dławi sie na niskich obrotach :(

pomocyyyyyyy

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
brozyn89
Donator
Donator
Posty: 1608
Rejestracja: 21 maja 2007, 17:44
Lokalizacja: Warszawa Jelonki
Kontakt:

17 lip 2007, 15:54

co to moze byc? dlawi sie tak do 1.5 tys a pozniej ok , nie zawsze bo czasami jest dobrze a czasami zle , zalatwilem sobie nowa sonde lambde moze pomoze;]
zablek
Posty: 27
Rejestracja: 13 sie 2005, 12:54
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

17 lip 2007, 16:58

może być cewka
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

17 lip 2007, 18:39

ostatecznie mozna jeszcze wymienic filtr paliwa - na pewno nie zaszkodzi :wink:
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

18 lip 2007, 10:21

Cewka! Jesli mam racje to bedzie bolec finansowo :roll:
Takie same objawy byly u mnie jak padla cewka.

Jest jeszcze szansa ze to kable.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
meiselp
Posty: 151
Rejestracja: 12 sty 2007, 16:31
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

18 lip 2007, 12:58

miałem takie objawy przy starych kablach, sądzę że warto spróbować wymiany i zobaczyć rekacje. U mnie poskutkowało momentalnie
Awatar użytkownika
brozyn89
Donator
Donator
Posty: 1608
Rejestracja: 21 maja 2007, 17:44
Lokalizacja: Warszawa Jelonki
Kontakt:

18 lip 2007, 16:09

ok dzieki zobaczymy , jutro odstawiam do mechanika ma wymic sonde jak nei to wymienei jeszcze przeplywomierz bo mam 2 a jak nei to sprobuje cewke dzieki za odp.
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

18 lip 2007, 17:07

zacznij do kabli,bo to tansza naprawda. Nie wiem jak do Twojej,ale do mojej miaty musialem kupic cewke nowa w ASO za 1700 pln wiec zanim wezmiesz sie za cewke to posprawdzaj inne kwestie elektryki.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
zablek
Posty: 27
Rejestracja: 13 sie 2005, 12:54
Lokalizacja: Płońsk
Kontakt:

18 lip 2007, 17:24

Na cewke jest rada , dobry mechanik montuje ją z 323 (z jednego modelu pasuje) wtedy koszt to 120 zł + robocizna . Widziałem , dotykałem, też nie wierzyłem , a jednak działa !!!
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

19 lip 2007, 17:09

taaaa wiem przerabiaja wtyczki w takiej cewce i cos tam jeszcze,ale jakos nie jestem zwolennikiem napraw na "patencie" mimo ze podobno da rade. Co oryginal to oryginal,a przy okazji gwarancja tez jest jakby co.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
marcin
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 2007, 14:28
Lokalizacja: Warszawa

20 lip 2007, 16:48

nie straszcie z tą cewką :sad: mam dość podobne objawy, myślałem że to normalne i te silniki działają od 2k obrotów a tak naprawdę zaczynają żyć przy 5
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

23 lip 2007, 10:01

marcin pisze:nie straszcie z tą cewką :sad: mam dość podobne objawy, myślałem że to normalne i te silniki działają od 2k obrotów a tak naprawdę zaczynają żyć przy 5


spokojnie ;) Przyczyn moze byc kilka... podalem taka ktora jest chyba jednym z gorszych scenariuszy. Czas pokaze co to moze byc?
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Awatar użytkownika
brozyn89
Donator
Donator
Posty: 1608
Rejestracja: 21 maja 2007, 17:44
Lokalizacja: Warszawa Jelonki
Kontakt:

28 lip 2007, 16:25

sluchajcie wymienilem przeplywomierz i jest o niebo lepiej ;] wymienilem akurat go bo mialem 2 zapasowy wiec pomyslalem czemu nie sprobowac i prosze bardzo ;]
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

30 lip 2007, 16:37

nieodgadnione sa wyroki boskie... :D
No to miales farta.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Awatar użytkownika
brozyn89
Donator
Donator
Posty: 1608
Rejestracja: 21 maja 2007, 17:44
Lokalizacja: Warszawa Jelonki
Kontakt:

01 sie 2007, 17:35

perver pisze:nieodgadnione sa wyroki boskie... :D
No to miales farta.

racja;]
demol
Administrator
Administrator
Posty: 748
Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Warszawa

03 sie 2007, 12:55

Wystarczyło zczytać kody błędów :)

ps. po wymianie przepływomierza masz błąd zapisany w komputerze ... odłącz klemę akumulatora na 10 min to błąd się skasuje.

pz
Fuksja i Turkus :)
Awatar użytkownika
brozyn89
Donator
Donator
Posty: 1608
Rejestracja: 21 maja 2007, 17:44
Lokalizacja: Warszawa Jelonki
Kontakt:

15 sie 2007, 17:25

zrobilem to ;] dzieki bardzo
Aleks
Posty: 117
Rejestracja: 24 sie 2008, 16:00

07 gru 2012, 20:02

odkopuję temat. jeżdżę NB z 2000 roku i od około 2 tygodni mam niepokojący objaw- czasem przy ruszaniu z miejsca niezależnie od temperatury silnika, silnik dławi się na ułamek sekundy po czym odzyskuje moc i jedzie normalnie. Na początku wydawało mi się, że przypadkowo dałem za mało gazu ale sytuacja zaczęła się powtarzać (nie przy każdym ruszaniu ale statystycznie istotnie). Objaw występuje tylko przy ruszaniu, w trakcie jazdy nie ma żadnych problemów. Z tego co czytałem (bo mechanik ze mnie raczej średni) może być potrzebna zmiana kabli albo świec- dobrze mi się wydaje czy gdzie indziej upatrywać przyczyny? Ew. czy są jakieś proste testy diagnostyczne które mogę wykonać we własnym zakresie? Z góry dzięki
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

07 gru 2012, 22:22

Aleks pisze:odkopuję temat. jeżdżę NB z 2000 roku i od około 2 tygodni mam niepokojący objaw- czasem przy ruszaniu z miejsca niezależnie od temperatury silnika, silnik dławi się na ułamek sekundy po czym odzyskuje moc i jedzie normalnie. Na początku wydawało mi się, że przypadkowo dałem za mało gazu ale sytuacja zaczęła się powtarzać (nie przy każdym ruszaniu ale statystycznie istotnie). Objaw występuje tylko przy ruszaniu, w trakcie jazdy nie ma żadnych problemów. Z tego co czytałem (bo mechanik ze mnie raczej średni) może być potrzebna zmiana kabli albo świec- dobrze mi się wydaje czy gdzie indziej upatrywać przyczyny? Ew. czy są jakieś proste testy diagnostyczne które mogę wykonać we własnym zakresie? Z góry dzięki


Weź poprawkę na panujące warunki na dworze, sprawdź czy paski wielorowkowe nie są zbyt mocno napięte - najprostsza przyczyna :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

08 gru 2012, 10:34

dmk pisze:Weź poprawkę na panujące warunki na dworze, sprawdź czy paski wielorowkowe nie są zbyt mocno napięte - najprostsza przyczyna :wink:


W sensie ze duze opory sie robia od tego? Pytam bo nie wiem.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

08 gru 2012, 12:02

Qbatron pisze:
dmk pisze:Weź poprawkę na panujące warunki na dworze, sprawdź czy paski wielorowkowe nie są zbyt mocno napięte - najprostsza przyczyna :wink:


W sensie ze duze opory sie robia od tego? Pytam bo nie wiem.


Dokładnie. Co prawda kółka się kurczą od niskich temperatur, ale jeśli paski z definicji były zbyt mocno napięte, to przy takich temperaturach będą dawały podobny objaw.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Gunner
Posty: 246
Rejestracja: 30 paź 2009, 5:38
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

08 gru 2012, 12:48

[quote="dmk"][/quote ] Co prawda kółka się kurczą od niskich temperatur, ale jeśli paski z definicji były zbyt mocno napięte, to przy takich temperaturach będą dawały podobny objaw.

:shock: Jak zyje, tak o takich przyczynach nie slyszalem....
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81

Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
seteman
Posty: 238
Rejestracja: 03 sie 2011, 19:03
Lokalizacja: Białystok

08 gru 2012, 13:16

w moich rejonach tez o takim czymś nie słyszeli... ale ja to zacofany tu jestem na Podlasiu;)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

08 gru 2012, 18:26

Gunner pisze: Jak zyje, tak o takich przyczynach nie slyszalem....


O właściwościach metalu w różnych temperaturach czy o tym, że stawiający zbyt duży opór pasek wielorowkowy przy dużym obciążeniu silnika i niskich obrotach będzie go dławił/dusił?

:onie:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Gunner
Posty: 246
Rejestracja: 30 paź 2009, 5:38
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

09 gru 2012, 4:00

Napisalem wyraznie o "przyczynach" opisanych powyzej ...nie o tym ze nie wiem nic wlasciwosciach metali.
Zwroc uwage co napisal Alex. Silnik dlawi sie na zimnym i na rozgrzanym .
Wiec jasnym jest ze pasek jak i kolka poddane sa minusowym jaki i plusowym dzialaniu temp. Jedyne co sie moze sie skruczyc to pasek przy -10C.
O rozszerzalnosci /termodynamice metali nie bedziemy tu polemizowac ,ale zdaj sobie sprawe tylko z faktu ze, aby wspmniane kolko zmienilo wlasciwosci/ rozmiar diametralnie, musial bys co najmniej " azotowac powyzej -300 C. Pracuje czasami przy czopowaniu i osadzaniu/pasowaniu lozysk wiec ,,,prosze Cie.
Przy duzym naciagu paska, co najwyzej dadza szybciej o sobie znac lozyska.
Szukalbym przyczyny gdzie indziej.
Pozdrawiam
Jest - NCFL2 2.0 White Pearl
Była Mazda NBFL Memories Turbo 220 hp
Mazda 626 2.5
Mazda 323 1.5 GT 81

Życie jest za krótkie żeby jeździć nudnymi samochodami
swimmer
Posty: 1394
Rejestracja: 07 lut 2011, 14:44
Lokalizacja: Warszawa

09 gru 2012, 4:38

Aleks pisze:może być potrzebna zmiana kabli albo świec


U mnie było to samo, świece i kable załatwiły sprawę...
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

09 gru 2012, 12:01

Gunner pisze:Napisalem wyraznie o "przyczynach" opisanych powyzej ...nie o tym ze nie wiem nic wlasciwosciach metali.
Zwroc uwage co napisal Alex. Silnik dlawi sie na zimnym i na rozgrzanym .
Wiec jasnym jest ze pasek jak i kolka poddane sa minusowym jaki i plusowym dzialaniu temp. Jedyne co sie moze sie skruczyc to pasek przy -10C.
O rozszerzalnosci /termodynamice metali nie bedziemy tu polemizowac ,ale zdaj sobie sprawe tylko z faktu ze, aby wspmniane kolko zmienilo wlasciwosci/ rozmiar diametralnie, musial bys co najmniej " azotowac powyzej -300 C. Pracuje czasami przy czopowaniu i osadzaniu/pasowaniu lozysk wiec ,,,prosze Cie.
Przy duzym naciagu paska, co najwyzej dadza szybciej o sobie znac lozyska.
Szukalbym przyczyny gdzie indziej.
Pozdrawiam


Jeśli twierdzisz, że pasek wielorowkowy jest kurczliwy..

Btw aby zrobić porządną diagnozę należałoby ocenić, czy auto w tym momencie dusi się, bo ma zbyt duże obciążenie, czy może jest przelane. Jeśli świece i kable mają pomóc tzn. że jest przelane i jest problem z zapłonem. Moja sugestia odnośnie sprawdzenia pasków jest bardzo częstą przyczyną problemów, gdzie mechanicy napinają je do granic możliwości (fakt - wtedy w zimie nie zapiszczą, a co najwyżej strzelą), co przy schodzących obrotach może powodować duszenie silnika zbyt dużym obciążeniem.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ODPOWIEDZ