Strona 4 z 456

Różnica pomiędzy 1.8 a 2.0

: 06 paź 2009, 22:24
autor: gunio
Witam,

przepraszam jeśli temat był ale nie znalazłem.
Jakie są za i przeciw tym silnikom (oczywiście chodzi mi o nowe silniki), relacja do ceny, zużycie paliwa etc.

Dlaczego w niektórych krajach oferowano 1.8 i 2.0 a w niektórych tylko 2.0?

uszczelka drzwi/szyby NA

: 07 paź 2009, 11:23
autor: yooziu
Witam!

Mam takie pytanie, czy uszczelka - ta ktora leci wokol trojkatnej szyby i w sumie chyba calych drzwi bedzie pasowac z NB do NA? drzwi maja niby podobny ksztalt, ale ciezko mi ocenic nie majac jednej i drugiej uszczelki w rece. Ktos wie cos na ten temat? czy mozna je stosowac zamiennie?

Ewentualnie czy ktos wie gdzie mozna dostac albo ktos ma na sprzedaz taka uszczelke do NA, chodzi o prawe drzwi, u mnie niestety jest zerwana na samej gorze trojkata, i kawalka brakuje.

Pozdrawiam

: 07 paź 2009, 15:24
autor: Fiveopac
Przensze do dzialu technicznego i poprawiam temat :cool:

Problem z nawiewem

: 08 paź 2009, 17:44
autor: Shirer
Witajcie

Borykam się z jakimś przepięciem na kablach od nawiewu i nie bardzo mogę sobie z tym poradzić. Może ktoś się spotkał z podobnym przypadkiem i mógłby mi pomóc rozwiązać ten problem?!

Problem polega na tym, że podczas włączenia biegu 3 lub 4 nawiewu przepala za każdym razem bezpiecznik od wycieraczek. Przy czym nawiew działa bez najmniejszego problemu cały czas na każdym biegu – jedynie jak załącze 3 bądź 4 przestają działać wycieraczki.
Próbowałem znaleźć źródło przepięcia ale, że nie jestem elektrykiem to nie bardzo mogę sobie z tym poradzić.
Będę wdzięczny za każdą poradę bądź wskazówkę - może uda mi się rozwiązać problem bez elektryka :)

Pozdrawiam
Shirer

Korek spustu oleju.

: 26 lis 2009, 0:28
autor: irakleo
Może ktoś dysponuje zapasowym korkiem spustu oleju z miski ? Potrzebny mi rozmiar gwintu i nie uśmiecha mi się spuszczanie oleju z silnika żeby sprawdzić taki drobiazg.

: 02 gru 2009, 20:49
autor: irakleo
Pilnie potrzebuję danych na temat rozmiaru gwintu korka spustu oleju w NA :!: :!: :!:
Ma ktoś może stary silnik w którym tkwi taki kawałek metalu :?: :?: :?:

: 07 gru 2009, 3:18
autor: leDiable
Ja chyba ślepy jestem ale przeoczyłem ten temat i dopiero teraz go zauważyłem :oops: Po wynikach widzę jednak że nie tylko ja. Jeżeli MMP jest zainteresowana to można by powtórzyć ankietę, przy czym proponowałbym rozesłanie info o niej poprzez PW do wszystkich zarejestrownych użytkowników. Na pewno zwiększy to frekwencje ankietowanych.

: 07 gru 2009, 8:33
autor: Lukasz
MMP informacje z ankiety wystarczyly :-)

Nb '03 Sprzęgło łapie przy końcu

: 09 gru 2009, 19:41
autor: Janio
witam, od dzisiaj jestem posiadaczem Mx-5, rocznik 2003, mam pytanie co będzie powodem, że sprzęgło łapie przy samym końcu ?

pozdrawiam

P.S. Szukałem tego tematu niestety nic podobnego nie było ; )

: 09 gru 2009, 19:43
autor: irakleo
Użyj opcji "szukaj"...temat wałkowany wielokrotnie :wink:

: 09 gru 2009, 19:50
autor: Janio
używałem wpisałem "sprzęgło" w tym dziale jest tylko parę tematów troszkę poczytałem, może gdzieś przeoczyłem :) mógłby ktoś podsunąć wątek ?

: 09 gru 2009, 20:06
autor: kris
Janio pisze:używałem wpisałem "sprzęgło" w tym dziale jest tylko parę tematów troszkę poczytałem, może gdzieś przeoczyłem :) mógłby ktoś podsunąć wątek ?


Według mnie może oznaczać to koniec sprzęgła. A zaobserwowałeś może czy się nie ślizga - chyba najłatwie sprawdza się to przy przyspieszaniu na wysokim biegu z niskich obrotów(wciskając gaz do oporu). Napisz jeszcze czy jest twardy pedał sprzęgła. pzdr

: 09 gru 2009, 20:09
autor: majkel
Janio pisze:mógłby ktoś podsunąć wątek ?

niestety na przykład tu --> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=51444&highlight=#51444
poszukaj też wątków o wysprzęglikach i płynie w układzie hydraulicznym sprzęga.

Po
eM

niechciana:) blokada skrzyni biegow

: 12 gru 2009, 23:45
autor: Hubert Radecki
witam
chcialem sie poradzic, dzis gdy odpalilem Miecie stwierdzilem ze biegi opornie chodza, mroz zlapal wiec wydawalo sie to logiczne, niestety kiedy ruszylem, po 2 min jazdy przy probie ruszenia ze swiatel, okazalo sie ze drazek jest jak zamurowany, nie chcial wejsc zaden bieg pomimo wielkorotnego wciskania i puszczania sprzegla, gdy dopchalem Miecie pod dom i posiedzialem tak ze 2 min kombinujac co tu zrobic, skrzynia znowu zaczela dzialac.
Czy to jest zwiastun smierci sprzegla?

pozdrawiam
HR

: 13 gru 2009, 0:15
autor: dmk
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=3268

Min max na miarce oleju

: 01 kwie 2010, 8:16
autor: transporterdriver
Mam pytanie ile jest oleju pomiędzy wartością min. i max. na bagnecie :mrgreen: w mazdzie mx5 NA

: 01 kwie 2010, 9:21
autor: grzes
0.7-0.8l

: 01 kwie 2010, 22:17
autor: Jaro
na miarce podają 0,8L :razz:

Silnik 1.6 a 1.8 w NB

: 13 kwie 2010, 21:01
autor: Tomai
Pytanie : Jedną z różnic wizualnych silnika 1.6 i 1.8 w NA są wypukłe litery MAZDA DOHC na pokrywie zaworów. Wypukłe w 1.8 , wklęsłe w 1.6 . A jak to jest w NB ? Zobaczyłem takie zdjęcie mazdy tedek'a który przedstawia swój silnik jako 1.8 a ma wklęsłe litery.

A więc jak to jest ??

: 13 kwie 2010, 21:59
autor: Wroniasty
U mnie są wklęsłe litery na deklu zaworów - 1.8 NB 99'

: 14 kwie 2010, 0:05
autor: majkel
Tomai pisze:Zobaczyłem takie zdjęcie mazdy tedek'a który przedstawia swój silnik jako 1.8

Znaczy podejrzewasz że Tedek ma silnik 1.6 i o tym nie wie ? :mrgreen: Spoko, to jest niezaprzeczalnie 1.8, nie po deklu zaworów można je jednoznacznie poznać :mrgreen: notabene w NB/NBfl napis jest wklęsły.

Po
eM

: 14 kwie 2010, 0:06
autor: dmk
Wklęsłe, zresztą widać od razu, że to 1.8 po większym kolektorze ssącym ;)

: 14 kwie 2010, 0:10
autor: majkel
dmk pisze:po większym kolektorze ssącym

i aktuatorze VICS, czujniku położenia wałka, cewce zapłonowej tak z grubsza :wink:

Po
eM

: 14 kwie 2010, 8:01
autor: tedek
Ile ciekawych nowych rzeczy się dowiedziałem :mrgreen:

: 14 kwie 2010, 14:25
autor: Tomai
majkel_c pisze:Znaczy podejrzewasz że Tedek ma silnik 1.6 i o tym nie wie


majkel szukasz sensacji ? :mrgreen: Nic nie podejrzewam, pytam tylko.

Mx5 parts co uk

: 17 kwie 2010, 13:39
autor: mikołaj
czy ktoś montował ten zestaw uszczelek z tej stronki

http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/522

i zestaw rozrządu

http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/216

oraz pompa wody - ta jest mazdy i jest zaledwie kilka funtow

http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/777

Głównie chodzi mi czy ktos montował te zestawy i czy jest zadowolony, widziałem w kilku tematach ta strone i chciałem się dowiedziec czy jesteście zadowoleni z jakości tego co sprzedają.

: 17 kwie 2010, 15:45
autor: sebna
Też jestem ciekawy odpowiedzi na te pytania bo sam będę niedługo zamawiał zestaw paska i pompę wodna. Uszczelki sobie odpuszczę.

: 17 kwie 2010, 16:32
autor: przemasi
Na pewno, jeśli chodzi o uszczelkę pokrywy zaworów, to musi być oryginalna i żadne dywagacje nie są potrzebne. Sam to przerabiałem na nieoryginalnej. Co do rzeczy "Genuine Mazda", to oczywiście jak najbardziej tak. A o zestawie samego rozrządu trudno coś powiedzieć, bo tam jest tylko sucha informacja "parts from top manufacturers", więc mogą to być rożni producenci. Generalnie, jeśli ten pasek nawet by się zerwał, to nic się emiksowi nie stanie - to silnik bezkolizyjny.

sebna pisze:Uszczelki sobie odpuszczę.


Pokrywy zaworów i tak będziesz potrzebować nową.

: 17 kwie 2010, 17:34
autor: sebna
przemasi pisze:Pokrywy zaworów i tak będziesz potrzebować nową.


A to nie jest ta uszczelka, która jest częścią zestawu paska rozrządu ? (cover gasket - widoczna na zdjęciu zestawu - taka duża?)

Dzięki

: 17 kwie 2010, 18:00
autor: przemasi
no jest :smile: Źle Cię zrozumiałem najwyraźniej...myślałem, że w ogóle nie chcesz jej zmieniać.