Jakie felgi ?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

24 maja 2018, 22:32

Cześć,
Szybkie pytanie....
Obecnie mam założone BBS-y 15 x 6J ET 45.
Opony Yokohama Advan Neova 195 50 R 15
W tej chwili zawias jest seryjny ale na montaż czekają Eibachy.

Rozglądam się za felgami i znalazłem alufelgi TSW 15x 7J ET 20

Podpowiedzcie proszę czy dobrze rozumiem:

1. Przy założeniu że nie obniżam na razie auta (zrobię to dopiero po konserwacji podwozia) zmiana z 6J na 7J spowoduje że opona będzie ładniej naciągnięta (tzn nie będzie efektu felgi schowanej w oponie. (?)
2. Przy ET 20 na 15 powinno wyjść mniej więcej na równo z nadkolem bez konieczności robienia negatywu (?)
3. Nie będzie konieczny demontaż chlapaczy z tyłu (?)
4. Po obniżeniu trzeba będzie zrobić lekki negatyw i zapewne zdemontować chlapacze (?)

Z góry dzięki za info!
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 785
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

25 maja 2018, 7:48

Ziolkov pisze:Cześć,
Szybkie pytanie....
Obecnie mam założone BBS-y 15 x 6J ET 45.
Opony Yokohama Advan Neova 195 50 R 15
W tej chwili zawias jest seryjny ale na montaż czekają Eibachy.

Rozglądam się za felgami i znalazłem alufelgi TSW 15x 7J ET 20

Podpowiedzcie proszę czy dobrze rozumiem:

1. Przy założeniu że nie obniżam na razie auta (zrobię to dopiero po konserwacji podwozia) zmiana z 6J na 7J spowoduje że opona będzie ładniej naciągnięta (tzn nie będzie efektu felgi schowanej w oponie. (?)
2. Przy ET 20 na 15 powinno wyjść mniej więcej na równo z nadkolem bez konieczności robienia negatywu (?)
3. Nie będzie konieczny demontaż chlapaczy z tyłu (?)
4. Po obniżeniu trzeba będzie zrobić lekki negatyw i zapewne zdemontować chlapacze (?)

Z góry dzięki za info!


AD 1- z grubsza tak, ale 195/50 na 15x7 to nie naciąg - to zazwyczaj maksymalna szerokość felgi dla opony 195 jaką sugerują producenci, a neova, jak to semi slick, będzie odrobinę szersza niż zwykła 195/50.
AD 2 - zależy czy to NA czy NB
AD 3 - nie, na chlapacze nic to nie wpłynie
AD 4 - zależy czy to NA czy NB

Do NB taki setup siądzie całkiem ładnie z nadkolem i nie trzeba będzie nic rolować/ustawiać negatywu itp.
W NA już chyba może być konieczność jakiegoś negatywu (mniej miejsca w nadkolu)- tu niech posiadacze NA się wypowiedzą.
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

25 maja 2018, 8:35

Ziolkov pisze:Cześć,
Szybkie pytanie....
Obecnie mam założone BBS-y 15 x 6J ET 45.
Opony Yokohama Advan Neova 195 50 R 15
W tej chwili zawias jest seryjny ale na montaż czekają Eibachy.

Rozglądam się za felgami i znalazłem alufelgi TSW 15x 7J ET 20


Więc tak :)
(od razu odradzam krótsze sprężyny do seryjnych amorków - zwykłe czarne nie pracują zbyt dobrze na mniejszym zakresie - na początku jest ok, ale z czasem jest coraz gorzej i finalnie jeździmy na specyficznym połączeniu łóżka wodnego z kijkiem pogo).

Ale do opon/felg:
- 15x7 ET20 to felga, która z oponą 195/50 spokojnie wjedzie do NA. Nawet na seryjnym zawiasie.
Na lekkiej glebie (B6 ProKit lub nawet Tesco Gwint) też nie powinny obcierać, bo zrobi się lekki negatyw - wynikający z obniżenia.
- 195/50 w przypadku AD08R to nadal 195/50 - w przypadku Federali to bliżej mu do 205/50, ale Yokohama nie szaleje.
- O chlapacze się nie martw (ani w jednym ani w drugim przypadku ... chociaż to zależy od gleby, naturalnie. Jeżeli zrobisz taką konkretną, gdzie chlapacze będą wadzić, to ... chlapacze będą Twoim najmniejszym problemem :D).


Ziolkov pisze:1. Przy założeniu że nie obniżam na razie auta (zrobię to dopiero po konserwacji podwozia) zmiana z 6J na 7J spowoduje że opona będzie ładniej naciągnięta (tzn nie będzie efektu felgi schowanej w oponie. (?)
2. Przy ET 20 na 15 powinno wyjść mniej więcej na równo z nadkolem bez konieczności robienia negatywu (?)
3. Nie będzie konieczny demontaż chlapaczy z tyłu (?)
4. Po obniżeniu trzeba będzie zrobić lekki negatyw i zapewne zdemontować chlapacze (?)

Z góry dzięki za info!


Innymi słowy:

1). 195/50 jest git. Wchodzą na 7 cali i 205, ale 195 jest jak najbardziej ok.
2). Będzie równo. Ale na wertepach powinno się na tyle fajnie chować w budę, by nie obcierać. To się dzieje dopiero w okolicach ET 15
3). Nie.
4). Obniżenie zrobi lekki negatyw naturalny. Podjedź do Pana Sylwka z nowym zawiasem, powiedz czego oczekujesz od samochodu i zrobi idealnie. Chlapacze mogą zostać.


Jedno ale: samochód, na felgach idących równo z budą i seryjnym zawiasie ... wygląda słabo. Koza jest znacznie bardziej widoczna. Tylko uprzedzam - mi to przeszkadzało.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ziolkov
Posty: 309
Rejestracja: 07 gru 2012, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

26 maja 2018, 16:46

Bardzo dziękuję Wam za szczegółowe informacje. Wszystko jest już jasne.

Dodam tylko w kwestii wyjaśnienia że nie będę obniżać auta na seryjnych amortyzatorach- jeszcze chwilę pojeżdzę przed zimą wstawiam ją do zrobienia podwozia. Jak wahacze bedą wypiaskowane a podwozie zabezpieczone wtedy przy montażu bedę chciał wstawić od razu Bille albo AGX-y + eibach .... zastanawiam się tylko czy przy tej okazji nie wymienić tulei na ten bardziej miękki Olkusz (poli) albo gumowe z IL Motorsport zobaczymy jak budżet pozwoli .

Na razie felgi są w drodze i idą w piach i proszek na biało :)
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

26 maja 2018, 18:37

Sorry za lekki offtop, ale pomyśl nad frame rail’sami. Czasami człowiek się zagapi, a jak już będziesz miał tak fajnie dół zrobiony, to warto zastanowić się nad tym - relatywnie tanim - dodatkowym zabezpieczeniem.
Obrazek
essowot
Posty: 15
Rejestracja: 03 maja 2018, 6:25
Model: NC
Wersja: Sportive

12 cze 2018, 18:05

Znalazłem bardzo fajne felgi 18 calowe 8J ET 45 osadzenie 71mm czy można je założyć bez kombinowania tzn.rolowania nadkoli, negatyw i jednocześnie nie będą ocierać na wybojach? MX-5 NC przed lift na blie+pro kit.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

13 cze 2018, 21:16

czy ktoś wrzucał felgi z ND - 16" do NA ?
o te mi chodzi Obrazek
MIATA nim jak szatan
Obrazek
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

13 cze 2018, 21:24

Wrzucano je do NB. Nawet u nas.
Na NA nie widziałem, ale wg mnie słabo to siądzie :/

Możesz podejrzeć tutaj:
https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=654520
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1097
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Góra Św.Anny/Warszawa

13 cze 2018, 21:30

w sumie nie wyglądają :lol:
dzięki
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 653
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

13 cze 2018, 22:33

One fajnie leżą na NB. :)
Dobrym przykładem jest ciemna 16" felga ND w 10th AE. Bardzo fajnie to wyszło, ale nie pamiętam u kogo :kciuk:
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

14 cze 2018, 10:00

Fajnie siadło, ale tam jest dystans 25mm jeśli dobrze pamiętam :)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

14 cze 2018, 12:32

Bez dystansu dramat bo et gorsze niż na enkeiach z nb.
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

14 cze 2018, 13:09

Chciałbym się właśnie upewnić a propos dystansów. Mam NBFL, chcę do fabrycznych felg ET45 założyć takie dystanse:
https://www.czesciauto24.pl/eibach/1931 ... lsrc=aw.ds

Czy sa jakieś przeciwskazania? Na co zwrocic uwage?
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

14 cze 2018, 15:37

20mm to mało aby schować nakrętki. Będą wystawać ponad płaszczyznę dystansu. O ile przy OEM enkeiach to nie stanowi problemu bo są wgłębienia w feldze to przy innym kole może być problem i kolo oprze się na nakrętkavh. Z tego co pamiętam to dystans 22mm wystarcza aby nakrętki się schowały. Zresztą mniejszych jak 25mm nie ma sensu kupować ;-) ja mam obecnie 35mm na stronę przy feldze 7j et35.
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

14 cze 2018, 16:07

DEXTER pisze:Bez dystansu dramat bo et gorsze niż na enkeiach z nb.

ET gorsze ale felga pół cala szersza i wychodzi praktycznie na to samo. Czyli jak to w serii - niemęsko :lol:
essowot
Posty: 15
Rejestracja: 03 maja 2018, 6:25
Model: NC
Wersja: Sportive

18 cze 2018, 21:29

Felgi 17x8j e38 z oponami 225/45 zmieszczą się w NCku z b8 i pro-kitem bez rolowania?
Awatar użytkownika
nikolakis
Posty: 264
Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: EZG
Kontakt:

18 cze 2018, 22:15

essowot pisze:Felgi 17x8j e38 z oponami 225/45 zmieszczą się w NCku z b8 i pro-kitem bez rolowania?
Z oponami 215 się zmieszczą, z 225 może być na styk. W razie czego możesz dać jeszcze większy negatyw.

Wysłane z Tapatalka
essowot
Posty: 15
Rejestracja: 03 maja 2018, 6:25
Model: NC
Wersja: Sportive

19 cze 2018, 4:06

Jeszcze większy negatyw. Co masz na myśli? W samochodzie nic nie bylo robione z geometrią.
Jeśli możliwe że będą ocierać to w przodzie czy tyle?
BTW. Co myślisz na temat Enkei PF-01 s z Evo Lancera jakość chyba lepsza niż chińskie repliki?
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

19 cze 2018, 11:42

essowot pisze:Jeszcze większy negatyw. Co masz na myśli? W samochodzie nic nie bylo robione z geometrią.
Jeśli możliwe że będą ocierać to w przodzie czy tyle?
BTW. Co myślisz na temat Enkei PF-01 s z Evo Lancera jakość chyba lepsza niż chińskie repliki?


Uważam podobnie jak nikolakis - z 225 może obcierać.
Bezpieczniej by było z 215.
Jak już będzie obcierać, to przód (który jest mniej tolerancyjny na mniejsze ET niż tył).
Problemem u Ciebie, jak i w samochodzie połowicy, jest B6+ProKit, który 'kładzie się' głębiej niż gwint i niestety z przodu obciera. eNCeki z gwintem mogą pozwolić sobie na 17X8 ET35 i, podobno, bez większych negatywów da się jeździć nawet na 225.

Co do negatywów - w uproszczeniu = to pochylenie koła tak by dół był bardziej na zewnątrz niż góra. Obecnie Goha w eNCeku ma 2,5 ja w NA mam trochę ponad 3. Prowadzi się obłędnie - polecam.

Nie wiem skąd jesteś, ale w Warszawie mamy jednego typa od geometrii, który jest w pewnym sensie artystą i ogarnia ustawienia w naszych samochodach idealnie. Obstawiam, że i by wyjaśnił co i jak, jakby się zagadało.

Co do felg - Enkei z Evo to mega fajne koła - brałbym bez zastanowienia.

P.S. Jeżeli już musisz mieć 225 - rozejrzyj się w okolicy za człowiekiem który roluje nadkola - w NC dość łatwo zrolować tył, z przodem jest problem, bo to głównie plastikowe spinki i mocowania takowych obierają, a te cholerstwa ciężko się wygina.
Obrazek
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

26 cze 2018, 10:05

http://allegro.pl/felgi-alu-4x100-toyot ... ml#thumb/5

po czym poznać czy to felgi z phoenixa czy innej marki?
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

26 cze 2018, 12:04

Drugie pytanie, post pod postem :)

https://allegro.pl/vw-felgi-aluminiowe- ... 28314.html

Czy te felgi pasuja do NB? Jak wyglada sytuacja z różnymi rozmiarami otworu centralnego? Nigdy wcześnie nie kupowałem felg z różnymi otworami i nie wiem niestety.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

26 cze 2018, 12:52

Aleeeż one się schowają w nadkolu NB przy tym ET....

Kupujesz pierścienie centrujące - są praktycznie wszystkie wymiary. Działają bez problemów - a przynajmniej ja nie miałem żadnych problemów.
Teoretycznie można nawet bez pierścieni - tak miałem przykręcone Panasporty o większym otworze centrującym u siebie, ale jednak delikatne bicie było.
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

26 cze 2018, 12:55

Ehhh no schowaja sie bardzo :( ale jak patrze tutaj https://www.miata.net/faq/wheel_weights.html to 6J ET45 to mialy wiekszosc :/
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

26 cze 2018, 12:57

Dlatego większość fabrycznych kół najlepiej wygląda z dystansem 20-25mm :D
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

26 cze 2018, 13:03

No dobra to lecimy dalej z tym tematem :) Dystanse. Widzę, że jest sporo, przelot cenowy też ogromny. Znalazłem takie w średniej cenie: http://allegro.pl/dystanse-sport-4x100- ... 79301.html

jak oceniacie jakość takich dystansów? wystarcza takie?
Awatar użytkownika
sebapoz
Donator
Donator
Posty: 327
Rejestracja: 23 lip 2014, 20:36
Model: NC
Lokalizacja: Wielkopolska

26 cze 2018, 13:09

ZTCW to polecane na forum są dystnse z DYTSOM-u. Był nawet zakup grupowy.
A nie lepiej kupić od razu felgę z mniejszym ET niż felgę + dystans?
NB, 1/2NBFL, NC
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3513
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NB
Wersja: Magic
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

26 cze 2018, 13:23

Jak seba pisze - dystanse to najpewniej brać z Dystomu.
Ale faktem jest że też bym poszukiwał felgi z lepszym ET - łatwo nie będzie ale da się coś upolować ;)
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

26 cze 2018, 13:44

Łatwiej znaleźć fajna felgę i dokupić dystans niż czekać i polować na felgi z niższym ET :)
Awatar użytkownika
Oskarek
Posty: 135
Rejestracja: 31 mar 2017, 8:42
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

27 cze 2018, 12:07

A podpowie mi ktoś co to za felgi?

Obrazek
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

27 cze 2018, 12:24

Ori mazdy, Sportive i jeszcze któraś wersja miała je bodaj od 2004 roku.
ODPOWIEDZ