Strona 1 z 3

Dystanse MX-5

: 19 sie 2011, 21:41
autor: tmx89
Tak wlasnie sie zastnawiam czy nie zainwestowac w dystanse ... nie wiem jeszcze jakiej szerokosci ale jakie macie opinie na ten temat ?? jakiej szerokosci moga byc max by szpilki wytrzymaly itp ??

: 19 sie 2011, 21:46
autor: Don Corleone
Do jakiego ET felg?
Dla mnie 10mm to już był by strach lekki.

: 19 sie 2011, 22:03
autor: tmx89
no nie wiem wlasnie ja ET mam chyba 40 lub 45 :P nie mam nigdzie napiasne ;/

: 19 sie 2011, 22:11
autor: majkel
Don Corleone pisze:Dla mnie 10mm to już był by strach lekki.

Niektórzy jeżdżą na 20 albo 25 :mrgreen: Tyle że takie dystanse mają z reguły drugi komplet szpilek, tzn dystans przykręca się na oryginalne szpilki a w dystansie osadzone są drugie szpile do przykręcenia koła...

Po
eM

: 20 sie 2011, 21:51
autor: Don Corleone
Mi chodziło tylko o przelotowe dystanse.
Z dystansów przejściowych (z własnymi szpilkami) największe jakie kojarzę to 50 mm :wink:

: 20 sie 2011, 22:06
autor: Davey
A jak wyglada bezpieczenstwo takich dystansow z wlasnymi szpilkami?

: 21 sie 2011, 10:33
autor: azbest1983
ja mam co prawda nie w mx5`tce, ale w aucie podobnym wagowo - dokręcane HR 25 mm od jakichś ośmiu lat i jeszcze nic nie odpadło :mrgreen:

: 22 sie 2011, 12:03
autor: hella_flush
Bez paniki, dużo osób upala na dystansach z dłuższymi szpilkami i nie słychać o jakiś spektakularnych dzwonach, ważne, żeby to było porządnie wykonane i zamontowane. Tmx, jak masz ET45 to ja bym wrzucał 20-25mm ;)

: 22 sie 2011, 19:21
autor: azbest1983
hella_flush pisze:jak masz ET45 to ja bym wrzucał 20-25mm
tylko wtedy raczej dokręcane, bo przy przelotówkach tej grubości szpilki mogą za bardzo pracować :???:

: 30 sie 2011, 12:26
autor: mikołaj
ja mam przelotowe dystanse ok. 5mm

: 19 lut 2013, 20:52
autor: Mac
Trochę odświeżę temat, za pozwoleniem :)
Co sądzicie o takich dystansach?
http://allegro.pl/dystanse-sparco-mazda-mx3-mx5-323-4-x-100-mm-20mm-i2993757086.html
Felgi mam 7,5x16 z offsetem 35.
Z góry dzięki za pomoc :)

: 19 lut 2013, 20:59
autor: grzes
sprecyzuj, czego oczekujesz od takich dystansów? na jakiej podstawie myślisz że ich potrzebujesz?

: 19 lut 2013, 21:01
autor: Mac
Liczę, że trochę wysuną mi kółka do zewnątrz bez porażającej zmiany w prowadzeniu :wink: Ale jeśli w mojej filozofii jest coś błędnego, to wnoszę prośbę o poprawienie mnie. Przyznaję bez bicia - jestem w tym temacie laikiem, jedyne co, to zapytanie do Pana Google'a...

: 20 lut 2013, 15:07
autor: wojteks
Pamiętaj że musisz też szpilki wymienić na długie w piastach więc i ten koszt dolicz.

: 20 lut 2013, 15:29
autor: Mac
Jeśli o to chodzi, to wydawało mi się, że tu są w komplecie: M12x1,5 to nie jest wystarczająco? I swoją drogą to czy ktoś z forum ma może dystanse? Bo przy delikatnej glebie śmiem twierdzić, że mam też obawy co do obcierania bądź zderzania się koła z błotnikiem na wybojach... :/

: 20 lut 2013, 15:35
autor: RS
Zrobi ci się z tego ET 5. Ja u siebie tego bym nie założył. Była ostatnio gdzieś dyskusja o tym czy się zmieści.
Szpilki są w komplecie, ale trzeba je założyć do auta, a to wymaga wyjmowania piasty, czyli roboty jest dosyć dużo.

: 20 lut 2013, 15:46
autor: Mac
No właśnie próbowałem znaleźć cokolwiek więcej o dystansach na forum, ale nie mogłem się doszukać :/ To że się zrobi coś w stylu ET 5 to wiem, taki byłby +/- cel, nie wiem tylko jak z prowadzeniem. Co się tyczy roboty - nie ma przymusu na ten sezon, choć byłoby fajnie, ale chciałem się już zorientować, żeby mieć czas na ewentualne przemyślenia, jak już się więcej dowiem :wink:

: 20 lut 2013, 16:52
autor: wojteks
Mac pisze:to wydawało mi się, że tu są w komplecie: M12x1,5 to nie jest wystarczająco?

W komplecie na zdjęciu są śruby, jeżeli szpilki to opcja, przed zakupem upewnij się że dostaniesz szpilki odpowiednie do MX-5.

: 22 lut 2013, 12:04
autor: oncia
u nas są dystanse 25mm , były już założone .
wydaje mi się , że zostały założone w następujący sposób :
szpilki mx5 z piasty zostały wybite i założone do dystansu, natomiast szpilki o odpowiedniej* długości zostały osadzone w piaście , tj takiej by nie wystawały z dystansu.
walory estetyczne widać na zdjęciach , zawias ori , et felg 35 =>więc koła są na zewnątrz te 25mm , na drodze zachowuje się prawidłowo , nie zauważono nadmiernego zużywania się podzespołów zawieszenia (nic nie było robione), mankamentem jest nadmierne brudzenie boczków

Re: Dystanse MX-5

: 24 wrz 2014, 7:14
autor: makler
Odswieze temat . http://www.rallyshop.pl/index.php?p1446 ... -mazda-mx5 w tym przypadku mamy cały komplet ze szpilkami i nic wiecej nie jest potrzebne? Do tego poszerzenie na oś 40 mm na jednym kole 16x7 et 37 da et 17? Nie bedzie to obcierac? Z góry dzieki za pomoc;)

Re: Odp: Dystanse MX-5

: 24 wrz 2014, 9:11
autor: ree
makler pisze:Odswieze temat . http://www.rallyshop.pl/index.php?p1446 ... -mazda-mx5 w tym przypadku mamy cały komplet ze szpilkami i nic wiecej nie jest potrzebne? Do tego poszerzenie na oś 40 mm na jednym kole 16x7 et 37 da et 17? Nie bedzie to obcierac? Z góry dzieki za pomoc;)

Przy felach j.w. wyjdzie Ci ET jak piszesz. Polecam rowniez sprawdzic srednice radelek szpilek, z tego co pamietam roznia sie przednie od tylnych.

Re: Dystanse MX-5

: 25 wrz 2014, 1:33
autor: makler
Czyli jak to kupię to wulkanizator to ogarnie czy jest szansa ze bedzie zonk?

Re: Dystanse MX-5

: 25 wrz 2014, 7:46
autor: ree
Wulkanizator Ci raczej szpilek nie wymieni, pozatym na 99% któreś radełka nie będą pasować, czyli zdaje się że tylne szpilki mają większe radełko niż przednie. Obawiam się, że na 99% dostaniesz 16szt identycznych, czyli zestaw na tył jest do kosza, bo nie pasuje (lata sobie luźno). Dlatego dobrze się o to dopytaj sprzedawcy.
Zakładając, że będziesz już miał prawidłowo założone długie szpilki, i dystanse, to dla wulkanizatora niema totalnie żadnej różnicy przy wymianie kół (piszę z doświadczenia bo w e46 miałem z tyłu po 20mm na stronę (tam są śruby a nie szpilki więc łatwiej) i nie było nigdy problemu).

Re: Dystanse MX-5

: 26 wrz 2014, 8:06
autor: R.E.D.
juz ktos kiedys pisal o tym zestawie i bylo dokladnie jak wyzej - dostal w komplecie 16 sztuk z radelkiem 13mm, a na tyl potrzeba prawie 15mm, ktore ciezko dostac bo z takim radelkiem zazwyczaj szpilka ma juz 14mm srednicy :roll:

btw w tej cenie mozesz miec komplet dystansow na obie osie, a nie tylko jedna - kwestia napisu sparco ;)

Re: Dystanse MX-5

: 27 wrz 2014, 9:30
autor: makler
Czyli to jest ewidentne wprowadzanie klienta w błąd. :/ R.E.D. masz jakiś konkretny inny komplet na myśli?

Re: Dystanse MX-5

: 28 wrz 2014, 8:42
autor: R.E.D.
po prostu maja katalogowo takie same szpilki wpisane i nie maja swiadomosci, ze pozniej z tylu sie zmienily na grubsze ;)

kazdy inny z duraluminium ;) chociazby na alledrogo :P

Re: Dystanse MX-5

: 30 wrz 2014, 20:17
autor: szymek
Na tylnej osi mam dystansy 25mm, felgi od sportive, opona 205/45R16, i nic nie obcera a auto obniżone na sprężynach H&R, ale geometria: negatyw ok. 2

Re: Dystanse MX-5

: 30 wrz 2014, 21:10
autor: Donek
szymek pisze:Na tylnej osi mam dystansy 25mm, felgi od sportive, opona 205/45R16, i nic nie obcera a auto obniżone na sprężynach H&R, ale geometria: negatyw ok. 2


szymek, a te dystanse masz przelotowe tzn zmieniałeś szpilki czy masz przykręcane do piasty a poźniej felgi do dystansów?

Re: Dystanse MX-5

: 30 wrz 2014, 21:46
autor: R.E.D.
przy 25, to juz spokojnie mozna miec przykrecane imho ;)

Re: Dystanse MX-5

: 30 wrz 2014, 22:06
autor: remik
system DRM trak+ z tego co pamiętam jest od 40 do 70 mm na oś , jakbym kupował , to DRM 50 mm ...