Dystanse MX-5
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Rudy
- Donator
- Posty: 666
- Rejestracja: 27 mar 2015, 17:24
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary I
- Lokalizacja: Szczecin, Sandnes
eiti pisze:pytanko o montaz
rozumiem ze wypuklo strona w strone kola czyli tak jak widac do mnie
szpilki ori ida przez wklesniety krater
a kolo dekracam nowymi szpilkami wkrecajac je w normalne otworki?
Tu masz pogląd jak to mniej więcej wygląda
Generalnie szpilki od piasty wchodzą w "kratery"
SMERFETA<----------
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Red Bitch <------------------- Była...
SMERFETA TWIN<----------
Miata to nie auto, to stan umysłu...
Odkopuje stary temat bo mam wątpliwość czy dobrze zrozumiałem niuanse dot. doboru dystansow. Z tego co zrozumiałem większość osób poleca dystanse które zakłada się na orginalne szpilki. (Zostawiam temat dystansow przelotowych oraz wymiany ori szpilek na dluzsze) Potem te dystanse mają swoje szpilki do których przykręcana jest felga. W przypadku ogłoszenia na ktore patrzylem ad dystansow 15 lub 20 mm na stronę sprzedający powiedział że w mx-5 wejdzie bez problemu. Podobno problem jest od 13 mm ponieważ szpilki będą wystawiać i być może trzeba będzie nawiercac otwory w feldze. Tymczasem z tego wątku wynika że żeby szpilki się schowaly dystans musi mieć co najmniej 20mm. Czy ktoś kto ma u siebie np. 15mm z przodu i mógłby napisać czy szpilki wystają? Dodam że chce ładnie wpasować felgi 15 6.5 J et 35 w nadkola i myślałem o Max 20mm na stronę z tyłu i 15mm z przodu plus lekki negatyw.
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A505FN przy użyciu Tapatalka
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Podpowiem bez sarkazmów, chociaż pole do popisu spore bo wystarczy zdjąć koło i zmierzyć sobie szpilkę linijką...
Szpilka będzie wystawać.
Nawet w poście powyżej masz zdjęcie, na którym wszystko widać - dystans jest opisany jako 25mm i dopiero można powiedzieć, że szpilki się zrównały. Więc z dystansu 15mm będą wystawać ok 10mm. Poza tym nikt poza tobą nie wie jakie masz szpilki na aucie, bo jeśli nie masz samochodu od nowości to ktoś kiedys mógł wymienić na dłuższe i nawet w 25mm dystansach się nie zmieszczą. Natomiast większość felg ma wnęki pomiędzy otworami i szpilka wystająca te 10mm powinna się tam zmieścić. Tak, że zdejmij koło, sprawdź czy masz wnęki w felgach, przyłóż linijkę do którejś szpilki i wszystko stanie się jasne. A tymczasem w ramach pokuty zmów dwa razy Aniele Boży i do spania
Dodam komentarz do swojego starego posta - może ktoś skorzysta :
W kwestii doboru dystansu 15mm :
Sprawdzajcie dokładnie felgi jakie macie pod kątem otworów nawierconych z tyłu felgi- są takie felgi jak w ND czy NC które je posiadają i temat cieńszych dystansów niż 20-25 mm jest do ogarnięcia.
Niestety jeśli chodzi o felgi z NB to Enkei z Miracla, Impulsa i Phoenixa nie współpracują z setupem gdzie szpilki są oryginalne a dystans 15mm.
Generalnie w większości przypadków Dystans w pełni zakrywa szpilkę dopiero przy grubości 25-30 mm więc są takie felgi na których nie założycie nic cieńszego bez nawiercania felgi lub skracania szpilek - np. niektóre modele Japan Racing ( też sprawdzane) . Ogólnie proponuję temat dystansów cieńszych niż 20 mm pozostawić użytkownikom NC i ND lub posiadaczom OEM felg z tych modeli.
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Co do przykręcania jak najniższego dystansu, dodam od siebie, że jest pewna jeszcze zmienna, tzn. różne dlugości szpilek np. w NC, mam doświadczenie z NC gdzie dystans 15mm wszedł (z seryjnymi felgami czyli to co nadstawało schowało się w felgę, nakrętki obniżone tak że minimalnie tylko wychodzą poza stożki) natomiast jest na forum kolega bjorm który założył o ile się nie mylę 17mm i się nie schowało niestety- w takim wypadku można albo skrócić szpilki (jeżeli nakrętki z dystansami są odpowiednio niskie rownież) albo zrobić miejce w feldze.
Co do przelotów, zasadniczo gdzie nie trzeba tam odradzam, wiele zależy od auta & felgi -> bo w tym przypadku felga ma spory wpływ na to "ile" zostanie gwintu do przykręcenia nakrętki, osobiście jeździłem np. w ND na 8mm z seryjną felgą, dystans z kołnierzem centrującym i wszystko było super i bezpiecznie dokręcone.
Co do przelotów, zasadniczo gdzie nie trzeba tam odradzam, wiele zależy od auta & felgi -> bo w tym przypadku felga ma spory wpływ na to "ile" zostanie gwintu do przykręcenia nakrętki, osobiście jeździłem np. w ND na 8mm z seryjną felgą, dystans z kołnierzem centrującym i wszystko było super i bezpiecznie dokręcone.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Polecam dystanse 22 mm z firmy Dystom, w NBFL + felgi 16' z ND wszystko pasuje bez problemu:)
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Generalna zasada jest taka, że przy gwincie o skoku jak w mazdach (1,5) musisz na nakrętce mieć niemniej niż 7 pełnych obrotów żeby było bezpiecznie dokręcone (czyli przy wspomnianym skoku 1,5 to oznacza 10,5mm związanego gwintu nakrętka-szpilka). Przy gwincie 1,25 powinno byc przynajmniej 8 obrotów. Zmierz sobie ile wystaje Ci obecnie szpilka z felgi przy odkręconej nakrętce. Jeśli 15mm od gniazda nakrętki to spoko, jeśli mniej to nie dokręcisz bezpiecznie kół z dystansami 5mm.
Spotykałem się kilka razy z autami, które miały koła dokręcone po 4 obroty (6mm) i jeździły ale to jest kwestia wyobraźni i odrobiny zdrowego rozsądku - przy takim montażu można bardzo łatwo sobie, albo co gorsza komuś innemu, zrobić krzywdę na drodze.
Spotykałem się kilka razy z autami, które miały koła dokręcone po 4 obroty (6mm) i jeździły ale to jest kwestia wyobraźni i odrobiny zdrowego rozsądku - przy takim montażu można bardzo łatwo sobie, albo co gorsza komuś innemu, zrobić krzywdę na drodze.
Wczoraj dopiero spróbowałem wrzucić dystanse przelotowe 5mm i wyszło przy customowej feldze MPS, dokładnie 9 obrotów więc wedle twojego wyliczenia powinno być bezpieczniepirul pisze: ↑11 wrz 2020, 10:42Generalna zasada jest taka, że przy gwincie o skoku jak w mazdach (1,5) musisz na nakrętce mieć niemniej niż 7 pełnych obrotów żeby było bezpiecznie dokręcone (czyli przy wspomnianym skoku 1,5 to oznacza 10,5mm związanego gwintu nakrętka-szpilka). Przy gwincie 1,25 powinno byc przynajmniej 8 obrotów. Zmierz sobie ile wystaje Ci obecnie szpilka z felgi przy odkręconej nakrętce. Jeśli 15mm od gniazda nakrętki to spoko, jeśli mniej to nie dokręcisz bezpiecznie kół z dystansami 5mm.
Spotykałem się kilka razy z autami, które miały koła dokręcone po 4 obroty (6mm) i jeździły ale to jest kwestia wyobraźni i odrobiny zdrowego rozsądku - przy takim montażu można bardzo łatwo sobie, albo co gorsza komuś innemu, zrobić krzywdę na drodze.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1387
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Wrzuć foty jak to już zamontujesz. Mógłbyś podać również ile zostaje gwintu na nakrętkę, dzięki.tytusr pisze:Kupiłem 4 sztuki 5 mm, polskie ATC z jakiegoś stopu duraluminium PA6, 60 PLN za 2 sztuki
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Probowalem robic foty jak to wygada na stokowym zawieszeniu w mojej ale ciezko to uchwycic.
Niemniej na mojej NC po wrzuceniu tych 5mm dystansow na tyl, przy feldze 7X17" ET52,5, wyglda na to ze mam rant felgi na wysokosci/szerokosci rantu auta. Dlatego porzucilem w ogole proby instalacji 2x20mm. Pewnie skonczy sie na 2x5mm przod i 2x10mm tyl, bo rolki nie bede robic na pewno.
Niemniej na mojej NC po wrzuceniu tych 5mm dystansow na tyl, przy feldze 7X17" ET52,5, wyglda na to ze mam rant felgi na wysokosci/szerokosci rantu auta. Dlatego porzucilem w ogole proby instalacji 2x20mm. Pewnie skonczy sie na 2x5mm przod i 2x10mm tyl, bo rolki nie bede robic na pewno.
Ludziska, rolka to jest chwila moment, a wygląd upasionej miaty jest nie do podrobienia ja mam na każde koło 20mm i żałuje ze nie 25mm