Jakie felgi ?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

perosz
Posty: 61
Rejestracja: 28 mar 2010, 21:30
Lokalizacja: Brighton/Bydgoszcz

04 kwie 2011, 21:13

No zajebiaszcza felga a kolor naprawde przedni robi wrazenie do NB jak znalazl.
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

04 kwie 2011, 21:51

A tak o?:)
Załączniki
5.jpg
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

04 kwie 2011, 22:03

siakieś "zamazane" foto, daj więcej :grin:

w całej okazałości najlepiej :)
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

04 kwie 2011, 23:29

klaaasyyk, przefajne, te kapsle i szpile robią klimacik.pozdro. Ps. oczka przypudrowałeś
profilone
Posty: 814
Rejestracja: 10 mar 2009, 22:20
Lokalizacja: Lublin

05 kwie 2011, 18:36

Majkowe felgi widziałem na żywo i wyglądają znacznie, znacznie lepiej live niż na zdjęciach głównie za sprawą niskiego ET i wystają dokładnie na szerokość błotników.
Miata dzięki temu się rozkracza jak seksowna prostytutka i wygląda bardzo godnie.
mac13k
Posty: 55
Rejestracja: 20 maja 2009, 0:46
Lokalizacja: Wawa

05 kwie 2011, 21:08

poszukiwania kół ciąg dalszy... :)

co powiecie o takich kołach:

http://moto.allegro.pl/felgi-rial-15-polerowane-i1527145084.html
lub
http://moto.allegro.pl/alufelgi-dezent-enzo-cup-z-oponami-w-bdb-stanie-i1535316144.html

powiedzcie jak się NA prezentuje przy et35? nie są te koła zbytnio do wewnątrz błotnika schowane? :)

ja osobiście bardziej lubię felgi "głebokie" ze sporym rantem a nie płaskie, jakoś nic co by mnie rzuciło na kolana w 15" nie mogę znaleźć przy skromnym budżecie..
Ford Capri '81 2.8v6 / Ford Zodiac '56 2.6R6 / Subaru Impreza MY99 GT Nardi Torino / BMW e30 316i coupe
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

05 kwie 2011, 21:21

jak dla mnie kompletna padaka do Miaty takie koła...

P.S.

Kiedy w końcu zaktualizujesz swojego avatara ??

wnioskuje, że skoro oglądasz felgi to i mazde posiadasz :cool:
azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

05 kwie 2011, 22:08

Bardock pisze:jak dla mnie kompletna padaka do Miaty takie koła...

P.S.

Kiedy w końcu zaktualizujesz swojego avatara ??

wnioskuje, że skoro oglądasz felgi to i mazde posiadasz :cool:

podpisuję się pod tym

profilone trocheś się rozpędził z tą godną prostytutką :ojtam:
mac13k
Posty: 55
Rejestracja: 20 maja 2009, 0:46
Lokalizacja: Wawa

05 kwie 2011, 22:28

:) :) muszę Was zmartwić :)
awatara nie zaktualizuję - zajmuję się fordami (capri, taunus itd.) i tego będę się trzymał. :)

mazda natomiast jest żony
--> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3516&highlight=ili

i do niej szukamy jakiś ładnych kółek :)

to może od innej strony do tematu podejdę :)
budżet do ok 750,- / najlepiej 15" / wzór im bardziej klasyczny a nie nowoczesny tym lepiej + parapet... :)

może ja źle na tym allegro szukam, ale mam wrażenie że przy takich kryteriach nie ma za dużego wyboru... :)

pozdrawiam
Ford Capri '81 2.8v6 / Ford Zodiac '56 2.6R6 / Subaru Impreza MY99 GT Nardi Torino / BMW e30 316i coupe
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

05 kwie 2011, 23:40

azbest1983 pisze:
Bardock pisze:jak dla mnie kompletna padaka do Miaty takie koła...

P.S.

Kiedy w końcu zaktualizujesz swojego avatara ??

wnioskuje, że skoro oglądasz felgi to i mazde posiadasz :cool:

podpisuję się pod tym

profilone trocheś się rozpędził z tą godną prostytutką :ojtam:

Nie nie nie...Miatołak approves it:) Muszę się w końcu bujnąć na jakąś ciekawą lokację i zrobić kilka lepszych zdjęć bo z tego co przejrzałem to nic ciekawego nie wynika...
Załączniki
2.jpg
2.jpg (217.93 KiB) Przejrzano 1040 razy
3.jpg
3.jpg (234.69 KiB) Przejrzano 1042 razy
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

05 kwie 2011, 23:55

profilone pisze:głównie za sprawą niskiego ET


nie wiem czy ten temat był poruszany, ale zapytam przy okazji - czy takie 'rozstawienie' felg ma odczuwalny wpływ na prowadzenie czy raczej jest bez zmian?
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

06 kwie 2011, 0:09

artur pisze:
profilone pisze:głównie za sprawą niskiego ET


nie wiem czy ten temat był poruszany, ale zapytam przy okazji - czy takie 'rozstawienie' felg ma odczuwalny wpływ na prowadzenie czy raczej jest bez zmian?

Moim zdaniem ma, ale nie na tyle duże, żeby poświęcać ten widok codziennie rano w garażu.
Czysto teoretycznie: wydłuża się o te 3cm ramię na jakim działa każda siła działająca pionowo na koło, co za tym idzie wzrasta moment, który działa na amortyzator i w efekcie auto może się ciut bardziej uginać w łuku. A czy się ugina? Jakoś mało to czuję, ale dobrze żeby się wypowiedzieli inni kierowcy mający ET felg w okolicach 12-13
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

06 kwie 2011, 6:35

Chodzi raczej nie o to jak auto "wygina się w łuku", a o promień zataczania... Efektem nieporzadanym powinna być m.in. koniczność stosowania większych sił na kierownicy, ale jak widać w praktyce muszą być one słabo odczuwalne...

Michal
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2112
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

06 kwie 2011, 6:56

mszczyrek pisze:Chodzi raczej nie o to jak auto "wygina się w łuku", a o promień zataczania... Efektem nieporzadanym powinna być m.in. koniczność stosowania większych sił na kierownicy, ale jak widać w praktyce muszą być one słabo odczuwalne...

Michal

Ja jestem najbardziej ciekawy czy można coś ugrać stosując różne ET przód/tył(dystanse) - pobawić się w regulację pod/nadsterowności
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
BORO
Posty: 666
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

06 kwie 2011, 9:05

regulację pod/nadsterowności polecam na geometrii, ale to musiałby zrobić dobry spec. Jak będzie kumał sprawę - dostosuje Ci prowadzenie auta, do twojego stylu jazdy. Mam takich typów od Subaru ale to inny samochód. Zaryzykowałbym stwierdzenie że możnaby zniwelować nieco negatywny efekt zmiany ale ręki nie daję na ile to możliwe.
Swoją drogą znacie kogoś takiego w okolicach WWa, który zna na tyle geometrie Madzi?
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
Gargantus
Posty: 80
Rejestracja: 13 sie 2010, 21:21

06 kwie 2011, 16:42

Ja mam pokombinowane Et. Chodzi o to że przód był ładnie spasowany, a tył oczywiście "zatopiony". Kupiłem więc dwa ranty i dopasowałem. Dla mnie jeździ się świetnie - nie czuje żadnych dziwności w prowadzeniu. Dodam że pomimo dwóch różnych szerokości felg i ET, to szerokość samej opony jest ta sama - po prostu zrobiłem naciąg na tyle.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
BORO
Posty: 666
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

06 kwie 2011, 18:21

To powiem szczerze, że ja zmieniłem seryjne 15-tki na 16"x7,5" (zamiast 6) przy osadzeniu 35 (zamiast 40)- co znaczy że koło powędrowało nieco na zewnątrz i jest wyraźnie szersze. W prowadzeniu mam wrażenie że jest różnica troszkę na minus(na razie jeszcze nie przetestowałem porządnie samochodu ale jakby troszeczkę mniej "zwrotny" był). Plus to szersza guma (215) - lepiej trzyma.
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

06 kwie 2011, 19:33

Gargantus, według mnie wreszcie te felgi wyglądają dobrze. Nawet bardzo :smile: A nie myślałeś o założeniu rantu też na przód?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

06 kwie 2011, 19:38

Wszystkie podobne kombinacje obdijały się będą niekorzystnie na właściwościch jezdnych samochodu, kropka. Inna sprawa że nie jestęśmy kierowcami z prawdziwego zdarzenia, a większość z nas jeździ na tyle daleko od "limitu", że nigdy nie poczujemy różnicy...

Michał
Gargantus
Posty: 80
Rejestracja: 13 sie 2010, 21:21

06 kwie 2011, 20:04

Alan pisze:Gargantus, według mnie wreszcie te felgi wyglądają dobrze. Nawet bardzo :smile: A nie myślałeś o założeniu rantu też na przód?


pewnie że myślałem, ale 800zł za dwa to cena ciut zaporowa
mac13k
Posty: 55
Rejestracja: 20 maja 2009, 0:46
Lokalizacja: Wawa

11 kwie 2011, 15:56

powiedzcie czy felgi o takich parametrach 15" szerokość felgi 7cali, et 50, otwór centrujący około 64mm mają szansę powodzenia w NA czy jednak szukać kół z et w granicach 30-28 i mniej?
Ford Capri '81 2.8v6 / Ford Zodiac '56 2.6R6 / Subaru Impreza MY99 GT Nardi Torino / BMW e30 316i coupe
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

11 kwie 2011, 17:26

zalecam dalsze poszukiwania :wink:
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

12 kwie 2011, 19:28

mac13k pisze:powiedzcie czy felgi o takich parametrach 15" szerokość felgi 7cali, et 50, otwór centrujący około 64mm mają szansę powodzenia w NA czy jednak szukać kół z et w granicach 30-28 i mniej?


Można zastosować dystanse które zmienią ET i postawią Koło w odpowiednim miejscu :) wraz z dystansem zamawiasz średnicę otworu Centrującego więc możesz zamówić dokładnie pod komplet Felg :) więc na dobrą sprawę nie ma najmniejszego problemu by takie koła miały rację bytu :)
rafik14
Posty: 1414
Rejestracja: 20 kwie 2009, 19:59
Lokalizacja: Poznań

12 kwie 2011, 20:09

tylko że komplet 'dobrych' dystansów swoje kosztuje...i opinie na ich temat tez są wszelakie :wink:
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

13 kwie 2011, 23:30

Prawda. Ja osobiście preferuje Dystanse Dokręcane :) min szerokość 15mm i powiem szczerze posiadałem takowe i byłem bardzo zadowolony a co do ceny... Za Bezpieczeństwo się płaci. :oops:
Awatar użytkownika
Pokem
Posty: 125
Rejestracja: 17 mar 2010, 13:55
Model: NA
Wersja: 1,6 90KM
Lokalizacja: Kielce

14 kwie 2011, 11:10

Gargantus, a jaka jest szerokość tych rantów z tyłu? Chciałbym sobie takie sprawić do swoich bbsów
mac13k
Posty: 55
Rejestracja: 20 maja 2009, 0:46
Lokalizacja: Wawa

20 kwie 2011, 18:32

hej,

kolejne podejście :smile: i tym razem koła:

7x15 ET20 z ogumieniem 195/50R15

jak to by dało radę? obcierałoby już czy jeszcze nie? trochę poczytałem i wynika mi, że poniżej et25 już może być ryzykownie a najlepiej by było 28? możecie to zweryfikować? :smile:
Ford Capri '81 2.8v6 / Ford Zodiac '56 2.6R6 / Subaru Impreza MY99 GT Nardi Torino / BMW e30 316i coupe
vampirek
Posty: 1064
Rejestracja: 01 wrz 2010, 22:11
Lokalizacja: Stolica

20 kwie 2011, 18:43

może ocierać przy max obciążeniu. ale przy takim ET możesz skorygować sobie Geometrią kół. Ja mam teraz ET12cie gumę 195/50/15 Zaklepane ranty i zmienioną geometrię.
Gargantus
Posty: 80
Rejestracja: 13 sie 2010, 21:21

20 kwie 2011, 19:18

Pokem pisze:Gargantus, a jaka jest szerokość tych rantów z tyłu? Chciałbym sobie takie sprawić do swoich bbsów


Sam rant 2 cale.
mac13k
Posty: 55
Rejestracja: 20 maja 2009, 0:46
Lokalizacja: Wawa

22 kwie 2011, 9:32

vampirek pisze:może ocierać przy max obciążeniu. ale przy takim ET możesz skorygować sobie Geometrią kół. Ja mam teraz ET12cie gumę 195/50/15 Zaklepane ranty i zmienioną geometrię.



o obcieranie specjalnie się nie boję - samochód jak na razie jest dosyć wysoko, chodzi mi bardziej o to żeby się nie okazało ze jakoś bardzo wystają poza obrys...
Ford Capri '81 2.8v6 / Ford Zodiac '56 2.6R6 / Subaru Impreza MY99 GT Nardi Torino / BMW e30 316i coupe
ODPOWIEDZ