Strona 287 z 456

Re: Czaterja działu technicznego

: 13 paź 2016, 12:32
autor: wojteks
Spryskać dach preparatem http://allegro.pl/benek-akyszek-odstras ... 43743.html upewniając się wcześniej że go nie odbarwi czy coś albo elektroniczny odstraszacz w tym stylu http://allegro.pl/profesjonalny-odstras ... 49678.html

Re: Czaterja działu technicznego

: 13 paź 2016, 13:42
autor: Bardock
Temat wałkowany ale bez konkretnej odpowiedzi.
Jakie parametry gwintu drążka kierowniczego będą dla Miaty z 1993 r. ? Wersja ze wspomaganien. Od szukania zgłupiałem.
Polecacie jakąś ko kretną firme?

Re: Czaterja działu technicznego

: 13 paź 2016, 13:46
autor: rrutek
U mnie w 92r był gwint drobny, z mojego wątku:
Dla potomności: do przedliftowej NA (92r) ze wspomaganiem pasują:
drążki BLUEPRINT ADM58732
końcówki kierownicze LEMFORDER 34665
Niestety okazało się, że nowe osłony drążków ("JAPAN OEM" wg Carspeedu) nie pasują. O ile lewą da radę naciągnąć poświęcając na to trochę czasu, to prawej się nie da. Musiałem ją naciąć. Jak na razie nie spadła, ale na szafce na montaż czekają nowe uniwersalne osłony, które dodatkowo faktycznie są elastyczne, a nie twarde jak plastik jak zamienniki "JAPAN OEM".

Po numerach części znajdziesz jeszcze drążki FEBI BILSTEIN, ale nie ma sensu dopłacać, bo w środku jest i tak BLUE PRINT. ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 13 paź 2016, 15:08
autor: mutra
luki_92_92 pisze:Spoko luz wiem jak to brzmi, sam się z tego śmieję mimo wyleżanego dachu :lol: Jak macie jakieś pomysły to dawać śmiało, będę próbować :bang:


pomysł z taśmą dwustronną jest bardzo dobry :kciuk: Akyszek możesz sobie darować - nie działa. Możesz tez wypożyczyć pułapke samołowną i odłowić kocieła ( a następnie przesiedlić dajmy na to do Gdyni :mrgreen: )

Re: Czaterja działu technicznego

: 13 paź 2016, 18:12
autor: Samba88
Hantkus tak właśnie zrobiłem, jak napisałeś. Co się będę rozwodzić. Masz rację. Dzięki wielkie. Pozdrawiam.

Re: Czaterja działu technicznego

: 13 paź 2016, 18:51
autor: luki_92_92
Ok, to w takim razie będę próbował z taśmą.

Powiedzcie mi jeszcze, gdzie mogę szukać przyczyn nie działania świateł awaryjnych, jeśli bezpiecznik jest sprawny (wymieniłem na wszelki wypadek) i przycisk też (kupiłem drugi i dalej nie działają)? Zbliża mi się przegląd i muszę to zrobić a już nie wiem gdzie i czego szukać :/ Przestały działać po tym jak w nerwach mimo włączonych awaryjnych włączyłem kierunkowskaz. Kierunki chodzą, awaryjne nie, aczkolwiek przycisk świeci i jeśli go wcisnę to kierunki wtedy nie działają, czyli poniekąd coś jest w układzie sprawne ale awaryjne nie działają :oops:

W sumie już o to pytałem i właśnie sugerowaliście włącznik, ale dziś wymieniłem i zero rezultatu tylko trzy dyszki w plecy :bang:

Re: Czaterja działu technicznego

: 14 paź 2016, 14:46
autor: misiekrk
Siema,
Czy ktoś na forum ma dla kontrastu pomalowaną obramówkę szyby na czarno przy np czerwonym nadwoziu jak moje? Chciałbym zrobić ją w czarnym połysku ( na wzór mx5 ND ) razem z tylną blenda rejestracji. Jakby ktoś mógł pomóc zdjęciami szczególnie miejsca łączenia maski, blotnika i ramki szyby, abym mógł określić z lakiernikiem gdzie najlepiej zacząć odcięcie czarnego aby to miało sens i dobrze wyglądało.

Re: Czaterja działu technicznego

: 14 paź 2016, 15:12
autor: DEXTER
Igor (rogI) ma czerwoną NBFL z ramą czarną.
Ale jakąś NA czerwoną też kojarzę ino nie pamiętam kto ją ma :P Bukos?

Pozdr.
DEX

Re: Czaterja działu technicznego

: 14 paź 2016, 15:21
autor: emixfajf
DEXTER pisze:Igor (rogI) ma czerwoną NBFL z ramą czarną.
Ale jakąś NA czerwoną też kojarzę ino nie pamiętam kto ją ma :P Bukos?

Pozdr.
DEX


Może :Tycjan:

Re: Czaterja działu technicznego

: 14 paź 2016, 15:39
autor: misiekrk
Dzięki. W zasadzie nie musi byc czerwona ale z takim kontrastujacym rozwiazaniem. Waham sie czy przy lakierowaniu calej lakierowac to na czarno czy calosc na czerwono a później okleic ;)

Re: Czaterja działu technicznego

: 14 paź 2016, 15:48
autor: tomasz01

Re: Czaterja działu technicznego

: 16 paź 2016, 18:12
autor: Galazka
Panowie i Panie wie ktoś może czy cieżko zciagnąc kolektor wydechowy z nb 1.6 ? Troche puszcza dymek i by sie przydało wymienic uszczelke :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 16 paź 2016, 20:56
autor: majkel
Galazka pisze:Panowie i Panie wie ktoś może czy cieżko zciagnąc kolektor wydechowy z nb 1.6 ? Troche puszcza dymek i by sie przydało wymienic uszczelke :)

Nie. Namaczasz szpilki penetratorem, odkręcasz downpipe i kolektor od głowicy i po sprawie.

Po
eM

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 paź 2016, 14:28
autor: luki_92_92
Naprawiłem wreszcie moje nieszczęsne awaryjne, więc dla potomnych:

Po włączeniu awaryjnych i kierunkowskazu przestały działać awaryjne. Wymiana bezpiecznika hazard oraz przycisku awaryjnych nic nie dała. Okazało się, że pod maską bezpiecznik BTN1 lub BTN2 był przepalony, po wymianie awaryjne działają jak należy :)

Za to mam dwa kolejne pytanie: od czego jest bezpiecznik st sig w kabinie, i dlaczego go nie mam? :D

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 paź 2016, 15:28
autor: mutra
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=64990quote="luki_92_92"]Naprawiłem wreszcie moje nieszczęsne awaryjne, więc dla potomnych:

Po włączeniu awaryjnych i kierunkowskazu przestały działać awaryjne. Wymiana bezpiecznika hazard oraz przycisku awaryjnych nic nie dała. Okazało się, że pod maską bezpiecznik BTN1 lub BTN2 był przepalony, po wymianie awaryjne działają jak należy :)

Za to mam dwa kolejne pytanie: od czego jest bezpiecznik st sig w kabinie, i dlaczego go nie mam? :D[/quote]


http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=64990

wyglada na to ze to dodatkowe zabezpieczenie przy rozruchu.?

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 paź 2016, 16:36
autor: luki_92_92
Niestety aż tak dobrze nie rozumiem po angielsku, i muszę wierzyć Ci na słowo :) to w takim razie dlacsego go nie mam? Powinienem go uzupełnić?

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 paź 2016, 17:28
autor: kustef
Możesz tam wsadzić bezpiecznik 10A, ktoś w linku podesłanym przez mutra tak zrobił i nie zauważył różnicy...

Re: Czaterja działu technicznego

: 17 paź 2016, 18:34
autor: Samba88
Jakie ciśnienie jest odpowiednie na 215 40 r17? Nie mam u siebie zapisane, ani na tabliczce od wlewu paliwa, ani nigdzie.

Panowie, jeszcze jedno pytanie, jak wymienić płyn hamulcowy z abs? Robię hamulce, więc pomyślałem też o wymianie płynu. Jak zatem odpowietrzyć układ z systemem abs?

Re: Czaterja działu technicznego

: 18 paź 2016, 19:49
autor: MikeyMike
Panowie, pytanie za 100 pkt.
Zakupiłem nową chłodnicę i przyszła mi już. Wygląda tak samo jak stara, otwory te same chyba, rozmiar też, tylko problem jest - co to są te dwa miedziane wężyki na dole? Do czego mam je podłączyć? W mojej starej chłodnicy czegoś takiego nie ma... Foto poniżej:
Obrazek

EDIT:
Sorki, już znalazłem odpowiedź - to chłodnica do skrzyni AT, ale Hamburgery piszą, że pasuje do manuala i rzekomo pojemniejsza jest, ale to chyba nie problem:
I have also installed an "automatic" radiator as a replacement for the OEM in my 2000 5 sp.
Works fine, and Keith Tanner (the Miata books author) says it has more cooling capacity.
źródło: forum.miata.net

Re: Czaterja działu technicznego

: 19 paź 2016, 21:35
autor: maciek01
Z tego ci się orientuje to zamiennik robią jeden, taki sam do wersji z manualem i auto. Mi mechanik powiedział żeby zaślepic żeby tam nic nie wpadło i już :)

Re: Czaterja działu technicznego

: 19 paź 2016, 23:09
autor: tomos
Mam pytanie odnośnie skrzyni w MX-5 (5b M526).
Czy to normalne, że na tym wałku wychodzącym w kierunku silnika jest lekki luz?
Pytam, bo w mojej skrzyni był dość spory jak stwierdził mechanik i wg niego skrzynia nadawała się przez to do wymiany.
Kupiłem zatem inną, używkę, ale tam też jest lekki luz, wprawdzie nie aż taki jak w mojej starej skrzyni, ale jest.
Czy to powód do obaw? Montować czy zwracać zakupioną skrzynię?

Przy okazji drugie pytanie odnośnie wału korbowego:
analogiczna sytuacja jak wyżej, w moim wale był wyczuwalny 'przeskok' przy ruszaniu tymi "krzyżakami". Kupiłem inny i też czuć lekki przeskok w tylnym krzyżaku. Norma czy zużyty element i część do wywalenia?

Re: Czaterja działu technicznego

: 19 paź 2016, 23:14
autor: rrutek
U siebie stwierdziłem to samo z wałkiem sprzęgłowym, ale doszedłem do informacji, że to podobno normalne, bo i tak ten wałek jest podpierany przez łożysko oporowe w kole zamachowym. Niemniej, głowy sobie za to uciąć nie dam.

IMO luzów ma krzyżaku wału napędowego nie powinno być żadnych.

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 paź 2016, 15:22
autor: PisBar
Witam,
Jaki pasek alternatora potrzebuje do silnika NBfl 1.6 bez klimy?
Jaka długość czy np. jaki numer części?

Pozdrawiam i dzięki za pomoc

Re: Czaterja działu technicznego

: 23 paź 2016, 22:54
autor: KarolFnatic
Cześć! Potrzebuję na JUŻ wąż ten co wychodzi z tyłu silnika i idzie do nagrzewnicy. Nigdzie nie ma używek, a nie wiem czy wąż z NB 1.6 będzie pasował do NA 1.6. Jakiś dobry sklep, który robi zamienniki za doba cenę? Gdzie moge taki dostać? Moze ktoś ma na sprzedaż?

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 paź 2016, 12:44
autor: SPAM
q

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 paź 2016, 12:47
autor: SPAM
MikeyMike pisze:Panowie, pytanie za 100 pkt.
Zakupiłem nową chłodnicę i przyszła mi już. Wygląda tak samo jak stara, otwory te same chyba, rozmiar też, tylko problem jest - co to są te dwa miedziane wężyki na dole? Do czego mam je podłączyć? W mojej starej chłodnicy czegoś takiego nie ma... Foto poniżej:
Obrazek

EDIT:
Sorki, już znalazłem odpowiedź - to chłodnica do skrzyni AT, ale Hamburgery piszą, że pasuje do manuala i rzekomo pojemniejsza jest, ale to chyba nie problem:
I have also installed an "automatic" radiator as a replacement for the OEM in my 2000 5 sp.
Works fine, and Keith Tanner (the Miata books author) says it has more cooling capacity.
źródło: forum.miata.net



Wal tam wejscie jakoś z podstawki oleju, to idealny wymiennik ciepła.
Tam wchodziło chłodzenie oleju z skrzyni automatu.

KarolFnatic pisze:Cześć! Potrzebuję na JUŻ wąż ten co wychodzi z tyłu silnika i idzie do nagrzewnicy. Nigdzie nie ma używek, a nie wiem czy wąż z NB 1.6 będzie pasował do NA 1.6. Jakiś dobry sklep, który robi zamienniki za doba cenę? Gdzie moge taki dostać? Moze ktoś ma na sprzedaż?


na 99% sa identyczne na i NB 1.6

odezwij się do mnie wieczorem z przypomnieniem, rano postaram sie to sprawdezić czy mam jakiś (mam 3 silniki)
Potrzebujesz ten co wchodzi pod kolektor czy ten co idzie na w głowice od strony 4cyl. Bo niby oba na tyle są.

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 paź 2016, 14:22
autor: Szymi79
Hej,

czy wykładzina bagażnika z wersji NB podejdzie pod NA?

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 paź 2016, 14:27
autor: tomasz01
Szymi79 pisze:Hej,

czy wykładzina bagażnika z wersji NB podejdzie pod NA?


Nie.

Re: Czaterja działu technicznego

: 24 paź 2016, 14:50
autor: luki_92_92
Czy da się jakoś połączyć z torque pro przy pomocy elm327 jeśli nie mam obd2? Forscan działa normalnie i pokazuje dużo PIDów, czy torque też będzie działało? Auto to mx5 nb rocznik 2000, jeszcze przed FL

Re: Czaterja działu technicznego

: 25 paź 2016, 8:19
autor: Szymi79
Dzięki za odpowiedź ;)