[połączony] Jakie spalanie w MX-5

jak bardzo paliwozerne sa silniki w waszych miatkach

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

04 cze 2014, 0:15

Lucas Z pisze:Nie zaświeciła się bo w mx-5 nbfl nie swieci się rezerwa, a wynik bardzo dobry


Nie wiem czy to była opcja czy zależy od wersji ale niektóre nbfl'e mają działającą kontrolkę rezerwy.
jacek8
Posty: 135
Rejestracja: 22 paź 2013, 17:33
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

04 cze 2014, 9:52

Jest od rocznika 2003' razem z kontrolka zapięcia pasów
NBFL po raz trzeci
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

04 cze 2014, 10:33

Dokładnie
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

04 cze 2014, 14:18

Produkcje mam listopad 2002, a mam rezerwe jak i kontrole pasow.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 cze 2014, 18:36

rafal87 pisze:Produkcje mam listopad 2002, a mam rezerwe jak i kontrole pasow.

No i bardzo dobrze, powinieneś je mieć. To rocznik modelowy 2003.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
SurfBoy23
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2013, 10:45
Lokalizacja: Wrocław

11 cze 2014, 11:11

nie wiem, jak Wy robicie tak niskie osiągi spalania,
ja moim lansowozem a.k.a. rakietowozem 1990 1.6L jeżdżąc normalnie (bez szaleństw i deptania, a tym bardziej żadnego gonienia od świateł do świateł, a na autostradach nie przekraczając 140km/h, a i tak większość czasu raczej nie przekraczam 120km/h i staram się trzymać (równo) między 90(może 80 czasami) a 120(110)km/h), porą letnią (poprzedni sierpień/wrzesień), większość ze zdjętym dachem - na dwóch bakach zdecydowanie bardziej trasowych z lekką domieszką miejską zrobiłem wynik 8.8L na setkę.
A później jeżdżąc bardziej po mieście niż po tzw trasie i znowu analogicznie normalnie jak wyżej, czy to z dachem czy bez, spalanie na setkę wychodziło mi około 10L na setkę.
Teraz jest lato, już przejeździłem cały bak "w letniej oprawie" bez dachu i po mieście (i znowu normalnie jak wyżej jeżdżąc) i znowu koło 10L na setkę mi wyszło ...

jeśli uważacie, że dużo, to może na coś powinienem zwrócić uwagę w "hardłerze" i być może coś skorygować (?)

co mnie osobiście zastanawia, to ta różnica między wspomnianymi pierwszymi bakami, a kolejnymi nawet teraz, ponownie letnią porą - a zatem w podobnych warunkach.

(acha, auto cały czas w garażu i najrzadziej raz na dwa tygodnie wyprowadzane na spacer, choćby krótki - sami wiecie, jaką zimę mieliśmy, więc miato niejezdny był tej zimy praktycznie może jeden miesiąc)

za ewentualne konstruktywne uwagi/komentarze z góry Bóg zapłać :)
Ostatnio zmieniony 11 cze 2014, 18:35 przez SurfBoy23, łącznie zmieniany 1 raz.
"to do is to be" - Nietzsche
"to be is to do" - Kant
"do be do be do" - Scooby Doo
:)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4588
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

11 cze 2014, 12:26

jak na wersje 115KM to spalanie masz raczej normalne, moze nawet nie za wysokie. 90ka pali mniej a i tak 9/100 w miescie wciaga, na trasie mozna zejsc do 7 ale jadac 90-100. Ty masz dodatkowo krotszy dyfer wiec przy 140 to sie wir w baku robi konkretny

NB czy NBfl ma prawo mniej palic bo silnik ma nowsze i lepsze sterowanie silnikiem
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

11 cze 2014, 12:41

Prawda, chociaż ja ostatnio lecą na Bydgoszcz cały czas autobahnem ~120-140 zrobiłem 7.2l/100. Aż się zdziwilem.
A normalnie 50 miasto, 50 trasa mnie wsysa 10+.
SurfBoy23
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2013, 10:45
Lokalizacja: Wrocław

11 cze 2014, 18:33

ok, mała korekta do tego, co napisałem:
napisałem, że więcej niż 140km/h z niej nie wyciskam (bo i nie ma po co), natomiast lecąc sobie autostradami raczej nie przekraczam 120km/h i staram się trzymać (równo) między 90(może 80 czasami) a 120(110) - między innymi właśnie dlatego, że słyszę, jak silnik się kręci i nawet starałem się dobrać dla niego optymalne obroty pod kątem ekonomiki spalania, żeby zobaczyć, ile spali - i w tych przedziałach km/h zatem się trzymałem i we wspomnianych litrażach spalania lądowałem jak dotąd.
I wyżej opisany tryb jazdy miał miejsce przy wszystkich wspomnianych mierzonych zużytych bakach paliwa.
"to do is to be" - Nietzsche
"to be is to do" - Kant
"do be do be do" - Scooby Doo
:)
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

11 cze 2014, 20:00

Moge dodac moj kolejny raporcik. NBFL seria 1.6
Zalene pod korek - miasto Poznan okolo 50km - trasa do Bydgoszczy - jazda po torze - powrot do Poznania - miasto Poznan okolo 50km.
Razem wyszlo 419km. Spalanie na tym dystansie 8.6 litra/100km.

Pozdr.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

11 cze 2014, 20:13

Oto mój raporcik ;) ( NB 1,8 )

Tor Poznań Track Day - prawie 170 km pod "red line" .
Wynik - ponad 17 litrów / 100 km :winner: , Ciężko obliczyć dokładnie , bo w kalkulacje wpadło 70 km spokojnej dojazdówki ..

Cały bak zniknął na imprezie , wracając musiałem dotankować ... :kciukdol:
Awatar użytkownika
dark_knight
Posty: 501
Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Wwa

12 cze 2014, 8:47

NA 1.8, dynamiczna jazda + korki 13+L średnia :o
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

12 cze 2014, 10:04

h8r pisze:NA 1.8, dynamiczna jazda + korki 13+L średnia :o


Taa niestety u mnie też coś w ten design. Biorąc pod uwagę, że mam długi dyfer i mi przebieg zaniża to już w ogóle kosmosy wychodzą :mrgreen:
SurfBoy23
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2013, 10:45
Lokalizacja: Wrocław

13 cze 2014, 22:03

ree pisze:
h8r pisze:NA 1.8, dynamiczna jazda + korki 13+L średnia :o


Taa niestety u mnie też coś w ten design. Biorąc pod uwagę, że mam długi dyfer i mi przebieg zaniża to już w ogóle kosmosy wychodzą :mrgreen:

A trzeba było nie tuning'ować ;-)
"to do is to be" - Nietzsche
"to be is to do" - Kant
"do be do be do" - Scooby Doo
:)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

13 cze 2014, 22:46

SurfBoy23 pisze:
ree pisze:
h8r pisze:NA 1.8, dynamiczna jazda + korki 13+L średnia :o


Taa niestety u mnie też coś w ten design. Biorąc pod uwagę, że mam długi dyfer i mi przebieg zaniża to już w ogóle kosmosy wychodzą :mrgreen:

A trzeba było nie tuning'ować ;-)

Po pierwsze primo: każdy dyfer jest lepszy niż otwarty dyfer.
Po drugie primo: zdarza mi się polatać po trasie trochę a tu długi dyfer jest pod niemal każdym względem na +, dodatkowo auto z założenia nie ma służyć do sportu/radykalnego upalania/streetracingu itd
Po trzecie primo ultimo: nad autem wisi (bardzo odległe) widmo M(MP)62, a wtedy z tym dyfrem i skrzynią, które są teraz będzie to dla mnie konfiguracja optymalna.
SurfBoy23
Posty: 120
Rejestracja: 13 lut 2013, 10:45
Lokalizacja: Wrocław

13 cze 2014, 23:17

no to super, tylko pogratulować
u mnie również - i również z założenia - auto nie ma służyć do sportu/radykalnego upalania/streetracingu itd
Ma być w jak najlepszym stanie i trzeba o nie dbać, a nie je zajeżdżać.
A inna sprawa, że im wolniej jedziesz, tym dłużej Cię widzą ;-)
( to powinni jak pacierz powtarzać wszyscy pozerzy w bawarach ścigający się od świateł do świateł ;-) )
"to do is to be" - Nietzsche
"to be is to do" - Kant
"do be do be do" - Scooby Doo
:)
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

13 cze 2014, 23:59

ree, A nie pali Ci jednak mniej? Jak masz długi dyfer, który zaniża Ci podawaną prędkość (a tym samym licznik kilometrów) to robisz w rzeczywistości więcej kilometrów niż pokazuje licznik między tankowaniami, czyli palisz mniej niż Ci wychodzi :mrgreen:
Obrazek
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

14 cze 2014, 6:22

fifomaniak pisze:ree, A nie pali Ci jednak mniej? Jak masz długi dyfer, który zaniża Ci podawaną prędkość (a tym samym licznik kilometrów) to robisz w rzeczywistości więcej kilometrów niż pokazuje licznik między tankowaniami, czyli palisz mniej niż Ci wychodzi :mrgreen:

No tak ale jak kiedys policzylem to mi wyszlo 13 czy 15 po miescie, wiec sie przestraszylem i juz nie licze :grin:
marcin3jp
Posty: 104
Rejestracja: 26 cze 2012, 20:47
Lokalizacja: Warszawa

21 cze 2014, 9:17

Mi w NB 1.6 seria tez wychodzilo 13... Przejezdzalem 380 km wg wskaznika ktory chyba jest zepsuty bo ostatnio jak tankowalem pod korek przy ostatniej kresce to weszlo mi tylko 38 litrow. Kupilem baniaczek i tak jezdzilem z nim w bagazniku. Moj wynik to 490 km czyli jest ok :)
Ja tu tylko zaMIATAm

<(")
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4672
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

21 cze 2014, 10:29

Wskaźnik jest ok, tylko jak tankujesz na full to wskazówka wychodzi poza skalę, a jak wypalisz paliwo to wskazówka też obniża się poza ostatnią kreskę, aż do literki E. Jak wskazówka jest na ostatniej kresce to w baku masz jeszcze sporo litrów paliwa.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

21 cze 2014, 11:26

W NB/fl paliwo kończy się na ament kiedy wskazówka dojdzie do środkowej poziomej kreski literki E 8-)
Rules are made to be broken
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

21 cze 2014, 11:46

Obliczanie spalania po kreskach nie ma sensu, jedyny sensowny sposób to tankowanie pod korek po xxx kilometrach.
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

21 cze 2014, 11:46

Jaką pojemności ma bak w nbfl?
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

21 cze 2014, 11:56

Hantkus pisze:W NB/fl paliwo kończy się na ament kiedy wskazówka dojdzie do środkowej poziomej kreski literki E 8-)

to ciekawe bo jak mialem na srodkowej to weszlo prawie 47 litrow ;)

Yogi pisze:Jaką pojemności ma bak w nbfl?

50 litrow
Obrazek
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

21 cze 2014, 12:00

wojteks pisze:Obliczanie spalania po kreskach nie ma sensu, jedyny sensowny sposób to tankowanie pod korek po xxx kilometrach.


To jedyny sensowny sposób ale jeśli ma być naprawdę dokładnie, to ilość kilometrów na budziku musi być skorygowana o gps(sam licznik nawet na seryjnej gumie ma odchylenie a co dopiero kiedy wsadzamy różne koła/opony). U mnie na 195/50/15 licznikowe 90 mil to realne 84 8-)

EDIT: R.E.D ja też raz nalałem 50 litrów. Natomiast od 1 odbicia pistoletu do samego końca czyli że paliwo prawie się wylewa wchodzi spokojnie 3-4 litry.
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

21 cze 2014, 12:13

Hantkus pisze:To jedyny sensowny sposób ale jeśli ma być naprawdę dokładnie, to ilość kilometrów na budziku musi być skorygowana o gps

Witaj witaj. Tak tylko wtrącę by wzbudzić może chwilę zastanowienia - korzystamy z GPS-ów wykorzystujących satelity USA... A jak wujek "Sam" wprowadza umyślny stały błąd (ok. 200 - 500 m) to i GPS przy 400 - 500 km może wykazać błędy.... :lol: :twisted: Ot taka mała ciekawostka i wybaczcie lekki OT ale powstrzymać się już nie mogłem....

A tak pół serio pół żartem - to by wiedzieć konkretnie ile autko spala należałoby wykonać iście laboratoryjne pomiary z iście zaciekłym trzymaniem się warunków np. tankowania.....
1. To samo miejsce tankowania najlepiej grawitacyjnego by właśnie nie było tego odbicia gdyż przy różnym ciśnieniu i powietrza i pompy pompującej paliwo pierwszy raz odbije.
2. Ta sama temperatura otoczenia i paliwa (np. wszystko wykonane w hangarze) ;) i pewnie jeszcze kilka warunków trza by spełnić i prawda jest jedna smutna - zawsze "wszystko" spalimy co wlejemy :ryjezesmiechu:
Ostatnio zmieniony 21 cze 2014, 12:22 przez Peecer, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2364
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

21 cze 2014, 12:14

z doswiadczenia z roverkiem na rope zazwyczaj tankuje do pierwszego odbicia bo pozniej wszystko bylo tluste :P
nie zmienia faktu, ze przy srodkowej kresce nadal normalnie jechalem ;)
Obrazek
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

21 cze 2014, 12:23

R.E.D. pisze:z doswiadczenia z roverkiem na rope zazwyczaj tankuje do pierwszego odbicia bo pozniej wszystko bylo tluste :P
nie zmienia faktu, ze przy srodkowej kresce nadal normalnie jechalem ;)


Pytanie jak długo jeszcze byś tak ujechał ;)
Mnie się w ten sposób nie skończyło paliwo bo dopuściłem do takiej sytuacji tylko dwa razy a i tak miałem mocno podniesione tętno 8-)
Co do gps'u zgoda, tutaj masz duuużo większą wiedzę Peecer natomiast nadal jest to dla mnie obecnie najdokładniejszy sposób pomiaru
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Peecer
Donator
Donator
Posty: 2641
Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
Model: ND
Wersja: 100th Anniversary
Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń

21 cze 2014, 12:27

Hantkus pisze:Co do gps'u zgoda, tutaj masz duuużo większą wiedzę Peecer natomiast nadal jest to dla mnie obecnie najdokładniejszy sposób pomiaru

Nie ukrywam, że dla mnie też. Nie raz już mi tyłek uratował w trudniejszych warunkach.... I wcale nie przeszkadzała mi myśl błędu 200 - 500 m .... :ryjezesmiechu:
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

21 cze 2014, 12:41

Peecer pisze:
Hantkus pisze:Co do gps'u zgoda, tutaj masz duuużo większą wiedzę Peecer natomiast nadal jest to dla mnie obecnie najdokładniejszy sposób pomiaru

Nie ukrywam, że dla mnie też. Nie raz już mi tyłek uratował w trudniejszych warunkach.... I wcale nie przeszkadzała mi myśl błędu 200 - 500 m .... :ryjezesmiechu:


No w powietrzu nie, na naszej krajówce wręcz przeciwnie ;)
Rules are made to be broken
ODPOWIEDZ