[połączony] Jakie spalanie w MX-5

jak bardzo paliwozerne sa silniki w waszych miatkach

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

02 paź 2013, 21:00

Moje najniższe spalanie ever.... trasa spokojna Kraków - Poznań, prędkość w okolicach 100 km/h.
7,1 :shock:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

03 paź 2013, 16:10

Ja pobiłem rekord.
8,8l lpg ale średnia prędkość na całej trasie wyszła jakieś 60-70km/h. Raczej za tirami jazda. Jak nie za tirami to bez przekraczania 120.

Normalnie tą trasę robię przy ~11/100. Na ekspresówkach 110-120, na autostradzie 140. (Łódź-Częstochowa)

Generalnie nie widzę sensu ograniczać się dla 5zł/100km...
piterson
Posty: 106
Rejestracja: 04 lut 2010, 22:01
Lokalizacja: Kraków

08 paź 2013, 21:11

To i mój raport po 50 tys km.

NBFl 1.8, użytkowany 365 dni w roku.

Minimalne 8.1
Maksymalne ok 11.5
Zazwyczaj bywało 9-10, zależy czy większość w mieście czy w trasie (choć przy prędkościach autostradowych bliżej 10).
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

08 paź 2013, 23:11

A ja zamknąłem kolejny zbiornik, tym razem tylko dynamicznie po mieście i wyszło mi 10,2 l / 100 km, w porównaniu do 9l/100km przy emeryckiej jeździe - nie opłaca się :grin: :grin: :grin:
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

15 paź 2013, 14:11

A u mnie kolejny zbiornik poszedł tym razem sama trasa wawa - kazimierz - radom - wawa
jazda niestety topup średnio ok. 110-120 kmh momentami i 160 ale także i 70 wyszło.... 7,9l/100km
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

18 paź 2013, 22:59

Miałem okazję porównać ostatnio dwie trasy "pół na pół":
1. połowa w mieście, połowa w trasie z pedałem w podłodze = 10,1l/100km
2. połowa w trasie bardzo spokojnie, połowa w mieście = 9,1l/100km

Wniosek jest taki, że nie ma się co szarpać na ekodrajwing, bo różnica niewielka :twisted:
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

18 paź 2013, 23:27

pacjent 1,8 nbfl pali dokładnie tyle ile wleję do baku ani mniej ani więcej nie wiem czy mam zepsuty silnik czy co ale tak ma od początku wcześniej jak miałem 1,6 tam było podobnie też paliło dokładnie to co było w baku ...naprawdę moi mili czy coś wynika z pisania ile komu pali? po za tym oczywiście że jednemu pali mniej a drugiemu pali więcej jeden jest z łodzi a drugi z wawy a trzeci z wro jeden ma 5 km do roboty a drugi 15 jeden ma garaż a 2 na polu a trzeci ma 17 a 2 ma 15 fele a 5 ma klimę a 8 ma w bagażniku 100kg gratów a jeden leje na orlenie a drugi na BP ;-)
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
irekkurczak
Posty: 194
Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
Model: NC FL
Lokalizacja: Elbląg

19 paź 2013, 8:41

Ile by kto gratów nie woził i gdzie nie tankował madzia nie powinna przepalić 13 l. /100 km. A moja w takim stosunku ostatni bak przepaliła. :roll:
Widzę, że kolejny bak będzie tak samo.
Pomysły ?
Hades
Posty: 159
Rejestracja: 18 lis 2011, 21:32
Model: NB FL
Wersja: Hades
Lokalizacja: Warszawa

19 paź 2013, 9:19

U mnie 1.8 ze zmiennymi fazami, z pustym prawie bagażnikiem, ale z moją masą zamiast, w Wawie, na krótkich dystansach, większość top down, fele 16, gumy 205, ciężka noga, stałe korki, klima, garażowany pod chmurką, zmiany biegów często na odcince, bo się spieszyłem, tankowany pod korek na Orlenie, temperatury tylko trochę poniżej zera (jazdy tylko wczesnym świtem i późnym wieczorem) i w takich warunkach też doszedł do prawie 13l/100km.

To teraz możecie to sobie odnieść do Waszego spalania :-)

A na trasie z Wawy do Radomia top down i delikatnie, bez przekraczania 110 km/h z pełnym bagażnikiem spalił 7l/100km.......
Andrzej
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 paź 2013, 10:56

arturo_tiburon pisze:pacjent 1,8 nbfl pali dokładnie tyle ile wleję do baku ani mniej ani więcej

ciekawe. moje wszystkie też tyle paliły. chyba jakieś zryte złomy mamy :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

19 paź 2013, 11:01

Hades pisze:na krótkich dystansach
+
Hades pisze:zmiany biegów często na odcince


To fajnie ma ten silnik :kciukdol: To, że wskazówka temperatury cieczy chłodzącej doszła do normalnego poziomu, to nie znaczy, że olej silnikowy jest rozgrzany :neutral:
Obrazek
Marcinos
Posty: 317
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

19 paź 2013, 13:04

irekkurczak pisze:Ile by kto gratów nie woził i gdzie nie tankował madzia nie powinna przepalić 13 l. /100 km. A moja w takim stosunku ostatni bak przepaliła. :roll:
Widzę, że kolejny bak będzie tak samo.
Pomysły ?


U mnie ewidentnie odkąd zrobiło sie zimno i zacząłem grzać w samochodzie to zaczęła więcej palić.
Hades
Posty: 159
Rejestracja: 18 lis 2011, 21:32
Model: NB FL
Wersja: Hades
Lokalizacja: Warszawa

19 paź 2013, 13:49

fifomaniak pisze:Hades napisał/a:
na krótkich dystansach
+
Hades napisał/a:
zmiany biegów często na odcince


To fajnie ma ten silnik :kciukdol: To, że wskazówka temperatury cieczy chłodzącej doszła do normalnego poziomu, to nie znaczy, że olej silnikowy jest rozgrzany :neutral:


He, he, to ja wiem, dzięki za troskę, naprawdę, napisałem tak, bo chciałem uzmysłowić ludziom, że wszystko wpływa na zużycie i pozornie duperela dokłada pół litra na setkę, a potem jak się duperele zsumują, to wychodzi szok ze spalaniem. zdziwienie i płacz i szukanie nie wiadomo czego. Nie dopisałem tylko stojących zacisków, ocierającego ręcznego, za małego ciśnienia w oponach (nagminne!) i wystającego łokcia :-)
Andrzej
Mały Książe
Posty: 2983
Rejestracja: 14 maja 2011, 15:02
Lokalizacja: Planeta B-612

19 paź 2013, 13:53

U mnie ewidentnie odkąd zrobiło sie zimno i zacząłem grzać w samochodzie to zaczęła więcej palić.

błagam Cię... przecież pobór mocy potrzebny do ogrzewania jest tak znikomy jak różnica w spalaniu przy jeździe z włączonymi światłami... klima, ok używasz kompresora, on zużywa jakieś marne pół litra więcej, ale ogrzewanie? proszę Cię... :kciuk:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 paź 2013, 14:29

Marcinos pisze:U mnie ewidentnie odkąd zrobiło sie zimno i zacząłem grzać w samochodzie to zaczęła więcej palić.

To ewentualnie od niedogrzanego silnika i jazdy po mieście, a nie od ogrzewania :mrgreen: Silnikowi naprawdę jest wszystko jedno czy straty cieplne wyrzuci chłodnicą w atmosferę czy do kabiny ogrzewaniem :mrgreen: I tak to gdzieś musi wyemitować

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

19 paź 2013, 18:19

arturo_tiburon pisze:naprawdę moi mili czy coś wynika z pisania ile komu pali?

mniej więcej tyle samo ile z pisania, jaką z prędkością dało się dany egzemplarz pogonić, jaką przewagę na starcie spod świateł dają lżejsze felgi, jak bardzo się świeci samochód po woskowaniu/myciu/pucowaniu

przy takim podejściu w ogóle większość poruszanych tu tematów jest zupełnie bez sensu ;)
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
irekkurczak
Posty: 194
Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
Model: NC FL
Lokalizacja: Elbląg

20 paź 2013, 10:22

artur pisze:
arturo_tiburon pisze:naprawdę moi mili czy coś wynika z pisania ile komu pali?

mniej więcej tyle samo ile z pisania, jaką z prędkością dało się dany egzemplarz pogonić, jaką przewagę na starcie spod świateł dają lżejsze felgi, jak bardzo się świeci samochód po woskowaniu/myciu/pucowaniu

przy takim podejściu w ogóle większość poruszanych tu tematów jest zupełnie bez sensu ;)


Racja !

Przy niezmienionym trybie jazdy. Skok spalania z 9 do 13 nie może być czymś normalnym. Okaże się przy kolejnym przepalonym zbiorniku. Może kosmici lecieli na rezerwie i mi podebrali.

A jeżeli komuś temat nie pasuje może go swobodnie ominąć. Myślę, że jakoś sobie poradzimy bez celnych uwag coniektórych. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

21 paź 2013, 7:13

U mnie 1.6 nbfl trasa Łódź-Szczyrk i trochę to mieście w ten weekend przy spokojnej jeździe 110-120 km/h spalił 6,8 l/100 km
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1699
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

22 paź 2013, 11:40

No to i ja powiem ile spalił mój Morfi. Otóż w czasie wakacji zrobiłem 2679 spalając 191,38L PB95. Z prostego rachunku wychodzi, że auto spaliło mi 7,14L/100km. Podany przebieg obejmuje wyjazd na XX-lecie klubu, jazdę po Bieszczadach i powrót do Wrocławia.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
Lobo
Posty: 53
Rejestracja: 18 sie 2012, 16:59
Lokalizacja: Wawa

29 paź 2013, 17:43

szlak trafi warszawe
krótkie dystanse mieszkanie - praca
zmiana przy 3k obrotów
silnik 1.6
spalanie 10,4
Some tough motherfuckers always try to skate up hill…
I’m one of them.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

29 paź 2013, 18:16

Ja bym powiedział że mało i nie ma nawet co narzekać.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

29 paź 2013, 20:16

Mało niemało... Ja bym powiedział, że standard. Jeżdżę podobnie, krótkie odcinki po Poznaniu w korkach. I też 10-11litrów. Z obserwacji wnioskuję, że to taka norma.
Awatar użytkownika
PRYMUS_BMW
Donator
Donator
Posty: 877
Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: WPR

29 paź 2013, 20:29

Lobo pisze:szlak trafi warszawe
krótkie dystanse mieszkanie - praca
zmiana przy 3k obrotów
silnik 1.6
spalanie 10,4


ja bym powiedział że sporo ale to taki gadanie...
ja zamknąłem kolejny zbiornik tylko jazda po mieście ale bez oporów tj miejscami do 5k-6k i przy 1,8 wyszło 10,3 l / 100km
przestaje już mierzyć...
pozdrawiam
Prymus

historia PRYMUSKI --> viewtopic.php?f=22&t=12115
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

29 paź 2013, 20:42

Mówiłem, że jest miasto i miasto :razz: Jak ktoś jeździ tak jak ja (5km - stop na parę godzin - 5km z powrotem i te 5 km jadę jakieś 15-20 minut), to spalanie 10-11 to jest norma. Jak ktoś jedzie 15 km to zobacz, o ile bardziej silnik się rozgrzewa = mniej pali.
Obrazek
Sebastian-R
Posty: 57
Rejestracja: 11 gru 2011, 18:23
Lokalizacja: Wrocław

30 paź 2013, 7:58

Uzupełniając statystykę spalania:

NB 1,8 seria, 99 % miasto, odcinki po 12 km/40 min z czego połowa to korki (Wrocław), jak da się jechać to noga ciężka ;)
Średnie spalanie: 10,47 l/100 km - dane z ostatnich 5 000 km.
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

30 paź 2013, 11:48

dorzucę swoje 3 grosze.

Powrót z Sudetów przez jakieś dziury pod Piotrkowem (BORO pozdrów swoją nawigację) - ponad 400km, na jednym baku i jeszcze cała rezerwa została, więc z 33-35l spalone. Daje jakieś 8,5l/100

Warszawa-Kazimierz-cośtam w okolicy-Warszawa, ostro ciśnięte (przy Garwolinie szybciej na piątce top down iść nie chciała) - mniej więcej ten sam dystans, odrobinę większe spalanie w okolicach 9,5-10/100.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

30 paź 2013, 11:52

Kim Son San, zapomniałeś o Tokaju, gdzie pobiliśmy rekord spalania! :mrgreen:

mieliśmy 6,xx l/km? :mrgreen:
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2017
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

30 paź 2013, 12:00

tam jakiś błąd pomiaru musiał się pojawić albo nie wiem co. albo Ortalion na prowadzeniu, który lepiej ogranicza prędkość i spalanie, niż sam Rostowski w każdej wsi :mrgreen: .
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

20 lis 2013, 19:46

no i po pierwszym wypalonym zbiorniku jest wynik 9.5 l/100km
a mogłem jakiegoś tedeika co by palił 4.5 l ropy za tą kasę kupić :wink: :mrgreen: :poklony:
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

23 lis 2013, 18:27

piotr-gka pisze:no i po pierwszym wypalonym zbiorniku jest wynik 9.5 l/100km
a mogłem jakiegoś tedeika co by palił 4.5 l ropy za tą kasę kupić :wink: :mrgreen: :poklony:


Piona! też wypaliłem pierwszy zbiornik po zakupie wynik dokładnie 9,6L :winner: Przy jeździe jaką uskuteczniałem spodziewałem się 12+ L/100km :winner:
ODPOWIEDZ