Jakie felgi ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Crono mój mistrz nr 2 z oferty OZ
moim zdaniem są cudne!
PS:może dobrze ze ultraleggery Ci sie juz nie podobaja bo przeciez nie mozemy wszyscy chciec tych samych felg
moim zdaniem są cudne!
PS:może dobrze ze ultraleggery Ci sie juz nie podobaja bo przeciez nie mozemy wszyscy chciec tych samych felg
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
-
- Posty: 631
- Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
- Lokalizacja: Kraków i okolice
To co podlinkowales to Crono HT, mnie sie osobiscie bardziej podobal starszy model Oz Crono. Zdjecie pierwsze z brzegu:pmcomp pisze:A co sądzicie o OZ Crono
AWD + RWD = ;D
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
OldTomFrost pisze:To co podlinkowales to Crono HT, mnie sie osobiscie bardziej podobal starszy model Oz Crono. Zdjecie pierwsze z brzegu:pmcomp pisze:A co sądzicie o OZ Crono
Tak, tak, to ma być Crono HT.
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
- pmcomp
- Posty: 2563
- Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
- Model: Inny
- Wersja: BMW Z4 35is
- Lokalizacja: wieś pod Warsiawą
mszczyrek pisze:W podobnej cenie sprowadzisz sobie Enkeie z USA...
Wiem ... ale zaden do mnie nie przemawia wzrokowao i ciągle są jakies wątpliwości.
Zamówiłem te Crono HT. Jednak 5 ramion wyglada moim zdaniem lepiej niż 6.
Tak moje auto będzie wyglądać: http://lh3.ggpht.com/_c5NOzd5Ud6E/RxnylW2M8WI/AAAAAAAAAGY/9rpJnTu9euQ/mx5_oz_chrono_ht.jpg
Te dziury są odpowiednio duże aby wydobyć krasę hamulców Willwooda
Pozdro
pmcomp
(BMW Z4 E89 35is)
(BMW Z4 E89 35is)
wrzucajcie zdjecia najlepszych zestawien kół waszym zdaniem do nb.
pzdr
pzdr
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
fotka nie z NB ale jak dla mnie najlepszą felgą i to nie tylko do Miaty jest BBS RS ewentualnie lowcost RM, tak już mi kiedyś siadło i chyba zostanie.
[URL=http://img826.imageshack.us/i/4434305123c728251055b.jpg/][/URL]
[URL=http://img826.imageshack.us/i/4434305123c728251055b.jpg/][/URL]
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
polecam tą stronkę tu jest masa zdjęć ciekawych miatek
[URL=http://forum.jdmstyletuning.com/showthread.php?t=3016]JDMStyleTuning[/URL]
[URL=http://forum.jdmstyletuning.com/showthread.php?t=3016]JDMStyleTuning[/URL]
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
noveek wielkie dzieki za stronke.
w tym momencie odpadlem..
w tym momencie odpadlem..
Mam szybkie pytanie do bardziej doświadczonych właścicieli miaty.
Rozglądam się za felgami na lato. Do tej pory szukałem felg w rozmiarze 15", jednak ostatnio przeglądając sieć trafiłem na kilka zdjęć mazdy na seryjnych kółkach (14x5,5) i tak bardzo mi się ta opcja spodobała, że zaczynam skłaniać się ku 14-kom. Zalety są niezliczone - wygląd, waga, dostępność, cena...
Teraz pytanie - czy opony w rozmiarze 185/60R14 dadzą radę przy dynamicznej jeździe w lecie? To chyba seryjny rozmiar także dla NA 1.8, więc teoretycznie wszystko powinno być w porządku, ale chciałbym usłyszeć opinię kogoś, kto na takich balonach już się przemieszczał.
Poniżej zdjęcie poglądowe, z góry dziękuję za pomoc
Rozglądam się za felgami na lato. Do tej pory szukałem felg w rozmiarze 15", jednak ostatnio przeglądając sieć trafiłem na kilka zdjęć mazdy na seryjnych kółkach (14x5,5) i tak bardzo mi się ta opcja spodobała, że zaczynam skłaniać się ku 14-kom. Zalety są niezliczone - wygląd, waga, dostępność, cena...
Teraz pytanie - czy opony w rozmiarze 185/60R14 dadzą radę przy dynamicznej jeździe w lecie? To chyba seryjny rozmiar także dla NA 1.8, więc teoretycznie wszystko powinno być w porządku, ale chciałbym usłyszeć opinię kogoś, kto na takich balonach już się przemieszczał.
Poniżej zdjęcie poglądowe, z góry dziękuję za pomoc
Przy dobrej oponie szerokosc nie bedzie sprawiac problemu. Ale jesli lubisz ostrzej pojezdzic to wysoki profil bedzie dawal Ci nieprzyjemne odczucia plywania.
Mam ten rozmiar w mazdzie na zime i sie sprawdza, a w innym aucie nawet na lato daje rade, ale roznica (miedzy 15tkami czy 16tkami jest zauwazalna).
Mam ten rozmiar w mazdzie na zime i sie sprawdza, a w innym aucie nawet na lato daje rade, ale roznica (miedzy 15tkami czy 16tkami jest zauwazalna).
-
- Posty: 1304
- Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
- Model: Inny
- Wersja: Subaru Outback H6
- Lokalizacja: Łódź
Vertigo, swego czasu przeciąłem oponę w podobnym rozmiarze pokonując zakręt na szybko, przecięcie wylądowało na boku opony (opona do wyrzucenia), rozmiar to było 175/65/14, czyli bardzo porównywalny. Nie polecam na lato absolutnie do auta, które ma jakiekolwiek aspiracje do szybszego pokonywania drogi (zwłaszcza w zakrętach). Na zimę mogą być, mniejsza powierzchnia, większa siła nacisku na cm^2.
Dzięki za opinie, szkoda że jak na razie negatywne :neutral:
Z tego co widziałem na różnych stronach z oponami, dla 14" felgi najniższy profil, przy którym jest jeszcze jako taki wybór opon to 55 dla szerokości 185 i 60 dla 195.
Nie mam pojęcia, czy lepszy efekt dadzą dodatkowe 2 cm gumy na asfalcie (195/60), czy niższy profil (185/55). Nie mam zapędów rajdowych, ale dynamiczna jazda na zakrętach to podstawa, w końcu po to kupiłem ten samochód
Z tego co widziałem na różnych stronach z oponami, dla 14" felgi najniższy profil, przy którym jest jeszcze jako taki wybór opon to 55 dla szerokości 185 i 60 dla 195.
Nie mam pojęcia, czy lepszy efekt dadzą dodatkowe 2 cm gumy na asfalcie (195/60), czy niższy profil (185/55). Nie mam zapędów rajdowych, ale dynamiczna jazda na zakrętach to podstawa, w końcu po to kupiłem ten samochód
Vertigo pisze:Dzięki za opinie, szkoda że jak na razie negatywne :neutral:
Z tego co widziałem na różnych stronach z oponami, dla 14" felgi najniższy profil, przy którym jest jeszcze jako taki wybór opon to 55 dla szerokości 185 i 60 dla 195.
Nie mam pojęcia, czy lepszy efekt dadzą dodatkowe 2 cm gumy na asfalcie (195/60), czy niższy profil (185/55). Nie mam zapędów rajdowych, ale dynamiczna jazda na zakrętach to podstawa, w końcu po to kupiłem ten samochód
Może weź pod uwagę, że np Misza i Tomek P ścigają się miatkami właśnie na oryginalnych 14 calowych felgach i dobrej gumie (r888).
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
noveek pisze:Może weź pod uwagę, że np Misza i Tomek P ścigają się miatkami właśnie na oryginalnych 14 calowych felgach i dobrej gumie (r888).
O potwornie sztywnej ściance. Inne mogą nie jeździć tak fajnie... Tak jak mówisz - "dobra guma" będzie wtedy podstawą
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
noveek pisze:Może weź pod uwagę, że np Misza i Tomek P ścigają się miatkami właśnie na oryginalnych 14 calowych felgach i dobrej gumie (r888).
Ale skoro Vertigo chce "budżetowo" to napewno nie kupi R888 bo one w normalnej jeździe szybko się zużyją i będzie po ptakach.
Vertigo jeśli kupisz 185/60/R14 w cywilnej oponie to napewno frajda z jazdy po zakrętach będzie mniejsza bo miata będzie się na nich kłaść. Polecam kupić Enkei'e 15 lub np. Dezenty do tego jakąś dobrą markową gumę typu Yokohama , Bridgestone i frajda będzie jak ta lala . Miata na rozmiarze kół 195/50R15 bardzo dobrze reaguje na kontrę i ogólnie prowadzi się bezproblemowo. Do tego dochodzi wg mnie niska cena nowych opon - Bridgestone Turanza - 180 zł, Yokohama Parada 200 zł. ( ceny ze sklepów internetowych oczywiście ) . Pozdro
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Vertigo pisze:Zalety są niezliczone - wygląd, waga, dostępność, cena...
1. Przecież wygląd zależy od felgi a nie opony.
2. Nie wiem czy ktokolwiek zauważy różnicę w wadze, a wysokość opony robi różnicę
3. Dobrych opon 195/50/15 jest więcej a cena jest niewielka
np. toyo t1r - 195/50/15 - 159zł - dla 185/60/14 brak,
Yoko parada 195/50/15 - 214zl, 185/60/14 - brak,
Bridgestone er300 195/50/15 - 171zł, 185/60/14 - 205zł
Dane z oponeo.pl
Wyglad zalezyd of felgi ale rozmiar opony jest scisle powiazany z rozmiarem felgi. Niektorzy lubia male felgi i duzo gumy. W NA ma to swoj urok.
Co nie zmenia faktu ze popieram poprzednikow: 15" bedzie optymalnym rozwiazaniem. Oczywiscie na 16" mial bys jeszcze lepsza kontrole ale tutaj ceny opon powalaja - toyo t1r 195/45/16 kosztuje ~330zl jak sie dobrze trafi.
Co nie zmenia faktu ze popieram poprzednikow: 15" bedzie optymalnym rozwiazaniem. Oczywiscie na 16" mial bys jeszcze lepsza kontrole ale tutaj ceny opon powalaja - toyo t1r 195/45/16 kosztuje ~330zl jak sie dobrze trafi.
Jestem szczerze wdzięczny za tak żywy odzew
Zdaję sobie sprawę z mniejszego wyboru opon przy 14" felgach, ale to, czy wydam na komplet opon 700 czy 800 zł nie robi mi ogromnej różnicy. Za max. 190 zł/szt. można dostać ER300, Yoko C.Drive albo Falkeny ZE912 w rozmiarze 185/60R14, więc tu akurat problemu nie widzę.
Moim celem jest takie dobranie felg i opon, by osiągnąć maksymalną przyczepność przy minimalnej masie własnej kół, przy czym musi to wszystko jeszcze jakoś wyglądać. Znikoma wiedza w tej materii na pewno nie ułatwia mi zadania, ale w poprzednim aucie (Mazda MX-3 1.6 107KM) założyłem 16" Enkei'e + gumy 205/50 i samochód przestał przyspieszać - nie chcę znów popełniać tego samego błędu.
Cena sensownych 15" będzie prawdopodobnie minimum trzykrotnością ceny "stokrotek", ale wygląda na to, że nie mam wielkiego wyboru :neutral:
greagh - wszystkie te zalety odnosiły się (niestety) tylko do felg
Qbatron - też uważam, że NA urokliwie wygląda na małych felgach, a już japońskie oryginały są szczytem szczęścia.
Zdaję sobie sprawę z mniejszego wyboru opon przy 14" felgach, ale to, czy wydam na komplet opon 700 czy 800 zł nie robi mi ogromnej różnicy. Za max. 190 zł/szt. można dostać ER300, Yoko C.Drive albo Falkeny ZE912 w rozmiarze 185/60R14, więc tu akurat problemu nie widzę.
Moim celem jest takie dobranie felg i opon, by osiągnąć maksymalną przyczepność przy minimalnej masie własnej kół, przy czym musi to wszystko jeszcze jakoś wyglądać. Znikoma wiedza w tej materii na pewno nie ułatwia mi zadania, ale w poprzednim aucie (Mazda MX-3 1.6 107KM) założyłem 16" Enkei'e + gumy 205/50 i samochód przestał przyspieszać - nie chcę znów popełniać tego samego błędu.
Cena sensownych 15" będzie prawdopodobnie minimum trzykrotnością ceny "stokrotek", ale wygląda na to, że nie mam wielkiego wyboru :neutral:
greagh - wszystkie te zalety odnosiły się (niestety) tylko do felg
Qbatron - też uważam, że NA urokliwie wygląda na małych felgach, a już japońskie oryginały są szczytem szczęścia.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Vertigo pisze:Cena sensownych 15" będzie prawdopodobnie minimum trzykrotnością ceny "stokrotek", ale wygląda na to, że nie mam wielkiego wyboru
Ja za swoje Enkei'e 15 zapłaciłem 750 zł ( allegro )- jedna waży 5,8 kg. Jeździły na NA a teraz są na Nbfl i dają radę
Słoneczka są oczywiście lżejsze ( 5,5 kg)- ale uważam że profil 50 w feldze 15 jest lepszy do dynamicznie pokonywanych zakrętów od profilu 60 w feldze 14. Rozmawiamy o cywilnych oponach.
Waga felg :
http://www.miata.net/faq/wheel_weights.html
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Najlepszym bez dwoch zdań rozwiazaniem budżetowym są Enkeie 15x6 (NB). Nie tylko niezle wygladaja, sa lekkie (wg różnych źródeł od 5,9 do 6,1kg) i pancerne ale przede wszystkim mozna na nie zalożyć opony w najtańszym i najpowszechniejszym obecnie rozmiarze - 195/50R15. R888 czy AD08 tej wielkosci kosztuja ~350pln, a jakies T1R czy KU31 można znalezc za ~150 zlotych!
Mam 3 komplety No, teraz juz 2 i 3/4 kompletu
Michal
Mam 3 komplety No, teraz juz 2 i 3/4 kompletu
Michal
mszczyrek pisze:Najlepszym bez dwoch zdań rozwiazaniem budżetowym są Enkeie 15x6 (NB). Nie tylko niezle wygladaja, sa lekkie (wg różnych źródeł od 5,9 do 6,1kg) i pancerne ale przede wszystkim mozna na nie zalożyć opony w najtańszym i najpowszechniejszym obecnie rozmiarze - 195/50R15.
Mogę potwierdzić, enkeie są pancerne; po wpadce na krawężnik opona(Hancock Ventus Prime)poszła się j .. , przepraszam, paść, do kosza a feldze nic.
Założyłem Parady, ładnie wyglądają , ogólnie na szybkich łukach trzymają lecz uginają się w ostrych zakrętach, był temat o Paradach, opinie podzielone; drugi raz nie kupię.
Niestety Enkei'e z NB nie pasują mi do koncepcji Celuję w coś bardziej oldschoolowego i miałem nadzieję zrobić to małym kosztem, ale skreślenie stokrotek bardzo utrudni sprawę. Jak na razie na allegro wpadły mi w oko felgi z Mini (tyle że z jakiegoś powodu łatwiej jest kupić 4 pojedyncze niż jeden komplet), oraz piękne ATS Cup 15x7 ET28, takie jak te:
greagh - oczywiście, tak byłoby najlepiej, ale już znalezienie samych felg nastręcza mi problemów - trafienie na pasujący mi komplet zaopatrzony dodatkowo w dobre opony wymagałoby chyba boskiej interwencji
greagh - oczywiście, tak byłoby najlepiej, ale już znalezienie samych felg nastręcza mi problemów - trafienie na pasujący mi komplet zaopatrzony dodatkowo w dobre opony wymagałoby chyba boskiej interwencji
Ja szukałem przez 2 miesiące i trafiłem BBS z T1R 195/50/15 (opony bez śladów zużycia) za 850zł. Po doliczeniu przesyłki i pierścieni wyszło 1000zł. Pamiętaj, że ludzie zaczną sprzedawać koła na lato w okolicach lutego/marca.
Jak dla mnie jedne z najpiękniejszych felg do NA to Minilite i wszelkie pochodne jak Chaparral, Watanabe albo Rota RB. Te ostatnie chyba najłatwiej dostać u nas, ale stety/niestety tylko nowe.
Prawda, że piękne? (niekoniecznie złote )
Prawda, że piękne? (niekoniecznie złote )