Jakie felgi ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
pomijam wygląd
wrażenia z jazdy na torze przy rozmiarze seryjnym 185 60 r 14 mam fantastyczne = bardzo dobrze czuje auto i co się z nim dzieje, na 195 50 r 15 + większe ET było znacznie gorzej
nie wiem jakie miały te fele ET
wrażenia z jazdy na torze przy rozmiarze seryjnym 185 60 r 14 mam fantastyczne = bardzo dobrze czuje auto i co się z nim dzieje, na 195 50 r 15 + większe ET było znacznie gorzej
nie wiem jakie miały te fele ET
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Rad Mox pisze:pomijam wygląd
wrażenia z jazdy na torze przy rozmiarze seryjnym 185 60 r 14 mam fantastyczne = bardzo dobrze czuje auto i co się z nim dzieje, na 195 50 r 15 + większe ET było znacznie gorzej
nie wiem jakie miały te fele ET
Dodaj jeszcze,że auto na większych gumach było inne i z inną historią;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
geo zawieszenia było ok
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
eee
ja jestem przekonany , że rozmiar kół, ciężar miał znaczenie kolosalnee, a głowny wpływ negatywny to zmiana ET (szerszy rozstaw kół)
ja jestem przekonany , że rozmiar kół, ciężar miał znaczenie kolosalnee, a głowny wpływ negatywny to zmiana ET (szerszy rozstaw kół)
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
et musi sie zmienic wraz z wieksza felga bo by ocierala o amortyzator, wiec to nie jest raczej powod innej jazdy. co do wagi to wszystko zalezy od producenta felgi jak i opony. ja przez chwile jezdzilem na stalowych 14`kach no i chyba jedyna roznica, jaka zauwazylem to wieksza tolerancja dla polskich drog na torze niestety nie mialem okazji posmigac, ale chetnie bym sprawdzil na co stac miatke btw czy jest jakis tor na slasku?
edit:
znalazlem na allegro ciekawy link - teraz juz bedzie wszystko jasne: [url]http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp[/url]
edit:
znalazlem na allegro ciekawy link - teraz juz bedzie wszystko jasne: [url]http://www.rims-n-tires.com/rt_specs.jsp[/url]
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
R.E.D. pisze:et musi sie zmienic wraz z wieksza felga bo by ocierala o amortyzator, wiec to nie jest raczej powod innej jazdy.
Hmm, a założyłbyś 10cm dystanse (zakładając, że wytrzymają)? Zmienia sporo;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
dystansow nie zalozylbym nigdy moze podobny efekt, ale inne dzialanie, wiec wydaje mi sie, ze sa tez inne odczucia przy stosowaniu dystansow lub innego et
btw dla wszystkich lubiacych dbac o wage swoich miatek (i nie tylko) podaje linki do spisu z waga felg:
[url=http://www.wheelweights.net/wheel-weight-size.pdf]wg rozmiarow[/url]
[url=http://www.wheelweights.net/wheel-weight-alpha.pdf]alfabetycznie[/url]
w spisach sa nawet felgi ronala - ta z misiem jest najciezsza w swoim rozmiarze
btw dla wszystkich lubiacych dbac o wage swoich miatek (i nie tylko) podaje linki do spisu z waga felg:
[url=http://www.wheelweights.net/wheel-weight-size.pdf]wg rozmiarow[/url]
[url=http://www.wheelweights.net/wheel-weight-alpha.pdf]alfabetycznie[/url]
w spisach sa nawet felgi ronala - ta z misiem jest najciezsza w swoim rozmiarze
wysuniecie kola na zewnatrz to wlasnie efekt, ale dzialanie jest inne chociazby ze wzgledu na sily dzialajace na lozysko. felga o mniejszym et moze bardziej wystaje, ale nacisk na piaste jest bezposredni, natomiast przy stosowaniu dystansow nacisk jest na dystans, ktory dziala na piaste na zasadzie dzwigni jednostronnej.
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
R.E.D. pisze:wysuniecie kola na zewnatrz to wlasnie efekt, ale dzialanie jest inne chociazby ze wzgledu na sily dzialajace na lozysko. felga o mniejszym et moze bardziej wystaje, ale nacisk na piaste jest bezposredni, natomiast przy stosowaniu dystansow nacisk jest na dystans, ktory dziala na piaste na zasadzie dzwigni jednostronnej.
Nie bardzo to widzę - w którym miejscu ta dźwignia, której nie ma przy ET. W obu przypadkach masz właśnie dźwignię - koło jest odsunięte i robi się większe ramię. Niemniej to są detale - ważniejsze jest to, jak zmienia się środek obrotu (pozorny oczywiście) co w krańcowych przypadkach może powodować, że auto Ci się będzie kładło na zakrętach jak motocykl (w połączeniu z ekstremalnym obniżeniem). Drobne zmiany robią cuda - w ramach rozrywki polecam wyszukanie w necie, po kiego dzwona kierowcy fiatów CC podwiązywali tylne koła parcianymi paskami (ograniczali możliwość wychyłu w dół).
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
dzwignia nie jest w obu przypadkach bo przy et ramiona przylegaja do piasty. poza tym zazwyczaj przy szerszej feldze jest mniejsze et ale ramiona sa w tym samym miejscu wzgledem wezszej felgi (ewentualnie sa troche grubsze) - wiec glownie ranty bardziej odstaja. przy dystansach przesunieta jest cala felga wraz z ramionami - wtedy dystans dziala jak dzwignia
nie wiem czy mowimy o tym samym, ale mi chodzi o mniejsze et wymuszone szerokoscia wiekszej felgi
nie wiem czy mowimy o tym samym, ale mi chodzi o mniejsze et wymuszone szerokoscia wiekszej felgi
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
Nie ma znaczenia czy ramiona (felgi) przylegają do piasty, czy nie. Liczy się ramię wynikające z punktu podparcia koła (środka, oczywiście). Jak sobie narysujez siły, przykładając siłę reakcji podłoża do środka koła (tak, działa na całe po troszku, ale jak przecałkujesz to wyjdzie to samo, co policzenie ze środka), to zobaczysz, że ramię jest;) Im większe odsadzenie, tym większe ramię. Będę się upierał przy tym, że statyczne siły (momenty nawet) działające na piastę są takie same w przypadku szerokiego koła i wąskiego, ale odsadzonego. Dynamiczne obciążenia są nawet gorsze dla gumy szerokiej - w zależności od tego, czy pracuje wewnętrzną stroną, czy zewnętrzną dźwignia robi się większa lub mniejsza. Nie na to jednak chciałem zwrócić uwagę - nie interesuje mnie, czy koło się urwie szybciej, czy później. Chodzi mi raczej o to, że przy tego rodzaju modyfikacjach zawieszenie pracuje ineczej, niż zamierzał konstruktor. Najczęściej gorzej.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
ja nadal twierdze, ze jezeli pomniejszenie offsetu jest narzucone przez zwiekszenie szerokosci felgi to zawieszenie nie zmieni swojej pracy - zwlaszcza, ze sam producent zrobil podobnie. jezeli kolidowalo by to z praca zawieszenia to mysle, ze mazda do dzisiaj wyjezdzalaby na 14-to calowych kolach
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
To że zrobił, nie znaczy, że nie zmienia. To tak, jakbyś próbował mnie przekonać, że przy silniku 1.8 nie występują większe momenty niż przy 1.6, bo producent zastosował... Jak to mówią - życia nie oszukasz, siła x ramię działa zawsze;)
A, jeszcze jedno. Ja oczywiście mówię o zmienie ofsetu powodującej zmianę położenia środka koła. Jęli środek koła pozostaje na miejscu, to tylko zmienia się dynamiczne obciążenia (znaczy się w zakręcie).
A, jeszcze jedno. Ja oczywiście mówię o zmienie ofsetu powodującej zmianę położenia środka koła. Jęli środek koła pozostaje na miejscu, to tylko zmienia się dynamiczne obciążenia (znaczy się w zakręcie).
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Konrad pisze:A, jeszcze jedno. Ja oczywiście mówię o zmienie ofsetu powodującej zmianę położenia środka koła. Jęli środek koła pozostaje na miejscu, to tylko zmienia się dynamiczne obciążenia (znaczy się w zakręcie).
ja wlasnie caly czas o tym myslalem piszac, ze ramiona sa w tym samym miejscu, a felga tylko wystaje po bokach troche sie nie dogadalismy
wydaje mi sie, ze to zalezy od indywidualnych upodoban dla mnie czasami na 15 jest za twardo, ale generalnie mam chyba za mocno napompowane - musze zaglebic sie w tym temacie
jesli chodzi o praktycznosc to w gre wchodza ceny opon, ktore potrafia byc w obrebie tego samego modelu nawet dwukrotnie tansze ( o ile nie wiecej) oraz ilosc dziur na uczeszczanych drogach
jesli chodzi o praktycznosc to w gre wchodza ceny opon, ktore potrafia byc w obrebie tego samego modelu nawet dwukrotnie tansze ( o ile nie wiecej) oraz ilosc dziur na uczeszczanych drogach
kamil pisze:podlacze sie do tematu? jak jezdzi sie mx5 na felgach 16''? nie za duze?
pozdrawiam.
bez problemu.
Mam 16'' z gumka 195/45 i uwazam ze to nie jest przegiecie.
Jezdzi sie dobrze. Nie uwazam zeby bylo za twardo.
Za twardo to moze bedzie jak zawias zmienimy na twardszy i nizszy...
-
- Donator
- Posty: 1845
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
a co panowie sadzicie o wstawieniu 17"/18" 215/35 do mx5 na??
pytam tylko z ciekawosci
pytam tylko z ciekawosci
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:08
18 nie wchodzą w żaden realny sposób, a 17 ledwo dojeżdżają do granicy niemieckiej i nie chcą już wracać- sprawdzone. Jeśli chodzi o NA.
nie widzialem 15x6,5 ale opona na 15x7 ladnie wyglada - ma proste boki zamiast oblych - tak jak ma to miejsce w 15x6.
musisz sobie odpowiedziec na pytanie co jest wazniejsze dla ciebie: wyglad czy waga - jesli twoj wybor ograniczony jest do tego samego modelu, to szersza felga bedzie ciezsza
jesli interesuja cie rozne modele, to mozna wyszukac dosc lekki felgi 15x7
musisz sobie odpowiedziec na pytanie co jest wazniejsze dla ciebie: wyglad czy waga - jesli twoj wybor ograniczony jest do tego samego modelu, to szersza felga bedzie ciezsza
jesli interesuja cie rozne modele, to mozna wyszukac dosc lekki felgi 15x7
to ciekawe bo nawet na stronie [url=http://www.toyo.com/docs/tires/product_spec.asp?lpid=18966&name=Proxes%20T1R%99&category=sport]toyo[/url] jest wyraznie napisane, ze opona 195/50 wchodzi na felgi o szerokosci od 5,5 do 7 cali
wiesz co R.E.D.? zwracam Ci honor - teraz pojawily sie glosy potwierdzajace Twoja teorie.
wiec w sumie to pewnie jest tak, ze komu co bardziej pasuje.
ktos napisal, ze powinno sie okreslic, czy bardziej zalezy na komforcie czy na przyczepnosci i skrecaniu. jesli jest sie za druga opcja (a ja jestem) to lepiej miec nawet 15x7,5.
wiec w sumie to pewnie jest tak, ze komu co bardziej pasuje.
ktos napisal, ze powinno sie okreslic, czy bardziej zalezy na komforcie czy na przyczepnosci i skrecaniu. jesli jest sie za druga opcja (a ja jestem) to lepiej miec nawet 15x7,5.
xxx
kamil pisze:teraz pojawily sie glosy potwierdzajace Twoja teorie.
to nie byla moja teoria tylko dane producenta
7,5 to juz chyba z deka za duzo - to w koncu 190,5 mm, a cos musi wystawac poza felge, zeby sie opona trzymala