Jakie felgi ?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Tomas
Posty: 30
Rejestracja: 24 mar 2007, 6:25
Lokalizacja: Ząbki - k/W-wy
Kontakt:

06 lut 2008, 14:18

Mayk pisze:Jeśli Tobie weszły 215/40/16 na 7,5 cala to 205/45/16 też wejdą


trzeba by tylko się upewnić czy na 7,5'' rozmiar opony >205/45< optycznie nie wyjdzie w balon - kiepawo wtedy to wygląda.

Gdy ja zmieniałem felgi - założenie było takie, że opony zostają te co mam - kumpel dobrał mi rozmiar felg wg. katalogu - tak aby wszzystko pasowało pod MazdęMX5 oraz te opony, które mam.

Tomas mógłbyś się tylko co do ET upewnić?


Cały czas wydawało mi się, że mam ET 37, dzwoniłem do gościa gdzie nabyłem felgi aby sprawdził w katalogu - on twierdzi, że są ET38.

Nie mogę teraz sprawdzić w realu - auto mam u ojca w garażu na przezimowaniu, a jutro rano wyjeżdzam - więc chwilowy brak czasu.

Wydaje mi się, że nie powinno być problemu z ustaleniem tych wartości na podstawie katalogu producenta felg - jest u nas kilku przedstawicieli markowych firm - przedzwoń i wypytaj.

Pozdrawiam,
Tomas
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

06 lut 2008, 14:20

Tomas, dzięki za info :)

W NA będzie tak samo ??

Pierwsze felgi same wyglądają następująco: [URL=http://www.allegro.pl/item308062508_nowe_felgi_aluminiowe_dezent_a_7x16_4x100.html]klik[/URL]

Natomiast te przed ostatnie same wyglądają [URL=http://img108.mytextgraphics.com/photolava/2008/02/06/felga-49fbnvs7x.jpeg]właśnie tak[/URL]



Ech... jak sie na nie zdecydowałem i upewniłem, ze wejdą to akurat ktoś mi je godzine temu sprzątnął :( [URL=http://www.allegro.pl/item307056222_16_ronal_4x100_vw_opel_honda_seat_super.html]klik[/URL]
1250zł była cena kup teraz.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

06 lut 2008, 22:30

Kolejna propozycja :)

Co sądzicie o takiej feldze? (na opone nadal nie zwracajcie uwagi :) Pozatym wiem, że na fotce wtedy miałem z przodu lekkiego kapcia :P )

Wybór się zawęził do tych 2 propozycji. Te z pierwszego posta na razie usuwam. Które byście brali ?

Obrazek

Obrazek
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

07 lut 2008, 16:23

ja uważam, drugie za lepszejsze, przypominają mi ferarii :cool: jeśli chdszi o te numerki, to zraz będę w garażu to się odezwę.
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

07 lut 2008, 16:32

DieSpinnePL, tak to bywa jak sie za dlugo zastanawia ;) Te pierwsze to slynne icon 5 , byly bardzo modne jakies 5 lat temu, co drugie auto kulalo sie na takich, troche juz oklepane ale nadal ladnie leżą w nadkolu i dlatego bym je wybral.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

10 lut 2008, 18:18

Nie no, ja już nie mam sił.
Właśnie wróciłem z Zakopanego, wsiadam na komputer szybko maila sprawdzam. Koleś mi napisał dobrą cene za te felgi. To szybko łapie za telefon i mówie mu, żeby wycofał aukcje że je biore. A tu nagle... ktoś kliknął kup teraz. Załamka po prostu. Od środy męcze kolesia żeby mi zdjecia wysłał. Już zaczął wycofywać aukcje a tu nagle ktoś kliknął.... 30 sek mi brakło... wcześniej u tego samego kolesia brakło mi 1,5h żebym kupił. Masakra......
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

10 lut 2008, 19:27

zycie trzeba sie szybciej decydować;p powodzenia!
p.s. co o tych felgach sadzicie?

:wink:
Załączniki
2368409_24_full.jpg
2368409_24_full.jpg (37.13 KiB) Przejrzano 6835 razy
2368409_29_full.jpg
2368409_29_full.jpg (71.46 KiB) Przejrzano 6614 razy
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

10 lut 2008, 21:29

Piękne. Bez dwóch zdań :!:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
JTMX-5NBFL
Posty: 385
Rejestracja: 23 lut 2007, 22:54
Lokalizacja: żegnam wszystkich

11 lut 2008, 11:31

Bardzo ładne, tylko środek widziałbym w kolorze auta.
Żałuję że mieszkam w Poznaniu, albo inaczej.... żałuję, że jeżdżę mx-5, albo jeszcze inaczej.... szkoda, że te auto jest takie tanie, bo zaczynają nim jeździć niewłaściwi ludzie!
mopek
Posty: 170
Rejestracja: 03 lut 2008, 17:06
Lokalizacja: Ostrzeszów

16 lut 2008, 11:41

DieSpinnePL
moim zdaniem nie rob zbyt niskiego profilu ponizej50-45, a szerokosc rzecz gustu, lecz 205 to chyba troche za duzy kapec + tak maly profil nie wiem jak u Ciebie ale z moim zawieszeniem jest zalecane zapiac pas zeby nie podrywac sie z fotela na wiekszosci naszych drog a staram sie jechac dosc ostroznie, duze tez zalezy od opony poprzednie niezbyt a toyo lepiej tlumia te "skoki" ewentulanie tyl szersze przod wezsze, z tym ze to drozsza zabawa:P
weberski
Posty: 106
Rejestracja: 15 sty 2008, 10:01
Lokalizacja: Katowice

16 lut 2008, 12:39

Ciekawi mnie temat, zastanawiam się nad kupnem felg 16" i letnich opon 205/45/16.
Z poszukiwań w necie niewiele felg pasuje do rozstawu śrub 4 x 100 i ET 40; rozmiar 6,5 x 16. W Briefie auta mam bowiem podany taki zamiennik "dwieściepiątek" (obecnie jeżdżę na 15", 195/50 opony).
Znalazłem DOTZ Imola 4x100 6,5x16 40 ale niezbyt imponują wyglądem... zwłaszcza w porównaniu ze złotymi felgami w temacie wyżej :o
Czy może ktoś podać przykład felgi innej, pasującej do tego co podałem? z tym, że nie bardzo bym chciał dodawać jakieś dystansowe podkładki pod felgę.
Pozdrawiam
"młodość to poczucie otwartości życia" L.Kołakowski
weberski
Posty: 106
Rejestracja: 15 sty 2008, 10:01
Lokalizacja: Katowice

16 lut 2008, 12:50

[quote="Stig"][quote="DieSpinnePL"]


"To że będziesz miał szersze opony ani trochę nie wpłynie na przyczepność."

Pozwolę sobie nie zgodzić się z tą opinią. Dlaczego np szerokość tarczy hamulcowej jest proporcjonalna do konieczności wyhamowania szybszego/cięższego auta, hę? :?: To oczywiste, że im większe pole powierzchni przylegania gumy, tym lepsze hamowanie (mowa o suchych nawierzchniach). Generalnie szersza guma oznacza lepszą przyczepność, choć oczywiście nie jest to jedyny warunek, sine qua non.
Niemniej w lekkich mx-5 przekraczanie szerokości 205 nie jest chyba ani estetycznie, ani w żaden inny sposób uzasadnione.
"młodość to poczucie otwartości życia" L.Kołakowski
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

16 lut 2008, 13:28

Ja będę wsadzał albo 195/50 albo 205/50, ale możliwe że wsadze 205. Nie dlatego ze wole, tylko na R16 jest zdecydowanie większy wybór niż 195. Wolałbym 195. 185 jak już pisałem, dla mnie jest za wąskie (zarzuca tyłem a cięzkiej nogi nie mam).

weberski, co do Dotz Imola to raczej sobie odpuść. Poczytaj w Internecie o felgach. Takie DOTZ IMOLA z tego co wyczytałem to bardzo szybko sie krzywią.
Ja chyba jednak wezmę te DEZENT A, bo Brat w Renault Clio ma Dezent'y (inne, ale w podobnych pieniądzach) i felga pancerna. Na nasze Kochane Polskie drogi chyba tylko pancerne felgi sie nadaja. Wiadomo, że można kupić ładne włoskie felgi, ale to jest troche droga sprawa z prostowaniem i ewentualnym spawaniem felg. Ja bym sie wolał nie babrać z takimi rzeczami. Zwłaszcza, że nie woże podnośnika i kapcie są niemile widziane :P

Te felgi Dezent A są w bardzo przystępnej jak na 16" felgę cenie. Mają naprawdę fajny wygląd pasujący do MX5 (czytaj - klasyczne). Wiadomo, są setki piękniejszych felg. Tylko trzeba mieć na to w portfelu ;)
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

16 lut 2008, 13:39

dokładnie trzeba mieć troszkę budżetu na to.... ale zawsze można ściągnąć rzeczy np. z USA, ja dorwałem typa który dość tanio ściągnie wszystko co sobie w sumie zażyczysz z ebay'a... a tam wybór felg jest ogromny..... :smile:

co sądzicie o kapciach 205/(45/50)/r15? i może macie jakieś do polecenia? :wink:

Weberski
jak ci sie śmiga mazda na 195/50/r15? jeśli chodzi o komfort?
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
weberski
Posty: 106
Rejestracja: 15 sty 2008, 10:01
Lokalizacja: Katowice

16 lut 2008, 21:29

Sluba pisze:Weberski
jak ci sie śmiga mazda na 195/50/r15? jeśli chodzi o komfort?


Zaskakująco dobrze; po tym, co się naczytałem, oczekiwałem twardego wpadania w dołki, zahaczania o `leżacych policjantów` itp. Jadąc po głębokich koleinach z granicy na Zieloną Górę bałem się, że poszoruję garby środkiem podwozia. Nic z tego, na zimówkach Pirelli komfort jest OK. Wprawdzie trzymanie w zakręcie jest kiepskie, zaskoczyło mnie raz mocno tak, że zanuciłem "U drzwi Twoich stoję Panie", robiąc dwie kontry :shock: ale ogólnie lepiej, niż myślałem.
Dzięki za sugestię DieSpinnePl o Dezentach! Poszukam, może dobiorę coś ciekawego. Podobno te felgi, które mają więcej krzemu i/lub magnezu w stopie, są faktycznie sztywne. Tyle, że łatwiej ukruszyć brzeg. Nie wiem, czy lepiej prostować, czy uzupełniać drobne ubytki. Muszę poczytać!
"młodość to poczucie otwartości życia" L.Kołakowski
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

16 lut 2008, 21:53

weberski pisze:[ Nie wiem, czy lepiej prostować, czy uzupełniać drobne ubytki. Muszę poczytać!


Chyba lepiej prostowac :razz: Tzn. taniej heh. Ja nie dawno prostowalem i spawalem felge i wyszlo mnie to 250 zl :???: Pekniecie duze nie bylo...
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

16 lut 2008, 23:59

Cientki, to nie napawasz optymizmem, bo felga dezenta NOWA kosztuje niewiele więcej :P A fabrycznie nowa.

A jak można ukruszyć felgę? Nie wiem, więc strzelam: wjeżdżając 20km/h na krawężnik?

Ja ogólnie preferuje "cruising" po mieście (oczywiście w Polskim tego słowa znaczeniu ;) ). Dziury omijam szerokim łukiem. Wiadomo, jadąc w nocy nie wiele widać. Zwłaszcza że podniesione lampy nie pomagają (BTW widok od środka w NA jest niesamowity z wyciągniętymi lampami).

Dzisiaj udało mi sie sprzedać rower :) Kupiłem w listopadzie zrobiłem na nim 42km i sprzedałem z całkiem miłym zyskiem :) Tak wiec odzyskałem płynność finansową :) Teraz wypatruje kółek :)

A co do fotki wrzuconej przez Sluba, to jakby co, to znam sposób jak naprawić tę maskę/lampy ;)
Cientki
Posty: 524
Rejestracja: 28 cze 2007, 22:58
Lokalizacja: Warszawa

17 lut 2008, 0:15

DieSpinnePL pisze:A jak można ukruszyć felgę? Nie wiem, więc strzelam: wjeżdżając 20km/h na krawężnik?


W moim przypadku akurat bylo cos ok 20 km/h , moze nie wiele mniej i bokiem w kraweznik :wink:
Z tym ze nie ukruszula sie a rant sie zagial i pekla na jakies 2 cm
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

17 lut 2008, 0:37

Cientki, bokiem w krawężnik tzn zamiotłeś tyłem i sie nie wyrobiłeś przed krawężnikiem? ;)

A jakie masz opony? :)Szerokość i wysokość.

Ja jak mi sie uda dostać w dobrej cenie i jakieś w miare dobre opony to łykam 195/50. Albo 205/50 tyle ze 205-tki faktycznie mogą troche zmulić auto...
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

20 lut 2008, 22:43

Co sadzicie? :???:
Załączniki
314464601.jpg
314464601.jpg (34.13 KiB) Przejrzano 1639 razy
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

20 lut 2008, 22:48

Mnie się tam podobają, dość klasyczne a takie mi 'podchodzą' :)
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 lut 2008, 23:41

Zacne :twisted:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

20 lut 2008, 23:49

niezłe, nie pogardziłbym takimi :)
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

21 lut 2008, 7:46

Jakieś dekielki w komplecie, czy bez :?:
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

21 lut 2008, 13:04

weberski pisze:
Stig pisze:
DieSpinnePL pisze:

"To że będziesz miał szersze opony ani trochę nie wpłynie na przyczepność."

Pozwolę sobie nie zgodzić się z tą opinią. Dlaczego np szerokość tarczy hamulcowej jest proporcjonalna do konieczności wyhamowania szybszego/cięższego auta, hę? :?: To oczywiste, że im większe pole powierzchni przylegania gumy, tym lepsze hamowanie (mowa o suchych nawierzchniach). Generalnie szersza guma oznacza lepszą przyczepność, choć oczywiście nie jest to jedyny warunek, sine qua non.
Niemniej w lekkich mx-5 przekraczanie szerokości 205 nie jest chyba ani estetycznie, ani w żaden inny sposób uzasadnione.

Fizyka, szkoła podstawowa (kiedyś, teraz pewne gimnazjum). Siła tarcia (a to ona odpowiada za przyczepność) jest wprost proporcjonalna do siły nacisku i współczynnika tarcia. Nie ma żadnej zależności pomiędzy siłą tarcia, a wielkością powierzchni.
Cięższe samochody mają większe tarcze hamulcowe z dwóch powodów. Po pierwsze energia samochodu w czsie hamowania zamieniana jest na ciepło. Tarcza przez pewien czas pracuje jak 'zbiornik' takiego ciepła. Im większa, tym więcej może go pomieścić i dzięki temu dłużej hamować. Ponadto większa powierzchnia tarczy, to większa powierzchnia wymiany ciepła z powietrzem. Dzięki temu z kolei tarcza rozumiana jako 'zbiornik ciepła' ma możliwość szybszego wypróżnienia sie;)
Drugi powód również powinieneś znać ze szkoły. Im większa różnica pomiędzy promieniem koła, a promieniem tarczy tym większą siłą musisz hamować co stawia większe wyzwanie klockom i tarczom. W rezultacie są dwa rozwiązania - albo robi się większe tarcze, albo silniejsze wspomaganie.
Nie oznacza to, że nie ma jakiejkolwiek zależności pomiędzy szerokością opony a przyczepnością. Ekstremalnie wąska opona mimo wszystko będzie miała mniejszą powierzchnie styku z asfaltem - całego koła się nie rozpłaszczy. Istotna różnica jest przede wszystkim w zdolności szerokiej, a więc większej opony w odprowadzaniu ciepła. Im szersza opona tym bardziej bezwładna pod tym względem - dłużej się rozgrzewa i dłużej chłodzi. Trudniej w przypadku takiej opony o nagłe zmiany przyczepności np. w trakcie pojedynczego hamowania wynikające z przegrzania.
Generalnie zakładając większe koła i szersze opony pogarsza się właściwości miaty. Wynika to z większej bezwładności takiego zestawu, a ta z kolei powoduje większe obciążenie zawieszenia i wynikające z tego częstsze zrywanie przyczepności oraz gorsze przyspieszenia i dłuższe hamowania.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

21 lut 2008, 15:09

Konrad pisze:
weberski pisze:
Stig pisze:[quote="DieSpinnePL"]


Istotna różnica jest przede wszystkim w zdolności szerokiej, a więc większej opony w odprowadzaniu ciepła. Im szersza opona tym bardziej bezwładna pod tym względem - dłużej się rozgrzewa i dłużej chłodzi. Trudniej w przypadku takiej opony o nagłe zmiany przyczepności np. w trakcie pojedynczego hamowania wynikające z przegrzania.
Generalnie zakładając większe koła i szersze opony pogarsza się właściwości miaty. Wynika to z większej bezwładności takiego zestawu, a ta z kolei powoduje większe obciążenie zawieszenia i wynikające z tego częstsze zrywanie przyczepności oraz gorsze przyspieszenia i dłuższe hamowania.


nie rozumiem? skoro dłużej sie rozgrzewa i chłodzi to bezwładnośc cieplna jest mniejsza wiec chyba dobrze? jedno czy 2 ostre hamowania nie maja wiekszego wpływu na wlasciwosci opony? wiec skąd te czestsze zrywanie przyczepności? - zawsze zdawało mi sie że szersza opona na suchym lepiej trzyma w zakretach i hamowaniu natomiast źle wpływa na przyspieszenie...

a jak to jest z szerokością opony i zawieszeniem? gdzies coś kiedys widziałem na ten temat że w przypadku szerszej opony zmieniają sie jakies kąty w zawieszeniu ale niebardzo załapałem - jak wiec to jest? czy coś powinno sie zmieniać w ustawieniach zawieszenia przy szerszej oponie?
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5457
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

21 lut 2008, 15:50

Fizyka, szkoła podstawowa (kiedyś, teraz pewne gimnazjum). Siła tarcia (a to ona odpowiada za przyczepność) jest wprost proporcjonalna do siły nacisku i współczynnika tarcia. Nie ma żadnej zależności pomiędzy siłą tarcia, a wielkością powierzchni.


Mysle ze docinki odnosnie niedouczenia moglibysmy sobie raz na zawsze na forum podarowac, chyba, ze chcemy dzielic sie na mlodych glupich i starszych wszechwiedzacych....

Druga sprawa, duzo latwiej jest zerwac przyczepnosc na oponie 185 niz na 205, wiec cos jednak jest na rzeczy, moze fakt, ze opona powinna byc optymalna do danego auta a seryjna jest kompromisem miedzy spalaniem/oporami a wlasciwosciami trakcyjnymi z czego wynika fakt, iz wcale seryjna szerokosc nie jest ta najlepszą.
Trzecia sprawa - profil opony, kto przesiada sie z niskiego profilu np 45/205 na 60/185 po pierwszym zakrecie zrozumie roznice. Opona z niskim profilem ma duzo sztywniejsze boki co przeklada sie na natychmiastowa reakcje auta na zmiane kierunku jazdy a nie na bujanie na miekkich balonach.
Zwiekszenie szerokosci o 2,3 stopnie z obnizeniem jej profilu zawsze wplynie pozytywnie parametry trakcyjne, wiele opon w zyciu zjezdzilem w wielu autach i niestety seria jest dobra dla ochrony felgi przed dziurami i kraweznikami.
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

21 lut 2008, 16:11

fajnie fajnie, ale ja w tym temacie prosiłem o dobór felg a nie dywagacje na temat przyczepności :P
Pozatym jakieś błędy są na forum bo niby mnie cytujecie a ja tego nie pisałem :P
Ale mi to nie przeszkadza w sumie to miło się czytało, tylko myślę, że lepiej by było gdyby był od tego inny temat, bo jak by ktoś chciał o tym poczytać o nie będzie przecież szukał parametrów opony w temacie w którym proszę o wybór felg ;) chociaż nigdy nic nie wiadomo, daleko nie jest ;)

A co do przyczepności to na 1.8l szerokosć 185 pomimo tego co powyzej zostało napisane, to jest za mało. Niekiedy aż za bardzo trakcji brakuje.

195 przy 1.8l to minimum i zarazem pewnie optimum. Ale łatwiej o 205-tki opony.

Ale wracając do tematu - najprawdopodbniej wezmę Dezent A. Opinie Dezent mają dobrą na naszych drogach (czytaj - twarde). Są klasyczne i ładne. I w tym przedziale cenowym nie widzę nic ładiejszego do MX5. Nowe 16" felgi wyjdą mnie 1200zł. Zna ktoś w takiej cenie coś lepszego?
marthen
Posty: 170
Rejestracja: 25 sie 2006, 17:22
Model: NA
Lokalizacja: Tychy

21 lut 2008, 17:52

Fiveopac pisze:Trzecia sprawa - profil opony, kto przesiada sie z niskiego profilu np 45/205 na 60/185 po pierwszym zakrecie zrozumie roznice. Opona z niskim profilem ma duzo sztywniejsze boki co przeklada sie na natychmiastowa reakcje auta na zmiane kierunku jazdy a nie na bujanie na miekkich balonach.

Nie ma liniowego związku między wysokością ścianki a jej sztywnością. Możesz mieć balony z twardymi ściankami, ale i niski profil z dość miękkimi.
weberski
Posty: 106
Rejestracja: 15 sty 2008, 10:01
Lokalizacja: Katowice

21 lut 2008, 21:35

Ojej, ale pięęękna dyskusja! :wink: nie trzeba szukać odpowiedzi w gimnazjum ani w necie... :smile:

Ale w temacie jest pytanie Sluby - o ile aktualne - uważam, ze te cztery przy zielonej skrzyni na zdjęciu są niezłe, pewnie lekkie?
Ciekawe, czy są jakieś zalecenia co do standardowego zawieszenia jeśli chodzi WAGĘ felgi? pewnie to można jeszcze znaleźć gdzieś w necie, ale zastanawiałem się też nad tym, czy opona 82T jest znacznie lżejsza od 86T tej samej średnicy? chyba tak, co? Więc jeśli założe 16" i 205/45 z indeksem 86V, to lepiej niż 195/50 R15 i 82V?
Pewnie Konrad da dobrą odpowiedź, lubię jego opisy, serio.
Doradźcie proszę, nie mam możliwości zważenia gotowego zestawu, to by dało pewną (i nie teoretyczną) odpowiedź?
"młodość to poczucie otwartości życia" L.Kołakowski
ODPOWIEDZ