascynatów i posiadaczy Subaru Imprezy zapewne zastanawia się czy można w takim aucie zamontować instalację LPG. Otóż odpowiedź jest twierdząca. Firma Auto Gaz we współpracy z firmą Czakram (importer BRC - włoski potentat w produkcji samochodowych instalacji gazowych) w trzyletniej Imprezie zainstalowała jeden z zestawów z oferty firmy BRC przeznaczony do montażu w turbodoładowanych silnikach z przeciwosobnym układem cylindrów.
Instalacja wtrysku gazu BRC SEQUENT (tak brzmi nazwa tego zestawu) działa na zasadzie podobnej do popularnego w silnikach Dieslach systemu common rail. Gaz w stanie ciekłym przechodzi ze zbiornika do reduktora, a stąd już w stanie lotnym pod ciśnieniem zawsze przewyższającym ciśnienie w kolektorze ssącym do tzw. listwy RAIL. Z tej listwy trafia już do elektromagnetycznych wtryskiwaczy gazowych. Do listwy podłączony jest czujnik mierzący absolutne ciśnienie gazu zasilającego wtryskiwacze. Praca instalacji - czas otwarcia wtryskiwaczy, ciśnienie wtrysku, dawki gazu itp. - sterowana jest komputerem.
Sztuką, która stanowi o jakości pracy zamontowanej instalacji SEQUENT jest jej odpowiednie zestrojenie, czyli właściwe zaprogramowanie komputera sterującego. Komputer sterujący instalacjami wtrysku gazu w firmie BRC (zdjęcie po prawej) pełni rolę pasywną, czyli zczytuje dane z fabrycznego komputera sterującego instalacją benzynową i przetwarza je na dane potrzebne do pracy instalacji LPG. Informacje o chwilowym stanie silnika są, zatem bardzo dokładne, bo pochodzą z wszystkich fabrycznych czujników zamontowanych przez producenta samochodu. Oznacza to, że po prawidłowym montażu instalacji oraz wprowadzeniu właściwego oprogramowania wszelkie parametry samochodu pozostaną bez zmian, a jeżeli podczas zasilania benzyną występowały jakieś nieprawidłowości, wystąpią one także podczas pracy na gazie.
Centralki SEQUENT nie zestroimy oczywiście śrubokrętem. Do wprowadzenia oprogramowania i jego ewentualnej korekty używa się przenośnego komputera, którym tak jak w tuningu elektronicznym weryfikuje się lub tworzy mapy sterujące pracą instalacji. W przypadku turbodoładowanej Imprezy mapa musi uwzględniać cechy konkretnego egzemplarza - ciśnienie doładowania, aktualne dawki paliwa itp. W Imprezie zachwianie składu mieszanki powoduje szybsze wypalanie tłoków i dla tego szczególnie i tu nie można pewnych rzeczy regulować z "przybliżeniem".
Pierwsze testy tego dziwnego prototypu dowiodły, że nie tylko udało się zachować pierwotne parametry (przyspieszenie, elastyczność, prędkość maksymalna), ale można je nawet minimalnie poprawić! Istotną rolę w poprawie osiągów odgrywa choćby niższa temperatura gazu niż paliwa, które tworzy mieszankę. Na pełnym zbiorniku, który jest zamontowany w miejscu koła zapasowego (zdjęcie po lewej) można pokonać od ok. 200 do ok. 300 km.
Ci którzy twierdzą, że montowanie gazu w Imprezie jest pozbawione sensu ze względu na gorsze osiągi auta, stracili właśnie swój argument. Wygląda na to, że zamontowanie instalacji LPG w Imprezie ma wyłącznie zalety.


Obrazek

Obrazek
typ82
Posty: 42
Rejestracja: 07 cze 2007, 9:30
Lokalizacja: Legnica

28 lip 2007, 13:21

Silnik 1.6i DOHC 115 PS nie wyróżnia się bardzo na tle innych silników (silniki montowane w modelu 323F , 626 lub MX3) w których z powodzeniem montowany jest LPG .Koszt włoskiej instalacji sekwencyjnej to ok 2700 - 3000 zł . Niewielki zbiornik gazu ok 25-30 L
powinien zmieśćić się w bagażniku wraz z kołem dojazdowym , jeśli nie pozostaje tzw zestaw naprawczy,Masa zbiornika LPG (pełnego) z pewnością zachwieje proprcje rozkladu masy ale czy dodatkowe 40 kg jest w stanie odebrać przyjemność jazdy miatką .Z moich obserwcji wynika że 90 % czasu jazdy to solo.
Czy nikt nie gazował z powodzeniem madzi mx5 ?
Kubski
Posty: 64
Rejestracja: 26 maja 2007, 4:59

28 lip 2007, 13:24

Kiedys wyczytalem, chyba na liscie mailowej, ze polscy naukowcy pracuja nad Miata na rope (swap), czy ktos wie co sie stalo z tym projektem?
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

28 lip 2007, 20:00

Azmadan pisze:ja tez nie mam kola zapasowego...
dali mi tylko zestaw naprawczy :-P


czy moglbys potwierdzic lub zaprzeczyc, ze zestaw ten po zastosowaniu niszczy opone?
jmk
Posty: 328
Rejestracja: 14 lis 2006, 3:33
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

28 lip 2007, 22:02

R.E.D. pisze:
Azmadan pisze:ja tez nie mam kola zapasowego...
dali mi tylko zestaw naprawczy :-P


czy moglbys potwierdzic lub zaprzeczyc, ze zestaw ten po zastosowaniu niszczy opone?


Niszczy, jak niszczy, ale spróbuj to wyważyć... Awykonalne
A później spróbuj to ściągnąć z wnętrza opony :)
To są zestawy typu first aid. Łapiesz gumę- jedziesz do wulkanizatora i o razu robisz. Jeśli nie - to weź sobie np po nocy przyczep do felgi odważnik 300gram w jednym miejscu i rusz ;-) Efekt będziesz miał podobny.
Generalnie jest tak: działać - działa. Głównie na przebicia samej opony, bo jak poleci kord to już nie ma zmiłuj. Działa tak, żeby dojechać do wulkanizatora, któremu się będzie chciało paprać z całym syfem w środku. Jakiekolwiek dłuższe korzystanie - wykluczone (choć nie ukrywam - mam znajomego, który do starej tojki chyba ze 3 opakowania wlał... Ale to ciężko było nazwać autem ;-)
Azmadan
Posty: 14
Rejestracja: 27 lip 2007, 23:19
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

30 lip 2007, 12:27

hmmm no tak jak poprzednik...
niszczyć może nie niszczy...
ale sa problemy z załataniem na stale...
ale w tej malej żabie nie ma gdzie nawet dojazdówki wepchnąć :-P
jest sobie zestawik...
jakaś pianka w sprayu.. do wentyla... i kompresor pod zapalniczkę...
na szczęście nie miałem jeszcze oponki przebitej...
w zasadzie to od... 2002 roku :-P
w poprzednim aucie miałem koło na tylnej klapie...
ale nie miałem oryginalnego podnośnika....
a takie ze sklepu mają problemy z terenówkami... ;-P
wiec tez by była lipa :-P
ps. terenówka też ze ściąganym dachem :-P
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

30 lip 2007, 15:07

jest lipa lipa.

po takim zestawie naprawczym to dojedzie sie do celu ale opona idzie na smietnik.

A co do LPG to jestem zagorzalym przeciwnikiem.
To jak "silnik tranzwestyta".
Stworzono go mezczyzna,a musi byc kobieta.
To takie "prawie"...
Po co jezdzic skoro mozna latac...
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

02 sie 2007, 15:12

no ale skoro miata nie jest na codzień to po co gaz? policz sobie czy to ma sens - jesli przejeżdzasz ponad 10 tys rocznie to moze z ekonomicznego pkt widzenia to ma sens- ale pamietaj ze jak pojedziesz na wakacje w 2 osoby to kiepsko z pakowaniem bo jednak butla z gazem zajmie ci przynajmniej pół bagażnikanawet jak wyjmiesz zapas. Skoro już mowa o zapasie to ja na wakacje pojechałem bez zapasu i bez zestawu naprawczego - w tojocie od kiedy mam gaz nie złapałem jeszcze gumy - wychodze z założenia że jak kiedyś złapie gume to wezwe pomoc drogowa i zapłace - i tak wyjde na plus z paliwa bo zrobiłem 70 tys z samochodem lżejszym o parenaście kilo hehe:)
marthen
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2006, 17:22
Model: NA
Lokalizacja: Tychy

02 sie 2007, 20:49

yanik pisze:ale pamietaj ze jak pojedziesz na wakacje w 2 osoby to kiepsko z pakowaniem bo jednak butla z gazem zajmie ci przynajmniej pół bagażnikanawet jak wyjmiesz zapas.

Kiedys, przy okazji, zapytałem gazownika o montaż butli pod autem, w specjalnie dorobionym koszu podwieszonym pod bagażnikiem - twierdził, że to wykonalne i stosunkowo niedrogie (ok. 150zł ekstra).
typ82
Posty: 42
Rejestracja: 07 cze 2007, 9:30
Lokalizacja: Legnica

02 sie 2007, 20:58

W moim przypadku miata nie jest na codzień :
1) pogoda
2) rodzina sie nie mieści
3) zużycie paliwa(jazda powyżej 4-5 tys obrotow bardzo satysfakcjonujaca ale w zbiorniku wir !!!) .
W niemczech miatki używane są na codzień , dosłownie jeżdzi się nimi po szczypiorek.
Jako podsumowanie mogę dodać że wrażenia z dynamicznej jazdy rekompensują wszelkie niedogodności z nawiązką - dosłownie się można uzależnić.

pozdrawiam wszyskich uzależnionych od miatki. : :lol:
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

02 sie 2007, 21:12

e no nie przesadzaj ze wir w zbiorniku - ja nigdy nie przekroczylem 10l na setke a czasem robie bak jeżdżac od czasu do czasu w weekendy - wiec jak juz jezdze to nie rzadko do odciecia;)
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

02 sie 2007, 21:18

yanik pisze:ja nigdy nie przekroczylem 10l na setke

to cos slabo sie starasz :razz: mi przy silniku 1,6 na trasie wroclaw-katowice spalil srednio 11 :twisted:
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

03 sie 2007, 10:11

naprawde slabo!!!
Co prawda u mnie 1.8,ale przy "rozrywkowej" jezdzie to potrafi i 14-15 wypic :D
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Adi
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2007, 19:20
Lokalizacja: Hiszpania

03 sie 2007, 12:24

10l na setke - ja też mam ciężko taki wynik osiągnąć - zazwyczaj kło 11 - 12 wychodzi w 1.6 silniku :mrgreen:
demol
Administrator
Administrator
Posty: 748
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

03 sie 2007, 14:54

Sekwencja w subaru to nic nowego, w turbo też ... widziałem wiele takich :)

Sam w swoim mam 4 generację BIGAS :) od 2 lat i widzę jedynie same zalety .... i więcej siana w kieszeni .... gdyby miata miała większy bagażnik to i w miacie wylądowałaby sekwencja.
Fuksja i Turkus :)
s-back
Posty: 9
Rejestracja: 18 maja 2007, 20:49

19 sie 2007, 22:56

gaz ma nieco wyższą temperature spalania niz benzynka dlatego często na dobrze wystrojonej sekwencji ku zaskoczeniu właściciela autko może mieć troszke więcej mocy niż na Pb, silnik miatki to zwykły wolnossący silnik dlatego niewidze żadnych przeciwwskazań do montażu go w mx5, natomiast odrębną kwestia pozostaje sposób widzenia, wiele osób uważa ze instalacja lpg nie jest stworzona do japończyków :roll: ja sam też jestem jej przeciwnikiem ze względów czysto estetycznych...
demol
Administrator
Administrator
Posty: 748
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

20 sie 2007, 10:12

s-back pisze:jestem jej przeciwnikiem ze względów czysto estetycznych...


Efekt "czysto" estetyczny to masz wtedy jak masz pustostan w portfelu z powodu cen benzyny w naszej pięknej krainie :lol:
Fuksja i Turkus :)
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

20 sie 2007, 10:25

ja mysle, ze fiveopac ma racje - jesli gaz w miacie to nie lpg :mrgreen:
marthen
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2006, 17:22
Model: NA
Lokalizacja: Tychy

20 sie 2007, 10:34

R.E.D. pisze:ja mysle, ze fiveopac ma racje - jesli gaz w miacie to nie lpg :mrgreen:

Izobutan? :wink:
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

20 sie 2007, 10:44

podtlenek azotu :cool:
kondzio
Posty: 69
Rejestracja: 04 kwie 2008, 21:45
Lokalizacja: Łódź/Bełchatów
Kontakt:

04 kwie 2008, 23:09

WITAM



posiadam mazde mx-5 1.8 nb 2000r.

i tak naprawde bedzie to moje glowne auto do przemieszczania sie po lodzi...jak i po Polsce... bede traktotowal to auto do jazdy na codzien i z doswiadczenia wiem ze pol dnia spedzam w aucie..wiec kilometrow bede robil naprawde duzo..
z moich wyliczen wynika ze instalacja lpg zwroci mi sie po ok 3 miesiacach...zakladajac ok 3000 zl instalacja..

oczywiscie wiem ze ogolnie nie powinno sie zagazowywac mx-5 itd..tak jak wyzej koledzy pisali..
jednak kazdy robi co chce:)...
wiem ze bagaznika nie bedzie...ale to nie jest mi potrzebne..
laptop...katalogi itd...i projekty i nic wiecej....tak na magrinesie jestem architektem:)...

no i teraz moje pytanie? zna ktos kogos co ma LPG w 1.8 ?
sa rozne wersje i roznie ludzie mowia....mam kilku znajomych co maja gaz w a3 1.8 turbo i pieknie dzialaja wiec czemy ma nie dzialac w takim silniku jak mazda..
wszstko kwestia instalalacji i umiejetnosci ...
oczywiscie wolal bym zeby zalozyl to ktos kto sie zna na gazie do mazd itd..

prosil bym o jakies opinie niamiary na ludzi co zrobia to dobrze i fachowo no i oczywiscie w jakiej cenie mozna dostac taka instalacje... w okilicach lodzi...

chyba ze macie tak mocne argumenty ze mnie przekonaja zeby nie zakladac ;)

pozdrawiam i dzieki za cieprliwosc w czytaniu:)...
raczkowski
Posty: 117
Rejestracja: 01 kwie 2008, 21:56
Lokalizacja: Wrocław

05 kwie 2008, 7:35

Na allegro była oferta miaty z rozdzielonym tłumikiem - dzięki temu można było podobno wywalić koło zapasowe pod samochód. to też jest rozwiązanie - odnośnie miejsca na butlę.
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

05 kwie 2008, 15:09

Jakoś nie widzi mi się dojazdówka pod autem - nie jest duża ale nie sądzę by się zmieściła.
tel: 500294594 skype: lediable86
salvador
Posty: 253
Rejestracja: 23 wrz 2007, 14:27
Lokalizacja: Leszno

05 kwie 2008, 21:03

Mx 5 ,architekt i gaz ?!? :roll:
kondzio
Posty: 69
Rejestracja: 04 kwie 2008, 21:45
Lokalizacja: Łódź/Bełchatów
Kontakt:

06 kwie 2008, 15:59

mam jeszcze jedno pytanie ?
znacie moze jakas sprawdzona firme z lodzi lub okolic ktora podjela by sie zalozenia gazu ?

dzieki za pomoc
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

06 kwie 2008, 18:07

ja znam, ale to profanacja...www.ongas.pl osobiscie nigdy nie chce gazu,
a ten ludek kładł do mni.

bmw X5 4 ltr
volvo V40 1,9 turbo
subaru tribecca itp,

czesci BRC specjalizacja Sekwencjie
ODPOWIEDZ