[NC] Tempomat - montaż w 2.0 NC 2006

Cruise control Mazda MX-5 NC

Technikalia dotyczące generacji NC / NCFL1 / NCFL1

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

04 lis 2018, 19:50

No wlasnie uwazam tak jak ty ale przeciez five k twierdzi i opisuje ze tak podlaczyl i hula czyli tu rodzi sie problem .bo niechce uszkodzic ecu
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

04 lis 2018, 19:53

Ok to czekamy narazie nic nie zrobie nic .bo moderator sie jeszcze nie wypowiedzial
Robertus
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5451
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

05 lis 2018, 7:49

koro13 pisze:
04 lis 2018, 8:58
juz prosciej nie mozna w opisie five go inaczej i w opisie kolegi wyzej inaczej , albo ja jestem t..... albo cos ktos pomylil prosze jak ktos wie o jakies wytlumaczenie
Obracasz pinologię i się wszystko zgadza zgadza.
Image1.jpg
Image1.jpg (226.78 KiB) Przejrzano 4167 razy
Tu masz te przewody z pinów wyciągnięte z wiązki:
unspecified.jpg
unspecified.jpg (310.61 KiB) Przejrzano 4167 razy
Do tempomatu faktycznie idą tylko B i C tj biały-srebrne kropki (B idzie do 1AQ ) i zielono-biały-srebrne kropki (C zmasowany), nie wiem o co mi chodziło z tym czerwonym i czemu go zmasowałem. Zerknę pod kierownice jak to w rzeczywistości wygląda
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

05 lis 2018, 17:42

To czekaj zmasowales czerwony bialy pusciles do ecu i dziala? To bez zielonego dziala? Czy czerwony odlaczyc od masy i polaczyc z zielonym?
Robertus
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

05 lis 2018, 17:47

Chyba nic z tych rzeczy ;)
2b dajesz jak napisał five do 1AQ.
2c do masy.
To wystarczy by działały przyciski. Ja tak mam i działa.
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

05 lis 2018, 19:54

czyli jade tak jak u niego na rysunku bialy ze srebrnymi kropkami do ecu i zielony z bialym paskiem do masy a czerwony z kropkami ucinam najwyzej komp splonie
Robertus
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

06 lis 2018, 7:09

Jak ucinasz? To jest nieobsadzone fabrycznie w każdym aucie na Europę bez skrzyni automatycznej. Daj tu zdjęcie swojej wtyczki bo coś pokrecileś.
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

06 lis 2018, 7:36

Ja mam tak samo podlaczone jak five zaaplikowalem kabelki do kostki identycznie jak on .i czerwony na mase a bialy do ecu a zielony wisi wolny czyli ucinam czerwony z masy i masuje z zielonym
Robertus
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

06 lis 2018, 7:47

Ok, teraz rozumiem. Dokładnie tak zrób.
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

10 lis 2018, 13:56

No i dupa tempomat nie chodzi szkoda zachodu bylo
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

10 lis 2018, 15:53

Wiecie koledzy jak pomierzyc lub sprawdzic czy w tym roku i modelu jest tempomat w ecu? 2006 1.8
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

10 lis 2018, 15:54

W sensie pomierzyc wartosci
Robertus
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

10 lis 2018, 16:13

Jeśli nie działa u Ciebie to ja chętnie odkupię przyciski na kierownicę ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

11 lis 2018, 17:03

To niby poco 2a 2b mam i 2c mam nie chula
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

12 lis 2018, 8:27

Pany a jak pomierzyc te styki ma byc na przewodach do kompa jakies napiecie?
Robertus
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

12 lis 2018, 9:27

Gdzieś dawno temu czytałem, że nie do każdej NC da się tempomat dołożyć. Może akurat Twoja nie ma tej możliwości skoro podłączyłeś wszystko dobrze, a dalej nie działa.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

12 lis 2018, 12:51

Warto sprawdzić 2 razy, u mnie nie działało na początku ale po ponownym sprawdzeniu instalacji odpaliło, na szczęście! :)
Pozdrawiam, Danillo
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

12 lis 2018, 17:15

A jakie wartosci napiecia maja byc na wejsciach do ecu? Czy na wyjsciu ze sterowania ecu lub moze wlacza sie to kompem?
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

15 lis 2018, 6:54

Koledzy dajcie znac jakie wartosci maja byc na przewodach jak to pomierzyc?
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

15 lis 2018, 18:55

Qzwa nikt nie chce pomoc wiec sam pomierzylem na przewodzie 1af 5v na 1aq 00.2 v (chyba ze to przeklamanie) czujnik stopu na niewcisnietym pedale na zaciskach od swiatla stop przerwa (brak przejscia .wiadomo) a na zaciskach od tempomatu jest przejscie .Tak ma byc ? Czyli te dwa zestawy stykow dzialaja na przemian tak? Jedna para zamyka obieg a w tym czasie droga otwiera .i na odwrot dobrze to opisalem?
Robertus
Awatar użytkownika
Bimbak
Posty: 230
Rejestracja: 08 sie 2016, 14:50
Model: NC
Wersja: 3rd gen. Limited

15 lis 2018, 21:38

Tak ma być
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

16 lis 2018, 15:02

Heh tak ma byc . Ale wszystko to co opisalem?
Robertus
Awatar użytkownika
patryk69
Posty: 68
Rejestracja: 22 paź 2015, 16:54
Model: NC
Wersja: 3rd Gen. Limited
Lokalizacja: Warszawa/LBN

28 sty 2019, 17:52

Podłączyłem tempomat u siebie, choć nie obyło się bez komplikacji. Podzielę się swoimi spostrzeżeniami, może dla kogoś będą pomocne. ;)

Wtyczka pod kierownicą:
IMG_2440.jpeg
IMG_2440.jpeg (458.31 KiB) Przejrzano 3908 razy
Patrząc od prawej, drugi pin, czyli 2B (u mnie biały) idzie do pinu 1AQ wtyczki ECU, trzeci pin, czyli 2C (u mnie czarny) idzie do masy.

Mimo tego, że mierząc napięcie między pinami 2B i 2C miałem 5V, to tempomat nie działał. Okazało się, że zmasowanie do kolumny kierownicy nie wystarczy. Po zmasowaniu 2C do wspólnej masy za małą skrzynką bezpieczników przy podnóżku, tempomat ożył. :kciuk:


Piny do uzupełnienia kostki czujnika pedału hamulca wyjąłem z wiązki silnika, z białej kostki znajdującej się w dużej skrzynce bezpieczników pod maską:
IMG_2447.jpeg
IMG_2447.jpeg (1.75 MiB) Przejrzano 3908 razy

Podłączenie pinów do kostki czujnika pedału hamulca:
IMG_2448.jpeg
IMG_2448.jpeg (647.24 KiB) Przejrzano 3908 razy
Niebiesko-biały idzie do pinu 1AF wtyczki ECU, czarno-czerwony idzie do tej samej masy, co wyżej.

Jeśli zakładacie nowy czujnik pedału hamulca, to najpierw zamontujcie go na miejsce, a potem włóżcie wtyczkę, nie odwrotnie. Włożenie wtyczki zwalnia mechanizm ustawiający pozycję czujnika.

Dziękuję wszystkim za cenne wskazówki, żałuję że wcześniej się za to nie zabrałem, teraz jazda w trasie będzie o wiele przyjemniejsza :D
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

05 lut 2019, 22:18

a dlaczego bialoniebieski jest podwojny?
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

06 lut 2019, 19:24

I dupa za przeproszeniem trzeci raz wszystko od nowa.kabelki jeszcze raz sprawdzone i nic .dzisiaj jeszcze raz mase poprowadzilem do glownej tam kolo bezpiecznikow i nic .nie zyje .qwa co to moze byc?
Robertus
Awatar użytkownika
patryk69
Posty: 68
Rejestracja: 22 paź 2015, 16:54
Model: NC
Wersja: 3rd Gen. Limited
Lokalizacja: Warszawa/LBN

06 lut 2019, 22:41

koro13 pisze:
05 lut 2019, 22:18
a dlaczego bialoniebieski jest podwojny?
Po prostu w tej wtyczce z której wziąłem ten pin takie były z podwójnymi kabelkami, to nic nie zmienia. Dalej są one połączone do jednego przewodu, który idzie do 1AF.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

22 lut 2019, 14:07

Czy ktoś w końcu znalazł jakiś sposób na sprawdzenie czy tempomat odpali w danym aucie?
Widzę, że komuś udało się w aucie z 2007 roku...
Mam 2.0 2007 z DE.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1329
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2019, 16:18

U mnie normalnie działa 2006r, tylko nie ma kontrolki. Miałem problemy z czujnikiem hamulca, był źle wyregulowany i tempomat działał tylko wtedy gdy dociskałem pedał hamulca od spodu do góry w trakcie jazdy. Obecnie po poprawieniu jest już ok :D
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

23 lut 2019, 19:05

a moze u mnie jest to samo moze bez czujnika tez zadziala?
Robertus
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1329
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

23 lut 2019, 19:11

Bez czujnika nie zadziała ale możesz dać do masy ten przewód który idzie do ECU i wtedy wykluczysz włącznik świateł stopu
ODPOWIEDZ