[połączony] Jakie spalanie w MX-5

jak bardzo paliwozerne sa silniki w waszych miatkach

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

LubMich
Posty: 720
Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

21 mar 2011, 22:16

Ostatnio dość dokładnie sprawdzałem spalanie i ja po mieście (silnik 2.0) ponad 10l/100km nie wyskoczyłem.. trasa do pracy 11km więc taki średnio krótki dystans - całe szczęście bez nadmiernych korków.
masz albo bardzo ciężką nogę albo robisz w mieście coś dziwnego.. na trasie podobnie od rewelacyjnych 6,5 do bardziej standardowych 7-8l/100km
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

24 mar 2011, 17:49

Ja po wymianie lambdy na nową na 40 ltr przejechałem 600 km, predkosc do 110 km/h
trasa a2 na tempomacie, i zwykłe drogi ;-)
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

24 mar 2011, 18:57

A ile przed wymianą paliła?
siechu
Posty: 63
Rejestracja: 14 gru 2008, 11:02
Model: Inny
Wersja: E91
Lokalizacja: Łódź

25 mar 2011, 8:11

pierwszy bak za mną;) trasa Gdańska - Warszawa - Łódź spalanie 8.6 ale nie ukrywam, że trochę testowałem co ona potrafi:)
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

25 mar 2011, 10:14

[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/388458.html]-> TU <-[/URL] moje spalanie ciągle rośnie :) - lambda czeka w szufladzie. Tylko wcześniej musze kupić multimetr do sprawdzenia czy stara naprawdę się poddaje.

Pozdro
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

27 mar 2011, 21:53

moja przed wymiana lambdy palila trasa 10-11 miasto 13 ;-) przez kilka miesiecy ;-) bo myslalem ze tyle musi heheheh
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

19 cze 2011, 11:04

Spalanie w mojej NCFl 2.0 po przejechaniu pierwszych 850 km waha się w granicach 12-12,1 L. Przynajmniej taką średnią pokazuje komputer.

Zrzucam to na docieranie się silnika i innych podzespołów, aczkolwiek jeżdżąc nie przekraczam 3K obrotów.

Obawiam się, że jednak coś jest nie tak, wskazówka paliwomierza opada w oczach, chyba czeka mnie wizyta w ASO. Bak osusza się po ok. 360km.
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

19 cze 2011, 11:46

moja w miescie po zakupie spalila prawie 12l/100km. Po wymianie filtra powietrza pali 9.8 - 10.5/100km wiec nie jest zle moim zdaniem bo jezdze dynamicznie w zakresie 3000-6000obr/min :]
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

19 cze 2011, 12:18

Marcin30 pisze:Spalanie w mojej NCFl 2.0 po przejechaniu pierwszych 850 km waha się w granicach 12-12,1 L. Przynajmniej taką średnią pokazuje komputer.

Zrzucam to na docieranie się silnika i innych podzespołów, aczkolwiek jeżdżąc nie przekraczam 3K obrotów.


nie wiem jak to jest z nowymi silnikami, ale jesli jezdzisz pod 3k rpm to powinno byc jakies 8litrow, no moze nieco wiecej, ale z pewnoscia nie 12

Marcin30 pisze:Bak osusza się po ok. 360km.

:omgomg:
miata lov!
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

19 cze 2011, 13:15

Szczerze nie wiem jak to robicie, że NB/NBfl 1.8 wam tyle palą :mrgreen: . Mój turbolot w cyklu mieszanym (50% miasto, 50% dojazdy po kilka kilometrów do miasta):

Kompletny "emeryt style" (bez doładowania jazda, do 3k rpm): 8.5-9l/100
Jazda normalna (czasem doładowanie, do 4k rpm): 10-11l/100
Jazda bez ograniczeń (doładowanie, latanie do 7k rpm, kiepska mapa doładowania): 14l/100

Wnioski?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

19 cze 2011, 13:20

Zaczynam się bać :onie:

Jutro podjadę do ASO, może coś wykminią.
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

19 cze 2011, 13:43

kurde mi pali 13 przy oszczednej jezdzie :/
mam nadzieje ze to lambda i po wymianie spalanie spadnie do akceptowalnych wartosci przy tej pojemnosci :bang:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

19 cze 2011, 14:24

MiC pisze:kurde mi pali 13 przy oszczednej jezdzie :/
mam nadzieje ze to lambda i po wymianie spalanie spadnie do akceptowalnych wartosci przy tej pojemnosci :bang:


Patrząc po tym, jakie korekty wprowadza przy moich wtryskach obawiam się, że lambda może mieć +/- 0.5l /100km wpływu. Teraz jeżdżę z odpiętą lambdą do 3k rpm i sam dostrajam mapę w tym obszarze do jak najekonomiczniejszego trybu - chociaż ostatnio znowu nogę nosi żeby pociągnąć trochę doładowaniem i na wyższe obroty :kciukdol:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

19 cze 2011, 14:39

kurka a moja 1,8 NBFL w automacie pali 10-11 litrów w mieście i byłem przekonany że to strasznie dużo
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

19 cze 2011, 22:05

[URL=http://www.spritmonitor.de/en/detail/388458.html]-> Moje spalanie <-[/URL]
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
mszczyrek
Posty: 1089
Rejestracja: 31 mar 2008, 15:57
Lokalizacja: Lublin

20 cze 2011, 6:45

Wymieniłem ostatnio lambde profilaktycznie, bede sprawdzal czy ma to wplym na spalanie. Ostatni bak, w tym 80km po lotnisku - 13L/100km - więc na razie redukcji nie widać :mrgreen:
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

20 cze 2011, 8:23

Zadzwoniłem do ASO i wstępnie opisałem problem.

W odpowiedzi usłyszałem: "proszę jeździć na niższych biegach zarówno w mieście jak i w trasie, jak jeździ pan na wysokich biegach i liczba obrotów spada to wtedy auto pali sporo więcej".

That's the spirit :winner:
Spidi
Posty: 662
Rejestracja: 11 cze 2011, 14:18
Lokalizacja: Białystok

20 cze 2011, 14:52

Marcin30 pisze:Zadzwoniłem do ASO i wstępnie opisałem problem.

W odpowiedzi usłyszałem: "proszę jeździć na niższych biegach zarówno w mieście jak i w trasie, jak jeździ pan na wysokich biegach i liczba obrotów spada to wtedy auto pali sporo więcej".

That's the spirit :winner:


Szczerze mówiąc wg. mnie jest zupełnie odwrotnie - gdzie tu logika? :shock:
Niższe biegi(zakładając podobne prędkości) to wyższe obroty silnika i większe spalanie.
Z kolei kiedy obroty spadają(załóżmy jedziesz z określoną prędkościa na danym biegu i odpuszczasz całkowicie gaz...) czyli zaczyna się hamowanie silnika auto pali najmniej - prawie każdy komputer w niemal każdym samochodzie pokazuje wtedy chwilowe spalanie 0L/100km.
Chyba, że tutaj chodzi o dotarcie nowego silnika a ja nie skleiłem - wiadomo, że po jakimś czasie kiedy już się ułoży i spasuje wszystko powinien pracowac sprawniej i "żłopać" mniej...

pzdr
SPIDI
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

20 cze 2011, 15:28

generalnie chyba chodzi im o to, ze jezdzisz caly czas ponizej 1500 rpm i komp podaje wiecej paliwa zeby silnik nie zgasł. ale po pierwsze nie da sie ciagle jezdzic ponizej 1500 rpm bo na zadna gorke nie wjedziesz a vmax to bedzie niecale 60km/h.

poza tym wiemy juz, ze tak nie jezdzisz wiec w ogole nie ma o czym mowic. tylko dalej nie wiadomo czemu tyle pali ;s
miata lov!
Marcin30
Posty: 440
Rejestracja: 03 cze 2011, 9:52
Lokalizacja: Białystok

20 cze 2011, 15:53

No cóż, uzbrajam się w cierpliwość, przy okazji pierwszej wymiany oleju sprawdzę co w trawie piszczy.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

20 cze 2011, 15:59

Do 1.6 NA wstawiamy seryjną 1-przewodową lambdę, czy warto 4-przewodową montować? Różnica w cenie prawie żadna, a może jest to jakiś upgrade?
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

20 cze 2011, 16:30

już się dowiedziałem, że ne warto sobie tym zawracać głowy :P
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

20 cze 2011, 17:55

Sondą czy rodzajem sondy...? Dosyć istotne dla mnie, jutro z samego rana chciałbym kupić nową :???:
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Pawulon
Posty: 1348
Rejestracja: 24 sty 2011, 22:11
Lokalizacja: Pruszcz Gd/3miasto
Kontakt:

20 cze 2011, 21:42

Ja się pochwalę swoim wynikiem :)
Zatankowałem cały bak, przejechałem dokładnie 98 km.
Następnie zajechałem znowu na stacje zatankowałem pod kurek i wyszło mi 7,12 l :winner:
Chyba dobry wynik co? jak sądzicie? :roll:
- Videorejestratory Samochodowe
- Tusze tonery do Drukarek - pawkor@onet.pl

Pozdrawiam, Paweł
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

20 cze 2011, 23:15

Pawulon pisze:Ja się pochwalę swoim wynikiem :)
Zatankowałem cały bak, przejechałem dokładnie 98 km.
Następnie zajechałem znowu na stacje zatankowałem pod kurek i wyszło mi 7,12 l :winner:
Chyba dobry wynik co? jak sądzicie? :roll:


Dobry, ale mało dokładny :wink: Spal cały bak i policz to wtedy będzie można ocenić. Przy 100 kilometrach to każda kropla nalana do baku zmienia Ci obliczaną średnią.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

19 lip 2011, 8:48

Mój ulubiony temat :winner:

Ostatnio zauważyłem, że moja maździna nabija więcej kilometrów względem wskazówki poziomu paliwa niż kiedyś. Zalałem więc do pełna i po wyjeżdżeniu 300 km w Warszawie, małym pałowaniu tu i uwdzie spalanie zmalało względem tego co już jakiś czas temu było :shock:

Zaraz po kupnie 15L / 100 km
po wymianie lambdy i filtrów średnio było 12,6 w mieście
teraz po wymianie filtra paliwa i wtrysków (chociaz o ich sprawności nie jestem przekonany, trzeba będzie wrzucić poznańskie z NB ) 11,5 L / 100

Licze że przy zmianie z felg 17 na 15 i węższych opon to spalanie jeszcze spadnie.
Czy moge liczyc na spadek rzędu nawet 1L ? zobaczymy :)
Paxior
Posty: 181
Rejestracja: 29 mar 2011, 22:59
Lokalizacja: EPAXXXX

19 lip 2011, 11:08

Moja NB 1.6
Miasto (spokojna jazda do 3 tys. obr) - 8.5l/100KM
Miasto (dynamiczna jazda) - 10l/100KM
Trasa (do 120 Km/h) - 6.5l/100KM
Trasa ( do 150 km/h) - 7.5-8l/100KM
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

19 lip 2011, 11:29

Paxior pisze:Moja NB 1.6


moja NB miała podobne spalanie, przy czym w mieście, nawet przy cięższym traktowaniu nie chciała wyskoczyć ponad 9,5l - raz tylko, jakoś w zimie, przekroczyła 10l ale stałem głównie w korkach

NA 1.6 pali więcej, w mieście ok. 9,5l to norma przy normalnej (niespecjalnie dynamicznej) jeździe, w trasie nie schodzi poniżej 7,5l a raczej zbliża się do 8l
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
callum
Posty: 743
Rejestracja: 31 maja 2008, 18:42
Lokalizacja: Warszawa/Kraków

19 lip 2011, 11:30

A ja zwykle spalam 12-13 litrów w mieście, NBFL 1.8, chociaż na początku to było chyba koło 10 :) Myślę o zmianie tej lambdy, jeśli to nie pomoże, to zostaje tylko jedna opcja - mam zbyt ciężką nogę :)
"Race car driving is like sex: all men think they're good at it" - Jay Leno

"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours." - O. Wilde
BORO
Posty: 666
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Wuwua

19 lip 2011, 12:08

Moja NB 1,6 pali:
Trasa - ok 7/100 (czasem mniej jej się zdarzyło nawet)
Miasto - ok 10-11/100 - ale mam taką trasę że akurat auto zdąży się rozgrzać jak zajeżdżam pod pracę, więc nawet diesel mi palił 12/100
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s
ODPOWIEDZ