Dopasowanie hard topa

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Gregor
Posty: 128
Rejestracja: 14 lis 2009, 23:36
Lokalizacja: Ennis

30 paź 2011, 10:57

witam
Mam problem z twardym dachem. Dach nie przylega ładnie na całej długości przedniej szyby. Im dalej od zaczepów tym bardziej wystaje ponad uszczelke tworzy się taka "warga". W efekcie przy 100 km/h słychać pęd powietrza/ świszczenie. Jak to wygląda u was i czy ma może ktoś sposób na to jak go dopasować? Próbowałem wyregulować dach na zaczepach ale bez efektu.

Obrazek
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

30 paź 2011, 11:47

Gregor pisze:witam
Mam problem z twardym dachem. Dach nie przylega ładnie na całej długości przedniej szyby. Im dalej od zaczepów tym bardziej wystaje ponad uszczelke tworzy się taka "warga". W efekcie przy 100 km/h słychać pęd powietrza/ świszczenie. Jak to wygląda u was i czy ma może ktoś sposób na to jak go dopasować? Próbowałem wyregulować dach na zaczepach ale bez efektu.

[url=http://img259.imageshack.us/img259/9859/imgp9370.jpg]Obrazek[/url]

Witaj w klubie :twisted:
Ps. jest sprawdzony sposob na tą przypadłość....zna go AroJano :wink: zgłoś się do niego
Gregor
Posty: 128
Rejestracja: 14 lis 2009, 23:36
Lokalizacja: Ennis

30 paź 2011, 13:46

irakleo pisze:Witaj w klubie
Ps. jest sprawdzony sposob na tą przypadłość....zna go AroJano zgłoś się do niego

dzięki za informacje już pisze pw :smile:
zadek
Posty: 31
Rejestracja: 15 wrz 2011, 11:49
Lokalizacja: Nowy Sącz

30 paź 2011, 13:56

dzięki za informacje już pisze pw :smile:


Jak dostaniesz odpowiedź to wrzuć na formum
Załączniki
madzia.jpg
lobson
Posty: 146
Rejestracja: 16 sie 2008, 0:11
Lokalizacja: Gdańsk

30 paź 2011, 17:55

też czekam na informację :oops:
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

30 paź 2011, 18:32

Ja też =)
sieraq87
Posty: 102
Rejestracja: 30 wrz 2009, 17:01
Lokalizacja: wlkp

30 paź 2011, 20:20

No to i ja poczekam za rozwiązaniem :twisted:
fidelson
Posty: 192
Rejestracja: 20 cze 2008, 16:45
Lokalizacja: Pabianice

30 paź 2011, 22:43

I ja. Chyba, że jest to metoda na uszczelkę do drzwi z Castoramy, bo taką to znam i od dwóch lat z powodzeniem stosuję :wink:
Gregor
Posty: 128
Rejestracja: 14 lis 2009, 23:36
Lokalizacja: Ennis

31 paź 2011, 16:03

fidelson pisze:Chyba, że jest to metoda na uszczelkę do drzwi z Castoramy, bo taką to znam i od dwóch lat z powodzeniem stosuję

a możesz napisać coś więcej na ten temat?
zadek
Posty: 31
Rejestracja: 15 wrz 2011, 11:49
Lokalizacja: Nowy Sącz

31 paź 2011, 17:37

U mnie pomogło rozpięcie całego dachu i założenie ponownie, delikatnie podregulowałem też zaczepy i leży jak ulał;)
Załączniki
madzia.jpg
Moje dwie Madzie
fidelson
Posty: 192
Rejestracja: 20 cze 2008, 16:45
Lokalizacja: Pabianice

31 paź 2011, 17:41

Gregor pisze:
fidelson pisze:Chyba, że jest to metoda na uszczelkę do drzwi z Castoramy, bo taką to znam i od dwóch lat z powodzeniem stosuję

a możesz napisać coś więcej na ten temat?


U siebie do hardtopa, w miejscu gdzie styka się z ramą szyby, podkleiłem uszczelkę do drzwi (ma chyba 8 mm grubości, niestety nie mam jej teraz pod ręką, żeby zrobić zdjęcie). Dach co prawda nadal trochę odstaje na środku, ale nic nie świszczy i nie leje się nic do środka. Wiem, że to prowizorka, ale innej metody na dopasowanie tego nie udało mi się znaleźć :evil:
Gregor
Posty: 128
Rejestracja: 14 lis 2009, 23:36
Lokalizacja: Ennis

12 lis 2011, 13:57

część dalsza sagi o hardtopie... więc świszcze mi coś z boków. Dokladnie w dolnej części jest dziura (zaznaczona na zdjęciach) . Jak mam założony soft top to on wypełnia tą przestrzeń dokładnie . Przy hard topie jest inaczej, jakby brakowało kawałka uszczelki. Popatrzcie u siebie i powiedzcie czy też tak to u was wygląda.
Obrazek

Obrazek
demol
Administrator
Administrator
Posty: 748
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

14 lis 2011, 18:30

Gregor pisze:ęść dalsza sagi o hardtopie... więc świszcze mi coś z boków


U mnie tez tak bylo, dałem w tym miejscu kostkę uzupełniającą ten brak wyciętą z gąbki fotela samochodowego :) , zrobię potem fotkę to wrzucę

górę wyreguluj zaczepami i mocowaniami (poluzuj wszystkie sruby, tak aby hardtop nie spiętrzał się i podokręcaj je, wyreguluj naciąganie po zamknieciu klamry)
Fuksja i Turkus :)
Gregor
Posty: 128
Rejestracja: 14 lis 2009, 23:36
Lokalizacja: Ennis

15 lis 2011, 11:23

demol pisze:U mnie tez tak bylo, dałem w tym miejscu kostkę uzupełniającą ten brak wyciętą z gąbki fotela samochodowego , zrobię potem fotkę to wrzucę


byłbym wdzięczny :wink: , też myślałem aby wstawić tam kawałek gumy/gąbki
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

21 lis 2011, 10:49

Cze,

I jak tam sprawa się rozwija? Udało Ci się coś z tym zrobić?

Pozdro

EDIT: O dopiero teraz zauważyłem PW :)
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
tomos
Posty: 256
Rejestracja: 11 paź 2010, 22:09
Lokalizacja: Wejherowo

22 lis 2011, 19:39

A ja mam pytanie w kwestii szyby w HT.
Mam wrażenie, że u mnie szyba jest lekko luźna - popychając ją od wewnątrz jakby lekko się unosi. To normalne czy raczej oznaka złego montażu szyby? Podczas mycia nic do środka nie leci wprawdzie ale np. jadąc po nierównej drodze się telepie i hałasuje :P
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

23 lis 2011, 0:36

Muszę Cię nieco zmartwić bo u mnie nic nie lata ale jeszcze sprawdzę jutro dla pewności.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Gregor
Posty: 128
Rejestracja: 14 lis 2009, 23:36
Lokalizacja: Ennis

23 lis 2011, 15:41

tomos pisze:A ja mam pytanie w kwestii szyby w HT.

u mnie tez trzyma się sztywno.
tomos
Posty: 256
Rejestracja: 11 paź 2010, 22:09
Lokalizacja: Wejherowo

23 lis 2011, 18:48

Hm.. w takim razie trzeba coś będzie na to zaradzić..
pszemmek
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2011, 10:26
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2011, 19:43

Czy znane jest już rozwiązane problemy ze szparą nad szybą?

Wczoraj założyłem nowo kupiony hardtop (w bardzo dobrym stanie) no i oczywiście świszczy...

Czy ktoś w Warszawie lub okolicach mógłby mi pomóc w jego dopasowaniu (stawiam flachę)
demol
Administrator
Administrator
Posty: 748
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

29 lis 2011, 12:55

pszemmek pisze:(stawiam flachę)
jaką :)

mozesz do mnie podjechac ;)
Fuksja i Turkus :)
Gregor
Posty: 128
Rejestracja: 14 lis 2009, 23:36
Lokalizacja: Ennis

29 lis 2011, 15:36

demol pisze:U mnie tez tak bylo, dałem w tym miejscu kostkę uzupełniającą ten brak wyciętą z gąbki fotela samochodowego , zrobię potem fotkę to wrzucę


wrzuć fotkę jak możesz
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

29 lis 2011, 16:06

+1
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
pszemmek
Posty: 46
Rejestracja: 06 cze 2011, 10:26
Lokalizacja: Warszawa

30 lis 2011, 18:46

jaką


Na jaką zasłużysz ... ;)


mozesz do mnie podjechac


Właśnie idą boczne zaczepy z Angli jak je zamontuję to chętnie skorzystam z pomocy.
przemo60
Posty: 61
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:12
Lokalizacja: Poznań

26 lis 2013, 23:46

Sorki że odkopuję taki stary temat, ale nie znalazłem więcej info o dopasowywaniu hardtopa, czy też tak macie że trzeszczy wam na nierównościach? I czy powinien być równiutko spasowany bo mi trochę bardziej po lewej odstaje niż po prawej, tak wyżej o 2mm. I jak się klamry reguluje?
przemo60
Posty: 61
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:12
Lokalizacja: Poznań

01 gru 2013, 14:36

I co z tym świszczeniem? Czy jest jakieś rozwiązanie oprócz tej uszczelki? :P
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

01 gru 2013, 18:15

przemo60 pisze:Sorki że odkopuję taki stary temat, ale nie znalazłem więcej info o dopasowywaniu hardtopa, czy też tak macie że trzeszczy wam na nierównościach? I czy powinien być równiutko spasowany bo mi trochę bardziej po lewej odstaje niż po prawej, tak wyżej o 2mm. I jak się klamry reguluje?

Zależy na jakich nierównościach. Jak się po dziurach jeździ, to trzeszczy ;) Ale odstawać nie powinien, w sensie można tak spasować, żeby było równo.

Klamry (te w środku) regulujesz tak:
Ustawianie klamer tymi gwiazdkowymi śrubami (można trochę klamrę przekręcić, tak żeby zaczep inaczej chwytał.
Dociąg klamer za pomocą śrubki w środku klamry - jak masz ją w pozycji otwartej w środku na całej długości jest plastykowa osłonka, po zdjęciu której pojawia się śrubka. Kręcisz nią palcami żeby mocniej dociągnąć, lub poluzować klamrę.
Warto też dobrze osadzić HT na frankensteinach - dobre osadzenie z tamtej strony pozwala też nieźle regulować całość ;)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
przemo60
Posty: 61
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:12
Lokalizacja: Poznań

01 gru 2013, 18:20

Właśnie dopiero niedawno zorientowałem się że te zaczepy na frankeny można otworzyć i dopiero dałem radę odpowiednio wyregulować :P druga sprawa to jest w końcu jakieś rozwiązanie na to świszczenie z góry oprócz uszczelki? bo jak mniej dociągnę to mniej świszczy ale za to trzeszczy, mocniej klamry dociągnę to cichutko jest ale głośniej świszczy :/
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

02 gru 2013, 8:34

Coś za coś. Z jednym musisz się pogodzić :P Dokładasz dach na pracującą ramę auta. Jak mocno ściśniesz, powietrze nie wejdzie, ale dach na uszczelce pracuje. Jak poluzujesz, żeby była przestrzeń na pracę, to zaczyna świszczeć :P

Wiesz, możesz się pobawić i pewnie da się osiągnąć kompromis, ale pomyśl o tym, że na wiosnę dach zdejmiesz, a przyszłej zimy czeka Cię to samo :P Ja wybrałem trzeszczenie :P
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
przemo60
Posty: 61
Rejestracja: 18 wrz 2012, 20:12
Lokalizacja: Poznań

02 gru 2013, 20:38

Właśnie bawiłem się co pół obrotu i mam jakiś kompromis- mniej świstu ale trochę trzeszczenia ;) myślę że po prostu na trasę zakleję otwory, bo tylko przy prędkościach autostradowych ma to znaczenie :)
ODPOWIEDZ