Zatrzask miekkiego dachu
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:08
Ten zatrzask jest całkowicie nierozbieralny, niestety.
Pasują idealnie od NA/NB do NB/NA, nic nie trzeba zmieniać.
Różnią się tylko tym że niektóre mają napis UNLOCK.
Koszt takiego zatrzasku oscyluję w granicach 80zł.
Pasują idealnie od NA/NB do NB/NA, nic nie trzeba zmieniać.
Różnią się tylko tym że niektóre mają napis UNLOCK.
Koszt takiego zatrzasku oscyluję w granicach 80zł.
Dołączam się do tematu.
Znalazłem sklep który proponuje takie zatrzaski za 450 zł co mnie nie za bardzo urządza.
Jeśli ktoś zna lokalizacjie zlomowiska gdzie takie samochody znajdę był bym wdzięczny. Niby nowy dach mam założony a zatrzaski stare.
Te pierdulki są strasznie drogie.
Znalazłem sklep który proponuje takie zatrzaski za 450 zł co mnie nie za bardzo urządza.
Jeśli ktoś zna lokalizacjie zlomowiska gdzie takie samochody znajdę był bym wdzięczny. Niby nowy dach mam założony a zatrzaski stare.
Te pierdulki są strasznie drogie.
- manfredmaniek
- Donator
- Posty: 166
- Rejestracja: 08 lut 2016, 20:57
- Model: Inny
- Wersja: Obecnie Bezmiatowy
- Lokalizacja: KR
Ditrex pisze:Znaczy zamykam normalnie, przycisk do blokowania wytarty (?) z jednej i drugiej strony. No i sam zaczep od strony ramki okna przeżył już swoje. Wyślę dziś zdjęcia jeśli potrzeba.
Jeśli masz sprawne te zatrzaski to ja bym sobie dał spokój - to co opisujesz zdaje się być standardem.
- manfredmaniek
- Donator
- Posty: 166
- Rejestracja: 08 lut 2016, 20:57
- Model: Inny
- Wersja: Obecnie Bezmiatowy
- Lokalizacja: KR
Ditrex pisze:No niby może i jest,standardem ale odczuwam straszny dyskomfort przy jeździe 180 z zamkniętym dachem
Jeśli nie chcesz odczuwać dyskomfortu przy jeździe 180 z zamkniętym dachem to polecam zmienić samochód
Jak zamkniesz dach to masz przeskok pomiędzy ramą szyby a dachem?
A to nie jest przypadkiem standarowa przypadłość że one sie wycierają? Na YT jest filmik jak to gościu usprawnia ale według mnie jest to lipa bo on tam używa wkrętu
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Perliście biała NB 1.8......
-
- Donator
- Posty: 353
- Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
- Model: Inny
- Wersja: Bezmiatowy :(
- Lokalizacja: Kielce
Kwietniu pisze:bo on tam używa wkrętu
I bardzo dobrze, że używa, dzieki temu zatrzask posłuży jeszcze długo. Ja mam tak na obu, co prawda 180 nie jeżdżę, bo mnie nie stać na taką jazdę Przy 140-150 trzyma bez problemu. Czy lipnie wygląda? Nie, bo tego nie widać...
Ditrex pisze:A jak się bawię regulacja to nie za bardzo chce się zamknąć.
A jeszcze mi coś takiego wpadło do głowy - spróbuj zamykać dach przy opuszczonych oknach. Pomaga coś? Przez podniesione okna bardzo często nie można dociągnąć dachu.
Pzdr.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Ja to miałem u siebie i w efekcie cała klamra zepsuła się w przyspieszonym tempie.Ditrex pisze:Taaaa. Śniło mi się żeby to tak zrobić. Ale stwierdzilem że będzie lipnie wyglądać.
IMHO ta choroba, zwana "brakiem kliknięcia" w dużej mierze jest spowodowana tym, że ludzie dociągają niepotrzebnie dach do ramki, przy pomocy regulacji na klamrach. Zróbcie sobie eksperyment i ustawcie to tak, jak było fabrycznie - tak, żeby uszczelka między ramką szyby, a przednią krawędzią dachu nie była zgnieciona. Wtedy nagle "klik" zaczyna działać, a i całe ustawienie jest bardziej odpowiednie, bo ta uszczelka powinna być drożna w środku (tam jest kanalik, odprowadzający wodę, a jej dociśnięcie powoduje też inne problemy...). Strzelam, że połowa osób, która czyta ten temat, ma zbyt mocno dociągnięte klamry.
Najczęściej brak ''kliku'' jest spowodowany tym,że ktoś zapomniał/nie wiedział i zerwał zabezpieczenie (na kciuk)
Przerabiałem temat wiele razy,regenerowałem ''klik'' też kilku klubowiczom (w mojej ex prawy nie działał na początku)
Przerabiałem temat wiele razy,regenerowałem ''klik'' też kilku klubowiczom (w mojej ex prawy nie działał na początku)
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
Mam foty.
Nickesh kupiłem samochód już z uszkodzonymi zatrzaskami.
https://zapodaj.net/1501e90037541.jpg.html
https://zapodaj.net/45902b29241c2.jpg.html
Wybaczcie linki ale obrazek nie działał
Nickesh kupiłem samochód już z uszkodzonymi zatrzaskami.
https://zapodaj.net/1501e90037541.jpg.html
https://zapodaj.net/45902b29241c2.jpg.html
Wybaczcie linki ale obrazek nie działał
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
No kumam, kumam, dlatego napisałem, że w dużej mierze, a nie wyłącznie. Właśnie bawię się jedną starą klamrą i potwierdzam organoleptycznie, że jeśli cofnę regulację tak, że klamra trzyma dach dalej od ramki, klik zaczyna działać.Miatacz pisze:Najczęściej brak ''kliku'' jest spowodowany tym,że ktoś zapomniał/nie wiedział i zerwał zabezpieczenie (na kciuk)
Przerabiałem temat wiele razy,regenerowałem ''klik'' też kilku klubowiczom (w mojej ex prawy nie działał na początku)
Hmmm, faktycznie słabo widać, ale mam wrażenie, że masz wygięty ten hak po stronie szyby (chyba, że to tylko na zdjęciu tak dziwnie wyszło). Może faktycznie spróbuj to jeszcze wymienić?Ditrex pisze:Mam foty.
Nickesh kupiłem samochód już z uszkodzonymi zatrzaskami.
MikeyMike pisze:Kwietniu pisze:bo on tam używa wkrętu
I bardzo dobrze, że używa, dzieki temu zatrzask posłuży jeszcze długo. Ja mam tak na obu, co prawda 180 nie jeżdżę, bo mnie nie stać na taką jazdę Przy 140-150 trzyma bez problemu. Czy lipnie wygląda? Nie, bo tego nie widać...
W mojej głowie kłębi się taka myśl aby tam posmarkać spawarką i odtworzyć ten "klik"
Ale nie wiem czy bede to robić bo moge zamienić zaczepy na te pionowe z HT bo ten klik jest niepotrzebny....
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Perliście biała NB 1.8......
Czytam ten wątek i czytam, i nie mam pojęcia o jakim "kliknięciu" piszecie. U mnie nic nie klika i powiem szczerze, że chodzi za mną wymiana tych zatrzasków, bo nie są pierwszej świeżości i dach z jednej strony mam lekko niedociągnięty.
O tak:
Co ciekawe, nic nie cieknie tylko w trasie nieco szumi od strony pasażera. Gdzie to ustrojstwo się reguluje/przesuwa, żeby mniej lub bardziej dociągało dach do szyby? Może to wystarczy w moim przypadku do pełni szczęścia? Bo na "klikach" mi nie zależy.
O tak:
Co ciekawe, nic nie cieknie tylko w trasie nieco szumi od strony pasażera. Gdzie to ustrojstwo się reguluje/przesuwa, żeby mniej lub bardziej dociągało dach do szyby? Może to wystarczy w moim przypadku do pełni szczęścia? Bo na "klikach" mi nie zależy.
-
- Donator
- Posty: 353
- Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
- Model: Inny
- Wersja: Bezmiatowy :(
- Lokalizacja: Kielce
http://www.miata.net/garage/latch_adjust.html
Tu masz wszsytko - plastik odchylasz i dociągasz kluczykiem (bodajże 9mm) - delikatnie reguluj, bo i zakres regulacji jest niewielki. A i nie kłamią tu, że ten plastik też bardzo delikatny jest także ostrożnie przy odychlaniu go.
Bez "klika" to dupa, a nie zamknięty dach
Tu masz wszsytko - plastik odchylasz i dociągasz kluczykiem (bodajże 9mm) - delikatnie reguluj, bo i zakres regulacji jest niewielki. A i nie kłamią tu, że ten plastik też bardzo delikatny jest także ostrożnie przy odychlaniu go.
mufasa pisze:U mnie nic nie klika
Bez "klika" to dupa, a nie zamknięty dach
Masz dokładnie to samo co ja tylko ty masz od strony pasażera a ja ze strony kierowcy
Dlatego w pierwszym poście pytałem czy ktoś sie okrętuje gdzie lub u kogo dostane TANIO te zaciski. W sklepie chodzą po 450 zł więc nie wchodzi w grę
Dlatego w pierwszym poście pytałem czy ktoś sie okrętuje gdzie lub u kogo dostane TANIO te zaciski. W sklepie chodzą po 450 zł więc nie wchodzi w grę