Dystanse MX-5

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

19 sie 2011, 21:41

Tak wlasnie sie zastnawiam czy nie zainwestowac w dystanse ... nie wiem jeszcze jakiej szerokosci ale jakie macie opinie na ten temat ?? jakiej szerokosci moga byc max by szpilki wytrzymaly itp ??
Obrazek
Obrazek
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

19 sie 2011, 21:46

Do jakiego ET felg?
Dla mnie 10mm to już był by strach lekki.
.
Awatar użytkownika
tmx89
Posty: 3044
Rejestracja: 27 cze 2009, 20:49
Model: NA
Lokalizacja: Katowice

19 sie 2011, 22:03

no nie wiem wlasnie ja ET mam chyba 40 lub 45 :P nie mam nigdzie napiasne ;/
Obrazek
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 sie 2011, 22:11

Don Corleone pisze:Dla mnie 10mm to już był by strach lekki.

Niektórzy jeżdżą na 20 albo 25 :mrgreen: Tyle że takie dystanse mają z reguły drugi komplet szpilek, tzn dystans przykręca się na oryginalne szpilki a w dystansie osadzone są drugie szpile do przykręcenia koła...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

20 sie 2011, 21:51

Mi chodziło tylko o przelotowe dystanse.
Z dystansów przejściowych (z własnymi szpilkami) największe jakie kojarzę to 50 mm :wink:
.
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

20 sie 2011, 22:06

A jak wyglada bezpieczenstwo takich dystansow z wlasnymi szpilkami?
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

21 sie 2011, 10:33

ja mam co prawda nie w mx5`tce, ale w aucie podobnym wagowo - dokręcane HR 25 mm od jakichś ośmiu lat i jeszcze nic nie odpadło :mrgreen:
hella_flush
Posty: 1156
Rejestracja: 11 sty 2011, 0:56
Lokalizacja: DW

22 sie 2011, 12:03

Bez paniki, dużo osób upala na dystansach z dłuższymi szpilkami i nie słychać o jakiś spektakularnych dzwonach, ważne, żeby to było porządnie wykonane i zamontowane. Tmx, jak masz ET45 to ja bym wrzucał 20-25mm ;)
Stay Tuned!
Nie ma boga nad JDM a Tsuchiya jest jego prorokiem.
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

22 sie 2011, 19:21

hella_flush pisze:jak masz ET45 to ja bym wrzucał 20-25mm
tylko wtedy raczej dokręcane, bo przy przelotówkach tej grubości szpilki mogą za bardzo pracować :???:
mikołaj
Posty: 80
Rejestracja: 13 mar 2010, 9:43
Lokalizacja: Tewkesbury, UK

30 sie 2011, 12:26

ja mam przelotowe dystanse ok. 5mm
Awatar użytkownika
Mac
Posty: 2281
Rejestracja: 04 sty 2013, 22:51
Model: NA
Wersja: Jedyna taka
Lokalizacja: Warszawa

19 lut 2013, 20:52

Trochę odświeżę temat, za pozwoleniem :)
Co sądzicie o takich dystansach?
http://allegro.pl/dystanse-sparco-mazda-mx3-mx5-323-4-x-100-mm-20mm-i2993757086.html
Felgi mam 7,5x16 z offsetem 35.
Z góry dzięki za pomoc :)
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae

Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

19 lut 2013, 20:59

sprecyzuj, czego oczekujesz od takich dystansów? na jakiej podstawie myślisz że ich potrzebujesz?
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
Mac
Posty: 2281
Rejestracja: 04 sty 2013, 22:51
Model: NA
Wersja: Jedyna taka
Lokalizacja: Warszawa

19 lut 2013, 21:01

Liczę, że trochę wysuną mi kółka do zewnątrz bez porażającej zmiany w prowadzeniu :wink: Ale jeśli w mojej filozofii jest coś błędnego, to wnoszę prośbę o poprawienie mnie. Przyznaję bez bicia - jestem w tym temacie laikiem, jedyne co, to zapytanie do Pana Google'a...
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae

Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

20 lut 2013, 15:07

Pamiętaj że musisz też szpilki wymienić na długie w piastach więc i ten koszt dolicz.
Awatar użytkownika
Mac
Posty: 2281
Rejestracja: 04 sty 2013, 22:51
Model: NA
Wersja: Jedyna taka
Lokalizacja: Warszawa

20 lut 2013, 15:29

Jeśli o to chodzi, to wydawało mi się, że tu są w komplecie: M12x1,5 to nie jest wystarczająco? I swoją drogą to czy ktoś z forum ma może dystanse? Bo przy delikatnej glebie śmiem twierdzić, że mam też obawy co do obcierania bądź zderzania się koła z błotnikiem na wybojach... :/
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae

Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

20 lut 2013, 15:35

Zrobi ci się z tego ET 5. Ja u siebie tego bym nie założył. Była ostatnio gdzieś dyskusja o tym czy się zmieści.
Szpilki są w komplecie, ale trzeba je założyć do auta, a to wymaga wyjmowania piasty, czyli roboty jest dosyć dużo.
Awatar użytkownika
Mac
Posty: 2281
Rejestracja: 04 sty 2013, 22:51
Model: NA
Wersja: Jedyna taka
Lokalizacja: Warszawa

20 lut 2013, 15:46

No właśnie próbowałem znaleźć cokolwiek więcej o dystansach na forum, ale nie mogłem się doszukać :/ To że się zrobi coś w stylu ET 5 to wiem, taki byłby +/- cel, nie wiem tylko jak z prowadzeniem. Co się tyczy roboty - nie ma przymusu na ten sezon, choć byłoby fajnie, ale chciałem się już zorientować, żeby mieć czas na ewentualne przemyślenia, jak już się więcej dowiem :wink:
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae

Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

20 lut 2013, 16:52

Mac pisze:to wydawało mi się, że tu są w komplecie: M12x1,5 to nie jest wystarczająco?

W komplecie na zdjęciu są śruby, jeżeli szpilki to opcja, przed zakupem upewnij się że dostaniesz szpilki odpowiednie do MX-5.
oncia
Posty: 230
Rejestracja: 07 maja 2008, 18:03
Lokalizacja: Kielce/Szczekociny

22 lut 2013, 12:04

u nas są dystanse 25mm , były już założone .
wydaje mi się , że zostały założone w następujący sposób :
szpilki mx5 z piasty zostały wybite i założone do dystansu, natomiast szpilki o odpowiedniej* długości zostały osadzone w piaście , tj takiej by nie wystawały z dystansu.
walory estetyczne widać na zdjęciach , zawias ori , et felg 35 =>więc koła są na zewnątrz te 25mm , na drodze zachowuje się prawidłowo , nie zauważono nadmiernego zużywania się podzespołów zawieszenia (nic nie było robione), mankamentem jest nadmierne brudzenie boczków
makler
Posty: 353
Rejestracja: 29 sie 2013, 9:25
Lokalizacja: Warszawa

24 wrz 2014, 7:14

Odswieze temat . http://www.rallyshop.pl/index.php?p1446 ... -mazda-mx5 w tym przypadku mamy cały komplet ze szpilkami i nic wiecej nie jest potrzebne? Do tego poszerzenie na oś 40 mm na jednym kole 16x7 et 37 da et 17? Nie bedzie to obcierac? Z góry dzieki za pomoc;)
Mx-5 2003 1.8 146 KM
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

24 wrz 2014, 9:11

makler pisze:Odswieze temat . http://www.rallyshop.pl/index.php?p1446 ... -mazda-mx5 w tym przypadku mamy cały komplet ze szpilkami i nic wiecej nie jest potrzebne? Do tego poszerzenie na oś 40 mm na jednym kole 16x7 et 37 da et 17? Nie bedzie to obcierac? Z góry dzieki za pomoc;)

Przy felach j.w. wyjdzie Ci ET jak piszesz. Polecam rowniez sprawdzic srednice radelek szpilek, z tego co pamietam roznia sie przednie od tylnych.
makler
Posty: 353
Rejestracja: 29 sie 2013, 9:25
Lokalizacja: Warszawa

25 wrz 2014, 1:33

Czyli jak to kupię to wulkanizator to ogarnie czy jest szansa ze bedzie zonk?
Mx-5 2003 1.8 146 KM
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

25 wrz 2014, 7:46

Wulkanizator Ci raczej szpilek nie wymieni, pozatym na 99% któreś radełka nie będą pasować, czyli zdaje się że tylne szpilki mają większe radełko niż przednie. Obawiam się, że na 99% dostaniesz 16szt identycznych, czyli zestaw na tył jest do kosza, bo nie pasuje (lata sobie luźno). Dlatego dobrze się o to dopytaj sprzedawcy.
Zakładając, że będziesz już miał prawidłowo założone długie szpilki, i dystanse, to dla wulkanizatora niema totalnie żadnej różnicy przy wymianie kół (piszę z doświadczenia bo w e46 miałem z tyłu po 20mm na stronę (tam są śruby a nie szpilki więc łatwiej) i nie było nigdy problemu).
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

26 wrz 2014, 8:06

juz ktos kiedys pisal o tym zestawie i bylo dokladnie jak wyzej - dostal w komplecie 16 sztuk z radelkiem 13mm, a na tyl potrzeba prawie 15mm, ktore ciezko dostac bo z takim radelkiem zazwyczaj szpilka ma juz 14mm srednicy :roll:

btw w tej cenie mozesz miec komplet dystansow na obie osie, a nie tylko jedna - kwestia napisu sparco ;)
Obrazek
makler
Posty: 353
Rejestracja: 29 sie 2013, 9:25
Lokalizacja: Warszawa

27 wrz 2014, 9:30

Czyli to jest ewidentne wprowadzanie klienta w błąd. :/ R.E.D. masz jakiś konkretny inny komplet na myśli?
Mx-5 2003 1.8 146 KM
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

28 wrz 2014, 8:42

po prostu maja katalogowo takie same szpilki wpisane i nie maja swiadomosci, ze pozniej z tylu sie zmienily na grubsze ;)

kazdy inny z duraluminium ;) chociazby na alledrogo :P
Obrazek
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

30 wrz 2014, 20:17

Na tylnej osi mam dystansy 25mm, felgi od sportive, opona 205/45R16, i nic nie obcera a auto obniżone na sprężynach H&R, ale geometria: negatyw ok. 2
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1329
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

30 wrz 2014, 21:10

szymek pisze:Na tylnej osi mam dystansy 25mm, felgi od sportive, opona 205/45R16, i nic nie obcera a auto obniżone na sprężynach H&R, ale geometria: negatyw ok. 2


szymek, a te dystanse masz przelotowe tzn zmieniałeś szpilki czy masz przykręcane do piasty a poźniej felgi do dystansów?
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

30 wrz 2014, 21:46

przy 25, to juz spokojnie mozna miec przykrecane imho ;)
Obrazek
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

30 wrz 2014, 22:06

system DRM trak+ z tego co pamiętam jest od 40 do 70 mm na oś , jakbym kupował , to DRM 50 mm ...
ODPOWIEDZ