Jakie felgi ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- monkahead
- Donator
- Posty: 1397
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Czarna nakrętka zaraz się porysuje, może coś takiego?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Sun
- Donator
- Posty: 300
- Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
- Model: ND
- Wersja: Skyenergy
- Lokalizacja: Gliwice
A jak wygląda trwałość koloru?
Oprócz Japan Racing, są też TPI, trochę droższe:
https://allegro.pl/oferta/nakretki-kute ... 9552515094
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2022, 15:00 przez Sun, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam je w domu, zapakowane, te o ktorych ja pisalem, nie tySun pisze: ↑05 kwie 2022, 14:56A jak wygląda trwałość koloru?
Oprócz Japan Racing, są też TPI, trochę droższe:
https://allegro.pl/oferta/nakretki-kute ... 9552515094
ale jeszcze ich nie probowalem na aucie wiec nei wiem w sumie jak z trwaloscia farby na nich...
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Oryginał 17x7 waży 7,8 kg
Ultralegera 17x8 waży 8,1 kg
- Załączniki
-
- IMG_20220403_130709_copy_2000x1500.jpg (608.19 KiB) Przejrzano 2615 razy
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Japan Racingi są okropne. Po paru przykręceniach od razu rdzewieją.Sun pisze: ↑05 kwie 2022, 14:56A jak wygląda trwałość koloru?
Oprócz Japan Racing, są też TPI, trochę droższe:
https://allegro.pl/oferta/nakretki-kute ... 9552515094
- Sun
- Donator
- Posty: 300
- Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
- Model: ND
- Wersja: Skyenergy
- Lokalizacja: Gliwice
Mam podobne doświadczenia ze zwykłymi czarnymi.Lately pisze: ↑06 kwie 2022, 17:03Japan Racingi są okropne. Po paru przykręceniach od razu rdzewieją.Sun pisze: ↑05 kwie 2022, 14:56A jak wygląda trwałość koloru?
Oprócz Japan Racing, są też TPI, trochę droższe:
https://allegro.pl/oferta/nakretki-kute ... 9552515094
Czy da się kupić coś co nie będzie rdzewiało?
Właśnie stoje przed podobnym wyborem. W Polsce jedyne co jest dostępne to alu Mishimoto, ale to koszt 400zł. Jest też oryginalne D1 Spec, ale nie wiem jak z jakością. Ewentualnie tytanowe ale słabo z dostępnością i w dodatku to już >1000zł.
To dziwne, bo co czytam jakies porownania i dragi, np koles porownuje przyspieszenia 0-60, 0-100 na 17 i 18 calach, z 2kg roznicy na jednej feldze, i mu wychodza roznice niemal na granicy bledu pomiaru... wiec nie wiem jak w daily nawet 2kg na kole moze robic roznice...
O, a tutaj OEM i OZ porownane, roznice na poziomie 1% LOL
https://www.youtube.com/watch?v=GVyXU24 ... enDistrict
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Ja czuję różnice, ( np. miedzy kołami 16 a 17 ) ktoś może nie, spoko, polecam sprawdzić samemu.bjorm pisze: ↑06 kwie 2022, 18:33To dziwne, bo co czytam jakies porownania i dragi, np koles porownuje przyspieszenia 0-60, 0-100 na 17 i 18 calach, z 2kg roznicy na jednej feldze, i mu wychodza roznice niemal na granicy bledu pomiaru... wiec nie wiem jak w daily nawet 2kg na kole moze robic roznice...
O, a tutaj OEM i OZ porownane, roznice na poziomie 1% LOL
https://www.youtube.com/watch?v=GVyXU24 ... enDistrict
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
@Tomai No i ok, masz jak Spaniard. Nie wnikam, tylko ze testy tego nie dowodzą ze mozecie odczuwac to co twierdzicie. Moze cos innego czujecie a nie przyspieszenie, moze ten ''cornering and handling'' ale ja nie wiem jak to zmierzyc i odczuc na aucie
Ja nie czuje roznicy na ND z kolami Sparco 18'' i 17'' Ultraleggery, gdzie roznica wagi to prawie czy ponad 2kg.
Ja nie czuje roznicy na ND z kolami Sparco 18'' i 17'' Ultraleggery, gdzie roznica wagi to prawie czy ponad 2kg.
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Bardzo mi się nie chce liczyć, ale podejrzewam, że to bardziej leci w audiofilię.
Edit: no dobra, odświeżyłem swoją zardzewiałą wiedzę z mechaniki i wyszło mi, że różnica w energii obrotowej nawet przy założeniu tych 2kg umiejscowionych na obwodzie felgi to rząd 60 dżuli na koło przy 100km/h. Czyli łącznie, zaokrąglając, 250 dżuli na czterech kołach. Przy energii kinetycznej całego samochodu na poziomie ok. 400kJ przy 100km/h. Czyli tak jakby... dość zaniedbywalne.
Jakbym się gdzieś kopnął w obliczeniach (na przykład o dwa rzędy wielkości ), proszę krzyczeć. Jak pisałem, od co najmniej kilkunastu lat takich ćwiczeń nie robiłem.
Edit: no dobra, odświeżyłem swoją zardzewiałą wiedzę z mechaniki i wyszło mi, że różnica w energii obrotowej nawet przy założeniu tych 2kg umiejscowionych na obwodzie felgi to rząd 60 dżuli na koło przy 100km/h. Czyli łącznie, zaokrąglając, 250 dżuli na czterech kołach. Przy energii kinetycznej całego samochodu na poziomie ok. 400kJ przy 100km/h. Czyli tak jakby... dość zaniedbywalne.
Jakbym się gdzieś kopnął w obliczeniach (na przykład o dwa rzędy wielkości ), proszę krzyczeć. Jak pisałem, od co najmniej kilkunastu lat takich ćwiczeń nie robiłem.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Nie chce sie spierać. Niech każdy sobie sam sprawdzi bo może to jest bardzo subiektywne.
to podam inne parametry.....spalanie.
ta sama droga do pracy, 24 km pod Poznaniem , spokojna jazda do pracy, 110 km/h max.
koła 205/50R16 - zużycie 8,2 l/100 km ( zimówki )
koła 205/45R17 - zyżycie 8,9 l/100 km ( letnie )
Różnica około 1,5 kg na kole.
Robie 1000 km miesiecznie, wiec spalanie łatwo sprawdzam, tankowane na tej samej stacji.
Nie czujecie różnicy a Miata czuje
to podam inne parametry.....spalanie.
ta sama droga do pracy, 24 km pod Poznaniem , spokojna jazda do pracy, 110 km/h max.
koła 205/50R16 - zużycie 8,2 l/100 km ( zimówki )
koła 205/45R17 - zyżycie 8,9 l/100 km ( letnie )
Różnica około 1,5 kg na kole.
Robie 1000 km miesiecznie, wiec spalanie łatwo sprawdzam, tankowane na tej samej stacji.
Nie czujecie różnicy a Miata czuje
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Aha, czyli 0.7litra roznicy uwazasz ze bedzie zalezne bardziej od wielkosci i wagi kola (na poziomie plusm ninus 4kg na os, gdzie waga auta to 1200kg) niz od zmiennych srodowiskowych i wspolczynnikow tarcia dla roznych materialow gumy?
Niieeeee, tu nie ma raczej logiki
Niieeeee, tu nie ma raczej logiki
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Tak, tak uważam.bjorm pisze: ↑06 kwie 2022, 22:26Aha, czyli 0.7litra roznicy uwazasz ze bedzie zalezne bardziej od wielkosci i wagi kola (na poziomie plusm ninus 4kg na os, gdzie waga auta to 1200kg) niz od zmiennych srodowiskowych i wspolczynnikow tarcia dla roznych materialow gumy?
Niieeeee, tu nie ma raczej logiki
Poczytaj sobie o masie nieresorowanej.
To nie to samo co zgrzewka wody w bagażniku.
Jakie współczynniki tarcia? Dywagacje teoretyczne? Ja mówię o praktyce a nie teorii.
Ja Ci mówię o realnym zużyciu na tym samym odcinku, tym samym paliwie, tej samej jeździe , które sam sprawdziłem.
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2022, 22:49 przez Tomai, łącznie zmieniany 3 razy.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1607
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Sorry, dopóki nie masz kontrolowanych warunków, takie "pomiary" są nic nie warte.Tomai pisze: ↑06 kwie 2022, 20:53Nie chce sie spierać. Niech każdy sobie sam sprawdzi bo może to jest bardzo subiektywne.
to podam inne parametry.....spalanie.
ta sama droga do pracy, 24 km pod Poznaniem , spokojna jazda do pracy, 110 km/h max.
koła 205/50R16 - zużycie 8,2 l/100 km ( zimówki )
koła 205/45R17 - zyżycie 8,9 l/100 km ( letnie )
Różnica około 1,5 kg na kole.
Robie 1000 km miesiecznie, wiec spalanie łatwo sprawdzam, tankowane na tej samej stacji.
Nie czujecie różnicy a Miata czuje
Ja niby mam te same 33 km do pracy. A z tankowania na tankowanie mam inne spalanie. No tak się po prostu badań nie robi. Za dużo zmiennych. To jest trochę na zasadzie "po wyrwaniu piatej nogi pchła traci słuch"
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Nigdzie nie pisałem ze robię badania.
Te same warunki, ta sama stacja , ta sama jazda ,inne koła.
Te same zmienne.
Ale dobra ,kończę , bo to nie ma sensu.
Przedstawiłem swoje zdanie oparte na praktyce, a nie teorii.
Te same warunki, ta sama stacja , ta sama jazda ,inne koła.
Te same zmienne.
Ale dobra ,kończę , bo to nie ma sensu.
Przedstawiłem swoje zdanie oparte na praktyce, a nie teorii.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Przy obu testach miales srednie takie same temp zewnetrzne?
Wspolczynnik tarc gumy zimowej i letniej takie same?
Cisnienie takie samo i rowne w obu setach kol?
i tak moge dalej wymieniac zmienne ktore maja wiekszy wply na twoje srednie spalanie niz waga i rozmiar kola...
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Zimówki zawsze pompuje na 4 bary.bjorm pisze: ↑06 kwie 2022, 22:51Przy obu testach miales srednie takie same temp zewnetrzne?
Wspolczynnik tarc gumy zimowej i letniej takie same?
Cisnienie takie samo i rowne w obu setach kol?
i tak moge dalej wymieniac zmienne ktore maja wiekszy wply na twoje srednie spalanie niz waga i rozmiar kola...
Letnie na 2 bary.
W ten sposób zimówki mniej palą.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Peecer
- Donator
- Posty: 2653
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
@Tomai - nie posiadam wiedzy, i jak to mówią: "nie znam się ale się wypowiem"Tomai pisze: ↑06 kwie 2022, 20:53Nie chce sie spierać. Niech każdy sobie sam sprawdzi bo może to jest bardzo subiektywne.
to podam inne parametry.....spalanie.
ta sama droga do pracy, 24 km pod Poznaniem , spokojna jazda do pracy, 110 km/h max.
koła 205/50R16 - zużycie 8,2 l/100 km ( zimówki )
koła 205/45R17 - zyżycie 8,9 l/100 km ( letnie )
Różnica około 1,5 kg na kole.
Robie 1000 km miesiecznie, wiec spalanie łatwo sprawdzam, tankowane na tej samej stacji.
Nie czujecie różnicy a Miata czuje
Tylko i wyłącznie w moim odczuciu, porównujesz spalanie paliwa w dwóch całkowicie odmiennych warunkach. Zima vs lato. Opona zimowa vs letnia. 16 vs 17 cali.
Moim zdaniem to nie trafione absolutnie porównanie. By ewentualnie podać Ci dlaczego, to podam przykład z mego doświadczenia z oponami w "Walentynie" z automatyczną skrzynią biegów. Jak większość mnie znających, wie, że jestem "zawalidrogą". Uwielbiam się przemieszczać zgodnie z przepisami, a czasem nawet wolniej, by cieszyć się jak najdłużej jazdą. Więc przyjmijmy ecodrive. Auto używane tylko w okresie wiosna - lato - jesień (i raczej rekreacyjnie) plus wyjazdy letnie po Europie. Do brzegu.
Przy odbiorze z salonu na aucie znajdowały się opony 205/45 R17:
Bridgestone RE050A o parametrach: E B B 71 dB
w 2018 zmieniłem na opony:
Dunlop SP SportMaxx RT o paramatrach: B C A 68 dB
Pierwszy "pogrubiony" parametr jak wiadomo odpowiada za opory toczenia (spalanie).
cyt. "EFEKTYWNOŚĆ PALIWOWA (OPÓR TOCZENIA) Klasa A określa opony o najmniejszych oporach toczenia, klasa E o największych. Opór toczenia wpływa na zużycie paliwa oraz emisję spalin przez samochód. Im niższy opór toczenia, tym większa oszczędność paliwa i mniejszy wpływ na środowisko."
Jakie spostrzeżenia:
7,92 l/100 km w okresie do 2018
7,22 l/100 km w okresie od 2019
Niby nie wielka różnica w średniej. Ale by wyjaśnić to kilka szczegółów.
1. Przy tym samym stylu jazdy, znaczna różnica w spalaniu w jeździe po trasie: różnica od 0,8 do 1,2 l/100 km na korzyść DUNLOPA (opory toczenia B)
2. Miasto - tutaj raczej uzależniam pomiary od natężenia ruchu miejskiego i nie ma co poruszać
3. Taka mała różnica w średnich związana z tym, że w czasie zimy każdy wyjazd z garażu, by rozsmarować olej i pozwolić popracować silnikowi, lekko podładować akumulator kończyła się wizytą na tankowaniu, a takie tankowania sięgały nawet i 9-10l/100 km. Pomiary więc zostały zawyżone.
Dlatego tylko, w mojej skromnej opinii, porównanie Twe, jest tylko i wyłącznie odczuciem Twoim prywatnym, nie mającym żadnego odzwierciedlenia w jakichś konkretnych pomiarach. Absolutnie proszę bez urazy. Mamy forum, prowadzimy dyskusje i chciałem się podzielić swoimi spostrzeżeniami co do spalania i zastosowanych opon (przy stałym rozmiarze kół). Jak ktoś by pytał, ciśnienie mam i sprawdzam co chwilę zgodnie z tabliczkami na aucie. Nie pamietam ale chyba jest 2,0 przód - tył.
Tak jak napisałem, nie jestem w tym znawcą, ale na moje rozumowanie, nie ma co porównywać dwóch odmiennych w tak różnych warunkach. Jedyna wspólna to Twoja droga - trasa do pracy 24 km. Nic więcej.
Ale zawsze człowiek może się mylić.....
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Waga felgi, waga opony, mieszanka, bieżnik, ciśnienie, szerokość opony nawet w tym samym rozmiarze... Do tego jeszcze temp. powietrza, ciśnienie atm., wilgotność, paliwo i pewnie sporo więcej. Zmiennych jest multum i spore pole do zmyłki wyników.
W przypadku osiągów liczy się waga koła na osi napędowej. Nie jestem fizykiem, dlatego proszę się nie śmiać ze słownictwa tylko merytorycznie poprawić, ale chyba zgadzamy się, że wprawienie z tą samą siłą w ruch obrotowy koła lżejszego przy ceteris paribus, będzie skutkować jego "łatwiejszym" rozpędzeniem a przy hamowaniu (oś przednia), łatwiejszym zatrzymaniem.
Z jakiegoś powodu producenci robią lżejsze felgi, tak samo w sporcie używa się felg nawet z mieszanki magnezowej które ważą po 4 kg. No coś w tym musi być.
Na drodze 1kg na kole przy ceteris paribus raczej się nie odczuje. 2kg i więcej dla mnie osobiście jest odczuwalne.
W przypadku osiągów liczy się waga koła na osi napędowej. Nie jestem fizykiem, dlatego proszę się nie śmiać ze słownictwa tylko merytorycznie poprawić, ale chyba zgadzamy się, że wprawienie z tą samą siłą w ruch obrotowy koła lżejszego przy ceteris paribus, będzie skutkować jego "łatwiejszym" rozpędzeniem a przy hamowaniu (oś przednia), łatwiejszym zatrzymaniem.
Z jakiegoś powodu producenci robią lżejsze felgi, tak samo w sporcie używa się felg nawet z mieszanki magnezowej które ważą po 4 kg. No coś w tym musi być.
Na drodze 1kg na kole przy ceteris paribus raczej się nie odczuje. 2kg i więcej dla mnie osobiście jest odczuwalne.