Zatrzask miekkiego dachu

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

filipreg
Posty: 19
Rejestracja: 29 mar 2007, 14:39
Lokalizacja: Radom/Warszawa

08 cze 2007, 14:34

Witam,
Mam problem, przetarl sie przycisk blokujacy zatrzask miekkiego dachu (ten, ktory naciska sie kciukiem przy otwieraniu). Ma ktos pojecie, gdzie mozna to kupic? Chodzi o zatrzask z prawej strony.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

08 cze 2007, 14:36

przetarl?

osobno raczej tylko w uzywkach bo w sklepach to jedynie caly zacisk trzeba kupic.
Obrazek
filipreg
Posty: 19
Rejestracja: 29 mar 2007, 14:39
Lokalizacja: Radom/Warszawa

08 cze 2007, 14:41

Przetarl, sie - bo jego koniec blokuje zatrzask i ta koncowka wlasnie sie przetarla. A wiesz moze, czy w NA o NB ten ztrzaski sa takie same? Nie przygladalem sie nigdy NA w sumie i pojecia nie mam.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

08 cze 2007, 14:49

skoro mozna przekladac dachy to mysle, ze jest taki sam :wink:
Obrazek
filipreg
Posty: 19
Rejestracja: 29 mar 2007, 14:39
Lokalizacja: Radom/Warszawa

08 cze 2007, 14:51

no wlasnie, tylko przy przekladce dachu mozliwe ze przeklada sie i zatrzaski z zapieciami i wtedy mogloby sie roznic. musze zlapac jakas mx5 na i sie przyjrzec
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

08 cze 2007, 14:52

ja mam hardtop, ktory byl zalozony na na i pasuja :cool:
wiec w miekkim raczej tez beda takie same :wink:
filipreg
Posty: 19
Rejestracja: 29 mar 2007, 14:39
Lokalizacja: Radom/Warszawa

08 cze 2007, 14:56

dlubie wlasnie na ebay i szukam, pozdr:)
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

08 cze 2007, 15:01

najpierw zobacz czy jest to rozbieralne bo jesli nie to i tak pupa zbita :neutral:

jak rozbierzesz to moze ci to ktos dorobi za pare groszy - w sumie chyba to nie bedzie duza filozofia :???:
Obrazek
filipreg
Posty: 19
Rejestracja: 29 mar 2007, 14:39
Lokalizacja: Radom/Warszawa

08 cze 2007, 15:03

ale jak trafie za pare groszy caly zatrszak, to jeszcze mniej filozofii:)))

dz
pitbull2000
Posty: 191
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:08

08 cze 2007, 16:05

Ten zatrzask jest całkowicie nierozbieralny, niestety.
Pasują idealnie od NA/NB do NB/NA, nic nie trzeba zmieniać.
Różnią się tylko tym że niektóre mają napis UNLOCK.
Koszt takiego zatrzasku oscyluję w granicach 80zł.
filipreg
Posty: 19
Rejestracja: 29 mar 2007, 14:39
Lokalizacja: Radom/Warszawa

13 cze 2007, 13:37

Dzieki za info, pitbull. Masz moze jakis namiat, gdzie to kupic? Czy to cena w serwisie, czy kwota, jaką można zapłacić za uzywkę, o ile gdzieś się w ogóle trafi?
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

13 cze 2007, 13:39

kupic mozna u pitbulla :wink: skoro tak wycenil to po tyle pewnie sprzedawal :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
Ditrex
Posty: 26
Rejestracja: 03 lip 2016, 6:23
Model: NB
Lokalizacja: Tychy

03 lip 2016, 7:13

Dołączam się do tematu.
Znalazłem sklep który proponuje takie zatrzaski za 450 zł co mnie nie za bardzo urządza.
Jeśli ktoś zna lokalizacjie zlomowiska gdzie takie samochody znajdę był bym wdzięczny. Niby nowy dach mam założony a zatrzaski stare.
Te pierdulki są strasznie drogie.
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 701
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

03 lip 2016, 8:11

Rozumie,że blokada na kciuk nie trzyma? :roll: Tzn.nie ma tzw.kliknięcia?
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
Awatar użytkownika
Ditrex
Posty: 26
Rejestracja: 03 lip 2016, 6:23
Model: NB
Lokalizacja: Tychy

05 lip 2016, 4:41

Znaczy zamykam normalnie, przycisk do blokowania wytarty (?) z jednej i drugiej strony. No i sam zaczep od strony ramki okna przeżył już swoje. Wyślę dziś zdjęcia jeśli potrzeba.
Awatar użytkownika
manfredmaniek
Donator
Donator
Posty: 166
Rejestracja: 08 lut 2016, 20:57
Model: Inny
Wersja: Obecnie Bezmiatowy
Lokalizacja: KR

05 lip 2016, 9:10

Ditrex pisze:Znaczy zamykam normalnie, przycisk do blokowania wytarty (?) z jednej i drugiej strony. No i sam zaczep od strony ramki okna przeżył już swoje. Wyślę dziś zdjęcia jeśli potrzeba.


Jeśli masz sprawne te zatrzaski to ja bym sobie dał spokój - to co opisujesz zdaje się być standardem.
Awatar użytkownika
Ditrex
Posty: 26
Rejestracja: 03 lip 2016, 6:23
Model: NB
Lokalizacja: Tychy

05 lip 2016, 10:30

No niby może i jest,standardem ale odczuwam straszny dyskomfort przy jeździe 180 z zamkniętym dachem :P szumi okropnie. Jak by mię był domkniety. A jak się bawię regulacja to nie za bardzo chce się zamknąć.
Awatar użytkownika
manfredmaniek
Donator
Donator
Posty: 166
Rejestracja: 08 lut 2016, 20:57
Model: Inny
Wersja: Obecnie Bezmiatowy
Lokalizacja: KR

05 lip 2016, 11:32

Ditrex pisze:No niby może i jest,standardem ale odczuwam straszny dyskomfort przy jeździe 180 z zamkniętym dachem :P


Jeśli nie chcesz odczuwać dyskomfortu przy jeździe 180 z zamkniętym dachem to polecam zmienić samochód :lol:

Jak zamkniesz dach to masz przeskok pomiędzy ramą szyby a dachem?
Kwietniu
Posty: 194
Rejestracja: 07 kwie 2013, 12:29
Model: NB
Lokalizacja: R'dam

05 lip 2016, 12:26

A to nie jest przypadkiem standarowa przypadłość że one sie wycierają? Na YT jest filmik jak to gościu usprawnia ale według mnie jest to lipa bo on tam używa wkrętu
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Awatar użytkownika
Ditrex
Posty: 26
Rejestracja: 03 lip 2016, 6:23
Model: NB
Lokalizacja: Tychy

05 lip 2016, 13:01

Taaaa. Śniło mi się żeby to tak zrobić. Ale stwierdzilem że będzie lipnie wyglądać.
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

05 lip 2016, 13:03

Kwietniu pisze:bo on tam używa wkrętu

I bardzo dobrze, że używa, dzieki temu zatrzask posłuży jeszcze długo. Ja mam tak na obu, co prawda 180 nie jeżdżę, bo mnie nie stać na taką jazdę :) Przy 140-150 trzyma bez problemu. Czy lipnie wygląda? Nie, bo tego nie widać...

Ditrex pisze:A jak się bawię regulacja to nie za bardzo chce się zamknąć.

A jeszcze mi coś takiego wpadło do głowy - spróbuj zamykać dach przy opuszczonych oknach. Pomaga coś? Przez podniesione okna bardzo często nie można dociągnąć dachu.

Pzdr.
Awatar użytkownika
Ditrex
Posty: 26
Rejestracja: 03 lip 2016, 6:23
Model: NB
Lokalizacja: Tychy

05 lip 2016, 13:17

Mikey. Nie wpadło mi do głowy jeszcze zamykać na zamkniętych. :) zrobił byś fote tego rozwiązania?
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

05 lip 2016, 15:18

Ditrex pisze:Taaaa. Śniło mi się żeby to tak zrobić. Ale stwierdzilem że będzie lipnie wyglądać.
Ja to miałem u siebie i w efekcie cała klamra zepsuła się w przyspieszonym tempie.

IMHO ta choroba, zwana "brakiem kliknięcia" w dużej mierze jest spowodowana tym, że ludzie dociągają niepotrzebnie dach do ramki, przy pomocy regulacji na klamrach. Zróbcie sobie eksperyment i ustawcie to tak, jak było fabrycznie - tak, żeby uszczelka między ramką szyby, a przednią krawędzią dachu nie była zgnieciona. Wtedy nagle "klik" zaczyna działać, a i całe ustawienie jest bardziej odpowiednie, bo ta uszczelka powinna być drożna w środku (tam jest kanalik, odprowadzający wodę, a jej dociśnięcie powoduje też inne problemy...). Strzelam, że połowa osób, która czyta ten temat, ma zbyt mocno dociągnięte klamry.
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 701
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

05 lip 2016, 16:11

Najczęściej brak ''kliku'' jest spowodowany tym,że ktoś zapomniał/nie wiedział i zerwał zabezpieczenie (na kciuk) :roll:
Przerabiałem temat wiele razy,regenerowałem ''klik'' też kilku klubowiczom (w mojej ex prawy nie działał na początku) 8-)
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
Awatar użytkownika
Ditrex
Posty: 26
Rejestracja: 03 lip 2016, 6:23
Model: NB
Lokalizacja: Tychy

05 lip 2016, 17:37

Mam foty.
Nickesh kupiłem samochód już z uszkodzonymi zatrzaskami.

https://zapodaj.net/1501e90037541.jpg.html

https://zapodaj.net/45902b29241c2.jpg.html

Wybaczcie linki ale obrazek nie działał :oops:
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

05 lip 2016, 21:24

Miatacz pisze:Najczęściej brak ''kliku'' jest spowodowany tym,że ktoś zapomniał/nie wiedział i zerwał zabezpieczenie (na kciuk) :roll:
Przerabiałem temat wiele razy,regenerowałem ''klik'' też kilku klubowiczom (w mojej ex prawy nie działał na początku) 8-)
No kumam, kumam, dlatego napisałem, że w dużej mierze, a nie wyłącznie. Właśnie bawię się jedną starą klamrą i potwierdzam organoleptycznie, że jeśli cofnę regulację tak, że klamra trzyma dach dalej od ramki, klik zaczyna działać.
Ditrex pisze:Mam foty.
Nickesh kupiłem samochód już z uszkodzonymi zatrzaskami.
Hmmm, faktycznie słabo widać, ale mam wrażenie, że masz wygięty ten hak po stronie szyby (chyba, że to tylko na zdjęciu tak dziwnie wyszło). Może faktycznie spróbuj to jeszcze wymienić?
Kwietniu
Posty: 194
Rejestracja: 07 kwie 2013, 12:29
Model: NB
Lokalizacja: R'dam

06 lip 2016, 8:32

MikeyMike pisze:
Kwietniu pisze:bo on tam używa wkrętu

I bardzo dobrze, że używa, dzieki temu zatrzask posłuży jeszcze długo. Ja mam tak na obu, co prawda 180 nie jeżdżę, bo mnie nie stać na taką jazdę :) Przy 140-150 trzyma bez problemu. Czy lipnie wygląda? Nie, bo tego nie widać...


W mojej głowie kłębi się taka myśl aby tam posmarkać spawarką i odtworzyć ten "klik"
Ale nie wiem czy bede to robić bo moge zamienić zaczepy na te pionowe z HT bo ten klik jest niepotrzebny....
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
mufasa
Posty: 509
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

06 lip 2016, 9:44

Czytam ten wątek i czytam, i nie mam pojęcia o jakim "kliknięciu" piszecie. :lol: U mnie nic nie klika i powiem szczerze, że chodzi za mną wymiana tych zatrzasków, bo nie są pierwszej świeżości i dach z jednej strony mam lekko niedociągnięty.

O tak:
Obrazek
Obrazek

Co ciekawe, nic nie cieknie tylko w trasie nieco szumi od strony pasażera. Gdzie to ustrojstwo się reguluje/przesuwa, żeby mniej lub bardziej dociągało dach do szyby? Może to wystarczy w moim przypadku do pełni szczęścia? Bo na "klikach" mi nie zależy. :P
Obrazek
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

06 lip 2016, 10:05

http://www.miata.net/garage/latch_adjust.html
Tu masz wszsytko - plastik odchylasz i dociągasz kluczykiem (bodajże 9mm) - delikatnie reguluj, bo i zakres regulacji jest niewielki. A i nie kłamią tu, że ten plastik też bardzo delikatny jest także ostrożnie przy odychlaniu go.

mufasa pisze:U mnie nic nie klika

Bez "klika" to dupa, a nie zamknięty dach :P
Awatar użytkownika
Ditrex
Posty: 26
Rejestracja: 03 lip 2016, 6:23
Model: NB
Lokalizacja: Tychy

07 lip 2016, 7:33

Masz dokładnie to samo co ja tylko ty masz od strony pasażera a ja ze strony kierowcy :P

Dlatego w pierwszym poście pytałem czy ktoś sie okrętuje gdzie lub u kogo dostane TANIO te zaciski. W sklepie chodzą po 450 zł więc nie wchodzi w grę :P
ODPOWIEDZ