Dopasowanie hard topa
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
witam
Mam problem z twardym dachem. Dach nie przylega ładnie na całej długości przedniej szyby. Im dalej od zaczepów tym bardziej wystaje ponad uszczelke tworzy się taka "warga". W efekcie przy 100 km/h słychać pęd powietrza/ świszczenie. Jak to wygląda u was i czy ma może ktoś sposób na to jak go dopasować? Próbowałem wyregulować dach na zaczepach ale bez efektu.
Mam problem z twardym dachem. Dach nie przylega ładnie na całej długości przedniej szyby. Im dalej od zaczepów tym bardziej wystaje ponad uszczelke tworzy się taka "warga". W efekcie przy 100 km/h słychać pęd powietrza/ świszczenie. Jak to wygląda u was i czy ma może ktoś sposób na to jak go dopasować? Próbowałem wyregulować dach na zaczepach ale bez efektu.
Gregor pisze:witam
Mam problem z twardym dachem. Dach nie przylega ładnie na całej długości przedniej szyby. Im dalej od zaczepów tym bardziej wystaje ponad uszczelke tworzy się taka "warga". W efekcie przy 100 km/h słychać pęd powietrza/ świszczenie. Jak to wygląda u was i czy ma może ktoś sposób na to jak go dopasować? Próbowałem wyregulować dach na zaczepach ale bez efektu.
[url=http://img259.imageshack.us/img259/9859/imgp9370.jpg]Obrazek[/url]
Witaj w klubie
Ps. jest sprawdzony sposob na tą przypadłość....zna go AroJano zgłoś się do niego
Gregor pisze:fidelson pisze:Chyba, że jest to metoda na uszczelkę do drzwi z Castoramy, bo taką to znam i od dwóch lat z powodzeniem stosuję
a możesz napisać coś więcej na ten temat?
U siebie do hardtopa, w miejscu gdzie styka się z ramą szyby, podkleiłem uszczelkę do drzwi (ma chyba 8 mm grubości, niestety nie mam jej teraz pod ręką, żeby zrobić zdjęcie). Dach co prawda nadal trochę odstaje na środku, ale nic nie świszczy i nie leje się nic do środka. Wiem, że to prowizorka, ale innej metody na dopasowanie tego nie udało mi się znaleźć
część dalsza sagi o hardtopie... więc świszcze mi coś z boków. Dokladnie w dolnej części jest dziura (zaznaczona na zdjęciach) . Jak mam założony soft top to on wypełnia tą przestrzeń dokładnie . Przy hard topie jest inaczej, jakby brakowało kawałka uszczelki. Popatrzcie u siebie i powiedzcie czy też tak to u was wygląda.
-
- Administrator
- Posty: 748
- Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
Gregor pisze:ęść dalsza sagi o hardtopie... więc świszcze mi coś z boków
U mnie tez tak bylo, dałem w tym miejscu kostkę uzupełniającą ten brak wyciętą z gąbki fotela samochodowego , zrobię potem fotkę to wrzucę
górę wyreguluj zaczepami i mocowaniami (poluzuj wszystkie sruby, tak aby hardtop nie spiętrzał się i podokręcaj je, wyreguluj naciąganie po zamknieciu klamry)
Fuksja i Turkus
A ja mam pytanie w kwestii szyby w HT.
Mam wrażenie, że u mnie szyba jest lekko luźna - popychając ją od wewnątrz jakby lekko się unosi. To normalne czy raczej oznaka złego montażu szyby? Podczas mycia nic do środka nie leci wprawdzie ale np. jadąc po nierównej drodze się telepie i hałasuje
Mam wrażenie, że u mnie szyba jest lekko luźna - popychając ją od wewnątrz jakby lekko się unosi. To normalne czy raczej oznaka złego montażu szyby? Podczas mycia nic do środka nie leci wprawdzie ale np. jadąc po nierównej drodze się telepie i hałasuje
Czy znane jest już rozwiązane problemy ze szparą nad szybą?
Wczoraj założyłem nowo kupiony hardtop (w bardzo dobrym stanie) no i oczywiście świszczy...
Czy ktoś w Warszawie lub okolicach mógłby mi pomóc w jego dopasowaniu (stawiam flachę)
Wczoraj założyłem nowo kupiony hardtop (w bardzo dobrym stanie) no i oczywiście świszczy...
Czy ktoś w Warszawie lub okolicach mógłby mi pomóc w jego dopasowaniu (stawiam flachę)
Sorki że odkopuję taki stary temat, ale nie znalazłem więcej info o dopasowywaniu hardtopa, czy też tak macie że trzeszczy wam na nierównościach? I czy powinien być równiutko spasowany bo mi trochę bardziej po lewej odstaje niż po prawej, tak wyżej o 2mm. I jak się klamry reguluje?
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
przemo60 pisze:Sorki że odkopuję taki stary temat, ale nie znalazłem więcej info o dopasowywaniu hardtopa, czy też tak macie że trzeszczy wam na nierównościach? I czy powinien być równiutko spasowany bo mi trochę bardziej po lewej odstaje niż po prawej, tak wyżej o 2mm. I jak się klamry reguluje?
Zależy na jakich nierównościach. Jak się po dziurach jeździ, to trzeszczy Ale odstawać nie powinien, w sensie można tak spasować, żeby było równo.
Klamry (te w środku) regulujesz tak:
Ustawianie klamer tymi gwiazdkowymi śrubami (można trochę klamrę przekręcić, tak żeby zaczep inaczej chwytał.
Dociąg klamer za pomocą śrubki w środku klamry - jak masz ją w pozycji otwartej w środku na całej długości jest plastykowa osłonka, po zdjęciu której pojawia się śrubka. Kręcisz nią palcami żeby mocniej dociągnąć, lub poluzować klamrę.
Warto też dobrze osadzić HT na frankensteinach - dobre osadzenie z tamtej strony pozwala też nieźle regulować całość
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Właśnie dopiero niedawno zorientowałem się że te zaczepy na frankeny można otworzyć i dopiero dałem radę odpowiednio wyregulować druga sprawa to jest w końcu jakieś rozwiązanie na to świszczenie z góry oprócz uszczelki? bo jak mniej dociągnę to mniej świszczy ale za to trzeszczy, mocniej klamry dociągnę to cichutko jest ale głośniej świszczy :/
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Coś za coś. Z jednym musisz się pogodzić Dokładasz dach na pracującą ramę auta. Jak mocno ściśniesz, powietrze nie wejdzie, ale dach na uszczelce pracuje. Jak poluzujesz, żeby była przestrzeń na pracę, to zaczyna świszczeć
Wiesz, możesz się pobawić i pewnie da się osiągnąć kompromis, ale pomyśl o tym, że na wiosnę dach zdejmiesz, a przyszłej zimy czeka Cię to samo Ja wybrałem trzeszczenie
Wiesz, możesz się pobawić i pewnie da się osiągnąć kompromis, ale pomyśl o tym, że na wiosnę dach zdejmiesz, a przyszłej zimy czeka Cię to samo Ja wybrałem trzeszczenie
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry