Jakie felgi ?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

14 wrz 2010, 22:36

Crono mój mistrz nr 2 z oferty OZ
moim zdaniem są cudne!
PS:może dobrze ze ultraleggery Ci sie juz nie podobaja bo przeciez nie mozemy wszyscy chciec tych samych felg :wink:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

14 wrz 2010, 23:00

pmcomp pisze:A co sądzicie o OZ Crono
To co podlinkowales to Crono HT, mnie sie osobiscie bardziej podobal starszy model Oz Crono. Zdjecie pierwsze z brzegu: Obrazek
AWD + RWD = ;D
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

15 wrz 2010, 6:56

OldTomFrost pisze:
pmcomp pisze:A co sądzicie o OZ Crono
To co podlinkowales to Crono HT, mnie sie osobiscie bardziej podobal starszy model Oz Crono. Zdjecie pierwsze z brzegu:


Tak, tak, to ma być Crono HT.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

15 wrz 2010, 21:06

W podobnej cenie sprowadzisz sobie Enkeie z USA...
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2563
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

15 wrz 2010, 22:27

mszczyrek pisze:W podobnej cenie sprowadzisz sobie Enkeie z USA...


Wiem ... ale zaden do mnie nie przemawia wzrokowao :cry: i ciągle są jakies wątpliwości.

Zamówiłem te Crono HT. Jednak 5 ramion wyglada moim zdaniem lepiej niż 6.

Tak moje auto będzie wyglądać: http://lh3.ggpht.com/_c5NOzd5Ud6E/RxnylW2M8WI/AAAAAAAAAGY/9rpJnTu9euQ/mx5_oz_chrono_ht.jpg

Te dziury są odpowiednio duże aby wydobyć krasę hamulców Willwooda :mrgreen: :mrgreen: :shock:

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
robacek
Posty: 171
Rejestracja: 23 maja 2010, 21:33
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

13 paź 2010, 15:36

wrzucajcie zdjecia najlepszych zestawien kół waszym zdaniem do nb.

pzdr
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

13 paź 2010, 15:45

Moim zdaniem mega wyglada to co zrobil Tycjan. Taka felga w mojej glowie nie pasuje ale na zywo prezentuje sie super. Maznac felge w ciemny chrom i bylo by prze-mega :)

Obrazek
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3651
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

13 paź 2010, 18:02

fotka nie z NB ale jak dla mnie najlepszą felgą i to nie tylko do Miaty jest BBS RS ewentualnie lowcost RM, tak już mi kiedyś siadło i chyba zostanie.


[URL=http://img826.imageshack.us/i/4434305123c728251055b.jpg/]Obrazek[/URL]
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

13 paź 2010, 18:14

Obrazek
Obrazek

osobiscie wole te z tej msm
miata lov!
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

13 paź 2010, 18:31

polecam tą stronkę tu jest masa zdjęć ciekawych miatek

[URL=http://forum.jdmstyletuning.com/showthread.php?t=3016]JDMStyleTuning[/URL]
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
robacek
Posty: 171
Rejestracja: 23 maja 2010, 21:33
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

13 paź 2010, 22:14

noveek wielkie dzieki za stronke.
Obrazek
w tym momencie odpadlem.. :shock:
Vertigo
Posty: 184
Rejestracja: 06 maja 2010, 21:02
Lokalizacja: Kraków

18 paź 2010, 15:00

Mam szybkie pytanie do bardziej doświadczonych właścicieli miaty.

Rozglądam się za felgami na lato. Do tej pory szukałem felg w rozmiarze 15", jednak ostatnio przeglądając sieć trafiłem na kilka zdjęć mazdy na seryjnych kółkach (14x5,5) i tak bardzo mi się ta opcja spodobała, że zaczynam skłaniać się ku 14-kom. Zalety są niezliczone - wygląd, waga, dostępność, cena...

Teraz pytanie - czy opony w rozmiarze 185/60R14 dadzą radę przy dynamicznej jeździe w lecie? To chyba seryjny rozmiar także dla NA 1.8, więc teoretycznie wszystko powinno być w porządku, ale chciałbym usłyszeć opinię kogoś, kto na takich balonach już się przemieszczał.
Poniżej zdjęcie poglądowe, z góry dziękuję za pomoc :mrgreen:

Obrazek
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

18 paź 2010, 16:14

Przy dobrej oponie szerokosc nie bedzie sprawiac problemu. Ale jesli lubisz ostrzej pojezdzic to wysoki profil bedzie dawal Ci nieprzyjemne odczucia plywania.

Mam ten rozmiar w mazdzie na zime i sie sprawdza, a w innym aucie nawet na lato daje rade, ale roznica (miedzy 15tkami czy 16tkami jest zauwazalna).
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

18 paź 2010, 16:30

Vertigo, swego czasu przeciąłem oponę w podobnym rozmiarze pokonując zakręt na szybko, przecięcie wylądowało na boku opony (opona do wyrzucenia), rozmiar to było 175/65/14, czyli bardzo porównywalny. Nie polecam na lato absolutnie do auta, które ma jakiekolwiek aspiracje do szybszego pokonywania drogi (zwłaszcza w zakrętach). Na zimę mogą być, mniejsza powierzchnia, większa siła nacisku na cm^2.
Vertigo
Posty: 184
Rejestracja: 06 maja 2010, 21:02
Lokalizacja: Kraków

19 paź 2010, 17:55

Dzięki za opinie, szkoda że jak na razie negatywne :neutral:
Z tego co widziałem na różnych stronach z oponami, dla 14" felgi najniższy profil, przy którym jest jeszcze jako taki wybór opon to 55 dla szerokości 185 i 60 dla 195.
Nie mam pojęcia, czy lepszy efekt dadzą dodatkowe 2 cm gumy na asfalcie (195/60), czy niższy profil (185/55). Nie mam zapędów rajdowych, ale dynamiczna jazda na zakrętach to podstawa, w końcu po to kupiłem ten samochód :razz:
noveek
Posty: 993
Rejestracja: 09 cze 2009, 9:52
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

19 paź 2010, 18:43

Vertigo pisze:Dzięki za opinie, szkoda że jak na razie negatywne :neutral:
Z tego co widziałem na różnych stronach z oponami, dla 14" felgi najniższy profil, przy którym jest jeszcze jako taki wybór opon to 55 dla szerokości 185 i 60 dla 195.
Nie mam pojęcia, czy lepszy efekt dadzą dodatkowe 2 cm gumy na asfalcie (195/60), czy niższy profil (185/55). Nie mam zapędów rajdowych, ale dynamiczna jazda na zakrętach to podstawa, w końcu po to kupiłem ten samochód :razz:


Może weź pod uwagę, że np Misza i Tomek P ścigają się miatkami właśnie na oryginalnych 14 calowych felgach i dobrej gumie (r888).
[URL=http://www.mx-5.pl/viewtopic.php?t=2896]Moja Mazda MX-5 NA BRG[/URL]
[URL=http://picasaweb.google.pl/chrisnoveek]Galeria MX-5[/URL]
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

20 paź 2010, 0:33

noveek pisze:Może weź pod uwagę, że np Misza i Tomek P ścigają się miatkami właśnie na oryginalnych 14 calowych felgach i dobrej gumie (r888).


O potwornie sztywnej ściance. Inne mogą nie jeździć tak fajnie... Tak jak mówisz - "dobra guma" będzie wtedy podstawą ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

20 paź 2010, 14:01

noveek pisze:Może weź pod uwagę, że np Misza i Tomek P ścigają się miatkami właśnie na oryginalnych 14 calowych felgach i dobrej gumie (r888).


Ale skoro Vertigo chce "budżetowo" to napewno nie kupi R888 bo one w normalnej jeździe szybko się zużyją i będzie po ptakach.
Vertigo jeśli kupisz 185/60/R14 w cywilnej oponie to napewno frajda z jazdy po zakrętach będzie mniejsza bo miata będzie się na nich kłaść. Polecam kupić Enkei'e 15 lub np. Dezenty do tego jakąś dobrą markową gumę typu Yokohama , Bridgestone i frajda będzie jak ta lala :lol: . Miata na rozmiarze kół 195/50R15 bardzo dobrze reaguje na kontrę i ogólnie prowadzi się bezproblemowo. Do tego dochodzi wg mnie niska cena nowych opon - Bridgestone Turanza - 180 zł, Yokohama Parada 200 zł. ( ceny ze sklepów internetowych oczywiście ) . Pozdro :cool:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
greagh
Posty: 140
Rejestracja: 07 lis 2009, 13:39
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

20 paź 2010, 14:27

Vertigo pisze:Zalety są niezliczone - wygląd, waga, dostępność, cena...

1. Przecież wygląd zależy od felgi a nie opony.
2. Nie wiem czy ktokolwiek zauważy różnicę w wadze, a wysokość opony robi różnicę
3. Dobrych opon 195/50/15 jest więcej a cena jest niewielka
np. toyo t1r - 195/50/15 - 159zł - dla 185/60/14 brak,
Yoko parada 195/50/15 - 214zl, 185/60/14 - brak,
Bridgestone er300 195/50/15 - 171zł, 185/60/14 - 205zł

Dane z oponeo.pl
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

20 paź 2010, 16:22

Wyglad zalezyd of felgi ale rozmiar opony jest scisle powiazany z rozmiarem felgi. Niektorzy lubia male felgi i duzo gumy. W NA ma to swoj urok.

Co nie zmenia faktu ze popieram poprzednikow: 15" bedzie optymalnym rozwiazaniem. Oczywiscie na 16" mial bys jeszcze lepsza kontrole ale tutaj ceny opon powalaja - toyo t1r 195/45/16 kosztuje ~330zl jak sie dobrze trafi.
Vertigo
Posty: 184
Rejestracja: 06 maja 2010, 21:02
Lokalizacja: Kraków

20 paź 2010, 18:11

Jestem szczerze wdzięczny za tak żywy odzew :mrgreen:

Zdaję sobie sprawę z mniejszego wyboru opon przy 14" felgach, ale to, czy wydam na komplet opon 700 czy 800 zł nie robi mi ogromnej różnicy. Za max. 190 zł/szt. można dostać ER300, Yoko C.Drive albo Falkeny ZE912 w rozmiarze 185/60R14, więc tu akurat problemu nie widzę.

Moim celem jest takie dobranie felg i opon, by osiągnąć maksymalną przyczepność przy minimalnej masie własnej kół, przy czym musi to wszystko jeszcze jakoś wyglądać. Znikoma wiedza w tej materii na pewno nie ułatwia mi zadania, ale w poprzednim aucie (Mazda MX-3 1.6 107KM) założyłem 16" Enkei'e + gumy 205/50 i samochód przestał przyspieszać - nie chcę znów popełniać tego samego błędu.

Cena sensownych 15" będzie prawdopodobnie minimum trzykrotnością ceny "stokrotek", ale wygląda na to, że nie mam wielkiego wyboru :neutral:

greagh - wszystkie te zalety odnosiły się (niestety) tylko do felg :razz:

Qbatron - też uważam, że NA urokliwie wygląda na małych felgach, a już japońskie oryginały są szczytem szczęścia.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

20 paź 2010, 18:28

Vertigo pisze:Cena sensownych 15" będzie prawdopodobnie minimum trzykrotnością ceny "stokrotek", ale wygląda na to, że nie mam wielkiego wyboru


Ja za swoje Enkei'e 15 zapłaciłem 750 zł ( allegro )- jedna waży 5,8 kg. Jeździły na NA a teraz są na Nbfl i dają radę :cool:

Słoneczka są oczywiście lżejsze ( 5,5 kg)- ale uważam że profil 50 w feldze 15 jest lepszy do dynamicznie pokonywanych zakrętów od profilu 60 w feldze 14. Rozmawiamy o cywilnych oponach.

Waga felg :
http://www.miata.net/faq/wheel_weights.html
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

20 paź 2010, 19:24

Najlepszym bez dwoch zdań rozwiazaniem budżetowym są Enkeie 15x6 (NB). Nie tylko niezle wygladaja, sa lekkie (wg różnych źródeł od 5,9 do 6,1kg) i pancerne ale przede wszystkim mozna na nie zalożyć opony w najtańszym i najpowszechniejszym obecnie rozmiarze - 195/50R15. R888 czy AD08 tej wielkosci kosztuja ~350pln, a jakies T1R czy KU31 można znalezc za ~150 zlotych!

Mam 3 komplety :mrgreen: No, teraz juz 2 i 3/4 kompletu :razz:

Michal
andi68
Posty: 107
Rejestracja: 03 wrz 2008, 19:12
Lokalizacja: Kraków, Kwaczała

20 paź 2010, 20:40

mszczyrek pisze:Najlepszym bez dwoch zdań rozwiazaniem budżetowym są Enkeie 15x6 (NB). Nie tylko niezle wygladaja, sa lekkie (wg różnych źródeł od 5,9 do 6,1kg) i pancerne ale przede wszystkim mozna na nie zalożyć opony w najtańszym i najpowszechniejszym obecnie rozmiarze - 195/50R15.


Mogę potwierdzić, enkeie są pancerne; po wpadce na krawężnik opona(Hancock Ventus Prime)poszła się j .. , przepraszam, paść, do kosza a feldze nic.
Założyłem Parady, ładnie wyglądają , ogólnie na szybkich łukach trzymają lecz uginają się w ostrych zakrętach, był temat o Paradach, opinie podzielone; drugi raz nie kupię.
greagh
Posty: 140
Rejestracja: 07 lis 2009, 13:39
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

20 paź 2010, 23:20

Według mnie do NA 1,8 opona o szerokości 185 będzie za wąska. Optymalna jest 195 co skłania do felg 15 calowych. Nie myślałeś o kupnie całych kół z prawie nowymi oponami?
Vertigo
Posty: 184
Rejestracja: 06 maja 2010, 21:02
Lokalizacja: Kraków

21 paź 2010, 8:18

Niestety Enkei'e z NB nie pasują mi do koncepcji :roll: Celuję w coś bardziej oldschoolowego i miałem nadzieję zrobić to małym kosztem, ale skreślenie stokrotek bardzo utrudni sprawę. Jak na razie na allegro wpadły mi w oko felgi z Mini (tyle że z jakiegoś powodu łatwiej jest kupić 4 pojedyncze niż jeden komplet), oraz piękne ATS Cup 15x7 ET28, takie jak te:
Obrazek

greagh - oczywiście, tak byłoby najlepiej, ale już znalezienie samych felg nastręcza mi problemów - trafienie na pasujący mi komplet zaopatrzony dodatkowo w dobre opony wymagałoby chyba boskiej interwencji :razz:
greagh
Posty: 140
Rejestracja: 07 lis 2009, 13:39
Lokalizacja: Warszawa-Ursynów

21 paź 2010, 9:09

Ja szukałem przez 2 miesiące i trafiłem BBS z T1R 195/50/15 (opony bez śladów zużycia) za 850zł. Po doliczeniu przesyłki i pierścieni wyszło 1000zł. Pamiętaj, że ludzie zaczną sprzedawać koła na lato w okolicach lutego/marca.
tomos
Posty: 256
Rejestracja: 11 paź 2010, 22:09
Lokalizacja: Wejherowo

21 paź 2010, 9:10

Jak dla mnie jedne z najpiękniejszych felg do NA to Minilite i wszelkie pochodne jak Chaparral, Watanabe albo Rota RB. Te ostatnie chyba najłatwiej dostać u nas, ale stety/niestety tylko nowe.
Obrazek

Prawda, że piękne? :mrgreen: (niekoniecznie złote :P)
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

21 paź 2010, 9:27

Na Waty możesz zapolować w UK....często się trafiają ale do regeneracji która w PL jest dużo tańsza niż w UK. Na japońskim yahoo masz opór fajnych felg ale shipping z tego kraju jest dość kosztowny.
Załączniki
P1040543 (Large).JPG
moje Watanaby....nawet kiedyś chciałem je sprzedać...
lukione
Posty: 43
Rejestracja: 19 lis 2009, 21:57
Lokalizacja: Warszawa

21 paź 2010, 10:02

ATS'y są piękne ale cholernie miękkie, sam się o tym przekonałem ale ma to też swoje plusy.
ODPOWIEDZ