Jakie felgi ?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

21 lut 2008, 22:12

marthen pisze:Nie ma liniowego związku między wysokością ścianki a jej sztywnością. Możesz mieć balony z twardymi ściankami, ale i niski profil z dość miękkimi.


Oczywiście, że nie ma. Jednak oczywistym jest, że opona o niższym profilu mniej się ugina i nie ma tendencji do uciekania z felgi dlatego poprawia się reakcja na gwałtowne ruchy kierownicą i mniej mamy bujania ( jak pisał już five... )

Poza tym, jeśli chodzi o opory toczenia to szerokość opony ( jeśli zmieniamy ją o niewiele ) nie ma praktycznie znaczenia, chodzi głównie o wagę felg + opon...

A jeśli chodzi o główny temat, Dezent A są ładne. Opnie o firmie ok...

pozdrawiam
110@???KM
134@???Nm
Tomas
Posty: 30
Rejestracja: 24 mar 2007, 6:25
Lokalizacja: Ząbki - k/W-wy
Kontakt:

22 lut 2008, 8:51

wracając do tematu,

DieSpinnePL - a może zainteresuje Cię moja propozycja :?:

Na mojej madzi gdy ją kupiłem były zamontowane super felgi 16'' OZ -Racing F1
http://members.lycos.co.uk/megabet1/Mazda.jpg
w trakcie przeglądu okazało się, że jedna felga jest mocno trącona i ponoć nie nadaje się już do prostowania, drugą da się wyprostować, i dwie są OK.

Ponieważ najczęściej nie mam czasu, a spieszyło mi się jak najszybciej jeździć madzią kupiłem nowe fele, a te stare leżą gdzieś w garażu.

Jeżeli by Ci się spodobały te felgi mogę się ich pozbyć za 400zł - czyli po stówce za sztukę,
a dokładniej -130, trzy są dobre.
Jedną musisz podprostować i poszukać drugiej :arrow: gdzieś w necie - i masz za niewielką kasę ekstra markowe fele.( swojego czasu widziałem na allegro 2 takie felgi, ale wtedy kupiłem już nowe i odpuściłem temat).

..... może akurat podpasuje Ci taki sposób rozwiązania problemu z felgami :???:
Tomas
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

22 lut 2008, 11:01

yanik pisze:
nie rozumiem? skoro dłużej sie rozgrzewa i chłodzi to bezwładnośc cieplna jest mniejsza wiec chyba dobrze? jedno czy 2 ostre hamowania nie maja wiekszego wpływu na wlasciwosci opony? wiec skąd te czestsze zrywanie przyczepności? - zawsze zdawało mi sie że szersza opona na suchym lepiej trzyma w zakretach i hamowaniu natomiast źle wpływa na przyspieszenie...

a jak to jest z szerokością opony i zawieszeniem? gdzies coś kiedys widziałem na ten temat że w przypadku szerszej opony zmieniają sie jakies kąty w zawieszeniu ale niebardzo załapałem - jak wiec to jest? czy coś powinno sie zmieniać w ustawieniach zawieszenia przy szerszej oponie?

Tam mi się 2 wątki skleiły trochę - bezwładność cieplna i mechaniczna. Częstsze zrywanie przyczepności wynika z większej bezwładności mechanicznej - czyli trudniej cięższe (a więc o większej bezwładności) koło utrzymać przy ziemi. Rzeczywiście jest też tak, że większa opona ma większą bezwładność cieplną i lepiej znosi hamowania i zakręty.
Przy szerszej oponie, nawet przy utrzymaniu ET zawsze pojawiają się sytuacje, kiedy trudno mówić o tym, że opona pracuje swoim środkiem i tworzy się ramię - im większe to ramię, tym gorzej dla zawieszenia. Popatrz [URL=http://www.miata.net/garage/offset.htm]tu[/URL]
Ostatnio zmieniony 22 lut 2008, 11:29 przez Konrad, łącznie zmieniany 1 raz.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

22 lut 2008, 11:12

Fiveopac pisze:Mysle ze docinki odnosnie niedouczenia moglibysmy sobie raz na zawsze na forum podarowac, chyba, ze chcemy dzielic sie na mlodych glupich i starszych wszechwiedzacych....

Druga sprawa, duzo latwiej jest zerwac przyczepnosc na oponie 185 niz na 205, wiec cos jednak jest na rzeczy, moze fakt, ze opona powinna byc optymalna do danego auta a seryjna jest kompromisem miedzy spalaniem/oporami a wlasciwosciami trakcyjnymi z czego wynika fakt, iz wcale seryjna szerokosc nie jest ta najlepszą.
Trzecia sprawa - profil opony, kto przesiada sie z niskiego profilu np 45/205 na 60/185 po pierwszym zakrecie zrozumie roznice. Opona z niskim profilem ma duzo sztywniejsze boki co przeklada sie na natychmiastowa reakcje auta na zmiane kierunku jazdy a nie na bujanie na miekkich balonach.
Zwiekszenie szerokosci o 2,3 stopnie z obnizeniem jej profilu zawsze wplynie pozytywnie parametry trakcyjne, wiele opon w zyciu zjezdzilem w wielu autach i niestety seria jest dobra dla ochrony felgi przed dziurami i kraweznikami.

Jeśli wskazywanie źródeł informacji (czasem podstawowych) będziesz traktował jako wytykanie niedouczenia, to w końcu będziesz musiał mnie zabanować. Czy ze szkodą czy korzyścią dla forum - nie wiem.
Węższa opona łatwiej zrywa przyczepność bo ma mniejszą bezwładność czyli łatwiej ją rozpędzić i łatwiej zatrzymać. Nie oznacza to, że samochód na takiej oponie przyspiesza i hamuje gorzej.
Zgadzam się natomiast z Tobą co do wpływu profilu opony na zachowanie auta. Zawsze był to dla mnie jedyny powód rozważania szerszej gumy - zwykle jednocześnie obniżałem profil. Oczywiście uwaga Martheena jest jak najbardziej na miejscu też - bywają opony miękie i sztywne.
Zgadzam się też z tym, że najczęściej seryjne ogumienie nie jest najbardziej efektywne - w przypadku MX-5 jest jednak dużo lepiej niz 'normalnie'
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Awatar użytkownika
Konrad
Posty: 516
Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
Model: NA
Wersja: BRG TAN
Lokalizacja: Boat City
Kontakt:

22 lut 2008, 11:17

weberski pisze:Pewnie Konrad da dobrą odpowiedź, lubię jego opisy, serio.
Doradźcie proszę, nie mam możliwości zważenia gotowego zestawu, to by dało pewną (i nie teoretyczną) odpowiedź?

Dzięki. Było już parę razy, ale powtórzę. Masy seryjnych felg są [URL=http://www.miata.net/faq/wheel_weights.html]tu[/URL]
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

22 lut 2008, 11:27

co do wagi felg masz racje weberski, są one lekkie kolo 7kg a to są 17"
czekam właśnie na odpowiedz od typa ile by za nie chciał 17" ROTA Boost z oponami TOYO PROXES T1-S 205/40


tylko jestem ciekaw czy nie będą one za duże :neutral: teoretycznie jak sprawdzałem w necie to średnica kola powiększy sie o 1,7cm.... wiec obcierać nie powinno...


ma ktoś tu może 17" lub profil 40 ?? i mógłby podzielić sie wrażeniami? :wink: :)
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

22 lut 2008, 11:42

Sluba, tak np Agent śmiga na 17" i oponkach 205/40R17. Jego opinie znajdziesz na forum :)

Tomas, dzięki za info. Jednak biorę te Dezent-y.

Wstępnie zamówiłem je. W poniedziałek je kupuje :)

Tylko teraz sprawa opon :)

Dziękuję wszystkim za wyrażanie swoich opini i pomoc w podejmowaniu dezycji :)
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

22 lut 2008, 18:54

ja jeżdżę na takowym rozmiarze, już 1,5 roku i nie narzekam. Trochę sztywno, ale rewelacyjnie trzyma się drogi, i jedyny minus, bardzo myszkuje na koleinach :???:
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

27 lut 2008, 14:32

Obrazek

Zakupiłem :)

Dzięki za pomoc :) Jak zamontuje to pstrykne foto :) Zobaczymy jak sie to będzie miało do fotomontażu ;)

Aha. Opony Bridgestone Turanza. 205/45. 195/50 są rzadkie i nietypowe. Zdecydowanie lepszy wybór jest w tym rozmiarze który wziałem :)
rybak
Posty: 16
Rejestracja: 04 wrz 2007, 21:52
Lokalizacja: Janki

02 mar 2008, 22:28

nie śledziłem wątku od początku ale...na tej stronie jest fajny konfigurator może komuś się przyda www.euromaster.de link ALURADER PROGRAMM
weberski
Posty: 106
Rejestracja: 15 sty 2008, 10:01
Lokalizacja: Katowice

03 mar 2008, 18:09

Temat nie nowy, ale robi się aktualny, czytając posty i widząc zmiany przyrody :grin: Niestety, zamiast najpierw poradzić się znawców miat, moje napalenie i chwilowy przypływ kasy spowodował zakup niekontrolowany nowych felg. I opon też. Teraz boję się krytyki...:oops:
Załączam poniżej link i proszę o opinię, czy bardzo zepsuję klasyczny wygląd granatowej NB FL 1.6?

http://picasaweb.google.pl/wcegla/Felgi15

Na usprawiedliwienie podam, że szukałem 15-ek bo:
1. mam tylko 1.6 silnik do toczenia po promenadach;
2. są lekkie - 6,9kg;
3. podobały mi się :roll:
4. no i żona by mnie zlinczowała, gdybym droższe kupił :wink:
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

03 mar 2008, 18:15

Nie powiem że brzydkie, bo bym skłamał. Szkoda tylko że nie 16" albo 17". No i środek srebrny tak średnio mi się widzi. Gratuluje zakupu i oby długo służyły :mrgreen:
tel: 500294594 skype: lediable86
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

03 mar 2008, 19:22

cóż, 15' trochę małe, a ja się toczę na 17' 205/40 z 90 reniferami i nie narzekam...
ale te Twoje są całkiem całkiem...
Dizajer
Posty: 1101
Rejestracja: 16 kwie 2007, 9:04
Lokalizacja: Poznań / Kujawy
Kontakt:

03 mar 2008, 20:25

całkiem fajne, pozbyłbym sie tylko tego żółto-czerwonego czegoś na środku
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1845
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

05 mar 2008, 16:44

hmm to sa chyba momo? :smile:

calkiem spoko :wink:
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
katz
Posty: 19
Rejestracja: 29 lut 2008, 18:12
Lokalizacja: szczecin/glasow

07 mar 2008, 11:26

http://www.dotzmag.com/15435_EN.713F33171aadc48777a649162f904629afb115950

konfigurator felg DOTZ
xxManiekxx
Posty: 9
Rejestracja: 27 mar 2008, 13:34

27 mar 2008, 14:03

Witam,
zastanawiam się nad kupnem nowych felg do MX-5 obecnie mam 195/50 R15
Chcę wstawić chromowe 16 lub 17.
Powiedzcie mi jakie oponki mogl bym zalozyc no i jakie parametry musza miec felgi. Pozdrawiam. Czekam na szybką odpowiedz!
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

27 mar 2008, 14:59

było o tym na forum.

Jak 17 to opona 205/40 i nie obciera.
Ja sam jeżdżę na 16" i oponie 205/45 i też nic nie obciera.
16" i 205/50 to totalny max i możliwe ze przy pełnym skręcie i na dziurach by obcierało.
xxManiekxx
Posty: 9
Rejestracja: 27 mar 2008, 13:34

27 mar 2008, 15:12

a nie ma znaczenia fakt ze byla juz w niemczech obnizona? nie bedzie z tym problemu? bo jest naprawde bardzo niska. na 195/50 R15 siedzi tak ze jest minimalny przeswit miedzy opona a nadkolem.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

27 mar 2008, 15:54

na forum był podany fajny adres gdzie wpisywałeś sobie dokładne parametry opony, felgi i jej ET. Porównywało Ci dokładnie wielkości kół i jakie mogło by to nieść niedogodności.

Agent z forum ma 17" przy profilu 205/40 i on ma obniżone zawieszenie na gwincie. Jak niski ma samochód to możesz zobaczyć, bo są fotki ze spotu w krakowie gdzie moja czerwona MX5 jest na seryjnym zawieszeniu.
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

27 mar 2008, 16:31

17' 205/40 szerokość felgi to 8' nie obciera,można dobrze jeździć, a obniżona jest o 40mm :cool: Pewien kolega założył 16, 205/55 i trochę mu obcierają błotniki na dziurach, poznacie go już za 3 tygodnie. POzdrawiam
xxManiekxx
Posty: 9
Rejestracja: 27 mar 2008, 13:34

29 mar 2008, 19:31

aha no to elegancko. Bo szukam jakis dobry chromowych 16 ale ciezko jedynie 15 i 17.
podaje link do jednych ktore mi wpadly w oczko :)
http://www.rennen.pl/castedBlitz.htm

http://www.rennen.pl/Zen5series.htm
Piotr 3miasto
Posty: 17
Rejestracja: 28 mar 2008, 17:30
Lokalizacja: 3miasto

29 mar 2008, 20:31

xxManiekxx pisze:aha no to elegancko. Bo szukam jakis dobry chromowych 16 ale ciezko jedynie 15 i 17.
podaje link do jednych ktore mi wpadly w oczko :)
http://www.rennen.pl/castedBlitz.htm

http://www.rennen.pl/Zen5series.htm


ładne felgi :mrgreen: mi osobiście podobają sie te z 2 linku
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

30 mar 2008, 2:52

Mi też zeny bardziej się podobają.. Co nie znaczy że blitzy nie są tak samo fachowe :wink:
tel: 500294594 skype: lediable86
xxManiekxx
Posty: 9
Rejestracja: 27 mar 2008, 13:34

30 mar 2008, 12:47

mysle ze blitz beda lepiej lezaly. poniewaz maja takie wygiete ramiona, co bedzie sprawiac przy jezdzie ze sa masywniejsze i beda sprawiac wrazenie jeszcze wiekszych. a widzialem je na zywo i sa naprawde konkretne. jak juz sie zdecyduje i zaloze to napewno umieszcze foty. czekam takze na przetwornice z bi-xenonami (6000K) bo 8000K czy nawet 10000K to bedzie wiocha bo kolorek bordowy madzi. jednakze nie ma lamp soczewkowych a mysle ze z czasem na takie zamienie. :mrgreen:
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

30 mar 2008, 12:56

Ksenon do nie-soczewek to zbrodnia. Nie chcę Cię spotkać gdy będziesz jechał z przeciwka. Mam dylemat czy założyć do soczewek, jeśli chodzi o lustra to nawet bym się nie zastanawiał...

Odnośnie tematu, Blitz jak dla mnie :)
110@???KM
134@???Nm
weberski
Posty: 106
Rejestracja: 15 sty 2008, 10:01
Lokalizacja: Katowice

30 mar 2008, 20:11

xxManiekxx pisze:nie ma lamp soczewkowych a mysle ze z czasem na takie zamienie

Sorka, jestem pewien, że zamienisz dość szybko, bo będziesz musiał! :lol:
Wypalisz staruchy w trymiga :mrgreen:
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

30 mar 2008, 22:53

weberski pisze:Wypalisz staruchy w trymiga


Jak można wypalić? Przecież żarniki ksenonowe mniej się grzeją od zwykłych żarówek...
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5460
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

31 mar 2008, 7:25

Panowie, wracamy do tematu albo zakladamy osobny temat o ksenonach :wink:
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
xxManiekxx
Posty: 9
Rejestracja: 27 mar 2008, 13:34

31 mar 2008, 11:30

widze ze Blitz-y bardzo sie spodobaly. fakt cos czuje ze to bedzie moj trafny strzal :)

Fiveopac sorki tylko odpowiem.

Wiem że xenon w lampach nie soczewkowych bardzo razi ale co zrobic. Co prawda madzia jest bardzo niska wiec mysle ze niewiele osob dostanie tak naprawde po oczach. a my przeciez caly czas dostajemy swiatlami ;] bo na takie wysokosci mamy gowy :razz:

A lampy sie nie wypala bo xenon ma 35W wiec mniej niz zwykla zarowka, wiec luzno.
ODPOWIEDZ